Handleiding klokverlichting vervangen ST1100

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Tiger

5e Versnelling
8 mrt 2013
401
416
93
54
Zevenaar
Type motor
Anders
Hi Dennis,

Perfecte handleiding :cool:
Maar vervang even het woord "overzichtlelijkste" in overzichtelijkste :mrgreen:

Gr. John

Horspan

5e Versnelling
4 nov 2012
777
249
63
54
Katwijk
Type motor
Anders
Mooi verwoord en duidelijke plaatjes. Top gedaan !!

gr cees

Tiger

5e Versnelling
8 mrt 2013
401
416
93
54
Zevenaar
Type motor
Anders
Dennis zei:
John,

Wil je minder kritisxh zijn op mein spelfauten?
Hoeft geen spelfout te zijn Dennis :mrgreen:
In dit geval was het gewoon een ander woord.
Maar gezien de context en uitvoering . . . . . .

Gr. John

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.508
2.388
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Tiger zei:
Hoeft geen spelfout te zijn Dennis :mrgreen:
In dit geval was het gewoon een ander woord.
Maar gezien de context en uitvoering . . . . . .

Gr. John
John,

ik zou bijna zweren dat mijn vrouw, onder jou nick, mijn topics na aan het lopen is.
Wilde bijna vragen waar ik de cursus "zeuren" kon volgen....maar dan vergooi ik gelijk al mijn krediet, als ik problemen heb met mijn gear indicator, om jou om hulp te vragen :think: :mrgreen: :liar:

Vanwege onze dagenlange vriendschap heb ik besloten de tekst aan te passen voor jou :pray: :pray: :pray:

groet
Dennis

Ps: gear indicator helemaal perfect!

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.228
2.605
413
55
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Hahahahaha.. Hee een spelfoutje is toch helemaal niet erg.
We begrijpen toch wat er staat of niet.
We zijn niet allemaal notaris of doctorandus hoor hee..
En die cursus zeuren is te volgen vis de LOI en kost 5 euro per maand :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

wolfje

5e Versnelling
26 mrt 2013
586
153
43
40
Drachten
www.tangsoodrachten.nl
Type motor
ST1100
duidelijke handleiding.
Met je laatste zinnetje neem ik aan dat je met licht bedoelt dat je het klokje ook in het donker kan aflezen.
Ga ik binnenkort toch aan de hand van deze handleiding kijken of het lampje kapot is.
Toen ik 'm kocht deed het klokje het wel maar natuurlijk niet te lezen in het donker, en nooit echt bij stil gestaan dat dit wel eens zou kunnen. :oops: :oops:

webster

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.668
1.712
882
39
Papendrecht
www.st1100-1300.eu
Type motor
Anders
Nee nootje

Die cursus zeuren krijg je thuis

En kost je je hele maand salaris :mrgreen:

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

wolfje

5e Versnelling
26 mrt 2013
586
153
43
40
Drachten
www.tangsoodrachten.nl
Type motor
ST1100
:evil: :evil:
Ruitje er af bovenkappen er af, geen probleem. Vervolgens is de ruimte vrij klein, dat ik er niet met 1 hand of een paar vingers tussen kan, hulpmiddel bleek te werken om het lampje uit de houder te krijgen. Volgende probleem is dat mijn bedrading maar net 2cm is en dus niet via de spiegelopening naar buiten kan net als op de foto. Na 30 minuten priegelen en 7 keer het lampje laten vallen kon ik 'm bij de 8e keer niet meer vinden. Nu heb ik altijd al zonde lampje gereden en nooit echt gemist. Maar nu ik er aan begonnen was en het niet lukt frustreert me dat enorm. Hoe was dit in de oude handleiding beschreven? Enige mogelijkheid die ik zie is om de zijkap er af te halen.

MINIBENZ

Klokje Rondrijder
29 okt 2012
3.322
1.029
413
48
Purmerend
Type motor
ST1300
Zaterdag bij de TDT? Dan zullen we dat eens voor je regelen!

P

panfiets

Guest
breekijzer tussen de kappen en je bent er zo bij. geen centje pijn. Toch Marcel? ;)

MINIBENZ

Klokje Rondrijder
29 okt 2012
3.322
1.029
413
48
Purmerend
Type motor
ST1300
Waarom verklap je nou gelijk mijn truc Martijn?! :mrgreen:

P

panfiets

Guest
duck tape Ozzy, de plakt veel sneller :D

P

panfiets

Guest
Hehehe, heel goed ja.

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.508
2.388
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
wolfje zei:
:evil: :evil:
Ruitje er af bovenkappen er af, geen probleem. Vervolgens is de ruimte vrij klein, dat ik er niet met 1 hand of een paar vingers tussen kan, hulpmiddel bleek te werken om het lampje uit de houder te krijgen. Volgende probleem is dat mijn bedrading maar net 2cm is en dus niet via de spiegelopening naar buiten kan net als op de foto. Na 30 minuten priegelen en 7 keer het lampje laten vallen kon ik 'm bij de 8e keer niet meer vinden. Nu heb ik altijd al zonde lampje gereden en nooit echt gemist. Maar nu ik er aan begonnen was en het niet lukt frustreert me dat enorm. Hoe was dit in de oude handleiding beschreven? Enige mogelijkheid die ik zie is om de zijkap er af te halen.
Hij kan ook net niet naar buiten. Maar je heb net genoeg ruimte, ik tenminste, om het lampje eruit tehalen en vervolgens te verwisselen.
Zoals Rex aangaf.....TDT....komt helemaal goed!

groet
Dennis

wolfje

5e Versnelling
26 mrt 2013
586
153
43
40
Drachten
www.tangsoodrachten.nl
Type motor
ST1100
Bij mij zijn de draadjes te kort om het lampje te verwisselen zoals je beschreven hebt.
Misschien is mijn oplossing een aanvulling op jouw handleiding voor diegene die met hetzelfde probleem te maken krijgen.

Ik heb het lampje in een slangetje gestopt en deze met de duim wat vacuum getrokken.

De rechter spiegelkap is verwijderd, door de opening heb ik een schroevendraaier om de houder op zijn plaats te houden. ( niet zichtbaar op de foto)
Lampje plaatsen m.b.v. het slangetje, goed aanduwen duim van het slangetje en je haalt het slangetje zonder moeite zo van het lampje.

Het resultaat nadat alles weer op z'n plek is gemonteerd.

Horspan

5e Versnelling
4 nov 2012
777
249
63
54
Katwijk
Type motor
Anders
@ wolfje :clap: :clap: Jij laat je niet vangen door zo probleempje. Top gedaan

Hansepansje

Kilometervreter
11 apr 2013
1.532
783
113
52
Barneveld
Onlangs ontdekte ik dat het lampje van de klok het niet meer deed. Dus de boel losgehaald en inderdaad bleek het lampje kapot.
Maar het was inmiddels zaterdagmiddag na 5 uur, geen motorzaak meer open en in de voorraad lampjes was geen geschikt exemplaar voorhanden. :(
Omdat ik geen zin had om of de boel open te laten liggen tot ik een lampje had geregeld, danwel de boel weer in elkaar te zetten en later weer los te trekken, ben ik met mesje en soldeerbout, een ijsstokje, twee weerstandjes en twee ledjes aan het knutselen geslagen.
Uiteindelijk zat er 'iets' in de lampfitting (foto 1) dat aan de eisen voldeed: zorgen dat ook in het donker de klok af te lezen is (foto 2). Blush
Klokje led1.JPG Klokje led2.JPG

Gezien de gemiddelde levensduur van leds t.o.v. lampjes hoop ik dat vervangen van deze constructie heel lang op zich laat wachten. :)

Groets, Hans

Mikey

4e versnelling
9 feb 2013
2.232
3.979
413
Type motor
Anders
[emoji23] dat ken ik ook, op het laatste moment en dan een probleempje en geen leverancier meer open. Daar wordt ik dan altijd onrustig van en ga ook zoeken naar alternatieven. Nu heb ik geen leds en/of weerstanden voorradig dus tot een dergelijke oplossing was ik niet gekomen. Lekker inventief en een zeer nette oplossing [emoji106]

Django

Beginnend Bestuurder
28 sep 2017
14
7
3
70
Moerbeke-Waas
Type motor
ST1100
Hoi Dennis

sorry maar ik kan de handleiding niet meer vinden ??
Grts
Willy

Django

Beginnend Bestuurder
28 sep 2017
14
7
3
70
Moerbeke-Waas
Type motor
ST1100
Hey Eddy

bedankt voor het betere zoekwerk van u ! ;)
Grts
Willy