hallo Pan europeanen, even voorstellen

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Frenk

Motorrijles
3 feb 2019
3
2
3
52
Amersfoort
Type motor
Anders
Ik rijd sinds mijn 17de motor, dus dat is inmiddels al ruim 35 jaar op de 2 wieler. Ik ben in het bezit van een 1200gs uit 2006 en wil graag er een motor bij aanschaffen. Vandaar dat ik me hier aangemeld heb.
Op dit moment erg in twijfel tussen k1100lt en st1100. Laatst op Pan van mede forumlid gereden. Mij viel op dat ik met 1.90 lengte ik met mijn benen tegen de kuip aankom. Is dit meer gehoord probleem, of is dit geen probleem, maar meer zithouding e.d. Motor reed verder wel echt heel fijn, vandaar..

Dus jullie lezen het al, nu reeds genoeg vragen. Ik ga eens wat topics lezen en als er leden zijn die al wat antwoorden hebben op bovengenoemde vragen, dan lees ik het graag.
 

Henk2511

4e Versnelling
8 sep 2018
293
304
63
56
Gieten
Type motor
ST1100
welkom Frenk, ik ben 1.87 en heb nergens last van, ik moet wel zeggen dat ik een bagster zadel heb, dus geen origineel !!
rijd perfect !!
 
  • Like
Reactions: Frenk

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.600
1.223
113
Hulst
Type motor
ST1100
Dag Frenk, van harte welkom op dit prachtige forum!!! :vroem: Heel veel succes met je zoektocht naar een andere motor.
 
  • Like
Reactions: Frenk

sven.magnus

Kilometervreter
29 okt 2016
1.013
278
83
49
Muizen
Type motor
ST1100
Er zijn oplossingen voor die lange benen, ik zou niet langer twijfelen en een pannetje aanschaffen.
 
  • Like
Reactions: Frenk

Sjaak

4e Versnelling
21 sep 2018
214
109
43
67
Wieringerwerf (NH)
Type motor
ST1300
Hallo Frenk, welkom op dit forum. Ik ben 1.87 mtr en heb op de st1100 altijd met mijn knieën (licht) tegen de kuip aan gezeten. Dit heb ik altijd als heel prettig ervaren. Op de st1300 heb ik het niet en moest er in het begin aan wennen.
Dus volgens mij hoeft dit echt geen probleem te zijn en de st1100 is wel een heerlijke motor.
 
  • Like
Reactions: Frenk

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
1.608
748
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Welkom hier en je toekomstige Pan natuurlijk ook.
Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst.
Hou vooral de glimmende kant boven.
Ik heb ook lange stokken en met een Topsellerie zadel geen probleem...
 
  • Like
Reactions: Frenk

Oppie

5e Versnelling
4 nov 2012
758
292
63
46
Zwaag
Frenk, van harte welkom hier en veel succes met de keuze. Wat je keuze ook wordt, als jij er maar een goed gevoel bij hebt, dat ik belangrijk.
 
  • Like
Reactions: Frenk

Roel

Beginnend Bestuurder
15 mei 2017
18
14
3
47
nuenen
Type motor
ST1100
Hoi Frank,

Ik heb, met mijn 1.89, een 2 cm langer (topsellerie) zadel dan standaard, maar ik betrap me erop dat ik vaak iets verder naar voren zit :Biggrin. Ik zit dan met mijn benen tegen de kussentjes van de kuip. En kan dus bij remmen niet naar voren schuiven. Daarmee zijn ook de de kwetsbare onderdelen beschermd tegen aanvallen van/op de tank.
Alleen bij langere afstanden ga ik iets verder naar achteren zitten. Maar dat heeft meer met t zitvlak te maken.

Succes met de keuze en veel leesplezier op dit forum
 

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
642
684
93
57
Eenhoornstraat 1, 2024 RW Haarlem
Type motor
ST1100
Welkom Frenk en veel plezier op dit forum. Succes met de keuze. De ST1100 en de K1100LT zijn allebei mooie en robuuste machines waarmee je vele kilometers kan rijden.

20181006 TDT Breda 1.jpg

bmw-k1100lt-1996-3.jpg

Ik ben 1.82 en ik kom ook met mijn knieën (licht) tegen de kuip. Ik heb er niet zo'n last van vanwege de kniebeschermers in mijn motorbroeken. Ik vind het zelfs een prettig en geruststellend gevoel. Ik reed vroeger paard en als je in draf of in galop ging of ging springen, leunde je een beetje naar voren drukte je ook met je knieën naar voren in het zadel.
 
  • Oud
Reactions: Guardian

Duckati

3e Versnelling
14 nov 2018
151
98
28
45
Haren
Type motor
ST1100
Welkom!
Zelf heb ik ook zitten twijfelen tussen een K1100 lt en ST1100, het is een ST1100 geworden omdat die op mij als een veel modernere motor overkwam.
Met mijn lengte zit ik op origineel zadel ook met de knieën tegen de kuip, op een MJ-zadel zit ik lekker en net een stukje verder naar achteren en los van de kuip (en ik ben een stukje langer dan jou).
In het verleden heb ik ook wel eens op een K-serie gereden, een fijne motor maar zo'n BMW kan niet in de schaduw staan van een Honda.
Zo'n vliegende baksteen is een echt jaren '80-ding terwijl een ST1100 een motorfiets is van de jaren '90 is, een decennium aan ontwikkelingen later dus.

Succes met kiezen!
 
  • Like
Reactions: Frenk

Garfield

4e Versnelling
12 mei 2017
311
149
43
Amersfoort
Type motor
Anders
Ook van mij nog welkom Frank ook al loop je mijn motor af te kraken :)

(Frank en ik zijn vrienden en wonen vlak bij elkaar, hij heeft laatst op mijn Pan gereden)
 
  • Like
Reactions: Frenk

Frenk

Motorrijles
3 feb 2019
3
2
3
52
Amersfoort
Type motor
Anders
Welkom hier en je toekomstige Pan natuurlijk ook.
Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst.
Hou vooral de glimmende kant boven.
Ik heb ook lange stokken en met een Topsellerie zadel geen probleem...
dank voor je reactie. Ik zal de tip van het zadel opslaan, altijd goed om te weten:bravo:
postings automatisch samengevoegd:

Hallo Frenk,

Welkom op dit geweldige forum.
Dank je Jurgen, ik ben benieuwd
postings automatisch samengevoegd:

Ook van mij nog welkom Frank ook al loop je mijn motor af te kraken :)

(Frank en ik zijn vrienden en wonen vlak bij elkaar, hij heeft laatst op mijn Pan gereden)
He Arvid, Je hebt een geweldige motor. Die loopt echt top en ik denk dat ik je achterlicht op onze reis vaak zal zien:vroem:
postings automatisch samengevoegd:

Welkom!
Zelf heb ik ook zitten twijfelen tussen een K1100 lt en ST1100, het is een ST1100 geworden omdat die op mij als een veel modernere motor overkwam.
Met mijn lengte zit ik op origineel zadel ook met de knieën tegen de kuip, op een MJ-zadel zit ik lekker en net een stukje verder naar achteren en los van de kuip (en ik ben een stukje langer dan jou).
In het verleden heb ik ook wel eens op een K-serie gereden, een fijne motor maar zo'n BMW kan niet in de schaduw staan van een Honda.
Zo'n vliegende baksteen is een echt jaren '80-ding terwijl een ST1100 een motorfiets is van de jaren '90 is, een decennium aan ontwikkelingen later dus.

Succes met kiezen!
Hallo Duckati, Dank je voor je ervaring delen. Je hebt natuurlijk wel gelijk, daar zit inderdaad een decennium tussen. Afgelopen week nog op een baksteen 1100lt gereden, blok liep erg te hameren, maar ja wat wil je met 150k op de teller. Liep veel te onrustig, dus ik ga toch maar verder kijken naar een Pan 1100.
Een lid van de club heeft er 1 te koop staan, wellicht wordt dat wat, is alleen nog net model zonder ABS, dus dat is iets jammer
Groet, Frenk
postings automatisch samengevoegd:

Frenk , welkom hier op het forum.

Bekijk bijlage 23696
dank je wel, mooie welkoms sticker hoor
 
Laatst bewerkt:

Duckati

3e Versnelling
14 nov 2018
151
98
28
45
Haren
Type motor
ST1100
Ik heb ook een ABS-loze, nooit een motor met ABS gehad.
Mn 1100 heeft er onderhand 134.000km op staan en het blok loopt nog als een zonnetje.
 

Guardian

4e Versnelling
7 mei 2018
274
132
43
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
+1 en oud BMW RIJDER. Kijkende naar mijn onderhouds historie van de BMW's ten opzichte van mijn Pan dan is deze veel meer betaalbaar. BMW, (de baksteen) rijd goed maar de Pan rijd net iets beter. Ieder zijn eigen keuze uiteraard! Word een moeilijke en persoonlijke keuze