data-csrf="1560710467,0d8f2a4571c19b20876854629954f307" Hulp bij alarmlicht. | ST1100-1300.eu

Hulp bij alarmlicht.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Roy

Motorrijles
22 feb 2019
7
4
3
As
Type motor
ST1100
Hallo allen, voor jullie misschien een simpel vraag maar voor mij effe niet duidelijk.
Ik wil graag alarmlichten maken op mijn st1100.
Kan ik gewoon de twee kabels (welke moet ik nog achterhalen) welke uit het handvatschakelaar komen mbv een schakelaar verbinden?
Of is dit een stuursignaal naar een Relais (waar zit dat) en moet ik de hoofdstroom dmv een schakelaar met elkaar verbinden.
Stroom is niet zo mijn dicht dus heb wel een simpele uitleg nodig denk ik Alvast bedankt Roy

• Like
Reactions: pheufk en noordpan

Portupan

Kilometervreter
14 nov 2012
841
333
63
Poortugaal
Type motor
ST1300
Linkerhandvat, wel de juiste 3 draden met elkaar doorverbinden.
Heb t al diverse malen gedaan.
Zie ook de link uit voorgaande post.
Bij voldoende animo organiseer ik wel een TDP om een aantal 1100’s te upgraden. Wel zelf voor een schakelaar (dubbelpolig) zorgen en zelf de schakelaar mechanisch monteren.
Beste plaats is links, ergens in de buurt van het handvat, zodanig, dat deze bedienbaar is met duim of wijsvinger, zonder het handvat los te laten. Zelf had ik m op de 1100 onder de schakelaar van de claxon.

Martin.

Roy

Motorrijles
22 feb 2019
7
4
3
As
Type motor
ST1100
Hallo allen, bedankt voor jullie antwoord. Ik had al hele forum afgezocht voor mijn gevoel maar niets gevonden. Blijkt het er toch ergens op te staan. Ik had jullie dus niet wederom lastig hoeven vallen.
Dus bij deze allemaal bedankt voor de reactie. Ik ga het zo maken als Bart vd werf heeft gedaan. Heb hetzelfde knopje dus nu nog effe zoeken naar de juiste kleur kabels (zal ook nog wel klusje zijn om die te vinden)en dan solderen maar.
Als nog iemand tips heeft om de juiste kabels te vinden hoor ik het graag. Denk dat de kleuren toch wel op alle Pan's gelijk zijn of vergis ik me?
Thxs en ik zal een berichtje plaatsen als het gelukt is.

Vosje

3e Versnelling
2 nov 2017
123
35
28
59
Vrouwenparochie
Type motor
ST1100
Linkerhandvat, wel de juiste 3 draden met elkaar doorverbinden.
Heb t al diverse malen gedaan.
Zie ook de link uit voorgaande post.
Bij voldoende animo organiseer ik wel een TDP om een aantal 1100’s te upgraden. Wel zelf voor een schakelaar (dubbelpolig) zorgen en zelf de schakelaar mechanisch monteren.
Beste plaats is links, ergens in de buurt van het handvat, zodanig, dat deze bedienbaar is met duim of wijsvinger, zonder het handvat los te laten. Zelf had ik m op de 1100 onder de schakelaar van de claxon.

Martin.
TDP? Ik ben d'r bij!

Henk2511

5e Versnelling
8 sep 2018
596
531
93
56
Gieten
Type motor
ST1100
ik ook, ik heb er originele alarmlichten op, alleen doen ze het niet, ik kan ook niet vinden waarom niet.

Henk2511

5e Versnelling
8 sep 2018
596
531
93
56
Gieten
Type motor
ST1100
@Dennis , eh ik weet niet anders dan dat ik er originele richtingaanwijzers op heb, hier heeft ook al een keer een topic over gegaan, zijn meer die het hebben.
postings automatisch samengevoegd:

Bijlagen

herbert

Motorrijles
23 sep 2018
2
0
1
66
Type motor
ST1100
Ik ben hier nog een beetje nieuw hier maar ik zelf heb alarmlichten gemonteerd met een MotoTroniX kastje dan heb je geen ekstra schakelaar nodig als je binnen anderhalve seconde je richting aanwijzer eerst na recht doe en dan na links dan gaat je alarm lichten aan en als je de richting aanwijzer weer indruk op uit gaat de alarmlichten ook uit. dit voor een 1100 natuurlijk

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.805
2.787
113
46
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
@Henk2511 je hebt het over je schakelaar idd. Standaard zitten er geen gevarenlichten op de Pan.
Ik denk dat het niet goed is aangesloten bij jou.
Wie heeft het aangesloten?
(Je hoeft namelijk alleen de draad vanaf je knipperlicht relais af te takken, deze naar de ene kant van die schakelaar te brengen en dan een draad van beide lampen naar de andere kant van de schakelaar te brengen)
Als je niet echt “thuis” bent met de bedrading, zou ik voorzichtig zijn om het zelf te doen.

Vosje

3e Versnelling
2 nov 2017
123
35
28
59
Vrouwenparochie
Type motor
ST1100
@Dennis , eh ik weet niet anders dan dat ik er originele richtingaanwijzers op heb, hier heeft ook al een keer een topic over gegaan, zijn meer die het hebben.
postings automatisch samengevoegd:
Henk, ik volg dit topic met enige interesse.
Een vraag n.a.v. de foto;
Er zitten 2 knoppen naast elkaar.
De ene met het rode gevaren driehoekje, de andere met het opschrift "hazard"
Welke is voor de alarmlichten en waarvoor dient de andere?

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.379
5.118
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
De schakelaar met het rode gevaren driehoek is voor de alarmlichten .
De schakelaar met " Hazard " erop wordt eventueel gebruikt voor mistachterlicht.

• Like
Reactions: Vosje en Henk2511

Henk2511

5e Versnelling
8 sep 2018
596
531
93
56
Gieten
Type motor
ST1100
@Dennis de mijne schijnt een ex politiemotor te zijn, ik heb er ook een politiehandvat opzitten alsmede extra gaten overal,we hebbend zoals ik al zei, dit al eerder besproken in een topic, toen kwamen er meerdere reacties binnen over ST1100,s die hetzelfde hadden en dus ook origineel

@Vosje de hazard knop is mij toen verteld was de schakelaar voor het mistachterlicht wat toen onder de topkoffer zat.

• Like
Reactions: Vosje en panman1100

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.805
2.787
113
46
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
@Henk2511 het is niet “origineel”. En daar zit vaak het probleem. Alles is later ingebouwd en als je een oude politiemotor hebt, is het ook de vraag of alle toeters en bellen er op een juiste manier vanaf is gehaald.
Je probleem is echter heel simpel op te lossen. Mocht je naar de TDT komen, dan wordt je probleem opgelost door “ons”.

• vervelend
  • Like
Reactions: pheufk en Henk2511