Komt heel dichtbij nu.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

sven.magnus

Kilometervreter
29 okt 2016
913
238
43
49
Muizen
Type motor
ST1100
Ik ga er eentje bestellen voor de auto, (kost tenslotte minder dan €5) ik zal eens kijken of er iets opstaat voor motoren.

Eddy DM

5e Versnelling
2 jul 2013
557
226
43
Antwerpen
Type motor
ST1100
In Frankrijk wél hoor.

"Depuis juillet 2016, le ministère de l’Environnement, de l’Énergie et de la Mer en collaboration avec le ministère de l’Intérieur a mis en place un nouveau dispositif appelé le Certificat Qualité de l’Air (CQA) « Crit’air ».
Ce certificat permet de classer les véhicules en fonction du niveau d’émission de polluants, de l’âge du véhicule, et de sa motorisation.
Tous les véhicules sont concernés.
Se présentant sous la forme d’un autocollant rond et coloré à apposer sur son véhicule, le CQA est un document sécurisé infalsifiable attestant de la classe environnementale du véhicule en fonction des émissions de polluants.
Il est obligatoire pour rouler dans une zone à circulation restreinte (ZCR), comme le sera Paris, dès le 15 janvier 2017."

Critair classificatie

Zo'n zeveraars, ze zijn zijle zeker zot? (vrij naar Urbanus)

Laatst bewerkt:

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.502
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Als je binnenkort een toertje Europa wilt doen zie je je Pan niet meer onder al die stickers . . Mafkezen! Geen geplak op mijn Pan!!

ijskonijn

4e Versnelling
30 mei 2016
378
165
43
68
Type motor
ST1100
Komt toch weer om de hoek kijken MILIEU is toch handel.
ijskonijnYahoo:

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.203
585
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Milieu , is hét woord geworden om schaamteloos geld te vragen.
Ik heb een artikel gelezen over een wagen die naar een autokeuring moest gaan en een boete kreeg vanwege het te veel aan vignet stickers op de voorruit.
Absurd.
Als het dan toch moet maak dan gewoon 1 stickers voor de Europese unie.
Nu doet elk land zijn zinnetje maar en met verschillende tarieven van goedkoop tot diefstal.

GrisPan

5e Versnelling
5 okt 2014
714
506
93
Schagen
Type motor
ST1300
Net besteld voor de auto. (geldt ook voor motorfietsen)
Prima info op de ANWB site:

groet Hans

Verkrijgbaarheid milieuvignet
  • Het Crit’Air-vignet is alleen online te bestellen via de officiële website certificat-air.gouv.fr. Bestellen per post is niet mogelijk.
  • Het vignet is niet verkrijgbaar bij/via de ANWB. Bestel niet via andere sites. De kosten van het vignet zijn dan veel hoger en na bestelling hoor je er vaak niets meer van.
  • Het vignet wordt naar Nederland thuisgestuurd en kost € 4,80 inclusief verzendkosten.
  • Bestel het vignet op tijd, de levertijd is 4 tot 6 weken. Vooralsnog zou de politie genoegen nemen met een print van de bevestiging van de bestelling.
  • Het vignet moet aan de binnenkant rechtsonder op de voorruit worden geplakt en gaat de gehele levensduur van de auto mee; er hoeft dus niet elk jaar een nieuw vignet worden gekocht.
Tips voor het invullen van de bestelling
  • Ga naar certificat-air.gouv.fr en kies rechtsboven voor de Engelse taal.
  • Je bestelt het vignet via het symbool ‘applying for your certificate’ en de optie 'Vehicles Registered Abroad'. Accepteer de opties om verder te kunnen gaan.
  • Via 'add a vehicle' voer je de gegevens in van het voertuig. 'VIN number' is het chassisnummer.
  • Als je niet weet in welke EURO-klasse het voertuig valt, kijk dan op de site van de RDW (rdw.nl) en voer daar het kenteken in. Kies voor optie ‘Motor en milieu’ en ‘milieuprestaties’. Bij V6 staat de milieuclassificatie (EURO-norm) en bij V7 de CO2-uitstoot.
  • Vul bij het adres eerst het huisnummer in en daarna de straatnaam.
  • Je moet een foto van het kentekenbewijs meesturen. Dit kan in het formaat jpg of png, zoals op de meeste smartphones wordt gebruikt. Soms moet de foto op een lagere kwaliteit worden gezet, zodat het bestand niet te zwaar is om te verzenden.
  • Afrekenen kan alleen met een creditcard. Betaling met bankpas of bankoverschrijvingen is niet mogelijk.
  • Via certificat-air.gouv.fr kun je de bestelling volgen. Selecteer hiervoor het symbool ‘tracking my application’. Vul dan alleen het e-mailadres en het bestelnummer in. Vul het kenteken niet in.

ijskonijn

4e Versnelling
30 mei 2016
378
165
43
68
Type motor
ST1100
Vignet voor Oostenrijk kun je overal kopen onderweg ook in Duitsland.{bij de benzinepomp}
Gewoon op je kop lamp plakken haal je er weer makkelijk van af.
Prijs van het vignet is van het aantal dagen afhankelijk.
Zou nooit het risico lopen om geen vignet te kopen er worden er zat gepakt en dan is het janken.
gr ijskonijn

Yahoo:

Pathfinder

5e Versnelling
26 feb 2017
734
334
63
52
Maastricht
Type motor
ST1300
Wij mijden dan gewoon de steden, missen die ook inkomen van toeristen die dat ook gaan doen.
In Oostenrijk, Zwitserland is het eigenlijk zonde om je banden op de autosnelweg te laten slijten.
Binnendoor gaat voor een motorfiets lekker, je steekt ieder land op het gemak in 1 dag over binnendoor als je richting het zuiden gaat. Oostenrijk heeft dan nog vignet voor een aantal dagen, in Zwitserland mag je er 1 per jaar aanschaffen !

Ton en Hennie

5e Versnelling
5 nov 2017
498
133
43
64
Voorthuizen
Type motor
ST1100
Tip. Blijf gewoon in Nederland. Zeer goed voor de economie. Alhoewel in Nederland zijn ook al deze misstanden.
In de grote steden mag men niet meer rijden met oudere dieselauto's. Bouwvakkers die een klus hebben in de grote steden moeten deze klus weigeren of een andere bestelauto kopen om in die steden te mogen rijden.
Je zult maar een ondernemer zijn die hard moet werken om rond te komen.

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.203
585
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Dat is hier in Antwaerpe stad ook zo met hun LEZ.
Maar je mag er toch rijden als je de boete betaald.
Alles voor het milieu, is nu de grote melkkoe geworden .

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
965
719
93
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Ik ben er van overtuigd dat de natuur het meest is gebaat met het uitsterven van het menselijk ras en maak me daar iedere dag sterk voor door te zuipen, te roken, te spuiten en te slikken

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.203
585
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Een filmpje over het kleven van het vignet.
Voor wagens is het zowat standaard , binnenzijde voorruit , links , of rechts , boven of onder.
Voor motorfietsen kan het op de voorvork , aan de rechterzijde van de kuip vooraan of spatbord vooraan.
Garde-boue ( garde boe uitspreken ) zoals de fransen dat zo mooi kunnen zeggen.
Of het op een ruit mag spreken ze niet over ( misschien omdat een ruit te verwijderen is ?)
Eigenlijk op een plek aan de voorzijde goed zichtbaar voor zo ver mijn Franse taal.
https://certificat-air.gouv.fr/fr/aide-certificat

Hunter

5e Versnelling
5 nov 2017
547
186
43
48
Antwerpen
www.garage-brabo.be
Type motor
ST1300
Over de Antwerpse Lage Emissie Zone (LEZ) gesproken, ik zit er midden in, ik heb een hoop klanten verloren omdat ze niet meer tot bij mij geraken met hun voertuig (dat niet meer voldoet aan de strenge milieuwetgeving)...
ik heb zelfstandige klanten (schilders) die uit noodzaak een Opel Vivaro diesel (12 jaar oud) met maar 60.000 km op de teller moeten wegdoen (lees: weggooien, want niemand koopt die nog voor een aardig bedrag) om zijn klanten te kunnen bedienen in de LEZ-zone !!
Dat is een pure schande, deze persoon kan makkelijk nog 12 en meer jaren rijden met zijn camionette...

Op het stadsbestuur gevraagd om uitzonderingen door te voeren voor zulke dingen... antwoord: "WIJ MAKEN GEEN UITZONDERINGEN."

Het hele milieugebeuren is weeral een punt om geld uit de hardwerkende mens zijn zakken te peuteren.

Wereldwijde geboortebeperking zou een betere oplossing zijn voor de wereld!
Er zijn gewoonweg teveel mensen op deze aardkloot.

Gibbel

5e Versnelling
28 aug 2013
617
311
63
60
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Wel Hunter ik kom uit principe niet meer in Antwerpen, ik koop ook iets meer in Antwerpen,,,
Mijn vrienden die in ANtwerpen wonen zijn welkom bij mij thuis, maar ik zal hun niet meer bezoeken zolang die LEZ er zal zijn.
Mijn wagen kan nog steeds in Antwerpen zonder boete maar als we met zijn allen Antwerpen meiden dan zal de stad snel uitsterven en zelfs dan zal de lucht nog even vuil blijven.
Ik heb een certificaat dat zegt dat mijn auto goedgekeurd is voor ALLE belgische wegen, maar Antwerpen wil daar een uitzondering op maken, hoe dit gerechtelijk kan is mij nog steeds een vraag.
Maar ik zal nooit meer in Antwerpen stad komen dat is iets wat zeker is.
Dat de zelfstandigen maar gaan protesteren tegen hun bestuur....