1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grote beurt door Pan Man ( Henk Koning, deskundig, accuraat, gedreven en aangenaam gezelschap

Discussie in 'Mobiel KlusTeam (M.K.T.)' gestart door Ton en Hennie, 12 nov 2017.

  1. Ton en Hennie

    Ton en Hennie 3e Versnelling

    Grote beurt door Pan Man ( Henk Koning, deskundig, accuraat, gedreven en aangenaam gezelschap)

    Hennie en ik zijn sinds enkele weken in het bezit van een Honda Pan European ST1100 uit 1997. Aangezien we de motor op zicht gekocht hebben, zonder een meter mee te rijden en geen historie van de motor te kennen, vonden we het wel belangrijk om er een deskundige naar te laten kijken. Via het forum kwamen we verschillende verslagen tegen van onderhoudsbeurten. Zoals gezegd kwamen we dus via het forum op Henk.

    Na een PB onzerzijds kwamen we in contact met Henk. Als iemand een zeer precieze monteur zoekt is Henk de aangewezen persoon.

    Nu volgt de door Henk gevolgde procedure:

    1: Henk rijdt op onze Pan om een indruk te krijgen en de motor warm te rijden voor het olie verversen

    2: Een uitvoerige visuele inspectie van de motor

    3: Respectievelijk werkzaamheden: koppelingsvloeistof verversen, olie verversen + nieuwe oliefilter, carburateurs afstellen + nieuwe luchtfilter, voorremmen schoonmaken en nieuwe blokjes , idem achterrem, benzinefilter vernieuwen, cardanolie vernieuwen, verlichting afstellen, remhendel afstellen, meenemer invetten enz. enz. en niet te vergeten poetsen en Poetsen….

    Al met al hopen we volgend jaar veilig en heerlijk op de Pan te kunnen rijden.
     
    • Leuk Leuk x 10
  2. Honda

    Honda Guest

    De juiste man aan de Pan.:biker::Biggrin
     
  3. Marquez93

    Marquez93 5e Versnelling

    Dat kan je inderdaad gerust aan @panman1100 overlaten. Good
     
  4. ijskonijn

    ijskonijn 4e Versnelling

    Zeker weten laat dat maar aan henk over
    ijskonijn

    Yahoo:
     
  5. panman1100

    panman1100 VIP Medewerker

    Heb met plezier aan deze mooie groene Pan gewerkt, heerlijk in een ruime garage.

    Geen verwaarloosde motor , maar een Pan die regelmatig goed onderhoud heeft gehad .
    (heeft misschien te maken met Duits verleden > TÜV keuring)

    Na deze onderhoudsbeurt + de controle over alle vitale delen , weten jullie nu zeker dat dit een goede keus was.

    Ton en Hannie veel plezier met jullie Pan.
     
    • Leuk Leuk x 11
    • Winnaar Winnaar x 5
  6. marccc

    marccc 5e Versnelling

    uit Duitsland , een 100 pk of een 129 pk ???
     
  7. Ton en Hennie

    Ton en Hennie 3e Versnelling

    Beste Marccc,

    Geen idee. Hoe kom ik er achter?
     
  8. Paul_U

    Paul_U Kilometervreter

    De ST1100 is er toch alleen maar in een 100PK versie geweest?
    Volgens mij is de ST1300 standaard voorzien van 129PK, maar daar zou dan wellicht ook een 100PK versie van kunnen zijn in Duitsland?
     
  9. panman1100

    panman1100 VIP Medewerker

    Honda Pan European ST1100 uit 1997
    Maximum vermogen: 73,6 KW / 100 PK @ 7500 rpm
     
    • Mee eens Mee eens x 1
    • Informatief Informatief x 1
  10. Ome Paul

    Ome Paul Kilometervreter

    Goed bezig Henk!

    Jullie kunnen nu gerust aan touren :)
     
  11. Ton en Hennie

    Ton en Hennie 3e Versnelling

    Mooi, dan is daar ook weer antwoord op gegeven. 100 pk is voor ons meer dan genoeg
     
  12. pheufk

    pheufk Mega Mijlenmaker

    In het verleden mochten de motoren niet meer dan 100pk zijn in Duitsland. Motoren die in Duitsland geïmporteerd waren werden dan geknepen in de aanzuigrubbers van de carburateurs.
     
    • Mee eens Mee eens x 1
    • Informatief Informatief x 1
  13. fred

    fred 5e Versnelling

    • Leuk Leuk x 2
  14. Bassie

    Bassie 3e Versnelling

    In België liggen ze ook bijna allemaal rond de 100pk, dit omdat je anders enorm veel inschrijvings-taks moet betalen, tot wel 2500 euro!
    Dus koopt iedereen een ~100pk om die later op full-power te zetten.
    Zo had ik een VFR1200F en die was per computer geknepen, wel een 600cc GSX-F schoot daar voorbij alsof ik stilstond, die toch maar rap naar 190pk laten brengen....daarna is niemand er nog voorbij gegaan :)
    Maar helaas is de zithouding enorm slecht dus dan een Pan gekocht en ben verschoten hoe hard dat trekt met 127pk, ook al omdat het koppel en gewicht van de VFR1200F veel beter zijn.
    Zo zie je maar, cijfertjes zeggen lang niet alles.....maar wel zoals op een VFR1200F je gas botweg niet open gaat om vermogen te beperken.
     
    • Informatief Informatief x 1
  15. marccc

    marccc 5e Versnelling

    de 1300 word gewoon geknepen daar een plaatje van niets , maak je van 100 pk op 1 uur een 129 pk van
     
    • Mee eens Mee eens x 1
  16. Fred-A

    Fred-A 5e Versnelling

    zo en waar zit dat plaatje dan?
     
  17. RRR

    RRR 4e Versnelling

  18. RRR

    RRR 4e Versnelling

    Door andere inlaatrubbers te monteren is de 1100 in Duitsland 'geknepen' naar 98 pk.
     
  19. marccc

    marccc 5e Versnelling

    s-l225.jpg met dit onozele plaatje word de 1300 geknepen , heb er zo al 2 verwijderd van een duitse fiets , zijn ook gewoon te koop ( dit plaatje maakt kort gezegt dat de gashendel niet volledig open kan en dus het toerental word begrenst

    de pk 's blijven hetzelfde maar je kan maar 100 pk gebruiken
     
    • Informatief Informatief x 1
  20. panman1100

    panman1100 VIP Medewerker

    Eigenlijk wel leuk wat hier gebeurt.
    Het item word begonnen over een onderhoudsbeurt aan een Honda st1100 ,
    en loopt via een paar draadjes nu over knijpen ( 'entdrosselen') van een Honda st1300 in Duitsland.
     
    • Leuk Leuk x 3

Deel Deze Pagina