Even voorstellen, ik ben 57 jaar en woonachtig in Belgisch Limburg.
Na 10 jaar non actief te zijn geweest als motorrijder wegens hoofdzakelijk medische redenen nu terug de microbe gekregen om te gaan rijden met de moto.
Mijn laatste motor was een Honda Varadero 1000, een beest van een motor en kon maar net met de voetjes de grond raken. De Pan European was toen een bestseller maar iets te duur voor mij als hobby rijder.
Na een tijdje hebben uitgekeken voor een Pan uiteindelijk een ST1100 uit 1997 met 93000 km gevonden.
Hij ziet er voor zijn leeftijd goed uit maar mocht eerst wat onderhoud krijgen.
Dus heb ik hem volledig gestript, alles gepoetst, vloeistoffen en filters vervangen.
Helaas kwam ik tot de ontdekking dat er koelvloeistof lekte onder de carburators. Van de hier veel besproken knie-tjes had er eentje haarscheurtjes. Nieuwe besteld inclusief slangen,thermostaat en rubbers voor carburators. Dit was voor mij toch wel een hele klus maar dank zij de vele info op dit forum is mij dat toch aardig gelukt.
Gisteren volgetankt en mijn eerste korte rit van van zo’n 50 km gemaakt. Het was effe wennen aan het gewicht in bochten, ik heb de indruk dat hij een beetje in de bocht valt.
Voor de rest is het nog een geweldige machine met veel koppel onderin.
Deze week nog een nieuwe voorband en hij staat klaar voor een mooie zomer.
Bedankt voor de vele technische info op dit forum en wens jullie veel plezier met jullie Pan European.
Groeten, Falco
Na 10 jaar non actief te zijn geweest als motorrijder wegens hoofdzakelijk medische redenen nu terug de microbe gekregen om te gaan rijden met de moto.
Mijn laatste motor was een Honda Varadero 1000, een beest van een motor en kon maar net met de voetjes de grond raken. De Pan European was toen een bestseller maar iets te duur voor mij als hobby rijder.
Na een tijdje hebben uitgekeken voor een Pan uiteindelijk een ST1100 uit 1997 met 93000 km gevonden.
Hij ziet er voor zijn leeftijd goed uit maar mocht eerst wat onderhoud krijgen.
Dus heb ik hem volledig gestript, alles gepoetst, vloeistoffen en filters vervangen.
Helaas kwam ik tot de ontdekking dat er koelvloeistof lekte onder de carburators. Van de hier veel besproken knie-tjes had er eentje haarscheurtjes. Nieuwe besteld inclusief slangen,thermostaat en rubbers voor carburators. Dit was voor mij toch wel een hele klus maar dank zij de vele info op dit forum is mij dat toch aardig gelukt.
Gisteren volgetankt en mijn eerste korte rit van van zo’n 50 km gemaakt. Het was effe wennen aan het gewicht in bochten, ik heb de indruk dat hij een beetje in de bocht valt.
Voor de rest is het nog een geweldige machine met veel koppel onderin.
Deze week nog een nieuwe voorband en hij staat klaar voor een mooie zomer.
Bedankt voor de vele technische info op dit forum en wens jullie veel plezier met jullie Pan European.
Groeten, Falco
Laatst bewerkt: