data-csrf="1560713183,ca760e80a50f443b8fa4d548bcc7e5a6" Hoge spanning (15,4V) en motor stopt ineens ... gered door helden. | ST1100-1300.eu

Hoge spanning (15,4V) en motor stopt ineens ... gered door helden.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

BartvdWerf

1e Versnelling
14 sep 2018
36
40
18
45
Hellevoetsluis
Type motor
ST1100
Was weer een dagje.
Afgelopen woensdag .. m’n spanningsmeter gaf ineens piek van 15V... normaliseerde daarna weer...
Dag erna.. weer en spanning bleef hoog.. zelfs 15,4V
Ik wilde toch verder rijden, had werkafspraken.. schietgebedjes dat het goed ging...

Je begrijpt het al.. werk klaar en rijd naar huis. Bij het eerste stoplicht viel ‘Deep purple’ stil... deed niets meer..
Ik dacht ,... zekering vervangen en daarna verder... Sjips .. alle zekeringen in tact
Polen goed vast op de accu, killerswitch stond goed.. oké... echt probleem dus.
ANWB heeft ook nog pogingen gedaan leven in te blazen, maar kwam tot de conclusie dat de omvalschakelaar waarschijnlijk defect was.
De Pan met mij op de bergingswagen.
Van Olaf kon ik andere valschakelaar overnemen.
Vanmorgen afgesproken in R’dam. Olaf was toch onderweg naar Antwerpen.
Thuis de schakelaar vervangen .. maar nog steeds geen sjoege... niets!..
nu werd ik echt ongerust.
Dennis coachte me over de telefoon, maar na aantal pogingen ‘heb je een multimeter?’... ‘we rijden wel langs ... zijn toch al op de terugweg... Ennuh demonteer luchtfilterhuis alvast .. scheelt tijd’

Olaf en Dennis gingen systematisch alles na... maar kwamen er ook niet snel uit... killerswitch ook in orde, startschakelaar in orde... alles werd doorgemeten.
Daarna conclusie ... toch ergens draadbreuk :-( ...
En ineens bij één van de zekeringen toch een afwijking gemeten ... zekering heel, doormeten op de zekering ook...
Bleek dat de houder van de zekering niet goed was...
Dennis verbuigt wat aan de houder en alles werkte weer als normaal :)
Ik was superblij (als een kind) .. gered door deze Pan-helden ...

Binnenkort maken we van de zekering een ‘zwevende zekering’ om
Zeker te zijn dat de beschadigde houder niet afbreekt.

Deep purple weer helemaal in elkaar gezet vandaag... en weer rijden

Jongens wat ben ik een gelukkig mens.

Dennis en Olaf nogmaals super bedankt! Hoop binnenkort iets terug te kunnen doen...

Bijlagen

TuinfluiterPan

5e Versnelling
28 okt 2014
486
231
43
59
Flevoland
Type motor
ST1300
Helden bokaal voor deze snelle actie. Foto inlijsten...is archief materiaal om vast te stellen dat het 1x per 100 mil. jaar het is voorgekomen..... smile

• grappig
Reactions: BartvdWerf