Groepsaankoop ruitkeggen

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Freeway

3e Versnelling
27 nov 2015
115
84
28
61
Alkmaar
Type motor
ST1300
Even een vraagje van mijn kant: er zijn een aantal Pan rijders die de ruit keggen reeds hebben en een aantal niet. Op de prijs (best wel duur) blijven veel Panners niet overgaan tot aanschaf.
Waarom niet een poging wagen om tot een groepsaankoop met korting over te gaan?

Panofiel

4e Versnelling
5 mei 2016
206
84
28
52
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Kun je die dingen niet laten printen in ABS of nylon of zo?
Zal vast veel voordeliger zijn dan de 150 euro die ik ergens heb zien staan.

Mikey

4e versnelling
9 feb 2013
2.232
4.138
413
Type motor
Anders
.....een andere reden om niet tot aanschaf over te gaan, icm de hoge prijs, is dat de keggen èèn van de factoren helpt verminderen maar de speedwobble op zich niet oplost en hij nog altijd kan optreden door de andere factoren. En zelfs mèt alle maatregelen die Honda destijds, na allerlei testen, tegelijk toegepast op de motor, bleef het optreden......
Maar keggen monteren ivm turbulentie of andere redenen, is natuurlijk niets mis mee. Zolang je maar niet de illusie hebt dat de wobble na montage zal wegblijven.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.759
2.555
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Maar de voordelen v.w.b. minder turbulentie- en zijwindgevoeligheid alleen al zijn een setje keggen waard als je het mij vraagt. Er is wel een nadeel: het ziet er domweg wat minder mooi uit met die keggen, omdat de lijn van je motor wordt aangepast. Maar daar valt prima mee te leven . .

Als er iemand die dingen uit een goede kunststof kan printen of frezen zou dat de keg een nieuw leven inblazen; er nauwelijks aan te komen. Uiteraard mogen mijn keggen worden gebruikt om een mal te maken als dat nodig is.

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.235
2.681
413
57
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
En dan heb ik hier wel een grot stuk kunststof liggen wat als proef gebruikt kan en mag worden.
De afmetingen van dat stuk vertegenwoordigen zeker 20 sets keggen, mits een beetje fatsoenlijk uitgemeten.
Spul is weliswaar groen, maar met wrapfolie in elke kleur te maken die je maar wilt

Ieniemienie

Kilometervreter
24 jun 2015
1.100
1.414
113
54
Zaandam
Type motor
ST1300
Dit rondje groepsaankoop laat ik aan mij voorbijgaan. Ik heb de keggen namelijk en ben er hartstikke blij mee. En wat Nosegear zegt: als het handig is om een mal te maken van de bestaande keggen dan wil ik ze ook wel uitlenen. Want ik vind dat je er wel wat voor over mag hebben om je mede ST1300-rijders datzelfde fijne stuurgevoel te laten ervaren!
Hebben we een kunststof bewerker in ons midden die zijn/haar kennis en kunde hierin ter beschikking kan stellen?

j.kuijper

4e Versnelling
21 feb 2014
319
153
43
66
Heerhugowaard
Type motor
ST1300
Ik laat het rondje ook voorbij gaan. Ik vind het geen Pan op mijn Pan. Heb nog geen last gehad van instabiliteit, ook met topkoffer boven de tweehonderf niet :) Keggen verhaal zit volgens mij tussen je oren.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.759
2.555
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Ik kan je belóven dat die keggen geen placebo zijn! Minder zijwindgevoelighied, de klap van een passerende vrachtauto wordt veel minder. Instabiliteit heb ik overigens ook geen last van.