Groepsaankoop Distributiesets... Zomer 2019

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
589
518
93
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Na de aanschaf van ACHT sets in augustus 2018, begin ik weer opnieuw een groepsaankoop D-sets.

Als je de "riemwissel" zelf gaat uitvoeren bestel je de D-set gewoon zelf, voor een voordelige prijs bij Japparts.

Optie 1: De originele D-set met alleen de spanrollen, veer en riem.
€189,95 (inclusief verzending). BESTELPAGINA
Optie 2: De originele D-set met de spanrollen, veer, riem, PLUS koelvloeistof, O-ring en de Thermostaat.
€209,95 (inclusief verzending). BESTELPAGINA
Optie 3: De originele D-set met de spanrollen, veer, riem, PLUS koelvloeistof, O-ring en de Thermostaat.
€195,- (Levering op een "Wisseldag").

Wanneer er besteld en betaald wordt bepaald de "Doe-Het-Zelver" dus voortaan zelf, de gratis verzending geschiedt door Japparts, momenteel (nog steeds) de voordeligste D-set aanbieder.

Voor de "Wisselaars" die aan een dag deelnemen bestel ik ZELF de originele D-set met de spanrollen, veer, riem, PLUS koelvloeistof, O-ring en de Thermostaat.

Deze D-set kan ik zelf compleet aanbieden voor €195,- omdat ik geen winst hoef te maken en geen pandhuur of personeel hoef te betalen.

Deelname aan een "Wisseldag" is daarom voordeliger, maar óók nog eens gezellig EN leerzaam.
Ook andere "mankementen" aan je motor zullen dan naar voren komen en, waar mogelijk, opgelost worden.

TWEE officiële "wissel-dagen" wordt t.z.t. besproken, maar zullen tussen Mei en Augustus 2019 in Sprundel bij Ad plaatsvinden.
Maximaal ZES deelnemers per dag, dan is er extra tijd voor controles/onderhoud.

Geïnteresseerden, zet maar een reactie in dit topic, dan voeg ik je toe aan het onderstaande lijstje:

"WISSELDAG 2019"
-01 M.J. Hendriks - HEEFT BETAALD - Op vakantie: 1 t/m 22 september
-02 Henk2511 - HEEFT Z'N GEGEVENS DOORGEGEVEN - Op vakantie: 5 t/m 18 augustus
-03 Job de Zeeuw - HEEFT BETAALD - Heeft altijd vakantie!
-04 Rob Verdonk - HEEFT Z'N GEGEVENS DOORGEGEVEN
-05 Wim Walraven - HEEFT Z'N GEGEVENS DOORGEGEVEN
-06 PutPut - HEEFT Z'N GEGEVENS DOORGEGEVEN
-07 Duckati - HEEFT Z'N GEGEVENS DOORGEGEVEN - Op vakantie: meestal eind augustus en begin september
-08 Mariocoppens - HEEFT BETAALD
-09 Snijworst - HEEFT Z'N GEGEVENS DOORGEGEVEN - Op vakantie: 3 t/m 10 augustus
-10 BartvdWerf - HEEFT Z'N GEGEVENS DOORGEGEVEN - EINDELIJK TOEGEVOEGD
-11 Erwin1100 - Geinteresseerd

Ray_308 - Heeft hem zelf al geplaatst, wil wel komen helpen - Op vakantie: 26 juli t/m 18 augustus 2019

BBQ-weer is het nog lang niet! Inventarisatie daarvan volgt t.z.t.

Laatst bewerkt:

M.J.Hendriks

Motorrijles
5 nov 2017
8
3
3
63
Type motor
ST1100
Ik ben geintresseerd in deze dag e.e.a. uiteraard welke data het zal zijn ivm. vakantie periode.

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.447
2.068
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Het was anders wel goed geregeld de BBQ in 2018 bij Waffi,
hopelijk dit jaar weer een riem wisseldag met een BBQ.

Rob Verdonk

1e Versnelling
13 jul 2016
23
13
3
53
Venlo
Type motor
ST1100
Hoi, Ik wil er graag bij zijn in augustus. Hierbij mijn inschrijving.
Grt Rob.

BartvdWerf

1e Versnelling
14 sep 2018
36
39
18
45
Hellevoetsluis
Type motor
ST1100
Hi,
Kun je mij ook op de lijst zetten... wil graag komen om de riem te laten wisselen ...
is de dag al bekend in augustus?
Ben dan ook lang weekend naar Lowlands :)... dus hoop dat de wisselslag in ander weekend is... duimen maar dan.

Groetjes
Bart

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
589
518
93
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Als we op deze manier doorgaan moet ik @PanPaul misschien op m'n gemakje maar eens benaderen voor optie Houten.
En Olaf/Dennis... Maar sowieso eerst nog véél beter weer afwachten! :good:

Putput

3e Versnelling
9 nov 2014
86
67
18
54
Dieren
Type motor
ST1100
Mijn ST1100 is er ook aan toe... al is het alleen al aan zijn leeftijd . Dus graag wil ik ook op het lijstje die al snel voller wordt....

Duckati

3e Versnelling
14 nov 2018
169
109
43
45
Haren
Type motor
ST1100
@Sancho Panza ,

Modeljaar '94 en 132.000km, qua leeftijd mag ie onderhand wel gewisseld worden.
Zet mij ook maar op de lijst. (wisseldag)

Laatst bewerkt:

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
589
518
93
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Datum is altijd zo veel mogelijk in overleg met alle opgegeven wisselaars, soms begin, soms eind augustus.
Véél agenda's gelijktrekken is lastig, Waffie is daarbij uiteraard ook een belangrijke factor.

Maar die wissels komen uiteindelijk ALTIJD in orde!

Eerder in Houten zou nog kunnen, komt sowieso goed... Wordt vervolgd. :good:

Snijworst

Motorrijles
23 mei 2017
6
1
3
52
joure
Type motor
ST1100
Mijn teller staat op 148.000 en hij is dus wel aan de beurt. Dat vind in Sprundel plaats las ik?

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
589
518
93
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Lijstje is bijgewerkt...

@Ray_308 Ik bestel t.z.t. een O-ring voor je, komt in orde.
@mariocoppens toegevoegd aan lijstje als geïnteresseerd
@Snijworst toegevoegd aan lijstje als geïnteresseerd

Ik ga gewoon door met tellen zodat bekend is wie er geïnteresseerd is.
Qua planning zien we vanzelf wel hoe het gaat verlopen.

Achter de schermen is trouwens bekend geworden dat Houten GEEN uitvalsbasis meer zal zijn.
Hoewel er liefde voor motoren is, zijn het vrijwilligers die hun vrije tijd echt geheel aan de krachtfabriek willen besteden.

1 of 2 keer per jaar Sprundel zal ik met Ad bespreken, kun je de riem huiswaarts mooi inrijden als je van ver komt. :Biggrin

BartvdWerf

1e Versnelling
14 sep 2018
36
39
18
45
Hellevoetsluis
Type motor
ST1100
Ik ben misschien wat vroeg... Maar zit goed in m'n vel en moet hier misbruik van maken om het voorwerk vast te doen...
Het gezin klaagt altijd(?) dat ik alléén maar op het Forum zit tijdens een groepsaankoop.

Gezien het winterse weer: Dan strooien we het gewoon uit over een flink aantal maanden, toch? :Biggrin
_____________________________________________________________________________________________________________

Na de aanschaf van 8 sets in augustus 2018, begin ik weer opnieuw een groepsaankoop D-sets.

Als je de "riemwissel" zelf gaat uitvoeren bestel je de D-set gewoon zelf, voor een voordelige prijs bij Japparts.

Optie 1: De originele D-set met alleen de spanrollen, veer en riem.
€189,95 (inclusief verzending). BESTELPAGINA
Optie 2: De originele D-set met de spanrollen, veer, riem, PLUS koelvloeistof, O-ring en de Thermostaat.
€209,95 (inclusief verzending). BESTELPAGINA
Optie 3: De originele D-set met de spanrollen, veer, riem, PLUS koelvloeistof, O-ring en de Thermostaat.
€195,- (Levering op een "Wisseldag").

Wanneer er besteld en betaald wordt bepaald de "Doe-Het-Zelver" dus voortaan zelf, de gratis verzending geschiedt door Japparts, momenteel (nog steeds) de voordeligste D-set aanbieder.

Voor de "Wisselaars" die aan een dag deelnemen bestel ik ZELF de originele D-set met de spanrollen, veer, riem, PLUS koelvloeistof, O-ring en de Thermostaat.

Deze D-set kan ik zelf compleet aanbieden voor €195,- omdat ik geen winst hoef te maken en geen pandhuur of personeel hoef te betalen.

Deelname aan een "Wisseldag" is daarom voordeliger, maar óók nog eens gezellig EN leerzaam.
Ook andere "mankementen" aan je motor zullen dan naar voren komen en, waar mogelijk, opgelost worden.

Een officiële "wissel-dag" wordt t.z.t. besproken, maar zal pas in Augustus 2019 in Sprundel bij Ad plaatsvinden.
Hij is al aan het opruimen... Misschien kunnen we dan wel 10 deelnemers kwijt! :Biggrin

Heb momenteel andere prioriteiten en een "verbouwing-kje" huisje... Ik verdeel de voorbereiding lekker op m'n gemakje.

Het maximaal aantal deelnemers op een dag is 8, bij voldoende animo schuiven de "laatkomers" door...

Geïnteresseerden, zet maar een reactie in dit topic, dan voeg ik je toe aan het onderstaande lijstje:

"WISSELDAG 2019"
-01 M.J. Hendriks - Geïnteresseerd
-02 Henk2511 - Geïnteresseerd
-03 Job de Zeeuw - Geïnteresseerd
-04 Rob Verdonk - Geïnteresseerd
-05 Wim Walraven - Geïnteresseerd
-06 PutPut - Geïnteresseerd
-07 Duckati - Geïnteresseerd
-08 Ray_308 - Geïnteresseerd - Heeft al een setje - Moet alleen nog een O-ring hebben.
-09 Mariocoppens - Geïnteresseerd
-10 Snijworst - Geïnteresseerd

BBQ-weer is het nog lang niet! Inventarisatie daarvan volgt t.z.t.
Mag m’n naam ook op het lijstje?....
overgeslagen gevoel

Groetjes
Bart

Laatst bewerkt door een moderator:

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
589
518
93
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
POTVERDIKKIE BART! Ik heb de "fout" hersteld hoor! Ik zou je bijna op plekje 1 moeten zetten... :Biggrin
Fijn dat je me er op wees, nu neem ik je ook meteen mee in een groepsconversatie met wat meer info.

Ray, die Henk is maar weer een fijne vent hè?
Misschien komt ie het ringetje ook wel in je thermostaathuisje stoppen...Yahoo:

Da's trouwens géén vunzige praat! :Biggrin Hij heeft nu eenmaal eeuwenlange kennis en ervaring die we er graag bij hebben... :good:

Stuur hem maar een berichtje dat je de montagetips niet snapt en of hij het even 1 keer voor wil doen... Rofl

Laatst bewerkt:

mariocoppens

1e Versnelling
11 aug 2017
36
27
18
Vlissingen
Type motor
ST1100
Datum is altijd zo veel mogelijk in overleg met alle opgegeven wisselaars, soms begin, soms eind augustus.
Véél agenda's gelijktrekken is lastig, Waffie is daarbij uiteraard ook een belangrijke factor.

Maar die wissels komen uiteindelijk ALTIJD in orde!

Eerder in Houten zou nog kunnen, komt sowieso goed... Wordt vervolgd. :good:
Ik heb n voorkeur voor sprundel, en vacantie heb ik ook altijd. mijn tripjes bouw ik dan in principe om de wisseldag.

• Leuk
Reactions: Dennis

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
589
518
93
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Onderaan kun je gewoon een bericht typen, dus NIET op het knopje "REAGEER" drukken... Viel me op...
Alleen als er een klein rendabel deel ge-quote moet worden uit een lap tekst is het "handig".

Houten is helaas geen uitwijkmogelijkheid meer, ik denk dus dat het Sprundel wordt! Hoogstvermoedelijk... :Biggrin
En TWEE keer per jaar behoort óók tot de mogelijkheden... Mei, juni, juli... Naar gelang het aantal "Wisselaars".

Olaf (@sleutelaar) heeft een opslagruimte in Amersfoort, misschien kunnen we daar wel tijdelijk 3 hefbruggen inzetten?
Ik zal eens een balletje opgooien...

24386

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Alex1976

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
589
518
93
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Vandaag kennis gemaakt met: Job, Klaas (Duckati), Ray, Mario, Wim en Bart. Mijn mede-muzikale wederhelft... :Biggrin

Hopelijk hebben jullie een beetje een indruk gekregen van de sfeer op een Forum"dag" en gemerkt dat ik niet alléén maar onzin praat.
Binnen mijn mogelijkheden heb ik m'n ratelsetje alvast ingewerkt, de nieuwe aanwinst is een kleine Gedore uit de blauwe lijn.
24548
Die kan zo goed als NIET kapot, professioneel... (UITDAGING ACCEPTED!) Niet eerder kostte 1 rateltje me evenveel als een complete set! :Shok:
Ik had een topdag, gaf me energie, en ga me bezighouden met het inplannen van de 2 "Wisseldagen", u hoort van mij... Yahoo:

Viffer

2e Versnelling
8 aug 2018
41
9
8
28
Type motor
ST1100
Hallo ik heb de set besteld bij japparts voor zelf te wisselen.
Nu is mijn vraag, is er soms een complete diy op het forum hiervan? Van de riem zelf vind ik genoeg maar van bijhorende onderdelen wordt meestal niet gesproken (idler,spanrol,thermostaat,...).

Kwestie van me wat voor te bereiden.

Alvast bedankt!

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
423
225
43
68
Type motor
ST1100
Hallo ik heb de set besteld bij japparts voor zelf te wisselen.
Nu is mijn vraag, is er soms een complete diy op het forum hiervan? Van de riem zelf vind ik genoeg maar van bijhorende onderdelen wordt meestal niet gesproken (idler,spanrol,thermostaat,...).

Kwestie van me wat voor te bereiden.

Alvast bedankt!
Hoi VIFFER als ik je een raad mag geven ,als je het niet precies weet wat je nodig hebt laat het dan door DENNIS en SLEUTELAAR in orde maken.
De mannen hebben het ook bij mij gedaan echt een aanrader.
Doe er je voordeel mee.
gr

Viffer

2e Versnelling
8 aug 2018
41
9
8
28
Type motor
ST1100
@Viffer er staat een manual op dit forum. Hoop dat je weet waar je aan begint. Als je er geen verstand van hebt, zou ik het niet zelf doen. Ben je automonteur bv, dan is het geen probleem.
Hey, Ben zelf industriele machine technieker dus heb wel wat inzicht in dit soort dingen. Met wat documentatie moet het wel lukken, daarmee mijn vraag.
Met de manual bedoel je werkplaatshandboek of effectief iets rond de distributie wissel?

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
589
518
93
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Misschien helpen deze 2 filmpjes óók nog een beetje:
ST1100 Pan European Timing Belt Change - Full walkthrough
ST1100 timing belt change

Langskomen voor info/advies op een Wisseldag mag altijd, Viffer! Wel een stukje rijden naar Sprundel...

De Honda dealer heeft me trouwens laten weten dat de 12 D-sets binnen zijn...
Ik ga nu achter de schermen overleggen welke datums er beschikbaar zijn en start dan een nieuw topic. :good:

• Like
Reactions: Viffer

Viffer

2e Versnelling
8 aug 2018
41
9
8
28
Type motor
ST1100
@Sancho Panza
Bedankt, deze fimpjes had ik ook al eens bekeken op YT.

Enkel het vervangen van de idler en spanrol staat er niet bij, moet men bij het vervangen van deze op iets speciaal letten of is het gewoon bout lossen en vervangen zeg maar?

Blok is er uit dus wel al iets makkelijker werken :Biggrin
20190407_203617.jpg

Ray_308

4e Versnelling
29 okt 2018
242
188
43
47
Heemskerk
www.minneboo.net
Type motor
ST1100
Hou je aan de Honda manual, dus de aanhaalmomenten en gebruik van locktide (of nagellak) voor de idler.

Vervang voor de spanrol ook meteen de veer.

En als alles los ligt, neem meteen je thermostaat mee. (Let op de o-ring 54x2 mm uit m’n hoofd, die zit er meestal niet bij)

Beetje vriendenvet op de o-ring, dan blijft ie lekker plakken, anders heb je handen te kort.

• Like

sleutelaar

3e Versnelling
17 aug 2015
118
108
43
46
Amersfoort
Type motor
ST1100
als je de distributie op spanning brengt ,zet de de motor 3 tanden verder
zo komt hij op de juiste spanning
en dan de spanrol van zetten

• Like

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
589
518
93
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Ik heb alle gegevens van de "Wisselaars" ontvangen, ik zoek alleen nog contact met: PutPut.
Ga er echter gewoon van uit dat hij me nog wel op tijd weet te vinden.

We hebben op dit moment een clubje van 10 "Wisselaars", er is dus nog plek voor 2 man extra.
Er liggen al 12 setjes klaar bij Honda, als iemand toevallig nog een geïnteresseerde weet... Graag!

Anders komen er gewoon 2 hele voordelige setjes bij: Te Koop te staan, ook géén probleem denk ik. :Biggrin

Putput

3e Versnelling
9 nov 2014
86
67
18
54
Dieren
Type motor
ST1100
Sorry, aantal dagen weg geweest naar mijn andere hobby; Zeilen en kamperen. Stuur je snel mijn gegevens :biker:

• Leuk
Reactions: panman1100