1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Help!!!! voorrem is verrot

Discussie in 'M.K.T.' gestart door keesje500, 9 sep 2017.

1. keesje500

keesje500 3e Versnelling

Ik heb pasgeleden vrij nieuwe remklauwen gemonteerd en nu voelt mn remhendel sinds een week heel hard aan ....ik ben net gaan kijken en op een gegeven moment met ontluchten kwamen de stukjes rubber naar buiten door t ventiel!!! De rubbertjes van de remklauwen zijn goed want die heb ik helemaal uit mekaar gehad en ik verdenk nu mn remcylinder er van...daar heb ik geen kaas van gegeten...help iemand?????? Het is mn enigste vervoermiddel

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

2. Panniki

Panniki Beginnend Bestuurder

Ik ben geen lid van het MKT maar wellicht kun je herleiden wanneer en hoe het probleem begon...
    Ik vermoed dat je toch met het terugplaatsen van de rubbers en zuigers wat onzorgvuldig bent geweest waardoor er een of meerdere zuigers zijn vastgelopen en de rubbers beschadigd hebben. Haal alles nog eens uit elkaar, wellicht zie je de oorzaak als je de boel open hebt.
    Is het een ABS/TCS/cbs model? Dan is het makkelijk een fout te maken, er zitten verschillende diameter zuigers in!
    Neem verder als je er te weinig van af weet geen risico met je remmen....

Succes!

3. marccc

marccc 5e Versnelling

vermoedelijk de oude remleiding waarvan aan de binnenkant de rubber loskomt . al veel hersteld , hoe oud is jou motorfiets ??
    zet er dan ook stalen remleidingen op

4. martinpan

martinpan 4e Versnelling

keesje heeft een st uit 91, maar help roepen en niet meer op het forum komen, is geen echte help

5. keesje500

keesje500 3e Versnelling

Sorry maar ik heb t verder heel druk gehad ook met de verjaardag van mn moeder en mn ledkoplampen...vreemd genoeg doet mn voorrem het weer prima op t moment maar ik ga zeer binnenkort de boel weer eens uit mekaar halen en gelijk nieuwe rubbertjes er in zetten voor de zekerheid

Maar ik was echt even in paniek hoor

Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2017
  6. fred

fred 5e Versnelling

dit kan er gebeuren als rem leiding van binnen oplost .Er kan geen remolie meer door ., met gevolg ....... zie foto

2 (1).JPG 2 (2).JPG 1.JPG

7. keesje500

keesje500 3e Versnelling

Zo dan

8. Pannos

Pannos Kilometervreter

Dus, snel aanpakken die handel!!

9. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

• Mee eens Mee eens x 2
    • Leuk Leuk x 1
    • Informatief Informatief x 1
  10. Zonneschijn76

Zonneschijn76 Kilometervreter

Ik vraag me af of het heel erg merkbaar is in het remgedrag van de motor als je er ipv de originelen rubberen slangen vervangt door nieuwe RVS leidingen.

Is iemand daar ervaringsdeskundige in? Is dat goed te voelen/ merkbaar...?

Heb een 1100 uit 1991 en deze zullen nog nooit vervangen zijn gok ik met 93000 km op de klok.

11. Pannos

Pannos Kilometervreter

Ja, dat merk je.

Altijd een vast aangrijpingspunt, direct en stevig en dus geen vaag gevoel meer.

• Mee eens Mee eens x 1
  12. Garfield

Garfield 3e Versnelling

Het verschil is als dag en nacht.

• Mee eens Mee eens x 1
  13. Zonneschijn76

Zonneschijn76 Kilometervreter

Misschien toch maar eens overwegen dit aan te schaffen.

Een solide gevoel alsof je een fiets van nu rijdt qua remmen?

14. Garfield

Garfield 3e Versnelling

Absoluut.
    En doe je het niet voor het gevoel, dan wel voor de veiligheid en het voorkomen van storingen.
    Het inwendige van een originele 'rubberen' remleidingen gaat uiteindelijk langzaamaan loslaten en dan krijg je dus verstoppingen die leiden tot storingen.
    Wat nog veel linker is, is dat zo'n oude remleiding ineens kan scheuren.
    Dan heb je dus ineens geen remkracht meer.
    Mijn Pan uit 1995 heeft HEL 'stalen' remleidingen en hiermee weet ik me verzekerd van vele jaren storingsvrij en veilig rijden, zeker omdat het hele remsysteem inclusief de ABS-modulator volledig is gereinigd bij deze ingreep.
    Nu jaarlijks gewoon even de remvloeistof vervangen en klaar is Klara.

En ze zijn keihard qua gevoel.

Deze winter krijgt mijn VFR ook zo'n set.
    Ik wil niet anders meer.

Het is een kleine investering maar één van de beste die je kan doen op een motor, zeker als deze al wat ouder is.
    Ook het werk valt mee, hoewel je zeker bij de ABS-Pan even goed de juiste procedure van ontluchten moet volgen.

• Mee eens Mee eens x 1
    • Informatief Informatief x 1
  15. Ome Paul

Ome Paul Kilometervreter

Ik neem ook ooit eens van die RVS remleidingen. Het enige wat mij even tegenhoud, zijn de kosten voor een ST1100 met volledig alfabet: 500+ eurootjes.

16. keesje500

keesje500 3e Versnelling

Nou zie ik dus setjes voor de voorrem van 79 euro en van 149 ...iknzie door de bomen het bos niet meer

17. panman1100

18. keesje500

keesje500 3e Versnelling

Yep en dan kom ik wel drie verschillende prijzen tegen voor voorzijde non ABS....grrrr

19. panman1100

Keuze maken .........

Deze hbf-f_50.jpg of deze uitvoering t-stuk_31.jpg beide eventueel met achterleiding te verkrijgen

20. keesje500

keesje500 3e Versnelling

Maar je heb dus een tweedelige en een driedelige set maar waarom is de ene zoveel duurder dan de andere voorremset...dat snap ik niet en als het zon goed spul is waarom niet 1 goede set ipv twee waaruit je moet kiezen

21. panman1100

Beter de mogelijkheid om de uitvoering te kiezen die jij mooi vind , dan geen keuze mogen maken.

Beide sets zijn goed.

keuzes-maken.png

• Mee eens Mee eens x 1
  22. keesje500

keesje500 3e Versnelling

Maar leg mij nou eens uit...als ze allebei goed zijn dan koopt iedereen de goedkope toch?? Wat is het verschil met de duurdere

23. Timbo

Timbo Moderator Medewerker

Laatst bewerkt: 20 sep 2017 om 09:04

Deel Deze Pagina