• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Koelvloeistof Slangenset + Toebehoren

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
26579
1X19504MT3000 (NR. 1)HOSE THERMOSTAT COOL€ 17,25
1X19505MT3000 (NR. 2)LOWER RADIATOR HOSE€ 12,25
1X19506MT3000 (NR. 3)HOSE RH CYLINDER HEAD TO THERMOSTAT€ 14,25
1X91311KE8000 (NR. 9)O-RING (47.5x2) ENGINE BLOCK INLET FITTING€ 3,65
1X91315MT3003 (NR. 10)WATER PIPE SEAL€ 3,85
2X91331PC9003 (NR 11)O-RING (21.2x2.4) CYLINDER HEAD HOSE FITTING€ 6,25
1X19503MT3000 (NR.16)UPPER RADIATOR HOSE€ 12,25
PRIJS INCLUSIEF 10 EURO KORTING€ 69,75
1XSLANG 5,5 MM. BINNENSLANG ONDER DE CARBURATEURS (1 METER)€ 5,00
1XSLANG 4 MM. BINNENSLANG TEN BEHOEVE VAN CARBTUNE (1 METER)€ 5,00
4XINLAATRUBBERSVERBINDING CARBURATEURS EN CILINDERS (5 EURO KORTING)€ 30,00
4XSLANGENKLEM 20-32T.B.V. SLANGEN€ 4,00
4XSLANGENKLEM 25-40T.B.V. SLANGEN€ 4,00
3XKOELVLOEISTOFKROON ORGANIC -38 NF€ 7,50
PRIJS INCLUSIEF 5 EURO KORTING€ 55,50
OPTIONEEL:
2X19523MT3000 (NR. 8)KNIETJES ST1100 €21,75 PER STUK (2,50 KORTING P/S)€ 43,50
1XTHERMOSTAATGATES TH03282G2€ 6,25
1XO-RINGTHERMOSTAAT€ 2,00
PRIJS INCLUSIEF 5 EURO KORTING€ 51,75
TOTAALPRIJS SLANGENPAKKET + ALLE TOEBEHOREN
€ 177,00

GEINTERESSEERDEN:

01. Job de Zeeuw - Ter plekke beoordelen wat er vervangen moet worden - Is recent deels gedaan door de dealer
02. Dakkie - Complete Set - BETAALD
03. Ray_308 - Alle slangen / knietjes / slangenklemmen, Geen koelvloeistof, thermostaat en slang van thermo naar radiator. - BETAALD

04. Henk2511 (onder voorbehoud)
05. Vraagbaak
06. M.J. Hendriks - Geen thermostaat, O-ring, koelvloeistof, rest wel. - BETAALD
07. KCools (alleen slang thermostaat => radiateur) 19503MT3000 (NR.16) Helpt mee maar doet het zelf thuis. - BETAALD

08. Wim Walraven (plus carbtune) - Kan alleen in augustus, ter plaatse beoordelen.
09.
10.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: kcools

Rob Verdonk

1e Versnelling
13 jul 2016
28
26
13
53
Venlo
Type motor
ST1100
1 t/m 8.
Heeeele slimme mensen!!!

Niet echt slim als je deze wissel laat passeren naar mijn idee.
Vraag even bij de dealer wat dit kost.
Oh ja, vergeet de afsleepdienst niet;)

Grt, the man with the new tubes:D:D:D
 
  • vrolijk
Reactions: Dennis

Job de Zeeuw

5e Versnelling
18 aug 2018
475
184
43
68
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Tja, ik heb de neiging om me aan te melden maar ik weet niet of mijn slangen wel aan vervanging toe zijn. Als het nodig is, is het nodig maar om dan op voorhand een setje te bestellen voor 177 euries ..... een aardige aanslag op de knip zogezegd.
 

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.384
1.769
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
het hoeft niet, dit word opgezet om er voor te zorgen dat je fiets in tip top staat blijft of terugkomt. :good:
je kan ook alleen de slangen onder je carb doen ieder zijn eigen keuze.maar soms word wel eens vergeten dat de meeste 1100 al behoorlijk oud zijn evenals het rubber...........
 

magnamaniac

2e Versnelling
12 mei 2019
70
33
18
Land van Maas en Waal
www.rataplan-ratbikeclub.nl
Type motor
ST1100
Toch apart dat dit zo'n kwaal is bij de Pan. Ik rij/reed voornamelijk nog een stuk oudere vloeistofgekoelde motoren (VF700C/VF1100C/VF750F/NX250 bijvoorbeeld) en nog nooit last gehad van opblazende of scheurende slangen. En deze motoren zijn gemiddeld nog 10-15 jaar ouder en als ik ze rij ook met genoeg kilometers.
 

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Een paar jaar geleden hadden we met een "Wisselaar" afgesproken bij Amersfoort om naar een Riemwisseldag te gaan...
Hij had een plof gehoord, zag een hoop rook in z'n spiegels en strandde bij een tankstation.

Slang gescheurd, ergens diep ver weg... Werd helaas een afsleep-ritje ANWB naar huis.

Géén riem gewisseld, eerst even dit "probleempje" verhelpen na anderhalve week wachten op de slangen...
Sindsdien heb ik een setje besteld en thuis liggen "voor het geval dat".

Heb hem ook al 3 keer opnieuw moeten bestellen omdat iemand het "noodsetje" (helaas) eerder nodig had dan ik.

Op de laatste Wisseldag ging Bart met een noodreparatie huiswaarts, zijn slangen onder de carbs werden steeds korter.
Heeft het ongeveer een week gehouden, het complete setje is reeds vervangen.

Je kunt de kosten uiteraard ietsje drukken: Vervang dan wél de inlaatrubbers... En beoordeel de knietjes ter plaatse.
Of het wordt preventief omdat de boel tóch al open ligt.

@Job de Zeeuw: De thermostaat + O-ring hoeft bij jou niet, dat scheelt alweer!
Slangenklemmen hoeven óók niet persé... Koelvloeistof is op te vangen en te filteren... Positief! :Biggrin
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Job de Zeeuw

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.384
1.769
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
@magnamaniac het is helemaal niet zo erg als je denk hóór........als je het aantal leden wegzet tegen de "geklapte" slangen valt het echt wel mee.

Maar zoals je zelf aan aangaf dat je met oudere fietsen met meer km geen problemen hebt komt voornamelijk doordat de slangen in gebruik blijven.
Er zijn zat fietsen die 10 jaar of langer stil hebben gestaaan wórden dan verkocht en dan heb je meer kans op scheuren.
 

M.J.Hendriks

Beginnend Bestuurder
5 nov 2017
15
5
3
63
Type motor
ST1100
Mooie complete set, ik heb geen thermostaat en bijbehorende O ring nodig, over gehouden van riem wisselslag.
Maarten J Hendriks
 

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
We leven nog! De plannen zijn er nog... Sommigen hebben ook al betaald.
Ik ga morgen sowieso langs Honda om het één en ander op te halen.

Ben even minder actief op het Forum, meer actief met de "Mancave" waar de slangen gevoerd gaan worden. :good:
Toetreding geschiedt voorzichtig waarbij spinnenrag in het gezicht niet onbedenkelijk , in de verte is een lichtschijnsel te zien...

Deze plek is nog NOOIT ontdekt! :Shok:

27056

Nee... Duh!!! Zijn net nieuw opgeleverde boxen... Alleen Olaf en ik zijn er nog maar geweest.
De aanwezige sloopmotoren worden momenteel "ontmanteld" om plek te maken, leveringen gereedschap verschijnen dagelijks...

Van dit "Slangenhol" heeft Indiana Jones vermoedelijk wel eventjes een klein nat droompje...
WAT EEN POKKEWEER ZEG!!! Velen van ons dromen momenteel nat... :Clown:

Het zal vermoedelijk ergens in September worden, wordt vervolgd... :klap:
 

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.624
2.328
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Toch apart dat dit zo'n kwaal is bij de Pan. Ik rij/reed voornamelijk nog een stuk oudere vloeistofgekoelde motoren (VF700C/VF1100C/VF750F/NX250 bijvoorbeeld) en nog nooit last gehad van opblazende of scheurende slangen. En deze motoren zijn gemiddeld nog 10-15 jaar ouder en als ik ze rij ook met genoeg kilometers.
Die slangen klappen doorgaans niet omdat ze zo oud zijn, maar omdat de overloopleiding naar het expansievat verstopt raakt over de jaren. Als de motor dan goed op temperatuur komt kan de overdruk niet weg, en dán wordt de zwakste schakel het overlooppunt. Tipje dus aan de slangelaars in dit draadje: als je e.e.a. vervangt, rag dan ook de (vrij dunne) slang naar het expansievat door (of vervang 'm). Wellicht zou je dat als een ontwerpfoutje kunnen zien en is die leiding te dun bedacht . .
 
Bovenaan Onderaan