Horrengaas in de helm.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Pathfinder

5e Versnelling
26 feb 2017
709
316
63
52
Maastricht
Type motor
ST1300
Ben zeer tevreden over de lucht doorlaat / koeling in de helm als de temperaturen wat hoger worden.

Met het open zetten van de ventilatie kanalen verschaft ik blijkbaar ook toegang voor diverse indringers.

En die kruipen dan op de meest ongelegen momenten over mijn kale plaat...

Ga eens proberen of horren gaas ook in de helm werkt....

Wie weet ?

IMG_9414.JPG IMG_9419.JPG

IMG_9420.JPG

Mocht iemand andere tips hebben....graag.

(dichtkitten, stopverf erin, kranten erin, elektrische insecten doder erin werken ook niet)

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.239
436
83
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Nee dank Erwin..
Zag eens een mooi t-shirt dat de tekst droeg:
"Mijn haar heeft karakter, het valt liever uit dan dat het grijs wordt.."
Grotendeels gaat dat over mijn haar, de rest maak ik solidair met het scheermes!

Jur

Mega Mijlenmaker
16 aug 2013
2.048
747
113
52
Steenwijkerland
Type motor
ST1100
Welk merk helm heb je dan?
Ik heb nml geen last ervan dat insecten binnendringen.
Is het dan niet handiger om voor de openingen gaas te plakken?

PanZoetermeer

4e Versnelling
30 jan 2015
345
663
93
59
Zoetermeer-Dorp
Type motor
ST1100
Je kunt het gaas misschien afwisselen door hier en daar een stukje schuurpapier ertussen te doen. Voor als je jeuk op je hoofd krijgt... hahaha

Ton en Hennie

5e Versnelling
5 nov 2017
499
133
43
64
Voorthuizen
Type motor
ST1100
Misschien een tip. Stukjes uit het muskietennet ( voor je hoofd) knippen. Zijn voor weinig geld ( een euro of zoiets ) te koop bij dump zaken.

Frans

5e Versnelling
16 nov 2012
533
245
43
56
Ridderkerk
Type motor
ST1100
Zou toch eerst mn scherm een paar mm hoger zetten. Door de luchtstroming worden ze dan “ omgeleid”. [emoji1]

[emoji1309][emoji1303]

Eddy DM

5e Versnelling
2 jul 2013
537
217
43
Antwerpen
Type motor
ST1100
Maar alle gekheid......Pathfinder heeft een punt...... en volgens mij een goede oplossing Good

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.031
493
83
53
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Persoonlijk rijd ik bijna nooit met de ventilatiekanalen op mijn hoofd open.
Het is voor mij te fris ook al is het warm weer.
Dan voel ik die koudere lucht over mijn schedel en geeft voor mij geen aangenaam gevoel.

Maar wat ik nog wilde schrijven is ,
ik reed met mijn geweldige mooie Pan over een baantje met mijn vizier open en kreeg plots een keihard object tegen de zijkant van mijn oog.
Merde ( ik reed in Frankrijk en vloek ik als de beste fransman ) dat deed ff pijn.
Gelukkig niet in mijn oog.
Soit , ik rijd verder en voel iets kriebelen in mijn helm onderaan.
Wa is da ?
Ik stop , doe mijn helm af en er valt een bij uit die helm.
Die helm is vanonder afgesloten en dat beestje lag daar vanonder in.
Was wel groggie.
Door die luchtverplaatsingen aan mijn kin lag dat wat rond te dwarrelen.
Maar goed , ik ga toch geen gaas plaatsen voor mijn neus.
Met welke helm rijd je Andreas ?

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.147
1.288
113
57
Zaandam
Type motor
Anders
lijkt me een hele goeie oplossing.
Ik had een paar jaar geleden ineens een beestje bijtend op mijn kalende hoofdje. Waar die vandaan kwam weet ik niet, maar hij beet venijnig. al rijdend bij bussum op de A1, spitsstrook open dus geen gelegenheid om op de vluchtstrook de ankers uit te gooien.
Ik wist niet hoe snel ik bij de parkeerplaats naarden moest komen (ja, vol gas) en heb nog nooit zo snel mijn helm afgezet.

TonyPan

1e Versnelling
23 mei 2013
33
10
8
61
Grootebroek
Type motor
ST1100
Jaaaaren geleden, toen ik nog een Honda Bol d'Or 900 (met fabriekskuip) had, stond ik eens op de provinciale weg tussen Oosthuizen en Edam te wachten voor de gesloten spoorbomen. Nadat de trein was gepasseerd en de bomen weer omhoog waren, trok ik op, wilde ik mijn vizier (AGV Ago rood/wit/groen/goud) dichtklappen. Voor ik dat gedaan had, voelde ik een harde tik tegen de zijkant van mijn hoofd en meteen steken er achteraan. Ik trok mijn helm iets opzij, zodat het insect eruit kon. Ik zag in een flits, dat het een wesp was. In die paar seconden, had het mormel me 3 x gestoken. Toen ik thuis kwam, zat de helm al een stuk strakker, zo was mijn gezicht gezwollen. Ik leek de Elephant Man wel. :Lol:

Pathfinder

5e Versnelling
26 feb 2017
709
316
63
52
Maastricht
Type motor
ST1300
Met een mutsje wordt het na een poosje niet meer zo fijn met de helm op de kop. Hoe dun ze ook mogen zijn.
BTW, ben tevreden met mijn horren gaas.

PanPaul

4e Versnelling
19 sep 2016
291
129
43
Houten
www.sleutelclubhouten.nl
Type motor
ST1100
Beetje off-topic en horregaas helpt er niet tegen maar ...
Ooit eens een keer een klokhuis tegen mijn helm gekregen (uit het raampje van een vrachtwagen). Ik denk dat een insect een iets minder harde klap geeft. Wat was dat een knal zeg!

Hansepansje

Kilometervreter
11 apr 2013
1.532
783
113
52
Barneveld
... ik reed ... met mijn vizier open en kreeg plots een keihard object tegen de zijkant van mijn oog.
Dan heb je mooi geluk gehad! Anders hadden ze op de OK de resten van een beest uit je oog moeten peuteren in de hoop dat je er daarna nog mee kunt zien. :(

Dus mijn advies: sluit je vizier onder het rijden altijd zo ver dat er geen 'flying objects' die je scherm hebben weten te ontwijken, alsnog in je gezicht kunnen knallen.
Op die manier heeft mijn vizier wel eens een soort mot opgevangen: een klap en m'n halve vizier zat onder de prut. Toen wist ik weer waarom ik dat kleine beetje extra ventilatie wel wil opgeven... :)

Groets, Hans

DennisMe

5e Versnelling
30 dec 2016
410
362
63
48
Vlissingen
Type motor
ST1100
Ik had enige tijd geleden een kamikaze duif bijna in mijn vizier... Gelukkig stond mijn vizier slechts op een kier, anders was ie blijven plakken. Kreng kwam net voor een wit busje langs gevlogen, dat ik net op dat moment inhaalde in een flauwe bocht...
Nu kon ik met een paar keer knipperen de veertjes nog uit mijn ogen krijgen. Vizier was wel aan één kant losgelaten, maar nog wel terug te plaatsen. Kortom, ik hou mijn vizier ook liever zo ver mogelijk dicht op de snelweg.

John77

3e Versnelling
30 apr 2018
88
23
8
40
Woldendorp
Type motor
ST1100
Ik heb ook een keer van die groen-gele 'fladders' in mijn helm gehad. Geen fijne ervaring en belemmert het zicht danig.
Sindsdien draag ik een systeemhelm, die kan tenminste open als ik onverhoopt moet niezen..