• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Groepsaankoop distributie-sets najaar 2018

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Na de aanschaf van 10 sets in maart 2018, begin ik weer opnieuw een groepsaankoop D-sets.

Deze groepsaankoop verloopt vanaf nu anders dan voorheen en dat scheelt mij enorm veel werk. Maar... Nog steeds met hetzelfde plezier! :)

Als je de "riemwissel" zelf gaat uitvoeren bestel je de D-set gewoon zelf, voor een voordelige prijs bij Japparts.

Optie 1: De originele D-set met alleen de spanrollen, veer en riem.
€189,95 (inclusief verzending). BESTELPAGINA

Optie 2: De originele D-set met de spanrollen, veer, riem, PLUS koelvloeistof, O-ring en de Thermostaat.
€209,95 (inclusief verzending). BESTELPAGINA

Optie 3: De originele D-set met de spanrollen, veer, riem, PLUS koelvloeistof, O-ring en de Thermostaat.
€195,- (Levering op een "Wisseldag").

Wanneer er besteld en betaald wordt bepaald de "Doe-Het-Zelver" dus voortaan zelf, de gratis verzending geschiedt door Japparts, momenteel de voordeligste D-set aanbieder.

Voor de "Wisselaars" die aan een dag deelnemen bestel ik zelf de originele D-set met de spanrollen, veer, riem, PLUS koelvloeistof, O-ring en de Thermostaat.

Deze D-set kan ik zelf compleet aanbieden voor €195,- omdat ik geen winst hoef te maken en geen pandhuur of personeel hoef te betalen.

Deelname aan een "Wisseldag" is daarom voordeliger, maar óók nog eens gezellig EN leerzaam.

Ook andere "mankementen" aan je motor zullen dan naar voren komen en, waar mogelijk, opgelost worden.

Een officiële "wissel-dag" wordt t.z.t. pas besproken, ik probeer Houten en Sprundel een beetje af te wisselen.
Augustus 2018 wordt dus, in principe, Sprundel bij Ad, "Waffie".

Het maximaal aantal deelnemers op en dag is 7, bij voldoende animo schuiven de "laatkomers" door naar Maart 2019.

Geïnteresseerden, zet maar een reactie in dit topic, dan voeg ik je toe aan het onderstaande lijstje:

"WISSELDAG"
-01 KCools: 12 augustus
-02 Roel: 12 augustus, ook koplamp doorlussen. Relais nodig indien geen ABS fiets.
-03 Guardian (Guus): 12 augustus
-04 Vosje (Henry): 12 augustus, ook graag Stebel plaatsen.
-05 MartinBpan 12 augustus
-06 Ysegrim (Daniël): 12 augustus, ook koplamp doorlussen. Relais nodig indien geen ABS fiets.
-07 Bijtje85 (Paul): 12 augustus
- 08 Eric Berkhout

"WISSELDAG" (MAART 2019)
-08
-09
-10

Via PB zal ik je nog wel benaderen met de vraag of je wilt deelnemen aan de BBQ en de betaling van de set. (Compleet OF zonder thermostaat).

Het minimale aantal voor de BBQ is 15 personen, maar je hoeft dan uiteraard geen riem te wisselen.
Gewoon, voor de "gezellig" kan dus ook! Gráág zelfs, want het is ook écht gezellig op zo'n dag... :)

Ik vraag Rex (@webster) weer of hij inschrijfknop(pen) voor me wil toevoegen. (Is gebeurd)

"BBQ"
-01 Tim....................................................... -11 Marc Pan
-02 Roel...................................................... -12 Rorick
-03 Michiel Folgers.................................... -13
-04 Guardian.............................................. -14
-05 Pan 35i................................................. -15
-06 Sander.................................................. -16
-07 Dennis................................................. -17
-08 Olaf...................................................... -18
-09 IJskonijn.............................................. -19
-10 MartinBpan.......................................... -20

[RSVP=8342]Inschrijven Klik hier[/RSVP]

Bijtje85 - 2 - St1100 ABS/cbs
Eric Berkhout - 1 - Ik zou me graag aan willen melden voor de distributie riem dag bij ad mies
Henkdeman - 1 - Ik zou willen deelnemen aan de wisseldag
kcools - 1 - Graag optie 3 + bbq
Pan 35i - 1 - BBQ :) en helpen waar nodig
Roel - 1 - Ik maak graag gebruik van de experts bij de wisseldag. En eet graag een worstje mee!
Sancho Panza - 3 - Ik denk dat ik ook kom, mits de BBQ goed verzorgd is...
Vosje - 1
Ysegrim - 1 - optie3

Totaal: 12

Laatst bewerkt:

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Een "Wisseldag" gaat altijd in goed overleg met de "Wisselaars", maar valt in Sprundel sowieso op een zondag.
Het wordt in elk geval na mijn vakantie in Kroatië op 5, 12 of 19 augustus bij Waffie (Ad) van MSD Bandenservice.

Afhankelijk van het aantal aanmeldingen wordt er anders een 2e dag georganiseerd, misschien in Houten bij Utrecht.
Met een nieuwe riem en rollen zit je in elk geval weer 10-15 jaar safe, ik heb je op het lijstje gezet.

Wie het eerst een reactie plaatst heeft "voorrang", maar het gaat "ons" vooral om het behoud van je Pan! :)

Het is altijd een drukke, gezellige en leerzame dag! Leuk om er dan ook nog eens "nuttig" bij aanwezig te zijn.

John77

3e Versnelling
30 apr 2018
88
23
8
41
Woldendorp
Type motor
ST1100
Een gezellige en leerzame dag klinkt mij altijd goed. Afhankelijk van welke zondag het gaat worden zou ik graag langskomen. En "carnivoristisch" ingesteld als ik ben; dan meld ik mij ook aan voor de bbq natuurlijk. Aan de riemwissel zal ik, als patiënt, waarschijnlijk niet deelnemen. De mijne is al gewisseld. Waarom dan waarschijnlijk, en niet gewoon niet; nou, in de onderhoudshistorie vond ik een rekening waarop staat dat 7 jr geleden de riem vervangen is. Echter word alleen de riem erop vermeld, en geen rollen of veer.. Ondanks dat hij toen vervangen werd voor leeftijd en niet voor km's ( is nu net pas over een ton gegaan ) kan ik dat nooit zo goed begrijpen. Je hebt dan alles open liggen en je dergelijke dingen niet direct mee vervangt.
Ik ga het dus nog wel doen, het zijn de leukere klusjes, echter lijkt het erop dat ik die keutel volgend seizoen ga leggen aangezien de riem op zich dus niet nodig is, ik geen gekke geluiden hoor en er nogal wat andere kosten komen. Behalve vakantie o.a. de Sjoemelsloep die, hé toevallig, ook alweer een nieuwe distributie nodig heeft. Dat heb ik 1.5 jr geleden nog gedaan maar qua km's ben ik alweer "over tijd". #MegaForens
Afijn, zo een ideale dag om de motor en elkaar beter te leren kennen wil ik niet missen.

• Like
Reactions: Sancho Panza

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
@John77: Fijn dat je even tijd neemt voor een reactie en leuk om te lezen.

Ik denk dat bij jou alleen de riem gewisseld is i.v.m. het kostenplaatje... Maar ben het volledig met je eens om meteen alles te doen.
Heb zelf de set destijds gekocht voor €265,- en over 15 jaar verspreid is dat €1,47 per maand.
Dan klinkt het ineens al héél anders... En lig je er ook niet meer van wakker. ;)

De riem heb ik (psychisch) origineel van Honda genomen en kostte €80,-.
Tegenwoordig gebruiken "we" alleen nog maar een Gates riem van €30,-.

Net als bij de auto hoort de distributieriem standaard bij het (belangrijke) onderhoud, maar dan heb je ook weer voor lange tijd "rust".

Volgens mij ben je handig en ben je absoluut welkom in augustus!
We zoeken namelijk nog een worstendraaier, en ik heb verder nog geen aanmelders... :Biggrin

John77

3e Versnelling
30 apr 2018
88
23
8
41
Woldendorp
Type motor
ST1100
Proest, een worstendraaier.. ik ben meer van; pluk een verse kip van het erf. Mag dat ook? grillhaan.jpg

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Rex heeft een knop toegevoegd, door deze te gebruiken start er een "automatische" telling.
Zet er bij NOTITIE even bij of je wilt "wisselen", BBq-en, of allebei... :)

Laatst bewerkt:

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
499
200
43
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Ik ben ook wel geïnteresseerd in het vervangen van mijn D-riem. Ben wel afhankelijk van de datum (werkgever afhankelijk :MAD:)

pmponer

4e Versnelling
3 mrt 2015
217
84
28
42
Type motor
ST1100
Ik wil geen topic kaap doen oid, maar ik heb nog een set liggen, die ik hier via de groepsaankoop heb aangeschaft, dus mocht het niet doorgaan ivm niet genoeg deelname kan deze voor de aaanbiedingsprijs worden overgenomen

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
@Guardian: Het wordt 5, 12 of 19 augustus... Voldoende ruimte om te plannen?
Ik heb helaas eerst meerdere aanmeldingen nodig voordat ik alle agenda's bij elkaar kan leggen.

Uiteraard is het prettig als er een datum bekend is, wordt vervolgd.

Patrick, uiteraard vraag ik me af waarom die set nog niet geplaatst is...
Maar je hebt me al laten weten dat je de "ZijPan" hebt verkocht en dat er al een gegadigde is.

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Guardian

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
upload_2018-5-27_19-18-37.png

Heb gister al het kuipwerk verwijderd van m'n "leenPan" om vandaag een nieuwe thermostaat te kunnen plaatsen.
Ook het blok en koelvloeistoftankje gespoeld, eigenlijk alvast een beetje oefenen voor de wisseldag.

Zo ziet je Pan er op zo'n dag ook uit maar je vertrekt weer met een opgebouwde.

Binnenkort nieuwe remleidingen plaatsen en m'n eigen Pan weer opbouwen.
Kan dus alleen maar steeds vlotter gaan, dat handjes uit de mouwen steken! :)

Ik ben er alweer steeds meer klaar voor... Vakantiegeld is binnen, besteed het maar nuttig aan je Pan.
Sommige "wisselaars" wilden dit jaar alwéér komen, omdat het zo'n leuke dag was.

Ik heb ze helaas teleur moeten stellen, ze zijn pas over 10-15 jaar weer aan de beurt... ;)

Roel

Beginnend Bestuurder
15 mei 2017
20
14
3
47
nuenen
Type motor
ST1100
Ziet er best beangstigend uit zo zonder voorkant.
we gaan er maar vanuit dat we 's-avonds weer naar huis kunnen met een complete motor.

Als ik de foto zo zie, maak ik er maar gelijk gebruik van om de dubbele koplamp tegelijk te schakelen. Heb daar al vaker aan gedacht, maar niet gedaan omdat ik er niet bij kan. De extra 12V ligt al klaar, dus alleen nog een relais meenemen.

Michiel Folgers

Motorrijles
6 mei 2018
4
4
3
Heerhugowaard
Type motor
ST1100
Ziet er gaaf uit. Ben benieuwd hoe snel het allemaal gaat op een wisseldag. Er is zo te horen veel ervaring aanwezig om alles vlotjes te laten verlopen.

Vosje

3e Versnelling
2 nov 2017
124
35
28
59
Vrouwenparochie
Type motor
ST1100
Zet mij maar op de lijst, ik ga voor optie 3.
En als alle tupperware er toch af is, misschien ook maar gelijk m'n oude Stebel Magnum plaatsen.....
Echter als de wisseldag op 5 augustus wordt gehouden dan zal ik moeten uitwijken naar een eventueel later te houden wisseldag

Laatst bewerkt:

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Het is flink aanpezen, vooral Dennis & Olaf, maar tot nu lukte het elke keer om 7 riemwissels op een dag uit te voeren.

Ik heb zelf ondertussen al 20 keer op- en afgebouwd (plus 4 keer privé) en Olaf's zoon was de vorige keer mee om mee te helpen met het één en ander aan voorbereiding.

Als het "plastic" er af is en het thermostaathuis is al los, kunnen de "jongens" zich richten op de riem.
De "wisselaar" helpt altijd mee, maar niet iedereen is even handig of ervaren.

Extra klusjes graag hier aangeven, in overleg kunnen zij prima inschatten of het ook (allemaal) kan op die dag.

Ik werk het lijstje zo even bij, gebruik ook nog even de inschrijfknop, ook al heb ik het nog aardig duidelijk momenteel.
Zet er dan ook bij of je dan ook meteen aan de BBQ mee wil doen...

Laatst bewerkt:

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
upload_2018-6-2_22-46-57.png
Vandaag 2 t-shirts gemaakt voor Olaf & Dennis, zo houden jullie ze veel makkelijker uit elkaar!
Hopelijk gaan ze niet zó vliegensvlug te werk dat de teksten onleesbaar worden...

Ik citeer Dennis:
"Wit kleed bij mij altijd héél mooi af..." en "Alléén mijn handen worden vies tijdens het klussen...".

We gaan meemaken hoeveel Wisseldagen het shirt overleefd... Maar de Action verkoopt uiteindelijk wel top-spul! :Biggrin

Tanx! @Gibbel

Om beter te begrijpen waarom ik voor "SuperDen" heb gekozen... Uit de "oude" doos, maar nog steeds briljant! :)

Heb vandaag trouwens 7 distributieriemen besteld, verwacht namelijk dat het "lijstje" compleet wordt gemaakt.

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Gibbel

Tim

2e Versnelling
12 okt 2017
49
14
8
36
Hoevelaken
Type motor
ST1100
Komt Olaf's zoon (swen) weer mee? zou ik super leuk vinden :)
dan assisteer ik hem om alle Pan's uit te kleden/strippen Friends
en neem ik mijn gereedschap mee :good:

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Maar jij mag sowieso komen hoor! Altijd handig, helpende handjes. Neem ik m'n gitaar mee, verzinnen we (weer) een liedje...
ALLE Pans uitkleden/strippen? Kunnen wij dus lekker kletsen en eten? Deal!

Was inderdaad fijn om Sven er bij te hebben, heeft blijkbaar een goeie leermeester gehad aan z'n vader.

upload_2018-6-3_6-20-9.png
Olaf en Sven... Waar ken ik dat toch van? Misschien kunnen Anna en Elsa dan de BBQ voor ons organiseren... :Biggrin

Laatst bewerkt:

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Inderdaad! Haha... Was geen voorbedachte rade maar heb het serieus ook even gedacht! Achteraf pas... Grappig! :Biggrin

Ik heb nog even getwijfeld om het bij te werken, maar voor een grapje was het goed genoeg! :)

Roel

Beginnend Bestuurder
15 mei 2017
20
14
3
47
nuenen
Type motor
ST1100
Hij heeft ook wel wat weg van Sid, de luiaard van IceAge
upload_2018-6-6_11-29-7.png

Is er eigenlijk al een voorkeur voor de datum in augustus?
Het wordt steeds moeilijker om alle zondagen vrij te houden.

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Ik moet inderdaad met meerdere agenda’s rekening houden, we moeten gewoon een datum prikken!
Zelf wil ik graag 12 augustus, dan heb ik daarna nog een week vakantie.

Op de 19e zou ik laat thuis zijn en de volgende dag weer beginnen.
Ad vind het vaak goed wat we prikken, maar ik MOET het ook aan Dennis en Olaf vragen.

Ga ermee aan de slag! [emoji106]

Laatst bewerkt:

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
upload_2018-6-9_10-0-19.png

De thermostaten zijn ook binnen, rest me alleen nog de koelvloeistof, zet ik vandaag in gang.

Heb vandaag alvast 7 D-sets besteld bij Honda, als er nog 3 "wisselaars" aansluiten zijn deze ook gegarandeerd van een set.

Ik ga er gewoon van uit dat er nog wel 3 deelnemers zullen volgen...
Genoeg nieuwe mensen op het Forum die nog niet alle rubrieken ontdekt hebben.

De "Wisseldag" zal zo zoed als zeker plaatsvinden op ZONDAG 12 augustus in Sprundel, hiervoor start ik een nieuw topic in: Evenementen.

Wordt vervolgd... :)

John77

3e Versnelling
30 apr 2018
88
23
8
41
Woldendorp
Type motor
ST1100
Ahhh, po*p! Ik had de laffe hoop dat het de 5e of de 19e zou zijn. Ik liep tegen een leuk buitenkansje aan en met een beetje mazzel ben ik de 12e aan het roadtrippen in Ierland.

Als het dus dadelijk definitief de 12e zou blijken moet ik mij helaas afmelden.

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Ik heb 1 complete set liggen voor iemand die binnenkort zelf de wissel (of met hulp) wil doen... Aanvraag graag via PB.

MartinBpan

Motorrijles
31 jul 2017
10
1
3
53
Hoek van Holland
Type motor
ST1100
Na de aanschaf van 10 sets in maart 2018, begin ik weer opnieuw een groepsaankoop D-sets.

Deze groepsaankoop verloopt vanaf nu anders dan voorheen en dat scheelt mij enorm veel werk. Maar... Nog steeds met hetzelfde plezier! :)

Als je de "riemwissel" zelf gaat uitvoeren bestel je de D-set gewoon zelf, voor een voordelige prijs bij Japparts.

Optie 1: De originele D-set met alleen de spanrollen, veer en riem.
€189,95 (inclusief verzending). BESTELPAGINA

Optie 2: De originele D-set met de spanrollen, veer, riem, PLUS koelvloeistof, O-ring en de Thermostaat.
€209,95 (inclusief verzending). BESTELPAGINA

Optie 3: De originele D-set met de spanrollen, veer, riem, PLUS koelvloeistof, O-ring en de Thermostaat.
€195,- (Levering op een "Wisseldag").

Wanneer er besteld en betaald wordt bepaald de "Doe-Het-Zelver" dus voortaan zelf, de gratis verzending geschiedt door Japparts, momenteel de voordeligste D-set aanbieder.

Voor de "Wisselaars" die aan een dag deelnemen bestel ik zelf de originele D-set met de spanrollen, veer, riem, PLUS koelvloeistof, O-ring en de Thermostaat.

Deze D-set kan ik zelf compleet aanbieden voor €195,- omdat ik geen winst hoef te maken en geen pandhuur of personeel hoef te betalen.

Deelname aan een "Wisseldag" is daarom voordeliger, maar óók nog eens gezellig EN leerzaam.

Ook andere "mankementen" aan je motor zullen dan naar voren komen en, waar mogelijk, opgelost worden.

Een officiële "wissel-dag" wordt t.z.t. pas besproken, ik probeer Houten en Sprundel een beetje af te wisselen.
Augustus 2018 wordt dus, in principe, Sprundel bij Ad, "Waffie".

Het maximaal aantal deelnemers op en dag is 7, bij voldoende animo schuiven de "laatkomers" door naar Maart 2019.

Geïnteresseerden, zet maar een reactie in dit topic, dan voeg ik je toe aan het onderstaande lijstje:

"WISSELDAG"
-01 Michiel Folgers (voorkeur 5 of 19 augustus) maar 12 augustus wordt gevraagd op het werk.
-02 Roel: 12 augustus
-03 Guardian, 12 augustus
-04 Vosje,: 12 augustus, ook graag Stebel plaatsen.
-05
-06
-07

"WISSELDAG" (MAART 2019)
-08
-09
-10

Via PB zal ik je nog wel benaderen met de vraag of je wilt deelnemen aan de BBQ en de betaling van de set. (Compleet OF zonder thermostaat).

Het minimale aantal voor de BBQ is 15 personen, maar je hoeft dan uiteraard geen riem te wisselen.
Gewoon, voor de "gezellig" kan dus ook! Gráág zelfs, want het is ook écht gezellig op zo'n dag... :)

Ik vraag Rex (@webster) weer of hij inschrijfknop(pen) voor me wil toevoegen. (Is gebeurd)

"BBQ"
-01 Tim
-02 Roel
-03 Michiel Folgers
-04 Guardian
-05 Pan 35i
-06 Sander
-07 Dennis
-08 Olaf
-09 IJskonijn
-10
[RSVP=8342]Inschrijven Klik hier[/RSVP]

Pan 35i - 1 - BBQ :) en helpen waar nodig
Roel - 1 - Ik maak graag gebruik van de experts bij de wisseldag. En eet graag een worstje mee!
Sancho Panza - 3 - Ik denk dat ik ook kom, mits de BBQ goed verzorgd is...
Vosje - 1

Totaal: 6
Ik ben wel geïnteresseerd in deze wisseldag in augustus, weet alleen niet hoe ik mezelf moet aanmelden?
MartinBpan, ome Noot weet wie ik ben

Ysegrim

Beginnend Bestuurder
1 jun 2018
16
7
3
56
Ekeren/Antwerpen
Type motor
ST1100
Als ik de foto zo zie, maak ik er maar gelijk gebruik van om de dubbele koplamp tegelijk te schakelen. Heb daar al vaker aan gedacht, maar niet gedaan omdat ik er niet bij kan. De extra 12V ligt al klaar, dus alleen nog een relais meenemen.
Dag Roel, dat zou me ook wel interesseren. Wat heb ik daar voor nodig? Ik ben technisch niet voldoende onderlegd om dit zelf te doen. Welke extra onderdelen heb ik nodig en waar kan ik ze bestellen? Kan ik dit op de wisseldag met hulp doen?

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
@Ysegrim: Ik heb je op het lijstje gezet en stuur je zo een PB met de betaalgegevens.
Afhankelijk van het type Pan heb je een relais nodig voor het doorlussen, de soldeerbout en draadje neem ik wel mee.
Als je Pan ABS heeft is dit relais overbodig... Dan kan het heel makkelijk uitgevoerd worden.

Afhankelijk van de staat van de stekkers kun je besluiten om 1 of 2 H4 stekkertjes te bestellen of te halen bij een autozaak.

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
499
200
43
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Na het lezen van wat App-berichten gisteren (schrik) verwacht ik ook dat ik mijn voorvork olie moet vervangen, ( Grijs water Dennis ?? ) Is dat veel werk?

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
499
200
43
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Twee H4 led lampjes en een set blauwe dashboard leds ergens in Asien besteld om tijdens de d-wissel te plaatsen. Weet iemand waar ik die H4 stekkers kan bestellen, of heeft iemand er mogelijk nog twee liggen?

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
499
200
43
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
V
Na het lezen van wat App-berichten gisteren (schrik) verwacht ik ook dat ik mijn voorvork olie moet vervangen, ( Grijs water Dennis ?? ) Is dat veel werk?
Nee. Valt mee.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit verversen gaat tijdens het d-wisselen nooit lukken verwacht ik. Ik moet hier ook een oplossing voor gaan zoeken.

Bovenaan Onderaan