Groepsaankoop tpms bandenspanningcontrole systeem

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.150
978
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Na wat zoeken heb ik een fabrikant gevonden die mij een TPMS systeem kan leveren wat geheel aan mijn wens voldoet.
Het systeem moest intern zijn (geen sensors op het ventiel gedraaid) en standalone
De display is leverbaar in zilver en zwart en wordt door de boordspanning gevoed
zie ook voor details

http://www.mobiletron.com.tw/b_eng_products_view.asp?FkindNo=F000004&SkindNo=S000032&Pd_Id=3559

Ik kan deze aanbieden incl plaatsing voor € 165,- bij voor inschrijving
voorwaarde in minimaal 5 deelnemers per badge

[RSVP=3695]Inschrijven Klik hier[/RSVP]

beesas65 - 1
dikkie - 1 - Yep zwart
Hans - 1 - Zwart
motermuismartin - 1 - Graag een zwarte voor mijn st1100
sprintje - 1 - Zwart
waffie - 1
Webster - 1 - Zwart

Totaal: 7

Ozzy

Klokje Rondrijder
R.I.P
30 okt 2012
5.227
3.185
572
Type motor
ST1100
Ziet er leuk uit Ad.

Ik heb nu het systeem van Garmin erop en dat bevalt me tot op heden prima.

Gaaf dat je een leuke toy hebt gevonden

Mikey

4e versnelling
9 feb 2013
2.232
4.138
413
Type motor
Anders
Ziet er leuk uit. Mooi ook dat hij naast de druk ook de temperatuur aangeeft. Dat is wel een hele leuke toevoeging.
Maar net als Ozzy heb ook ik het TPMS van Garmin en voor mij voldoet dat ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.759
2.555
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Zijn de Garmin TPMS eigenaars niet bang dat ze rap hun investering kwijt zouden kunnen zijn? Ik heb er ook wel over nagedacht, maar zo rond de 5 tientjes per stuk op m'n ventielekes schroeven lijkt me wat riskant! Er is volgens mij ook geen special tool voor nodig om ze er af te schroeven . .

• Like
Reactions: dakkie

Guyke

Kilometervreter
18 nov 2015
1.049
624
113
Heindonk
Type motor
ST1300
U vraagt
Veel plaats is er niet over maar nog genoeg voor de verplichte fluohesjes en een beetje gereedschap.
Ben ook zo vrij geweest om enkel foto's van het TPMS systeem te plaatsen ter verduidelijking.
linkerkastje (1).JPG Bandendrukmeter  voltmeter.JPG Bandendrukmeter met temperatuur (3).JPG

Hansepansje

Kilometervreter
11 apr 2013
1.556
821
113
54
Barneveld
Wil je ook eens een foto plaatsen als het vakje open staatom te zien hoeveel ruimte er nog over is.
Zo te zien past daar nog wel een smartphone bij in. Alleen moet dan de draad naar door de dekstel naar buiten om 'm aan te sluiten op de laadspanning. Blush

@Guyke,
Ziet er keurig netjes uit, chapeau!

Groets, Hans

Marcel W.

Mega Mijlenmaker
25 sep 2015
2.203
2.061
113
48
Barendrecht
Type motor
ST1300
@Hansepanje: Of nog een aansluiting in de vakwand maken natuurlijk ;), maar nu gaan we erg off-topic.

GrisPan

5e Versnelling
5 okt 2014
744
579
93
Schagen
Type motor
ST1300
Hoi Ad,

Ziet er goed uit, heb je het al werkend op een motorfiets? Is het aansluiten op een contact geschakelde plus? zo ja, gaat dan de opstart cyclus vanzelf of moet je steeds door een menu heen toetsten?
Wat me ook niet duidelijk is hoe de bevestiging standaard is. Lijkt erop dat je display op een houder schuift wat weer diefstal gevoelig is....
Denk er nog over na om mee te doen....

groet
Hans

Laatst bewerkt:

Guyke

Kilometervreter
18 nov 2015
1.049
624
113
Heindonk
Type motor
ST1300
@Hans
Origineel schuift deze op een houder, je kan hem dan altijd verwijderen en de stekker uittrekken.
Niet aan te raden om dat veel te doen, werkt heel stroef.
(en dan breekt het af) :(
Daarom heb ik heb anders gemonteerd.
Start samen op met contactsleutel.
Je kan het ook instellen dat het een alarm geeft bij een
te lage- of te hoge druk. Good
Ik vind het mijn beste investering voor de Pan,
contact op en binnen de minuut weet je de bandendruk.
Anders steeds nakijken op je knieën met bandendrukmeter...
voor tot de conclusie te komen dat ze nog opdruk staan.:Questionmarks:

GrisPan

5e Versnelling
5 okt 2014
744
579
93
Schagen
Type motor
ST1300
Ad,

Ik doe ook mee. Wil toch ergens in mei nieuwe banden, kunnen we dat combineren.

gr
Hans

sprintje

3e Versnelling
3 mrt 2013
131
127
43
41
Pijnacker
Type motor
ST1100
Hey Ad,

Ik doe ook graag mee. In het voorjaar icm een nieuwe voorband. Denk dat ik voor de zwarte ga.

Gr Mark

GrisPan

5e Versnelling
5 okt 2014
744
579
93
Schagen
Type motor
ST1300
A oké, die knop had ik gemist. Thanks Rex

Sent by Sony Z

Laatst bewerkt door een moderator:

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.150
978
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
leuk om te horen dat er zoveel animo is

om dit in gang te zetten wil ik de deelnemers vragen om de passende vergoeding over te maken op mijn rek nr onder vermelding van NAW

ik kan dan de bestel procedure in gang zetten

bij vragen mail me een bericht op motorbandenservic appestaartke gmail.com

bank rek nr NL 86INGB0003798156

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.150
978
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
dat installeren doen we gewoon collectief

de bestelling staat al klaar in de UK
alleen de betaling regelen dus als er nog mensen zijn de financiele ondersteuning moeten regelen bij deze het verzoek.
dan hoef ik minder uit de spaar pot te trekken

Friends

DonCorleo

Sponsor light
7 nov 2012
348
168
43
47
Glanerbridge
www.digiwacht.nl
Type motor
Anders
Ik sla hem toch over. Mijn vrouw heeft ook 'iets' van aanzienlijke waarde gekocht voor mijn verjaardag straks.
Daar komt bij dat ik net een nieuwe achterband heb, dus dan zal het eind dit jaar worden. Het is in ieder geval mooi om te zien dat er zo'n tool bestaat.

Marcel W.

Mega Mijlenmaker
25 sep 2015
2.203
2.061
113
48
Barendrecht
Type motor
ST1300
Tip: Om met meerdere mensen een datum te prikken heb ik goede ervaringen met de website datumprikker.nl. iemand maakt een lijst met datums aan wanneer het zou kunnen. In dit geval lijkt Waffie mij het makkelijkst. Door toevoegen van de e-mailadressen van de anderen kunnen zij hun voorkeur uitspreken. Daarna is er te sorteren op percentages. Waardoor er heel snel een overzicht verschijnt.

Doe er eventueel jullie voordeel mee.

GrisPan

5e Versnelling
5 okt 2014
744
579
93
Schagen
Type motor
ST1300
Hoi Ad, ik maak een afspraak met je in april; wrom? vanaf april ben ik elke dag vrij :Biggrin en wil dan gelijk een nieuwe achterband laten monteren bij je (denk nog na over de voorband).
Groet Hans

GrisPan

5e Versnelling
5 okt 2014
744
579
93
Schagen
Type motor
ST1300
Ben ik de enige die benieuwd is hoe en waar het display gaan plaatsen? (vast gemonteerd of soort van los....)
@Ad, heb jij een test opstelling (gwn losse 12 volt aansluiting) zodat als de sensoren gemonteerd zijn de display kan ontvangen? Ga daarna thuis wel eens kijken hoe ik dat ga monteren en waar de 12 volt vandaan moet komen.

Zou leuk en leerzaam zijn om te zien hoe iedereen dit gaat oppakken, dus foto`tjes graag.

gr
Hans

GrisPan

5e Versnelling
5 okt 2014
744
579
93
Schagen
Type motor
ST1300
Hoi Dikkie, geen idee. Ik maak seperaat met Ad een afspraak omdat ik ook gelijk mijn bandjes laat vernieuwen. 2 vliegen in 1 klap...

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.150
978
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
dat datum prikker kan ik niet mee omgaan

een zaterdag/zondag schikt my wel dus aan de deelnemers om even iets kort te sluiten
de locatie zoals in de foto van marc lijkt me een mooi plekje
ik zelf denk dat ik de plus van het remlicht gagebruiken
geschakeld en gezekerd tegelijk

sprintje

3e Versnelling
3 mrt 2013
131
127
43
41
Pijnacker
Type motor
ST1100
Gisteren op naar Ad,

Vers voorbandje en de Bandenspanningscontroler. Ik had van de week al een houdertje gemaakt om het display aan te bevestigen;
image.jpeg
image.jpeg

Dus na een Bep-moment voorwiel eruit bandje eraf en even uitzoeken hoe dit systeem werkt.image.jpeg(Bij deze foto is het setje van voorwiel al weg:Shrug:)
Dan monteren. De sensor moet recht tegenover het ventiel zitten en over het ventiel komt dan een bruggetje zodat er ook nog een beetje lucht in en uit kan. Het is eigenlijk heel simpel; een grote slangenklem die de sensor op z'n plaats houd.image.jpeg(Ad in actie:klap::klap:)image.jpeg
Alles op z'n plek, bandje erom. Let er altijd op waar de sensor zit bij het
(de-)monteren van de banden. Maak een plakkertje die je op de velg kan plakken om aan te geven dat en waar de sensor zit.
Dan het achterwiel. Ging precies hetzelfde als voorWackoWacko. Heb tussen alle werken door nog even de manus-spatlap gemonteerd en alles waar je gewoon niet bijkomt schoongemaakt en even gepoetst:Balloons::Balloons:. Ziet er allemaal weer keurig uit. Dus......laat de zomer maar komen.

Na dit alles ( een paar uur verder) lekker op de motor effe half uurtje rijden naar Rex. Daar hebben we in de mancave even de controller geplaatst en aangesloten.
En....Werkt geweldig:D.image.jpegimage.jpeg Nu nog even wat er bijgeleverd wordt om de controller te bevestigen.image.jpegWij hebben dit niet gebruikt. De achterzijde van controller zit een gleuf en daar kan je ook een schroef door laten schuiven. Dus een schroef in de door mij gemaakte houder gedraaid en de controller eroverheen geschoven en door de achterkant een borgschroef erin gedraaid. Zit stevig en is er niet makkelijk vanaf te halen door mensen met minder goeie ideeën :cry:.

Al met al een gezellige dag en weer een hoop geleerd.
Ad bedankt voor al je hulp:bravo: en je gastvrijheid.

Marcel W.

Mega Mijlenmaker
25 sep 2015
2.203
2.061
113
48
Barendrecht
Type motor
ST1300
Ziet er goed uit en duidelijke beschrijving.

Nog één keer demonteren om de houder zwart te spuiten en hij als af fabriek.

Tukkerpanman

Kilometervreter
27 feb 2013
812
843
93
Type motor
Geen
ziet er mooi uit, maar toch heb ik mijn bedenkingen bij dit systeem
vooral met een lekke band!!

sprintje

3e Versnelling
3 mrt 2013
131
127
43
41
Pijnacker
Type motor
ST1100
Hij is inmiddels zwart maar moet een keer over. Heeft geen haast, op het eerste gezicht ziet het er heel netjes uit. We gaan eerst maar eens genieten van het mooie weerYahoo:.

• Like
Reactions: Marcel W.

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.150
978
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
beste tukkerpanman

deel met ons je bedenkingen ?

nee, automatisch je band repareren en of oppompen gaat dit systeem niet doen voor je maar het geeft je wel duidelijke info waarvan het aan jezelf is hoe deze te interpreteren en daarop je volgende beslissing te nemen.

Voor mij zelf vind ik het toegevoegde waarde om te zien wat mijn bandenspanning is alsmede de banden temp (banden die koud zijn hebben veeeelll minder grip )
En de waarschuwing voor sneller dan wenselijk druk verlies vind ik wel iets wat mij kan behoeden voor een vervelend moment.
(de ervaring om stil te komen staan op een plek waar ik dat helemaal op dat moment niet wil of erger , de bestuurbaarheid van de motorfiets onmogelijk wordt is er al eens geweest)

Laatst bewerkt:

GrisPan

5e Versnelling
5 okt 2014
744
579
93
Schagen
Type motor
ST1300
Vandaag plezierige middag doorgebracht bij Ad, wat hebben we gedaan (voornamelijk Ad dus): 2 bandjes T30 GT EVO gemonteerd en uiteraard de TMPS sensoren op de velg geplaatst. Hoe, de prima foto`s van Sprintje zeggen alles.
Nu nog plaatsje bedenken voor de display. De methode van de schroef en borgschroef is me nog niet duidelijk, eerst maar eens het display uit de verpakking halen ;)

Eerste ervaring met de banden (200 km): geen bijzonderheden bemerkt op de voornamelijk snelweg kilometers, wat wel opviel is een heel direct stuurgedrag. Dus daar weer even op aanpassen vwb balans/voertuigbeheersing/bochtentechniek.

O ja, ook gelijk haakse ventielen erop laten zetten, werkt wel zo prettig!

gr
Hans

• Like
Reactions: Marcel W.

sprintje

3e Versnelling
3 mrt 2013
131
127
43
41
Pijnacker
Type motor
ST1100
Hans, heb even ruit eraf gehaald.
Je ziet twee schroeven, van de ene alleen draad ( daar zit contoller over kop geschoven ) en van de ander zie je de kop en die dient als borgschroef.
Hoop dat je hier wat aan hebt.image.jpegimage.jpeg

GrisPan

5e Versnelling
5 okt 2014
744
579
93
Schagen
Type motor
ST1300
Hoi sprintje, bedankt voor de moeite dat je je ruit ervoor afhaalde. Met de display in mijn handen en jou foto`s valt het 2 schroeven-kwartje. Nu nog leuke positie bedenken....
Wordt dus vervolgd en de foto`s volgen.
Ben ik de 1e 1300 rijder die dit gaat bedenken??

• Like
Reactions: sprintje