koppeling

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Fred-A

Kilometervreter
14 nov 2012
989
283
63
overveen
Type motor
ST1300
Bij mijn korte vakantie in italie Dolomieten,gebeurde afgelopen week hetvolgende, op de weg naar het hotel voelde ik dat er geen druk meer in de kop. hendle zat afin naar hotrel gereden en onderzocht potje opengemaakt vloeistof erbij en knijpen het zeek er onderuit.in stralen logisch dat je gen druk hebt,lang verhaal kort hij staat er nu nog ze konden het niet maken.wordt op transport gezet zelf had ik een vervangende auto en ben reeds thuis,maar heeft iemand een idee wat het is.

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.523
2.414
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Zou mij niet verbazen als die slave zo smerig als de pest is. Als de olie er echt uitloopt, kan dat zijn omdat de slave lek is. Banjobout los zit etc (lijkt mij stug, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit).
Wie konden het niet maken? Want er zijn zeer veel ANWB’ers die geen sjoege hebben van motoren.

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
965
719
93
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
veel opties zijn er niet

de plunjer bij de hendel, de slang of de slave unit

en niet maken is ook een kwestie van bij de juiste persoon zien te komen, en hoeveel tijd wil je het geven

op transport naar NL kan even duren

meestal een verzamel transport
Ik zelf heb zo eens 4 weken kunnen wachten

Fred-A

Kilometervreter
14 nov 2012
989
283
63
overveen
Type motor
ST1300
tussen nu en drie weken,dat zijn de opties die ik ook had bedacht,maar de plunjer kan het niet zijn want het loopt er van onderen uit,waar ?goede vraag of de slang of de slave.
bij de juiste persoon is wel een dingetje men vertelde mij dat de onderdelen 3weken op zich lieten wachten,
Dennis dit was geen ANWB want ik stond in Italie zie begin post.

panmanbos

2e Versnelling
25 jun 2015
75
45
18
69
Schagen
members.quicknet.nl
Type motor
ST1300
heb zelf een keer koppelingskabel gebroken bij een Honda bol dor 900 en ben uit de Eiffel zonder koppeling thuis gekomen in Noord-Holland, motor starten ff steppen en in zijn 2 rijden en met verhoogd toerental in drie ff oefenen maar gaat best

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
965
719
93
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Nou dennis,

gelukkig zijn wij wat meer pragmatisch
maar
problemen in het buitenland zijn lastig maar dan vooral omdat vele de cultuur en de taal niet machtig genoeg zijn om het aan te pakken.
Dat geld ook andersom,
Gereedschap vindt je overal, dat is het probleem niet
het is vaak de uitdaging om bij de juiste persoon te komen .
en als iemand roept dat het wel 3 weken kan duren voor spare parts (revisie setje, leidingtje en wat vloeistof)
Tja dan heb je niet de juiste persoon.
Spijtig heb je daar niets aan.
Maar was je weekje weg wel leuk of had deze tegenslag je compleet uit het veld geslagen.

immers met een huurauto kun je ook nog leuke dingen doen,

Laatst bewerkt:

Fred-A

Kilometervreter
14 nov 2012
989
283
63
overveen
Type motor
ST1300
Dan k je Ad voor deze positieve bijdrage ik ben niet zo gauw uit het veld geslagen,alleen veel gedoe met ANWB en telefoon maar voor de rest prima en mijn indruk was ook dat de boys niet veel zin hadden om het te repareren.taal is wel een probleem mijn italiaans is niet geweldig en zij spreken geheel niet over de grens.
Pannemanbos met een xtz 750 st heb ik hetzelfde gedaan maar met een ST1300 wordt het toch wat lastig,

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.202
585
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Dit zijn zo van die zaken die je natuurlijk niet tijdens je vakantie wilt meemaken.
We zijn benieuwd als je motorfiets hersteld is wat het euvel was en of dit misschien te voorkomen was ?
Succes met de afhandeling .

Fred-A

Kilometervreter
14 nov 2012
989
283
63
overveen
Type motor
ST1300
Dank je wel Erwin ik zal het laten weten,
overigens wat een prachtige pas de Hahtenjoch.
gr Fred.

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.202
585
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Ik moest even die naam Googlen Fred.
Maar nu weet ik het weer.
Jaaaa , geweldig mooi daar en het was daar waar die stukken rots op de weg lagen als ik het me goed herinner.
File :).
Zo'n vakantie daar leef je naar toe , maanden aan een stuk en het is zo voorbij.
Snik , snik.
Gelukkig komt er volgend jaar weer een periode dat we weer andere en mooie oorden kunnen verkennen.

Grtjs.
Erwin.

marccc

Kilometervreter
14 aug 2013
906
376
63
58
koersel ( België)
Type motor
ST1300
vul gewoon bij met dot 4 en ontlucht het zaakje dan kan je zo naar huis rijden .
thuis een revisiesetje erin en het is vergeten .
dat er geen olie meer in het reservoir zit gaat niet van vandaag op morgen , dat duurt lange tijd .
want deze lekkage gaat heel langzaam .dat reservoir was waarschijnlijk al zo goed als leeg voor je vertrok .
gr marccccccc

Fred-A

Kilometervreter
14 nov 2012
989
283
63
overveen
Type motor
ST1300
misschien de beginpost goed lezen en het reservoir was voordat ik vertrok gecontroleerd en stond prima,dus leeg was het zeker niet,
en naar huis rijden gaat lastig als de motor in italie staat,dus zo....
als het was als jij zegt dan had ik dat wel gedaan,iets weet ik er nog wel van.

Fred-A

Kilometervreter
14 nov 2012
989
283
63
overveen
Type motor
ST1300
juist Henk
postings automatisch samengevoegd:

even een update,motor is in Nederland staat bij de garagist in haarlem,naar gekeken en zoals Henk al vermoede slang kapot,maar nu komt het slang bestaat uit twee delen en kost zonder btw 220 euro dan het inzetten ervan neemt ongeveer 4-5 uur in beslag omdat de halve motor ges;loopt moet worden omdat er weer onderdoor te krijgen,aldus een aardig kostenplaatje en dan komt de vraag is dit het nog wel waard bij een stand van ruim 3 en halve ton,tweede vraag wat zit er op termijn aan te komen,zou zo maar een dynamo kunnen zijn bij deze stand of een alternator etc.
ja wat is wijsheid, maken of naar de sloop en iets anders gaan zoeken,kom eens met suggesties beste panners maak van je hart geen moordkuil,denk eens over dit dilemma na,en wat zou je als alternatief kiezen,welke motor.
ben benieuwd.
gr Fred.

zou iemand, als het niet te veel gevraagd is,op bovenstaande kunnen reageren?

Laatst bewerkt:

Pandow

4e Versnelling
1 dec 2012
398
140
43
70
Maassluis
Type motor
ST1300
Fred kan mijn hand niet op de slang leggen bij CMS.
Vind 220 euro knap prijzig voor een slang met banjo oog.
Zijn dan wel verschillende slangen, maar welke is er gescheurd.
Als ik zo in het rem systeem kijk dan kom je aan de 50 euro voor zo'n slang.
Montage is een heidens karwei. Je kan er amper bij.
Het is moeilijk om hier vandaan advies te geven.
Misschien is er wat 2e hands te krijgen en dan zelf verder tobben.

nico

Fred-A

Kilometervreter
14 nov 2012
989
283
63
overveen
Type motor
ST1300
Nico wat leuk,ik heb 2e hands een complete slang met slave en slavehuis op de kop getikt en nu gaan we zoals jij zegt,verder tobben en ontzettend bedankt voor de moeite;wat ook mogelijk was geweest, als ik geen slang had gehad,een laten maken en dan buiten om leggen achter 'schutbord' langs.
Vervolg komt eraan.
overigens de laatste slang is gescheurd naar het banjo oog toe,kortom de aanhechting in het banjo oog.ontluchtinspijpje is gaaf naar de nippel toe lijkt het ,we gaan het zien.
220 vond ik ook wat veel voor een oude motor.

Portupan

Kilometervreter
14 nov 2012
818
304
63
Poortugaal
Type motor
ST1300
22900-MCS-G02 €193,60 bij Japarts.

Complex geval.

Misschien een RVS omvlochten leiding van voldoende lengte (HEL, Sparks) met banjobouten bestellen en de huidige bypassen?

Zo heb ik indertijd op de 1100 een directe verbinding gemaakt van PCV naar achterklauw.

Btw: ik zou weer een 1300 nemen.

Martin

Zie dat ik iets te laat was met reageren....

Laatst bewerkt:

Gardie

2e Versnelling
16 feb 2017
43
11
8
41
Nieuw-Beijerland
Type motor
ST1300
Ik heb 2 maanden geleden bij Goodridge in Pijnacker een teflon RVS omwonden leiding laten maken voor de koppeling voor €38,- met RVS koppelingen.

Fred-A

Kilometervreter
14 nov 2012
989
283
63
overveen
Type motor
ST1300
geeft niets portupan,ben blij dat je een bijdrage levert, heb inmiddels diverse motoren gereden als ik er een neem dan een 1300.je hebt gelijk weergaloze motor.

Pandow

4e Versnelling
1 dec 2012
398
140
43
70
Maassluis
Type motor
ST1300
@fred : Hoor nu alweer andere praat.
Is er geen afdichting ringetje gaan lekken.
Dacht dat er 3 of 4 zitten op de banjobout
Succes met die grote uitlatingen als het niet lukt.

nico

Fred-A

Kilometervreter
14 nov 2012
989
283
63
overveen
Type motor
ST1300
ik begrijp het niet helemaal Nico wat bedoel je.

koppelingsslang zit erin, compleet van hendel naar slave,oude was kapot bij de aanhechting aan het banjo oog,rijdt en koppelt weer als een tierelier,
bij komend ongemak tijdens het vervoer heeft men de motor in zijn voorvorkvering getrokken en nu dus lekkende keeringen,enfin never a dull moment,morgen even keerringen halen bij roukema en in het wekend erin zetten,
dank iedereen voor het meedenken en suggesties.
gr Fred A

Laatst bewerkt:

Pandow

4e Versnelling
1 dec 2012
398
140
43
70
Maassluis
Type motor
ST1300
mooi werk.
Tussen de ogen van de slangen bij de banjobout zitten afdichtingsringen.

nico

Fred-A

Kilometervreter
14 nov 2012
989
283
63
overveen
Type motor
ST1300
weet ik Nico.maar bedankt voor de tip alsnog ,was het alleen niet.

RRR

5e Versnelling
18 sep 2016
594
199
43
Dalen
Type motor
ST1300
  • RRR

RRR

Laatst bewerkt: