Hallo motards...

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

PVB

3e Versnelling
2 sep 2018
86
8
8
54
Belgisch Limburg
Type motor
ST1300
Voor mij is dit een totaal nieuw forum, en kijk er alvast naar uit hier wat meer op te kunnen slaan aan info mbt de Pan-European, maar ook eea in de toekomst te kunnen delen.

Ben zelf een 54-jarige man met een niet onaardig auto- en motor verleden. Mbt deze laatste kan ik zeggen dat ik wel menig motor heb gereden waaronder met Honda: VFR, VTR, Pan-European ST1100, CBX 750, CBR1000; Kawasaki: ZX-6R, ZX-9R, ZX-12R; Suzuki: GSX-R1100. Jawel, een waslijst die ik heb gesleten van 1982 tem 2006 waarna ik ben gestopt met motorrijden door te drukke zelfstandige activiteit op dat moment en een nog vrij jonge dochter toen die steeds in het achterhoofd speelde. Ondertussen zijn we weer 12 jaar verder en begint het weer te kriebelen zoals men dat zegt, door de microbe zeker...?

De gedachten spelen het motorrijden weer op te pikken, waarin momenteel twee niet onbelangrijke motoren op mijn lijstje staat, met name de Honda VFR800 VTec en de Pan-European ST1300. Deze laatste omdat ik hem nog steeds een zeer mooie verschijning vindt en omwille de gekende Honda kwaliteit! Toch zit ik met wat vraagtekens en hoop dat jullie mij hierin wat advies kunnen geven. Ben er tenslotte ook 12 jaar uit moet ik toegeven, en dat wil ik goedmaken met een juiste keuze door professioneel en ervaren advies.

Wie kan mij wat tips/advies geven, met namen over het volgende:
  • Is de ST1300 niet te oud om nog een perfect exemplaar op de kop te tikken, en waar te vinden?
  • Wat zijn de aandachtspunten bij deze aanschaf?
  • Wat zijn de meest voorkomende gebreken of laat me zeggen minpunten?
  • Wat is jullie rij-ervaring met de ST1300?
  • Wat zouden de juiste km's zijn om er één aan te schaffen, moeilijk ik weet het :)
Mijn voorkeur gaat uit naar een schadevrij exemplaar in perfecte staat komende van een Honda "maniak" zoals men dat zegt! Kleuren Zilver, Zwart of donkergrijs en met zoveel mogelijke opties.

Zo, voor nu ga ik stoppen of jullie vinden mij al "een zaag" van bij de start aan :)

Bedankt alvast voor al jullie terugkoppelingen zou ik zeggen, ik kijk er naar uit!

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
4.955
4.668
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
PVB , welkom hier .

Lees eens rustig het forum door daar vind je bijna alle antwoorden op je vragen,
en kijk eens de rubriek "Te Koop aangeboden",
daar worden een paar hele mooie goed onderhouden machines te koop aangeboden.

Honda-welkom forum.jpg

PanLimbo

5e Versnelling
8 apr 2017
597
158
43
Weert
Type motor
ST1300
Welkom. Veel leesplezier op dit forum.

Marquez93

Kilometervreter
21 dec 2016
1.126
257
83
Roosendaal
Type motor
ST1100
Welkom :)
Veel plezier met je zoektocht naar een nette Pan en op het forum :biker:

Raaipan

Kilometervreter
15 jul 2016
1.420
462
83
56
Nieuweroord
Type motor
ST1100
Welkom PVB! Veel plezier van welke motor je keuze ook gaat worden en veel plezier op dit forum!
Je vraagt nogal wat en dat op een Pan-European forum! Dat wij hier allen enthousiast zijn over welk type Pan dan ook, spreekt voor zich! Ik zal als ST1100 rijder toch proberen je wat antwoorden te geven.
  • Is de ST1300 niet te oud om nog een perfect exemplaar op de kop te tikken, en waar te vinden?
  • De ST1300 is zeker niet te oud om nog een perfect exemplaar te vinden. Zelfs van de ST1100 zijn nog perfecte exemplaren te vinden, alles natuurlijk relatief naar leeftijd en onderhoud. Zoals Panman1100 al antwoordde, kijk maar eens bij de rubriek 'Te Koop' op dit forum of ga kijken bij een gerenommeerde dealer zoals die in de kop van Noord-Holland. Voor jou ver weg, maar ja, als je wat wilt...
  • Wat zijn de aandachtspunten bij deze aanschaf?
  • Deze vraag beantwoorden laat ik aan een ST1300 rijder met verstand van zaken over.
  • Wat zijn de meest voorkomende gebreken of laat me zeggen minpunten?
  • Lijkt me dezelfde vraag als de vorige in een andere verpakking
  • Wat is jullie rij-ervaring met de ST1300?
  • Ook deze vraag laat ik aan een ST1300 rijder met verstand van zaken over.
  • Wat zouden de juiste km's zijn om er één aan te schaffen, moeilijk ik weet het :)
  • 0 km is natuurlijk perfect en hagelnieuw, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet. Ik zou niet te veel kijken naar de km stand, meer naar de staat van onderhoud. We zeggen hier wel eens gekscherend dat een Pan bij 100.000 km net is ingereden! ;)
Mijn voorkeur gaat uit naar een schadevrij exemplaar in perfecte staat komende van een Honda "maniak" zoals men dat zegt! Kleuren Zilver, Zwart of donkergrijs en met zoveel mogelijke opties.

Zoekt en gij zult vinden!

Succes en houd ons op de hoogte als je wilt!

Jur

Mega Mijlenmaker
16 aug 2013
2.089
755
113
52
Steenwijkerland
Type motor
ST1100
Hallo PVB,

Welkom op dit geweldige forum.

Paul_U

Kilometervreter
14 okt 2016
1.593
415
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Welkom PVB.
Veel plezier hier, en veel plezier met de "jacht" naar een passende motor voor je.
Ik heb mijn ST1100 indertijd ook via het forum gekocht.
Inmiddels weer motorloos, ook in mijn geval vanwege gezinsuitbreiding.
Speur in de diverse topics van de ST1300 technische vragen hoek eens naar de veel voorkomende klachten.

Ik verwacht dat je, aangezien de 1300 nog niet zo heel erg lang uit productie is (2012 of 2013 was het laatste productiejaar geloof ik), er nog genoeg "perfecte" exemplaren te vinden zullen zijn.

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.317
490
83
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Ik rij sinds exact een jaar op een Pan 1300. Ik ben zeer tevreden, mijn fiets is nét ingereden, met een ton op de teller, dus nu kan ik wat vrijer het gas opengooien.
Reeds vele toertjes en grotere ritten met én zonder pax achterop. Een zalige fiets en niet voor niks bezig ik de tekst "Ja, ik rij Pan European, Nee, ik wil geen ander meer". De zwakke punten heb ik nog niet ontdekt, maar er zijn hier kenners genoeg die graag meedenken met je. Aanschaf uiteraard altijd op eigen risico!
Hier op het forum en bij de Engelse FB site staan enkele zeer mooie en subliem onderhouden machines te koop. Het is aan jou. Kom eens kijken op de TDT, daa staan er over het algemeen plm 70 te blinken met grijnzende eigenaren er bij.
Succes met de aanschaf, als je er een treft zoals de mijne ga je enorm veel lol beleven!!!!!

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.358
942
113
Hulst
Type motor
ST1100
Dag PVB, van harte welkom op dit prachtige forum!!! :vroem: Heel veel plezier met het zoeken naar je Pan en het forum.

PVB

3e Versnelling
2 sep 2018
86
8
8
54
Belgisch Limburg
Type motor
ST1300
Wat een verwelkoming!
Alvast van genoten tot nu toe, waarvoor mijn dank!

Momenteel ééntje op het oog, waarvan hierbij de link.
Het is een ST1300 van 05-2004 met slechts 22000km's.
Als de eigenaar nu wat actiever zou antwoorden op mijn vragen, dan was ik mogelijk al ter plaatse!

Iemand bekend hier met deze motorfiets?

Thanks! :)

PVB

3e Versnelling
2 sep 2018
86
8
8
54
Belgisch Limburg
Type motor
ST1300
Onnodige QUOTE verwijderd

Dag Piet,
Neen geen bod gedaan, wacht nog op terugkoppeling van de verkoper op enkele vragen maar die hoor ik niet :(
Is de vraagprijs voor deze Pan een normale prijs?

Laatst bewerkt door een moderator:

Eddy DM

5e Versnelling
2 jul 2013
555
226
43
Antwerpen
Type motor
ST1100
Het bod, wat er nu staat, is realistisch voor een motor uit B. De vraagprijs is msschn normaal voor een NL motor. El. scherm en topkoffer waren wschlk standaard bij nieuw aankoop.

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
479
517
93
57
Eenhoornstraat 1, 2024 RW Haarlem
Type motor
ST1100
Welkom PVB. Ik rij een ST1100 dus ik heb weinig antwoorden op je vragen. Ik heb mijn motor en voorgaande motoren via Marktplaats gevonden. Als je Marktplaats een tijdje volgt krijg je vanzelf een gevoel wat een goede prijs is in relatie tot het bouwjaar, de kilometerstand, eventuele accessoires en of het een bedrijf of een particulier is.

Horspan

5e Versnelling
4 nov 2012
782
259
63
54
Katwijk
Type motor
Anders
Kijk even bij snoek motoren. Staan altijd zeer mooie motors en een betrouwbare dealer!

Marcel W.

Mega Mijlenmaker
25 sep 2015
2.100
1.978
113
47
Barendrecht
Type motor
ST1300
Welkom hier PVB.

Veel vragen zijn al beantwoord of zijn van persoonlijke aard. Elke motor heeft zijn eigenaardigheden als je maar genoeg kennis hebt. Dit forum is wat dat betreft een uitkomst want er is hier meer dan genoeg kennis welke ook gedeeld wordt.

Voor wat betreft de ST1300 welke je op het oog hebt:

De topkoffer is niet de originele of dit erg is persoonlijk maar het mooiste is meestal de originele met spoiler waarbij een extra schakeling zorgt voor dag en remlichtfunctie.

Door het bouwjaar is bv op de zijkant van de kuip het logo met stickers zichtbaar op latere modellen is dit gedaan met een embleem.

Kilometerstand is wel heel laag.

Ik zie nergens staan of er handverwarming opzit.

De extra windgeleiders zijn wel iets om te waarderen, deze worden schaars.

ABS wordt ook niet over gesproken (zegt niet alles ik weet niet precies wanneer dit standaard werdt)

Als je de zoekfunctie gebruikt kan je terugvinden wat de diverse aanpassingen zijn in de jaren.

Succes met zoeken.

PVB

3e Versnelling
2 sep 2018
86
8
8
54
Belgisch Limburg
Type motor
ST1300
Onnodige QUOTE verwijderd

Dag Marcel,

De ST1300 heeft ABS en verwarmde handvaten.
Topkoffer maakt mij persoonlijk niet zoveel uit moet ik zeggen (kan er mogelijk nog een originele op?)
Ik zou het voornamelijk overwegen omdat deze een zeer lage km-stand heeft en perfect zou in orde zijn (ga deze week nog kijken).
Ik weet er nog wel enkele staan maar ben een beetje terughoudend omdat deze km-standen hebben vanaf 45000...+?

Laatst bewerkt door een moderator:

PVB

3e Versnelling
2 sep 2018
86
8
8
54
Belgisch Limburg
Type motor
ST1300
Deze Pan European ST1300 ziet er op foto ook veelbelovend uit.
Wel 52000km maar vele opties zo te zien (komt uit NL hoor ik net).
Jullie mening is welkom!

Lap, vanmiddag verkocht laat de verkoper weten.

Laatst bewerkt:

PVB

3e Versnelling
2 sep 2018
86
8
8
54
Belgisch Limburg
Type motor
ST1300
Net gaan kijken naar een ST1300 met ongeveer 23000km, met gemengde gevoelens.
Ter Info: Motor is in 2004 aangekocht bij Wim Motors te Aalter in BE.
Hier de link

Minpunten:
- Voorvork en ander aluminium zeer erg aangetast, gepikeerd!
- Derde/vierde eigenaar
- Koppelingshendel vrij hard
- Onderhoudsboek niet ingevuld
- Houder voor GPS is een simpel buisje tussen de twee stuurhelften, ook aangetast

Pluspunten:
- Zeer weinig km's
- Nieuwe banden
- Draait als een uurwerk
- Verhoogd en gefumeerd scherm, origineel inclusief
- GPS
- Windgeleiders aanwezig
- Topkoffer aanwezig, niet Honda
- Verder geen schade opgemerkt
- Prijs!!

Wat denken jullie hiervan?
Heb er door de gemengde gevoelens wel niet mee gereden.

Portupan

Kilometervreter
14 nov 2012
819
304
63
Poortugaal
Type motor
ST1300
Ik denk dat de motor al een keer ‘klokje romd’ is. Dus 200.000 km erbij....
Gezien leeftijd, ontbrekende onderhoudshistorie en staat erg waarschijnlijk.
Op zich geen probleem ( heb nu (2)4400 km bj 2002) als de prijs er naar is.
3k€ max.

PVB

3e Versnelling
2 sep 2018
86
8
8
54
Belgisch Limburg
Type motor
ST1300
Bedankt iedereen, leuke verwelkoming en ondertussen al wat informatie kunnen vergaderen hier. De kogel is ook door de kerk sinds vanmiddag, het is een zilveren ST1300 geworden in zo goed als nieuwstaat (zie foto's) van het bouwjaar 05/2004 met 53.000km en alle opties die mogelijk zijn (denk ik) :)

Super tevreden en hopelijk een goede aankoop!

Pan European 03.png Pan European 05.png
Pan European 02.png
Pan European 01.png

Bijlagen

Jan Pan

Moderator
Medewerker
14 feb 2013
1.219
822
413
52