drivervince
4e Versnelling
Het geval: Mijn 2006 er schakelt beduidend minder goed dan mijn 2002-er.
2002: pinky er op, schakeld naar beneden. en met 1 vinger soepel naar boven. Als een zwitsers uurwerk.
2006: duw... duw harder... ennn.. scha aaa akelll..("KLACK").
soms wil die wel soepel. .. soms is het duwwen en trekken
okay dat kan aan de schakel link liggen, maar die kogels heb ik volgens mij toch wel goed ingevet toen ik hem er uit had.
lijkt mij toch te liggen aan de bak. of mis ik iets aan deze link (De link is dat staafje met kogels tussen schakel pedaal en bak)
is er iets wat ik kan doen, ánders dan iets aan de link ?
ontkoppelen gaat volgens mij soepel en ik hoorde wel dat mensen het wat uit vonden maken als de master cilinder wordt schoongemaakt.
Heeft de koppeling hier nog invloed op?
Kan de schakel as er uit?
zitten er kogeltjes in die inslijten?
glijlager wat ingevet kan worden?
wat kan ik allemaal nog doen ??
Alle info / hulp is welkom.
(en een antwoord JA/NEE is leuk maar een minimale onderbouwing is wel het minste wat er bij hoord)
groeten,
vincent
2002: pinky er op, schakeld naar beneden. en met 1 vinger soepel naar boven. Als een zwitsers uurwerk.
2006: duw... duw harder... ennn.. scha aaa akelll..("KLACK").
soms wil die wel soepel. .. soms is het duwwen en trekken
okay dat kan aan de schakel link liggen, maar die kogels heb ik volgens mij toch wel goed ingevet toen ik hem er uit had.
lijkt mij toch te liggen aan de bak. of mis ik iets aan deze link (De link is dat staafje met kogels tussen schakel pedaal en bak)
is er iets wat ik kan doen, ánders dan iets aan de link ?
ontkoppelen gaat volgens mij soepel en ik hoorde wel dat mensen het wat uit vonden maken als de master cilinder wordt schoongemaakt.
Heeft de koppeling hier nog invloed op?
Kan de schakel as er uit?
zitten er kogeltjes in die inslijten?
glijlager wat ingevet kan worden?
wat kan ik allemaal nog doen ??
Alle info / hulp is welkom.
(en een antwoord JA/NEE is leuk maar een minimale onderbouwing is wel het minste wat er bij hoord)
groeten,
vincent