data-csrf="1566417113,a5593308b894899f170c3b5546f5f1c1" Komt op deze banden aanrijden bij een motorzaak in Heemskerk | ST1100-1300.eu

Komt op deze banden aanrijden bij een motorzaak in Heemskerk

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Henk2511

5e Versnelling
8 sep 2018
741
632
93
57
Gieten
Type motor
ST1100
is wel regelmatig afgesleten, precies om de zoveel centimeter, toch knap ??

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.601
2.115
113
53
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Deze persoon is een groot gevaar voor andere weggebruikers.
Hem laten verplichten om een veiligheid cursus te laten volgen.

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.081
862
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
maar wie gaat er voor de prijs,

Wie heeft er enig idee van hoe dit heeft kunnen gebeuren,

mogelijk kan de inzender my ook het merk en type band vermelden.

(Ik ben hier dol op )

DennisMe

5e Versnelling
30 dec 2016
458
413
63
49
Vlissingen
Type motor
ST1100
Die is echt van de pot gerukt!
Doet me denken aan een voorval waarbij een niet nader te noemen persoon me vroeg of zijn banden nog even mee konden, en wat die ijzerdraadjes toch waren die er te zien waren...

Wonka

Mega Mijlenmaker
30 okt 2012
2.006
513
113
43
Rotterdam
Type motor
ST1100
Hij/zij kan ook met een goede band van huis zijn gegaan.
Misschien wel een veel te lage bandenspanning.

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.081
862
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
kijk daar komt eindelijk iets naar voren..

1 punt voor wonka

maar er is meer.

een klein tipje

als je goed kijkt zie je dat het loopvlak is los gelaten van het karkas maar ook dat de staal gordel op een aantal plekken is gebroken
de oorsprong kan zijn
misschien een constructiefout
of een beschadiging op het loopvlak die ooit verwaarloosd is.
feit is dat warmte een rol speelt

denk eens aan al die loopvlakken op de snelweg...

wat is de overeenkomst ?

• Like
Reactions: sleutelaar

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.601
2.115
113
53
Westmalle, België
Type motor
ST1300
OK Waffy,
Met de voorband is wel iets mis.
maar als je dan de achterband bekijkt, zegt dit voor mij ook genoeg hoor.
Ik vervang de banden zelfs al met 2 a' 2.5mm groef.

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.081
862
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Beste Marc

je vervangt normaal een band wanneer deze niet fijn meer rijdt, stuk gaat of gewoonweg aan de minimale eis zit.

In België is de minimale grens 1.6 mm profieldiepte gemeten in de hoofdgroef (probeer die maar eens in een moderne band zo snel aan te wijzen)
In Nederland is dit slechts 1 mm

maar als je ook de relatie mag leggen tussen snelheid en profiel kom je zelfs tot een advies tav de profieldiepte van minimaal 3 mm als je + 130km/h rijd
en met een gemiddelde diepte van ca 6,5 mm voor een achterband en 4,5 mm voor een voorband.

We zullen gewoonweg moet onderkennen dat iedere motorrijder zijn eigen prioriteiten legt.
Soms doe hij dat op basis van kennis en soms vanuit gevoel .
Daar kunnen we iets van vinden maar
Wat de een onwetend noemt is voor de ander dom.
nemen we het plaatje van de voorband.... dan reageren we om wat we zien en trekken van daaruit een conclusie.
Dat is in mijn optiek niet helemaal terecht
De eigenaar heeft in mijn ogen dan nog het voordeel van de twijfel.
Feit is wel dat hij hulp heeft gezocht van zodra hij er van op de hoogte is gebracht
Dat de achterband ook vervangen wordt is gezien het plaatje dan wel weer begrijpelijk
Die is op !
We moeten blij zijn dat er geen ongelukken zijn gebeurt en van die visie heeft hij hopelijk zijn lesje geleerd (om vaker naar de banden te kijken)

• Winnaar
Reactions: Jan KoekePan

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.386
1.769
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Voordeel van de twijfel.............an me nooit niet......
Als je zo rijd en niks in de gaten hebt kom op zeg dat gaat er bij mij niet in.
Ja het kan onderweg gebeuren maar dan nog merk je dit.........

magnamaniac

2e Versnelling
12 mei 2019
72
34
18
Land van Maas en Waal
www.rataplan-ratbikeclub.nl
Type motor
ST1100
maar als je ook de relatie mag leggen tussen snelheid en profiel kom je zelfs tot een advies tav de profieldiepte van minimaal 3 mm als je + 130km/h rijd
en met een gemiddelde diepte van ca 6,5 mm voor een achterband en 4,5 mm voor een voorband.
6,5mm??? Er zijn banden die dat maar net als profieldiepte halen als ze gloednieuw zijn?

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.627
2.332
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Yep. Het draait uiteindelijk allemaal om water afvoeren van onder de band zodat er wegcontact blijft. Afhankelijk van snelheid, wegdek, hoeveelheid water op dat wegdek en de vorm van het profiel kan er inderdaad beduidend meer profieldiepte nodig zijn dan het wettelijk vereist minimum.
Reden overigens dat er in Nederland wordt gerekend met (maar) één mm profiel op een motorband is de vorm ervan: afgerond. Dat maakt het contactoppervlak uiteraard kleiner, maar de druk op het wegdek (dus) hoger en de door het water af te leggen afstand kleiner.

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
501
200
43
Type motor
Geen
En toch zie je ze zo regelmatig voorbijkomen. Zijn wij nou zo anders qua veiligheid ??

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.627
2.332
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Het publiek hier is wellicht wat ouder dan de gemiddelde motorrijder . .? De Pan is een zware en doorgaans nog vrij dure motor om te rijden, en de leeftijd van 'de Panrijder' ligt denk ik maar zo boven de 40. Da's ook de leeftijd waarop de meesten van ons hun wilde (en andere! :Biggrin ) haren wel kwijt beginnen te raken en veiligheid wat hoger in het vaandel komt te staan.

Raaipan

Mega Mijlenmaker
15 jul 2016
1.817
726
113
57
Nieuweroord
Type motor
ST1300
Met die laatste foto kan ik niks! Waar is die gemaakt? In welke omstandigheid? Etc.
Om op basis van deze foto iets te roepen, gaat me te ver!

GD MAJK

3e Versnelling
27 aug 2017
90
52
18
Pleinstraat, Alken
Type motor
ST1300
Ik kan me moeilijk voorstellen dat piloten met dergelijke banden op de openbare weg komen. Anderzijds is het ook niet logisch om nieuwe motorbanden op enkele uren op te rijden in stuntteams of als men zich eens laat gaan op een circuit. ik denk dat het dus eerder in de hoek van de recyclage te zoeken is waar men, om welke reden dan ook, helemaal tot de finish gaat in omstandigheden die dat toelaten. Zo zijn onze banden, die wij met duidelijk zichtbare sporen (1,6 mm is niet niks) terecht vervangen, nog een nieuw leven gegund.

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
1.834
838
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
De gehele breedte van het loopvlak gebruiken heren, gaat je band lekker lang mee, rechtdoor slijt alleen het midden van het loopvlak... Wél de glimmende kant boven houden!!! En tijdig nieuwe rubbers gebruiken!!!3F942869-CF7F-4E51-BCBE-DC533C69CCA7.jpeg