Heldere knipperlichten voor de ST1100

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Paul st1100

2e Versnelling
18 dec 2017
68
42
18
50
Type motor
ST1100
Wauw..... heb je nu een matrijs laten maken voor de knipperlicht glaasjes voor de st1100 ? Mooi initiatief . Ik vind ze erg mooi dus als ik er een setje van kan bestellen laat het me weten.

Alvast bedankt

Paul

Tim

2e Versnelling
12 okt 2017
49
14
8
36
Hoevelaken
Type motor
ST1100
Heb led lampen van aliexpress binnen en gemonteerd gelijk een alarmverlichting knop besteld en aangesloten (volgens draadschema die hier op de site vermeld word)
als ze me nu niet zien ....... dan weet ik het ook niet meer hoor XD

Mocht het bestand niet afspelen download/instaleer dan even VLC Player

Bijlagen

Laatst bewerkt:

cjavham

5e Versnelling
30 mei 2016
487
168
43
66
Spijkenisse
Type motor
ST1100
Onnodige quote verwijderd

Met een beetje knutselen ad misschien

Laatst bewerkt door een moderator:

BartvdWerf

1e Versnelling
14 sep 2018
36
39
18
45
Hellevoetsluis
Type motor
ST1100
Hi,
Ik ben nog niet zo lang op het forum, maar zijn de witte glaasjes voor st1100 nog beschikbaar?
Als dat zo is, wil ik er graag paar hebben voor m’n Pan.
Kun je me laten weten of, hoe en wat...
Groetjes
Bart

• Like
Reactions: W. Boom

Flappy

Motorrijles
6 sep 2016
1
0
1
56
Type motor
ST1100
Is het nog mogelijk om een setje op de kop te tikken? Zou het fijn vinden om mijn Pan ST1100 bj.2000 te pimpen.

Harrie Ritzen

Motorrijles
12 mrt 2018
7
21
3
56
Type motor
ST1100
Hoi Ad, hoe kan ik bij jou zo'n setje lenzen bestellen? Groetjes, Harrie Ritzen.

enailadres verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator:

Hans333

Beginnend Bestuurder
16 jul 2018
11
4
3
60
Type motor
ST1100
Heeft iemand ervaring met led knipperlichten in combinatie met een SafetyLights module?
Ik ben van plan om vóór led knipperlichten te gaan plaatsen (en als alles blijft werken later de witte glaasjes), achter laat ik dan gewoon de gloeilampen zitten.
Die witte glaasjes lijken me zoveel mooier op een zilver-grijze Pan, maar ik ben ook gewend aan die Safetylights.

• Like

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.322
1.742
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Hans, ik raad het niet aan om vóór led te plaatsen en dan achter gloeilampen, dan heb je kans dat je problemen krijgt, of je moet voor een weerstand erin zetten, maar dan kun je net zo goed gloeilampen blijven gebruiken.
Dus voor én achter led en een aangepast knipperrelais.

Hans333

Beginnend Bestuurder
16 jul 2018
11
4
3
60
Type motor
ST1100
Luc, mijn theorie is juist dat ik dan de belasting voor zowel het knipperrelais als die safetylights module een beetje "in het midden" hou.
Knippers voor en achter staan parallel. Ik denk dat ik het stap voor stap ga doen en dan maar kijken waar ik op uitkom. Die witte glaasjes het laatst want dat is minder makkelijk omkeerbaar. Ik gok er maar op dat er nog voldoende witte glaasjes beschikbaar zijn. Of lees je mee Ad?? ;)

• Like

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.322
1.742
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Voor heb je dan "switchback led" nodig, dat is geen module hoor. Zijn er al een heleboel die dat erop hebben zitten. Vandaar ook mijn opmerking.
Lees er eerst even wat er over op het forum staat, voor je zelf weer het wiel probeert uit te vinden......

• Like
Reactions: panman1100

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.638
1.245
113
Hulst
Type motor
ST1100
Lucas, ik heb voor led knippers zonder weerstanden en een relais voor ledknipperlampjes. Achter gloeilampjes die in hetzelfde tempo aan en uit gaan als de voorste. Dat gaat dus prima! Zit er nu al bijna twee jaar in en nog geen problemen. :Smile:

Hans333

Beginnend Bestuurder
16 jul 2018
11
4
3
60
Type motor
ST1100
Luc,
Die safetylight module zorgt voor zowel alarmlichten als ook zgn. running lights door de richtingaanwijzer lampjes wat minder fel te laten branden.
Over die combinatie heb ik nog niets kunnen vinden.
Als dit werkt hoef ik niets aan bedrading en fittingen te veranderen.

Hansepansje

Kilometervreter
11 apr 2013
1.550
814
113
53
Barneveld
Het zou me niet verbazen als het gebruiken van je knipperlichten als running lights d.m.v. een safety module niet goed gaat in samenwerking met switchback leds. De safety module zorgt voor een lagere spanning op je knipperlampen (ws. door 'pulsbreedte sturing'): dan vermoed ik dat de switchback leds gewoon 'volle bak' oranje licht uitstralen in plaats van wit of gedimd oranje als running light.

Groets, Hans

Hans333

Beginnend Bestuurder
16 jul 2018
11
4
3
60
Type motor
ST1100
Ik ga het wel kijken wat het wordt. Op Wish twee amber leds besteld voor 2 euro, dan valt de schade mee. Nadeel is ook dat de running lights dan oranje blijven, ben benieuwd hoe dat er uitziet. Eventueel kan ik later over naar switchback leds en de alarmlichten via een schakelaar, maar ik hou niet zo van al die extra draadjes.
postings automatisch samengevoegd:

Overigens, off-topic, hoe kom ik van dat "motorrijles" onder mijn naam af? Dat is al weer 42 jaar geleden :)

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.228
4.903
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
@Hans333 , als je meer postingen plaatst , dan veranderd je status.

1e : Motorrijles
daarna steeds na een aantal posts , komt er een andere status > van Kilometervreter tot Mega Mijlenmaker.

• Like
Reactions: Hans333

J.boy

1e Versnelling
8 sep 2017
37
12
8
54
Rozenburg
Type motor
ST1100
Ik ben opzoek naar heldere knipperlicht glazen zijn die er nog.
Hoor het graag.
Groeten

Hans333

Beginnend Bestuurder
16 jul 2018
11
4
3
60
Type motor
ST1100
Inmiddels de test gedaan, die safety light module gaat niet goed met led-lampen. Door de pulsbreedte modulatie gaan de leds heel snel knipperen in de "running light" stand. Ik denk dat ik het voorlopig maar bij de gloeilampen hou.
Inmiddels wel led H4 voor en de ledjes voor de dashboard verlichting zijn al heel lang met Wish onderweg uit China.

Hans333

Beginnend Bestuurder
16 jul 2018
11
4
3
60
Type motor
ST1100
Nee, maar dit gaat (nog) niet over het gebruik als richtingaanwijzers. Met die safeylights module (http://www.safetylights.nl/index.php?p=motor&&pp=runninglightsextra) kan je enkelvoudige gloeilampen gebruiken voor zowel richtingaanwijzers, alarmlichten en running lights (ofwel dagrijverlichting). Er zit ook nog iets op dat de richtingaanwijzers laat knipperen bij remmen, maar dat kan je gelukkig uitzetten.
De alarmlichten zet je aan door twee keer kort je remlicht te laten branden. Uit = één keer. Ik vind dat wel prettig werken en ben er nu aan gewend. (Ik heb wel een schakelaar in de voeding zitten, aansluiten op een constante plus geeft na een week niet rijden een lege accu) Als de running lights goed hadden gewerkt zou ik een knipper relais bij Japparts gaan bestellen. Misschien dat ik ooit overstap op die switchback leds, maar dan wil ik wel eerst die goede fittingen op zien te snorren.