1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ik durf het bijna niet te vragen... ABS

Discussie in 'ST1100' gestart door pmponer, 25 aug 2017.

1. pmponer

pmponer 3e Versnelling

Is het om mogelijk om ABS te verwijderen en gewoon stalen leidingen te monteren?
    En zo ja waar moet je dan aan denken (mijn ABS mis ik niet, die werk al 3 jaar niet meer)

2. cjavham

cjavham 5e Versnelling

Denk dat dat wel mogelijk is

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

3. Harry.K

Harry.K Motorrijles

Waarom niet laten zitten, je rijd al 3 jaar zo?

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

4. pmponer

pmponer 3e Versnelling

Omdat ik nieuwe remleiding nodig heb.
    En een setje zonder ABS is een stuk goedkoper.

5. teacher

teacher 4e Versnelling

Jazeker, dat kan gewoon.

6. pmponer

pmponer 3e Versnelling

staat er ook ergens een soort handleiding, of zijn er aandachtspunten.
    Ik neem namelijk aan dat ik niet gewoon de draden af kan knippen en dan mag blijven verwachtten dat het allemaal nog goed werkt.

Het liefst zou ik namelijk compleet demonteren dan heb ik ook meer ruimte achter de lamp

7. Manus

Manus 5e Versnelling

Jij denkt in kosten, ik zou liever denken in veiligheid.
    Maar ja, het is jou lijf, niet het mijne.

• Mee eens Mee eens x 2
  8. pmponer

pmponer 3e Versnelling

Ach met ABS is het zo, dat wanneer je het nodig hebt je al een fout hebt gemaakt. Voor de zekerheid heb ik extra kappen en spiegels, dus in die zin wordt er niet bespaart.
    Waarom zou je iets laten zitten wat geen zin heeft en toch niet werkt.

Jou spatlap laat ik uiteraard wel in tact die werken beide perfect.

Verder zit op mijn andere Pan geen ABS, en ik zou ze in het kader van de veiligheid liever beide gelijk hebben.

• Mee eens Mee eens x 1
  9. Honda

Honda Guest

(mijn ABS mis ik niet, die werk al 3 jaar niet meer)

Dan zou ik me ook niet druk meer maken om stalen remleidingen te monteren.

• Mee eens Mee eens x 2
  10. pmponer

pmponer 3e Versnelling

Bedankt voor alle waarde oordelen op mijn vraag, daar zat ik echt op te wachtten.
    Lekker constructief bezig heren bedankt!

11. ijskonijn

ijskonijn 4e Versnelling

Heb altijd met stalen remleidingen gereden ,had wel geen ABS maar vond het heerlijk .
    Was het sponzig remmen kwijt.
    gr ijskonijn
    Yahoo:

12. pmponer

pmponer 3e Versnelling

Nou ik wil de leidingen vervangen vanwege de leeftijd, en omdat ik nog een tijdje door wil op de Pan.
    Ik rijd het hele jaar door en de Pan heeft me nooit in de steek gelaten, daarom dacht ik laat ik hem nu eens trakteren op nieuwe leidingen, maar dan moet ik eerst van de ABS af.

13. elmo

elmo Mega Mijlenmaker

Je kan het overgrote deel idd weghalen en rechtreeks aansluiten zoals een gewone fiets met betrekking tot de pompen die kan je laten zitten en evt de zekering eruithalen en ander weghalen en te koop aan bieden zijn vast nog wel mensen voor.
    Suc7

• Leuk Leuk x 2
  14. pmponer

pmponer 3e Versnelling

Ok, ik zal het eens even goed gaan bekijken, bedankt iig.

15. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Heb liever stalen remleidingen dan een werkend ABS (wat toch al niet werkte en eigenlijk in de weg zit(let op de context!)), komt m.i. de veiligheid meer ten goede, zou niet graag door m'n rem heen knijpen omdat mijn huidige leidingen verouderd zijn.
    ABS is een vangnet dat vroeger overigens op geen enkel voertuig zat, je gebruikt het misschien maar 0,1% van de tijd dat je remt, met je poreuze remleidingen...dan liever stalen niet?

Valt me op dat nu zelfs de rijders die ABS loze en slecht remmende fietsen gewend zijn zweren bij ABS, vraag ik me altijd af, hoe vaak in je motor carrière heb je het dan echt nodig gehad?

Ben het ermee eens dat het je leven kan redden maar wees wel reëel, vroeger zat het er ook niet op, maakt het @pmponer dan een niet zo slimme motorrijder om het eraf te halen?
    Er zijn legio ST1100's en zelf ook 1300's ZONDER ABS (heb er zelf een gehad), zijn de rijders dan ook verkeerd bezig? daar zat het helemaal NIET op.

• Mee eens Mee eens x 1
    Laatst bewerkt: 27 aug 2017
  16. Andreas

Andreas 3e Versnelling

Heb je zeker ook geen ABS op je Bmw?
    Hadden ze vroeger ook niet,en is goedkoper.:Biggrin
    Men werkt aan verbeteringen,en voor extra veiligheid.
    Vroeger was de weg ligging ook waardeloos,waarom doet iedereen er dan toch andere schokbrekers op,is ook jammer geld.
    Sommige mensen besparen op de verkeerde dingen.

17. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Is standaard en als het er niet op zat had ik hem ook gekocht, maar dat gaat het nu niet om.

Iedereen valt over het feit dat hij zijn ABS pomp weg wil halen omdat ie kapot is terwijl misschien de helft van de 1100's het niet eens heeft!

Bezuinigen op het tijdig vervangen van je remslangen en -vloeistof, dat is pas verkeerde zuinigheid.

Wat vering betreft, die mogelijkheden zijn er nu eenmaal tegen geringe kosten, was vroegah wel anders.

• Mee eens Mee eens x 1
  18. Garfield

Garfield 4e Versnelling

Ik ben het met de mensen eens die liever goede remleidingen hebben dan een werkend ABS.
    Ik heb 30 jaar zonder ABS gereden dus ik heb niet geleerd om er op te vertrouwen.
    Mijn 1991 VFR heeft voorzover ik kan zien nog de originele remleidingen. Daar gaan stalen remleidingen op. Ik wil niet meemaken dat zo'n oude rubberen leiding op het foute moment ineens knapt of een bubbel vormt.
    Mijn Pan heeft al stalen remleidingen en ABS-TCS zonder storingen. Dat is door de vorige eigenaar al aangepakt.
    Mijn ervaring met diverse merken is dat veel ABS problemen zijn terug te voeren op achterstallig onderhoud.

Ik vind de remmen op mijn Pan met de stalen remleidingen overigens wel minder fijn doseerbaar dan de remmen op mijn VFR, die je ook 'sponzig' zou kunnen noemen.

Terug naar de vraag van dit topic: zoals anderen ook al schreven: technisch moet het gewoon kunnen, de ABS ertussenuit halen. En als jij dat wil moet je dat lekker zelf weten ! En oude remleidingen zou ik ook gewoon vervangen, dat vind ik ook belangrijker dan ABS.

• Mee eens Mee eens x 2
  19. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Wel mooi dat BMW ze af-fabriek al monteert, inclusief de koppelingsleiding:Biggrin

20. webster

webster Administrator Medewerker

ABS pompen verwijderen is geen probleem
    zekeringen verwijderen stekkers los nemen en tekening pakken van niet ABS versie hoe de leidingen lopen

echter 1 opmerking
    mochten ze ooit wel een APK invoeren voor motoren moet het wel werken omdat het fabriek af gemonteerd is
    je zal dan het in zijn geheel moeten herstellen om de apk te kunnen krijgen

• Leuk Leuk x 1
  21. S-Tsw-1300

S-Tsw-1300 Mega Mijlenmaker

Misschien is dan een optie om ABS loze remklauwen te monteren en te laten herkeuren voor op het kenteken?

22. elmo

elmo Mega Mijlenmaker

Apk ben ik niet zo bang voor........ Daarintegen zouden er dan veel motoren verdwijnen omdat opknappen niet meer opweegt tegen de kosten.

Punt blijft in mijn ogen dat je zelf verantwoordelijk bent voor je motor of je doet het zelf en als je het niet kan dan zal je het moeten laten doen. Iets a simpel si

23. cjavham

cjavham 5e Versnelling

Ben bang dat je daar geen gelijk in krijgt met APK als er iet is gemonteerd dan moet het werken naar behoren maar als het verwijderd is en de rem werking voldoet gewoon aan de eisen dan is dat geen probleem

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel Deze Pagina