ST1100 Hoe verwijder je de carburateur?

RePan

Motorrijles
27 dec 2016
5
8
3
62
Nederweert
Type motor
ST1100
Hallo,

Mijn 1100 heeft lang stil gestaan (onder druppellader) en het was tijd om weer eens te gaan kijken of ik het nog niet verleerd ben. Hij startte met choke maar sloeg af bij minder choke. Eerste conclusie: carburateur vervuild. Hier gezocht naar informatie en ik heb de kappen en luchtfilter er af. Best wel knap met dit hete weer, Maar ik zie nergens hoe ik hem er af krijg (zie geen schroeven). Kan iemand mij helpen?

groetjes,

René

Laatst bewerkt door een moderator:

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.812
2.499
113
46
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Als je tussen de carburateur doorkijkt zie je 4 zwarte rubbers zitten kelken genoemd die los je op met een kruiskop en je gas en choke kabel verwijderenen dan met een bandenlepen of een houten stok eronder zetten en dan wip je deze met gepaste kracht eruit.

Je kan ook even proberen halve tank verse benzine en dan forte 1 en 2 erin mikken.
Suc 7

RePan

Motorrijles
27 dec 2016
5
8
3
62
Nederweert
Type motor
ST1100
Hoi Elmo,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik had nog nooit van Forte gehoord. Bedankt voor de tip. Ik laat je weten hoe het afloopt.

Gr. René

• Like
Reactions: elmo

RePan

Motorrijles
27 dec 2016
5
8
3
62
Nederweert
Type motor
ST1100
Hoi Henk,

Geweldig ! Bedankt voor je snelle reactie en tip! Daar kan ik wat mee.

gr. René

• Like
Reactions: elmo

RePan

Motorrijles
27 dec 2016
5
8
3
62
Nederweert
Type motor
ST1100
Hoi Pathfinder,

Ik heb eerst Forte geprobeerd om hem lopend te krijgen, heb met behulp van het handboek de carbarateur kunnen bekijken maar had zelf geen tijd meer vanwege mijn werk. Ik heb toen de motor op laten halen en opdracht gegeven om hem lopend te maken.

Na 6 weken heb eens gebeld .... ze moesten zoeken .... ja, ze hadden de motor na het ophalen bij de inruil neergezet ...... excuses .... ze zouden er aan beginnen. Ik heb op een zaterdag de motor opgehaald. Hij liep goed. Maar toen ik een week later wilde starten begaf mijn accu het. Die heb ik direct vervangen (tja, 3 jaar stilstaan onder een druppellader) en nu kan ik rijden tussen de buiten door. Want ik ben een mooi-weer-rijder.

Leuk dat je dat vraagt.