Het begon met een "vreemd" geluid.......

Discussie in 'ST1100' gestart door Motorgoeroe, 12 jun 2018.

1. Motorgoeroe

Motorgoeroe Beginnend Bestuurder

Pas mijn goed onderhouden K1100 ingeruild voor een volgens dealer goed onderhouden, keiharde ST1100 die voor aflevering ook nog een werd nagekeken en een afleverbeurt zou krijgen. Pffffff de eerste motor die ik koop bij een dealer, blijkt toch niet zo goed te zijn als je zou verwachten. ( en ja stom zelf niet gecontroleerd omdat ik naïef dacht dat dit bij dealer niet nodig is/was)

Nog geen 2 weken na de aanschaf hoor ik een vreemd geluid ergens uit de motorfiets komen bij het loslaten van het gas. Dat geluid kende ik niet van de 1100 en de 1300 dus dat moest niet goed zijn. Daar waar ik had gehoopt op een kapot wiellager, bleek er toch meer aan de hand te zijn.

Diagnose van mijn eigen dealer:
    Cardan en Klok kapot
    Achterremschijf ganz versleten
    Achterbrug verrot
    Banden, hoewel ze voldoende profiel hadden, uit 2006

Kortom de kassa begon al te rinkelen. Gelukkig hier op het forum aan een keiharde achterbrug kunnen komen (Panman bedankt) en een andere cardan + klok voor een ABS fiets (B.Boers bedankt)
    De rest was aan de dealer. Uiteindelijk wel een tegemoetkoming overeen kunnen komen met de dealer waar de motor is gekocht maar ja dat dekte lange na niet de hele kostenpost. (Voldeed niet aan de garantievoorwaarden en omdat ik geen rechtsbijstand heb (anders was de motor linea recta terug gegaan) was dit meest haalbare)

Dus wat doe je dan ...... gelijk de Pan maar helemaal op orde maken. Economisch gezien verantwoord? Nee maar ja als je dan toch investeert in een lekker rijdende machine.........

Gelijk zelf de koplamp vervangen omdat er Xenon inzat waardoor het glas in melkglas was veranderd. Nu ook maar gelijk voorzien van led. De orginele koplamp afstelling weer geplaatst (was vervangen door 12v aansluiting en verstelling lag in kuip te rammelen)
    De kofferdeksels maar vervangen omdat die ook niet netjes meer waren (rechts wel nieuw, links moeten laten spuiten)
    Twee nieuwe spiegelkappen zijn onderweg en dan eerst maar eens gaan rijden voor het seizoen weer voorbij is:biker:

Eind van het jaar misschien de tankcover opnieuw laten spuiten, wie weet.

Moraal van het verhaal, ook al koop je bij een dealer, geloof niet alle mooie verhalen. (ik in ieder geval niet meer en zal net als bij particulier gewoon weer zelf controleren)

Oh ja was blij dat ik al op vakantie ben geweest anders was de rekening toch wel wat hard aangekomen:bad idea:

• Niet Leuk Niet Leuk x 2
  2. Fred-A

Fred-A Kilometervreter

moraal nooit een K1100 inruilen die goed onderhouden was,want bij de dealer weet je het maar nooit.

• Dom Dom x 1
  3. Motorgoeroe

Ja dat klopt daar heb ik wel een paar dagen de balen van gehad, maar ja eerlijk gezegd vind ik de Pan lekkerder rijden en sturen...........

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
    • Dom Dom x 1
  4. Garfield

Garfield 4e Versnelling

Da's balen man !
    Hopelijk gaat het vanaf hier beter !

Ik ben zelf iets meer dan een jaar geleden ook overgestapt van een K1100LT naar een ST1100 - nog geen dag spijt gehad.

5. Oppie

Oppie 5e Versnelling

Hoe kan het........dat een dealer zegt een knappe fiets te verkopen, het geld te ontvangen, je bij de voordeur uitzwaait en vervolgens de deur hard dicht gooit als blijkt dat je de bekende kat in de zak hebt gekocht.......

Slecht, slechter slechtst........ Ik zou de dealer met naam en toenaam op het forum gooien.

Dit kan absoluut niet als dealer, een volledige tegemoetkoming zou hier op zijn plaats zijn of de motor terug nemen en geld retour met duizendmaal sorry

• Mee eens Mee eens x 2
  6. Dennis

Dennis The Preacher

Aan de andere kant, no offense, kan je je ook eerst verdiepen in het product je gaat kopen. Vragen waar je op moet letten etc.
    Neemt niet weg dat het gros van de dealers je gewoon bedonderen, bewust of onbewust.
    Er zit bv een dealer in Bodegraven die het niet nodig vind om met molybdeen 60% je meenemer in te vetten. “Ander vet voldoet prima”.

Heb onlangs de 1300 van Jos gedaan. Ff het achterwiel eruit en voorzien van het juiste vet. Dat terwijl hij bij mij was voor de remmen.
    En zo werken Henk (panman1100), Olaf(sleutelaar),Rex (webster) Eefje en ozzy etc ook. Denk dat dealers die hart voor hun zaak hebben dit ook moeten doen. Gewoon dat ene kleine stapje extra dat jou als de “klant” een fijner en voldaan gevoel geeft.

Vandaar dat ik een microfijnzeiker ben als het gaat om onderhoud.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

7. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Niet dealerwaardig als je het mij vraagt....zeker niet omdat ze je wegsturen met banden van 12 jaar oud!!
    Zegt meer dan genoeg over de professionaliteit aldaar, wel cashen maar niet fatsoenlijk leveren.

Ik ben een maand of 2 terug eens gaan rijden met een K1200LT bij een redelijk bekende zaak in Anusfoort uhh Amersfoort, ook die bijna 400Kg zware fiets stond op een voorband van 2005 waarvan de wangen vol met droogtescheuren zaten, mooie praatjes allemaal maar daar kom ik niet meer.

8. Dennis

Dennis The Preacher

Belangrijkste is voor mij: wat doen ze als je ze ergens op wijst wat niet in orde is. Gooien ze er direct een andere band erop, dan is er weinig aan de hand.

9. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Eensch, maar er werd geclaimd dat deze helemaal nagekeken zou zijn....niet dus.

10. Motorgoeroe

Natuurlijk moet je zelf ook wel je ogen open houden maar kennelijk ben ik er toch ook "ingetrapt" een beetje oude jongens krentebrood zeg maar. Heb ook zelf de onderkant wel gezien en inderdaad uitlaat etc keihard, de brug niet kunnen zien dat er iets mee was. Tijdens rit naar huis ook niets aan de hand maar deed zich na zo,n 500km voor. Heb zelf jaren Bmw en Honda gereden bij verkeerspolitie dus zelf gedrild in veiligheid en pietluttig in ditjes en datjes vanwege de kwetsbaarheid op motor. baalde alleen dat je omdat je de motor eerst elders brengt gelijk wordt geconfronteerd met feit dat je dan niet meer op garantie aanspraak zou kunnen maken. Natuurlijk onzin maar als je geen rb hebt lastig om je gelijk te halen. Dealer waar ik nog wel kom, omdat die in verleden onze dienstfietsen onderhield, heeft het nu weer opgepakt dus nu hopelijk weer genieten en de ervaring bij...... linksaf...weer gauw vergeten.

11. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Je hoeft geen rb te hebben om je gelijk te halen, soms volstaat ermee dreigen al, spreek uit ervaring.

12. Oppie

Oppie 5e Versnelling

feit blijft, dat de verkopende dealer niet dealer waardig is als hij onveilige motoren verkoopt (banden van 12 jaar oud, acherbrug rot, remschijven onder de marge etc)

13. Raaipan

Raaipan Kilometervreter

Ik vind het dapper van je dat je dit verhaal hier hebt geplaatst Motorgoeroe!
    Dat je zelf niet slim hebt gehandeld heb je zelf al begrepen en hier uitgelegd, een harde leerschool, maar als je Pan eenmaal weer tip top is, dit verhaal vergeten, op links.. en door..!
    Met jouw verhaal druk je, voor zover nodig, ons allemaal weer met de neus op de feiten. De feiten namelijk dat dealers niet betrouwbaar zijn omdat ze dealer zijn en dat je zelf altijd controle moet (laten) doen. Bedankt!

14. Motorgoeroe

Klop Pannos ,deed ik ook maar resultaat was dit bod accpteren of niets en ga maar procederen. Dus iets is beter dan niets.
    Gelukkig op dit forum mensen die hulpvaardig zijn en voor scappelijke prijzen onderdelen verkopen. Voor een Pan met ABS etc zijn er slechts twee klokken te vinden op internet. Kans hier is groeter, dus leve dit forum en wie weet vraag ik hier in toekomst hulp of onderhoud...... Voor nu lekker genieten van de Pan

15. Dennis

Dennis The Preacher

Hulp voor onderhoud is nooit een probleem hier. Wordt nog beter gedaan dan bij de dealer.

• Mee eens Mee eens x 1
  16. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Hele foute houding van deze 'dealer'......

Maar inderdaad, dan maar beter accepteren, op procederen loop je ook leeg.

17. pmponer

pmponer 4e Versnelling

Oeh, dat is ronduit *&&##$$*@ Wat je er dan geflikt wordt. Ik ben heb helaas ook wel eens een minder exemplaar gekocht. Sinds die tijd neem ik altijd een lijstje mee en loop die ook gestructureerd af. Hoe gezellig het ook is bij de bezichtiging. Dat heeft me toch wel eens gered voor mijn gevoel.

Mooi dat je de onderdelen hebt kunnen vinden en dat je het hebt kunnen oplossen!

Ik ben toch benieuwd om welke regio het gaat, en ik durf het bijna niet te vragen maar de dealer was toch niet toevallig HP of Jager he?

18. pmponer

pmponer 4e Versnelling

Trouwens als je het niet wilt zeggen even goede vrienden hoor. :biker:

19. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

20. Ome Paul

Ome Paul Kilometervreter

Pijnlijke les, maar nu heb je een dijk van een machine!

21. PanPaul

PanPaul 4e Versnelling

Misschien een idee om met een paar 'kenners' naar een ter verkoop aangeboden Pan bij een dealer gaan en die dan eens GOED bekijken. Later zou dan op het forum een cijfer voor de desbetreffende Pan gegeven kunnen worden (of een beoordeling). Prima service aan aankomende Pan rijders en weer een heeeele goede reden om hier lid te worden.

22. Dennis

Dennis The Preacher

Van lent........

23. pmponer

pmponer 4e Versnelling

Geen goede ervaring mee Dennis? Ik hoor heel veel goede verhalen over zijn diensten (kost wat maar dan heb je ook wat zeg maar).

24. Motorgoeroe

Nee niet van lent of jager. Een bekend nummer zegt bij hoevelaken links af. was voor mij rechtsaf omdat ik uit westen kom maar daar komt ie vandaan. Deze fout was zeg maar eens en hopelijk niet meer. rijdt weer top en voorzien van de bekende m-lap

• Leuk Leuk x 2
  25. Dennis

Dennis The Preacher

Voor een aankoop voor een st1100/1300 kunnen er zat helpen voor een fractie van de prijs.
    Meneer van lent heeft in het verleden een vervelend stuk geschreven, maar heeft daarna zijn excuus gemaakt.

26. pmponer

pmponer 4e Versnelling

..bekende m-lap

Ja een van de betere investeringen ! :D Veel rij plezier. Bij hoevelaken rechtsaf zegt me niet zoveel behalve dat daar een BMW bolwerk zit.

27. pmponer

pmponer 4e Versnelling

Dennis waar heeft hij een vervelend stuk over geschreven? Is daar iets van terug te lezen?

Ah gevonden, tenminste de strekking van het verhaal.

Laatst bewerkt: 12 jun 2018
  28. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Kort samengevat, er stond hier onder andere een stukje uitleg hoe je, wanneer je je cockpit zou vervangen, de kilometerstand kon aanpassen naar de juiste.
    Meneer Van Lent was van mening dat dit kwaadwillend bedoeld was.
    Heeft dat later gerectificeerd en zijn excuses aangeboden.
    Mocht ik iets verkeerd hebben, hoor ik dat natuurlijk graag, dan corrigeer/verwijder ik mijn tekst, maar dat staat mij er in ieder geval van bij.

• Informatief Informatief x 1
  29. Dennis

Dennis The Preacher

Nee hoor paul. Je hebt het prima verwoord.

• Mee eens Mee eens x 1
  30. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

2x een keuring bij hem laten doen, 1x einde garantie en 1x aankoop.

Bij de 1e kwam er het e.e.a. naar boven wat uiteindelijk gefikst is en wat ze in eerste instantie niet wilde fiksen.

Bij de 2e is de koop niet doorgegaan omdat er aardig wat dure gebreken naar boven kwamen waar de garage niets mee wilde doen, leuk als je eventueel koopt met garantie en je krijgt zo'n reactie. Van de koop afgezien dus.
    Bleek dat die boeven al een koper achter de hand hadden die ze hem zo meegegeven hebben zonder het melden van de gebreken.

Gaat hier om de Fa. Tec-Motors in Zuidland.

Al met al niet voor niets geweest, die keuring.

Niet te snel je oor laten hangen na een verkeerd verwoorde column die later nog gerectificeerd is.

• Mee eens Mee eens x 1
  31. marccc

marccc Kilometervreter

tja , spijtig genoeg zitten de dealers tussen die de naam eerlijke verkoper niet waard zijn , en al vele motorrijders hebben opgelicht .
    een defecte lager , ok . maar de cardan , cardanhuis , achterbrug rot , remschijf slecht , dat hoort niet voor te komen bijeen goede dealer .
    bij ons hebben we ook een 2 de hands dealer gehad die iedereen voor gek zette , gelukkig paar jaar later op de fles gegaan .

32. Dennis

Dennis The Preacher

@Pannos: verkeerd verwoord is geheel
    iets anders.
    Recht lullen wat krom is, kan ik
    Weinig mee.

33. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Okay, bedoel ermee te zeggen dat ie niet per se een slechte keurmeester is of geen verstand van zaken heeft wat je wel insinueerde met onderstaande reactie, correct me if i'm wrong.

34. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Ik denk dat Dennis iets meer op de vent 'an sich' reageerde dan op 's mans vakkennis. Dat laatste zit door de bank genomen vast wel snor.

Maar goed: back on topic please! ;) Dealer of niet, als je een fiets koopt moet je nooit op de blauwe oogjes van de verkoper afgaan. Zijn doel is 100% tegengesteld aan jouw doel . .

• Mee eens Mee eens x 1
  35. Dennis

Dennis The Preacher

Snap je. Was niet echt duidelijk idd. Was meer een sarcastische actie. Ik weet dat de beste man zeer veel kennis heeft.

• Leuk Leuk x 1
  36. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

37. Motorgoeroe

Zo dit weekend 600km verreden op de gerepareerde fiets. Weet weer waarvoor ik hem toch heb laten maken.:biker:

• Leuk Leuk x 3
    • Top Top x 3
  38. cjavham

cjavham 5e Versnelling

Gaat hier om de Fa. Tec-Motors in Zuidland.

Al met al niet voor niets geweest, die keuring.

Niet te snel je oor laten hangen na een verkeerd verwoorde column die later nog gerectificeerd is.[/QUOTE]

Mmmm vind ik toch raar nog nooit bij leen van TEC motoren een probleem of onvolkomens mee gemaakt staat toch als goed bedrijf bekend in deze contreien maar ja wat niet is kan dus toch gebeuren blijkt uit jou verhaal

39. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Yup....als je alle details wilt weten dan mag je me PB en.

Een reparatie uit laten voeren is geen motor kopen natuurlijk, m.i. ook niet te vergelijken.

40. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Vreemde geluiden, je hoort ze overal... ;)

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie