data-csrf="1560710686,30c846c97e703c79cf336f14617fb6f2" Kleding opbergen | ST1100-1300.eu

Kleding opbergen

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

beesaa65

3e Versnelling
10 feb 2015
129
81
28
59
Herkenbosch
Type motor
ST1300
Tijd om het forum om advies te vragen.
Binnenkort gaan we verhuizen naar een ander huis, voorzien van een geweldige inpandige garage. Kan nu eindelijk mijn motoren niet alleen droog, maar ook warm stallen en er nog eens een keer aan werken. Geeft me ook de gelegenheid om de kleding ook in de garage op te hangen. Ik ben benieuwd wat jullie gebruiken voor het ophangen en neerleggen van alle motorkleding.
Gedurende al die tijd rijden heb ik een behoorlijke hoeveelheid spullen verzameld. Helmen (2 stuks), handschoenen (5 paar), laarzen (1 paar), maar ook allerlei andere zaken, zoals verwamde vesten, sokken en de kabels ervoor. En als grote spullen een leren combi en een kunststof combi.
Hebben de forum leden adviezen hoe ik dat het best kan opbergen en uithangen?

Groeten
Wim

PS. Om even te laten zien hoe geweldig de garage is, even een foto bijgesloten. Alle spullen die er nog staan zijn van de vorige bewoner. Garage zelf is 11 meter diep en ruim 3 meter breed. En droog, verwamd en voorzien van warm en koud water.

Bijlagen

Ton en Hennie

5e Versnelling
5 nov 2017
498
139
43
64
Voorthuizen
Type motor
ST1100
Dat ziet er indrukwekkend uit. 11 meter nog wel.
Kleding haken doen gewoon wat ze moeten doen. Bij Louis ooit eens een rekje gekocht voor de helmen. De onderkant is open, zodat vocht weg kan. Dus droogt.

Nick Sax

Kilometervreter
30 sep 2015
1.586
566
113
70
Beverwijk
Type motor
ST1300
Sorry, Wim, ik kan je niet helpen.
Bij mij is het tegenovergestelde aan de orde. We zijn vanuit een drive-in woning (150 m2)naar een appartement (100 m2) met een grote gezamenlijke parkeer kelder verhuisd.
Mijn probleem was meer: wat kan ik nog noodzakelijkerwijs behouden en wat moet er weg.
Ben jaloers op jouw ruimte, maar we hebben het , met enige beperking daar gelaten, heel erg goed naar ons zin.
Veel plezier.

Tante Anita

Mega Mijlenmaker
7 okt 2016
1.736
1.060
113
36
Den Haag
Type motor
Geen
Bij ikea barendrecht staat/stond er een pax kast met motorkleding als voorbeeld. Misschien daar eens kijken (de pax kan je zelf inrichten/samenstellen)

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.736
1.286
113
Hulst
Type motor
ST1100
Mijn pak hangt in de bijkeuken aan de deur van bijkeuken naar keuken. In de bjjkeuken hangt de verwarmingsketel en de was droger staat daar. Een perfecte droogkamer voor een kletsnat motorpak. Helm, laarzen liggen in de garage. :Smile:

Pathfinder

5e Versnelling
26 feb 2017
796
385
63
53
Maastricht
Type motor
ST1300
Garage ? Lijkt we een woonkamer :)

Zelf hangt / staat mijn motorkleding in een verwarmd tussen portaaltje, met sterkere kleding haken.
Als je sleutelt in de garage heb je kans dat je kleding er ook naar gaat ruiken en dat is niet prettig.
Ook is het prettig dat je kleren al zijn voor gewarmd, zeker op de koude dagen. Dan blijft je lichaamswarmte op de plaats waar het hoort en gaat dat niet eerst naar de kleding.
Alleen als de kleding kletsnat is laat ik het in de garage eerst uitdruppelen.
Proficiat met die mooie garage. (rubber matje onder de midden bok)

RRR

5e Versnelling
18 sep 2016
675
275
63
Dalen
Type motor
ST1300
11 x 3m, verwarmd en warm en koud stromend water? Ik hoor een TD aankomen......:vroem:
Mooie garage hoor. Geniet er van!

Laatst bewerkt:

Jur

Mega Mijlenmaker
16 aug 2013
2.218
746
113
53
Steenwijkerland
Type motor
ST1100
Dat is een indrukwekkende ruimte hoor.
Ik berg mijn kleding op in de meterkast 30cm x 60cm. Helm en hanschoenen eronder.
Ik ruim alles op als het droog is, om schimmelvorming te voorkomen. Drogen doe ik in de bijkeuken.

beesaa65

3e Versnelling
10 feb 2015
129
81
28
59
Herkenbosch
Type motor
ST1300
Iedereen bedankt voor de opmerkingen. Ben inderdaad best wel tevreden over de garage.:Biggrin (Was ook één van de eisen) Tijdens de zoektocht had ik een plank achterin de auto liggen, om de breetde van de motor aan te geven. Verhelderend om te zien hoe smal veel paadjes zijn, maar dat terzijde.
De garage is verwamd, de kleding zal er wel drogen. In de ruimte ernaast komen de werkkamers, die ook weer verwarmd zijn.
Ik denk dat ik eens ga kijken bij de Ikea naar de PAX kast, of een los rek, dat lucht wat meer. Ik heb ondertussen al wel een draaiplateau besteld, om de motor om te draaien. Als die er ligt komen er nog wel wat foto's/video's

Bedankt voor alle opmerkingen tot zover.

freddy73

2e Versnelling
2 feb 2016
51
16
8
45
Coevorden
Type motor
ST1100
Als de garage stoffig is zal ik niet de helm en kleding daar zo ophangen, ik zou dan gaan voor een afgesloten kastruimte waar je alles in kunt stoppen.

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.494
1.851
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Iedereen bedankt voor de opmerkingen. Ben inderdaad best wel tevreden over de garage.:Biggrin (Was ook één van de eisen) Tijdens de zoektocht had ik een plank achterin de auto liggen, om de breetde van de motor aan te geven. Verhelderend om te zien hoe smal veel paadjes zijn, maar dat terzijde.
De garage is verwamd, de kleding zal er wel drogen. In de ruimte ernaast komen de werkkamers, die ook weer verwarmd zijn.
Ik denk dat ik eens ga kijken bij de Ikea naar de PAX kast, of een los rek, dat lucht wat meer. Ik heb ondertussen al wel een draaiplateau besteld, om de motor om te draaien. Als die er ligt komen er nog wel wat foto's/video's

Bedankt voor alle opmerkingen tot zover.
Wim, die PAXkast is een geweldige kast maar niet voor motorkleding want geen ventilatie (wij hebben er zelf een staan, vandaar), of je moet er bovenin een rooster maken en onderin een ventilatortje, maar dan zijn er nog andere manieren te verzinnen. Zelf zou ik in zo'n garage voor de oplossing van Peter gaan, dan lucht alles lekker en heb je nooit last van schimmel. (heeftíe geen motor laten staan dan?)

Henk2511

5e Versnelling
8 sep 2018
596
531
93
56
Gieten
Type motor
ST1100
dat is de tweede showroom die ik zie op het forum, idd draaiplateau ontbreekt.
mooi hoor, ook in Herkenbosch ???

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
438
187
43
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
@beesaa65 Wim, een dingetje om mee te nemen. Leer, (nat of droog), ophangen aan verkeerde kledinghaken kan schade veroorzaken. Ik heb in een duikshop zware kledinghangers gekocht die het vervormen van bijv. je jack tegen gaan.

PS je kan dit zo gek maken als je wil...... Kledinghangers met ventilatoren erin verwerkt om je (duik) materiaal te laten drogen enz...... Veel plezier met je nieuwe woning/garage.