• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Groepsaankoop complete distributieset voorjaar 2016

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Na de aanschaf van 12 D-sets vorig jaar, wil ik hier (opnieuw) informeren of er animo is voor een groepsaankoop D-sets (distributieriem Honda OF Gates, spanrol, veer en idler).
Eventueel inclusief Thermostaat, O-ring en Kroon koelvloeistof.

Ik heb momenteel standaard 20% korting op ALLE originele onderdelen bij dezelfde Honda dealer van vorig jaar.
De standaard prijs (zonder korting) voor 1 set, alles origineel, is zo'n €260,-.
De prijs per set zou dit jaar op €212,- kunnen uitkomen, vorig jaar was dit nog €225,-

Met een Gates riem komt een complete set op zo'n €185,-.
Dit is een serieuze richtlijn, de exacte prijzen volgen pas na contact met alle betrokken leveranciers.
Ik neem het inventarisatietraject op me, of er echt een officiële wisseldag komt moet uiteraard weer met de "organisatie" besproken worden.

Bedenk dat als ik bijvoorbeeld in 1 keer 10 thermostaten bestel er een extra korting op zit.
Zo ook met de koelvloeistof, als ik 10 liter bestel heb ik minder "rechten" dan wanneer ik 50 liter bestel.

Geïnteresseerden, (nog) geen enkele verplichting, mogen dit hier laten weten, dan zet ik ze in een lijstje:
- 01: Eddy DM - Complete D-set met Gates - GEEN Thermostaat - GEEN O-Ring - GEEN Koelvloeistof. - WORDT OPGEHAALD IN SPRUNDEL
- 02: MartinPan - Complete D-set met Gates - GEEN Thermostaat - GEEN O-Ring - GEEN Koelvloeistof. - OPGEHAALD
- 03: Jur - Complete D-set met Gates OF Honda - Thermostaat - O-Ring - Koelvloeistof. - NEEM IK MEE NAAR SPRUNDEL
- 04: LarsPan - Complete D-set met Gates OF Honda - Thermostaat - O-Ring - Koelvloeistof.

- 05: Verfte - Complete D-set met Gates - Thermostaat - O-Ring - Koelvloeistof. - NEEM IK MEE NAAR SPRUNDEL
- 06: Randwijk86 - MOTOR VERKOCHT
- 07: Hawkeye - Complete D-set met Gates OF Honda - Thermostaat - O-Ring - Koelvloeistof. - WORDT VERZONDEN
- 08: Hansepansje - Complete D-set met Gates OF Honda - GEEN Thermostaat - GEEN O-Ring - GEEN Koelvloeistof. - WORDT EEN KEER OPGEHAALD
- 09: PmPoner - Complete D-set met Gates - Thermostaat - O-Ring - Koelvloeistof. - VERZONDEN

Mocht ik het verkeerd hebben geïnterpreteerd, stuur me dan een PM om dit Topic overzichtelijk te houden.

Uiteindelijk:
- De set wordt verstuurd naar je huisadres, er komen €6,95 verzendkosten bij.
OF we spreken af op een wisseldag, toertocht of komen op de koffie...

- Gates thermostaat + O ring wordt geïnventariseerd en bestel ik er eventueel ook zelf voor jullie bij.
Gates thermostaat website link
De juiste Kroon koelvloeistof (door enkele experts van het M.K.T. als "juist" bevonden) had ik vorig jaar ook voor zo'n €2,50 per liter, die doen we er dus ook weer bij.

Bovenstaande heb ik gewoon overgenomen van vorig jaar, met een beetje vlijt en knutselvreugde door gewoon te knippen en te plakken!
Ik deel de reeds vergaarde kennis graag met jullie... :Biggrin

[RSVP=3801]Inschrijven Klik hier[/RSVP]

Eddy DM - 1
hawkeye - 1 - Complete setgraag
Jur - 1 - D set, O ring, koelvloeistof en de beste riem
larspan - 1 - icl termostaat O ring en koelvloeistof
martinpan - 1 - Gates riem
Randwijk86 - 1 - Complete D-set met Gates
Verfte - 1 - Complete D-set met Gates - Thermostaat - O-Ring - Koelvloeistof

Totaal: 7

Laatst bewerkt:

panpatje

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.142
616
413
50
Schiedam
Type motor
ST1300
knop werkt inmiddels :)
Ik heb even als einddatum inschrijving op 1 juni gezet. ik hoor wel als deze datum moet veranderen van topic-starter

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Ik ben niet ALTIJD zo actief op het Forum, bedankt dus voor het meedenken en het toevoegen van die inschrijfknop!
Hoe dat in de praktijk werkt merk ik vanzelf wel... Bedankt Rex! :)

Einddatum 1 juni lijkt me wel even prima, bij genoeg animo volgt er misschien ook nog wel een najaarsactie als onze "schatjes" weer de stalling in gaan en de leden de wissel voor dat moment willen inplannen.

Laatst bewerkt:

Jur

Mega Mijlenmaker
16 aug 2013
2.314
749
113
53
Steenwijkerland
Type motor
ST1100
Ingeschreven.

Wat is de beste riem volgens de ervaringen van MKT? Ben wel benieuwd.
Staat er niet bij maar uiteraard wil ik ook de thermostaat vervangen.

Laatst bewerkt:

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Link naar Topic van 2015
Ik zal het van vorig jaar even uit m'n hoofd samenvatten, maar het staat je uiteraard vrij om ook het volledige Topic lezen van 2015.

De ervaringen zijn voor beiden prima, het kan "achter de schermen" ook best zo zijn dat Gates de riemen voor Honda maakt en dat Honda er daarna een naampje op drukt met een prijsverschil van €40,-.
Voor beide riemen geldt, volgens mij, een "houdbaarheidsdatum" van 10 jaar OF 150.000 km.
Het is dus meer een kwestie van gevoel of denken aan je portemonnee.

Uiteraard zijn er verhalen bekend van mensen die 15 of 23 jaar met hun riem doen, dit is volledig op eigen risico.
Als een motor jarenlang stilstaat is er ook geen slijtage, is mijn bescheiden logica...

Laatst bewerkt:

larspan

2e Versnelling
1 apr 2015
41
20
8
Heijningen
Type motor
ST1100
heb me ingeschreven via de inschrijfknop, het moet er nu toch een keer van komen.
ST1100
gr

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Om privéredenen ben ik behoorlijk inactief geweest, ik ga het weer wat leven inblazen en mensen berichten.
Ik ben niet gebonden aan een minimum bestellingen, ik heb gewoon 20% korting.
Jullie ontvangen spoedig een persoonlijk berichtje...

Hansepansje

Kilometervreter
11 apr 2013
1.553
818
113
53
Barneveld
... bij genoeg animo volgt er misschien ook nog wel een najaarsactie als onze "schatjes" weer de stalling in gaan en de leden de wissel voor dat moment willen inplannen.
Dat lijkt mij een goed plan Sander!
Het zou mooi zijn als mijn ST1100 (met nu zo'n 67k km op de teller) begin volgend jaar z'n 20e verjaardag kan vieren met een nieuwe riem.

Groets, Hans

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
6 van de 7 hebben betaald, ik ga morgen bestellen.

Misschien is Lars op vakantie, ik kan zijn bestelling sowieso altijd nog toevoegen tijdens de wachttijd.
Vorige keer was het zo'n twee weken, ik houdt jullie uiteraard op de hoogte.

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
We hebben al contact, Patrick... :)

Hij heeft hem vorig jaar ook al vervangen maar zorgt blijkbaar bijzonder goed voor zijn Pannetje, tegelijk met de olie-wissel!
Oh, lees net dat hij er een tweede bij heeft gekocht... :Lol:

De koelvloeistof is binnen en het was best een warme dag...
Ik begin dus vanavond misschien vast met indrinken! Bestel ik wel weer bij... Drinks

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Jur

Oppie

Kilometervreter
4 nov 2012
827
310
63
46
Zwaag
Bij de eerst volgende ronde wil ik ook graag meedoen. Komt nu ff niet uit (beetje veel uitgaven gehad:() en dan ook graag op een wisseldag.........

gr
Rowdy aka Oppie

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Oppie, als ik het onthoud krijg je t.z.t. een berichtje...

Eigenlijk alles is besteld of al binnen, het langere wachten is op Honda.
Ik verwacht nog een weekje, op een zaterdag haal ik het op.

Pas dan wordt er een verzoekje gedaan voor een wisseldag of dat de spullen naar je huisadres worden opgestuurd.

• Like
Reactions: Oppie

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Alle spullen zijn binnen en het liefste stuur ik nu het pakket z.s.m. (voor €6,95) naar je huisadres.
Vorig jaar ben ik met alle spullen, bepakt en bezakt, op de motor naar de wisseldag gereden, nu leg ik graag die verantwoordelijkheid meer bij de "wisselaars" zelf.

Ik ben er uiteraard graag bij op "de dag" maar ook zonder mij kan het feestje dan doorgaan. Als ik me verslaap ofzo... :)

Graag wil ik van jullie weten of je de riemwissel zelf gaat doen of dat het gebeurt op een "officiële" wisseldag.
Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar Sprundel bij Waffie omdat er 3 werkbruggen aanwezig zijn.

Eigenlijk gaat het me meer om de sublieme cateringfaciliteiten hoor... :Biggrin

De beschikbare datums wil ik nu zo'n beetje gaan overleggen met "De Directie", de vorige keer was het na de zomervakantie - eind augustus.

De spullen kunnen t.z.t. echter ook naar de wisseldaglocatie gestuurd worden, het uitgespaarde geld aan verzendkosten kan dan bijvoorbeeld weer gedoneerd worden aan onderhoud voor "Het Forum".

Ik hoor het wel van jullie!

Laatst bewerkt:

motermuismartin

Beginnend Bestuurder
17 apr 2015
16
1
3
59
Julianadorp
Type motor
ST1100
Hoi Sander,
Ik had vorig jaar een set gekocht, en heb deze nog liggen want ik had toen een andere fiets en zou graag op de volgende wisseldag, deze set alsnog inbouwen in mijn huidige st1100.
Mvg Martin.

Verfte

2e Versnelling
20 jul 2015
54
15
8
Type motor
ST1100
De intentie is om het bij een wisseldag te doen maar weet nog niet of het gaat lukken. Daarom liever opsturen, zal de verzendkosten overmaken.

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
- 01: Eddy DM - Doet het zelf... - Antwerpen
- 02: MartinPan - Doet het zelf...
- 03: Jur - Wisseldag - Steenwijkerland (Kop van Overijssel)
- 04: Verfte - Wisseldag - Friesland
- 05: Hawkeye - Wisseldag - Dordrecht
- 06: Hansepansje - Doet het zelf...
- 07: PmPoner - Doet het zelf...
- 08: MoterMuisMartin - Wisseldag - Julianadorp (Richting Den Helder)

Met 4 (misschien 5) wisselaars is het prima te doen op 1 dag, zeker gezien het teamwork van vorig jaar...

Mijn voorkeur gaat uit naar Sprundel, is logistiek gezien ook de beste optie, heb Waffie (Ad) net gemaild wanneer het kan.

Ik houd jullie op de hoogte als er meer bekend is.

Laatst bewerkt:

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Daarmee komt het aantal "wisselaars" op 4, dat wordt dus een relaxte dag... Kan (Ar)Nootje zelfs mijn HyperPro voorkant effe doen! :Biggrin

Ad (Waffie) geeft de voorkeur aan een zondag omdat de werkplaats dan geheel vrij is.
Hierbij stelt hij dat hij zich makkelijker aanpast aan ons dan wij aan hem... Superslim ventje! ;)

Wij bepalen (via de groepsapp) een zondag in augustus, en stellen dit dan aan hem voor.

Omdat er wel wat deskundige hulp voor de daadwerkelijke wissel noodzakelijk is, kuipwerk (de)montage kan ik wel, mogen vrijwilligers zich hier voor aanbieden. Graag zelfs!

Ook voor onvoorziene mankementen is wat ervaring nodig, of gewoon voor de "gezellig".

Als er meer bekend is over een datum open ik nog een "officieel" nieuw Topic.

Laatst bewerkt:

Dennis80

5e Versnelling
28 nov 2014
472
205
43
Enschede
Type motor
ST1100
Komt er nog een nieuwe groepsaankoop aan voor een distributieset ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Jazekersss... Misschien zelfs wel 2 x per jaar, ik krijg te allen tijde korting bij die Honda dealer.

Maar, als je niet te al te veel haast hebt kan ik ook wel 1 set bestellen, wachttijd zo'n twee weken, alle verzendkosten zijn dan echter voor de "besteller".

Dan nog ben je een stuk goedkoper uit, stuur me maar een PB, dan reken ik het even uit voor je.

Groet,
Sander

• Like
Reactions: Dennis80

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
693
609
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
De sets zijn iets duurder geworden, misschien door de "Brexit"?

De set geheel origineel (Honda riem, spanrol, geleiderol + veer) kost nu € 219,95 + de verzendkosten van € 6,95 naar je huisadres.

De set met een Gates riem kost nu € 175,95 (inclusief verzendkosten riem) + verzendkosten van € 6,95 voor de Honda spullen (de riem ontvang je dan apart thuis).

Thermostaat met O-ring en Kroon Coolant -38 NF (het juiste type voor de Pan) met de bijbehorende verzendkosten komt daar eventueel nog bij...

O-ring komt via Honda bij het pakket erbij, is 2 euro extra, de koelvloeistof en de thermostaat kun je zelf op je huisadres laten bezorgen.

Dan heb je (alvast) een indicatie... :)

• Like
Reactions: Dennis80

Dennis80

5e Versnelling
28 nov 2014
472
205
43
Enschede
Type motor
ST1100
Geweldig Sander, bedankt dat je dit voor me hebt uitgezocht! Ik laat van me horen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bovenaan Onderaan