Kaoko cruise control

teacher

4e Versnelling
31 mei 2015
276
334
63
Type motor
ST1300
Nu had ik een "cruise control" gemaakt uit een rubber o ring en wat fiber ringetjes, maar ik had al iets in bestelling staan. Een kaoko cruise control: http://www.kaoko.com/default.aspx

Werkt erg soepel, goed verstelbaar. Verkrijgbaar in Nederland via splash design.

Je vervangt het stuurgewicht en het binnenwerk voor de unit van kaoko. Je draait de ring mee met je gas, of verdraait hem met ring/pink. Helemaal blokkeren lukt niet, je kan dus altijd door de frictie je gas weer dichtdraaien.

Voordelen: netjes afgewerkt, voelt stevig aan, specifiek model voor type motor.
Nadeel: ring is een beetje lomp.

Prijs: rond de 100 euro, je kan zelf bepalen of dat een plus- of minpunt is :)

Laatst bewerkt:

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.902
2.879
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Werking is net als de Throttlemeister als ik het zo zie, maar die gekartelde ring maakt 'm wel beter te bedienen met handschoenen aan (en wie rijdt er zonder . .)

Teppetoep

Motorrijles
19 mei 2013
7
0
1
70
Heerjansdam
Type motor
ST1300
Ik heb inmiddels dezelfde cruise control in huis en heb geprobeerd het binnengewicht eruit te halen maar als ik de veer samenknijp dan komt het binnengedeelte niet los het kan wel rond draaien zit dus niet vast het ligt aan de veer die niet volledig uit de groef komt heb al met voertjes die ik ertussen deed zodat het geheel uit de groef was maar hoe ik ook wrikte aan de originele schroef die ik erin had gedraaid er zat geen beweging in, zie ik wat over het hoofd?
Met groet, Bert

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.246
2.697
413
57
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Bert,

Haal effe je gashendel en knoppenspel los.
Als het goed is zit er onder je gashendel ook nog een borg veertje wat het een en ander tegenhoudt.

WillemB

5e Versnelling
7 jul 2013
512
204
43
62
Sassenheim
Heb deze net besteld bij MotoPort (in de aanbieding).
Na de winterbeurt lekt mijn klepdeksel pakking. Dit wordt aanstaande dinsdag vernieuwd. Plaatsen ze gelijk ook even de
Cruisecontrol Kaoko, HNDST1300.
Mr Gadget is weer blij!

WillemB

5e Versnelling
7 jul 2013
512
204
43
62
Sassenheim
Gezien de geringe belangstelling voor een groepsaankoop inderdaad maar bij MotoPort Hillegom besteld. Leuk ding. Wel wennen om hem precies af te stellen tijdens het rijden.

Bijlagen

• Like
Reactions: Fredv50

PanLimbo

5e Versnelling
8 apr 2017
651
180
43
Type motor
ST1300
Oud bericht maar wellicht dat iemand meer kan vertellen...

Ik wilde een vista cruise bestellen voor mijn st1300. Echter..... mijn handvat is erg poreus dus een beetje opschuiven zonder dat het afbrokkeld en scheurt, gaat hem niet worden.
Dan maar meer ping ping uitgeven en voor de Kaoko gaan. Maar nu lees ik dat die alleen kan zonder handvatverwarming. Is er iemand die de Kaoko heeft en ook handvatverwarming?

RevaLon

3e Versnelling
22 okt 2017
129
81
28
Barendrecht
Type motor
ST1300
Op mijn Pan niet zo lang geleden een kaoko geplaatst met de originele handvatverwarming van Honda en dat werkt goed.

teacher

4e Versnelling
31 mei 2015
276
334
63
Type motor
ST1300
je vervangt het stuurgewicht voor de kaoko unit, that's it. :)

M@rcel

3e Versnelling
9 jul 2017
135
15
18
36
Etten-leur
Type motor
ST1100
Deze heb ik dus ook al een jaar liggen en heb al van alles geprobeerd, maar tot heden krijg ik het absoluut niet voor elkaar om 'm te vervangen. Zelf al het handvat eraf gehad......Nog steeds hulp hierbij gevraagd door mogelijke vrijwillige :D

Haakie

3e Versnelling
15 feb 2018
195
38
28
39
Borne
Type motor
ST1100
Ik zit zelf ook een Kaoko te overwegen maar dan moet ik wel weten of het allemaal kan. Waar loop je tegenaan bij monteren?

M@rcel

3e Versnelling
9 jul 2017
135
15
18
36
Etten-leur
Type motor
ST1100
ik in ieder geval aan het er niet uit krijgen van het originele binnenwerk van het handvat waar je stuurgewicht aan vast zit

RRR

Kilometervreter
18 sep 2016
848
473
63
Dalen
Type motor
ST1300
Het binnenwerk van de stuurgewichten wordt met twee clipjes in het stuur geborgd. Is een beetje een gefriemel, maar moet er gewoon uit te krijgen zijn. Of krijg je de stuurgewichten zelf niet los? In dat geval misschien een pneumatische slagmoersleutel proberen?

M@rcel

3e Versnelling
9 jul 2017
135
15
18
36
Etten-leur
Type motor
ST1100
Kunnen we niet gewoon voor degene die ermee bezig zijn of in geïnteresseerd zijn een sleutel middag inplannen? En uiteraard voor de panners die er graag bij willen zijn.

campeasy

Motorrijles
22 jul 2016
8
4
3
51
Type motor
ST1300
Ik heb deze week een KOAKO besteld en geprobeerd het te monteren. Alleen lukt het bijna niet. Ik las hierboven dat het een beetje gefriemel is, maar het is toch iets lastiger.
Met twee personen geprobeerd en toen lukte het wel om het originele binnenwerk los te krijgen, tips:
  1. Schroef het uiteinde van het handvat
  2. draai de moer terug in het binnenwerk
  3. de een moet met kleine schroevendraaiers de borgveren naar binnen duwen
  4. de ander trekt met een tang aan de moer
  5. het binnenwerk zit erg stroef, dus moet je redelijk hard trekken
Eenmaal los hoef je alleen de KAOKO met de moer vast te schroeven aan het (schuine) borg-dingetje (ik heb daar geen naam voor, maar je herkent het wel) en alles in het handvat vast draaien.

Het werkt erg goed.

campeasy

Motorrijles
22 jul 2016
8
4
3
51
Type motor
ST1300
Heeft iemand nog een tip over het kleine schroefje op de KOAKO ring?
Voorlopig heb ik het eerst vastgedraaid en daarna net iets losser totdat de ring soepel draait.

Ik begrijp niet waarom dit er bij zit. Moet je het schroefje op den duur vaster draaien?

M@rcel

3e Versnelling
9 jul 2017
135
15
18
36
Etten-leur
Type motor
ST1100
Ik denk dat dat puur is om af te kunnen stellen hoe stroef je de borging wil hebben.

Maar heel goed gedaan zou ik zeggen. Ik het het ook geprobeerd maar tervergeefs. Ik zoek nog steeds hulp in deze categorie haha

DuinPan

Kilometervreter
10 dec 2017
1.453
1.552
113
58
Haarlem
Type motor
ST1100
tips:
  1. Schroef het uiteinde van het handvat
  2. draai de moer terug in het binnenwerk
  3. de een moet met kleine schroevendraaiers de borgveren naar binnen duwen
  4. de ander trekt met een tang aan de moer
  5. het binnenwerk zit erg stroef, dus moet je redelijk hard trekken
Eenmaal los hoef je alleen de KAOKO met de moer vast te schroeven aan het (schuine) borg-dingetje (ik heb daar geen naam voor, maar je herkent het wel) en alles in het handvat vast draaien. Het werkt erg goed.
Heldere instructies! Daar heb ik wat aan als ik ooit ook een kaoko koop. Lijkt mij toch beter en mooier als mijn huidige poor man's cruise control!

TuinfluiterPan

5e Versnelling
28 okt 2014
589
349
63
60
Flevoland
Type motor
Anders
Ziet er schoon uit. Ik heb het Russische variant van een Dnepjer .
Hij slipte wat moet eigenlijk nieuwe handvatten hebben of de conversie eroverheen

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Fonhoe

1e Versnelling
17 aug 2019
25
16
3
59
Hoevelaken
Type motor
ST1100
ik wilde ook een kaoke cruisecontrol monteren, binnen gewicht zat knijtervast.
Ik heb een draadeind M8 in het binnengewicht geschroefd
een stuk cv buis 22mm over het draadeind tegen de stuurbuis geschoven
een paar carroserieringen over het draadeind tenen de cv buis aangeschoven
een moer op het draadeind gedraaid, ik had toevallig een verlengmoer, deze heeft meer gangen draad als een gewone moer.
hierna moer aangedraaid en hiermee het binnen gewicht uit de stuurbuis getrokken.

zie foto, ging uitstekend, succes.20200205_213557.jpg

• Leuk
  • Informatief
Reactions: Sjaak en panman1100

PVB

5e Versnelling
2 sep 2018
560
338
63
56
Belgisch Limburg
Type motor
ST1300
Ziet er goed uit, echter voor mij niet de meest praktische cruise. Ieder zijn ding en als je er maar gelukkig mee bent!

GerritH

3e Versnelling
8 jan 2019
157
150
43
68
Type motor
ST1100
Jur, om even op je vraag terug te komen, waar die "K" voor staat; ik denk dat het de "K" is van 'Kroes'.