1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Camera Gopro hero 5 en wg2 waterdichte gimbal

Discussie in 'GPS, Alarm, Intercom en aftermarket electronica' gestart door Navigator, 23 jul 2017.

1. Navigator

Navigator 4e Versnelling

Tijdens onze tocht naar de Noordkaap hebben we gefilmd met de GoPro's 4 black (2), een 4 zilver (1) en een 3. Over het algemeen is het beeld heel behoorlijk......... als je filmt met de cam op de GoPro 'BH' of op een helm.

Als je de cam op je spiegel monteert of op de PanGertBeugel, heb je toch bij hogere toerentallen veel last van resonantie en dus trillingen in je beeld. Af en toe ff je koppeling in knijpen en je gas los is een oud kunstje om toch wat stabiliteit in je beeldmateriaal te krijgen.

Afgelopen week een van de GoPro's 4 black verkocht en met een leverancier afgesproken dat ik een weekend op de Pan mag testen met de nieuwe GoPro5, maar veel belangrijker, de nieuwe Feiyu WG2 Wearable gimbal. Deze 3-assige gimbal is spatwaterdicht (waterdicht tot 0,5 meter) en kan op de motor gebruikt worden. Benieuwd of de gimbal in staat is de resonanties te elimineren. Voordeel van de GoPro5 is dat de cam zelf nu al waterdicht is en geen extra 'verpakking' nodig is.

Wordt vervolgd..........

wg2.jpg

2. Timbo

Timbo Moderator Medewerker

Good ben benieuwd.

3. Hupelde

Hupelde 3e Versnelling

Met de gimbal zul je nergens geen last meer hebben van trillingen.. :)
    Kost weer een paar centen....maar je kan in ieder geval zeggen dat je de beelden dan nog hebt... ;)

4. Rimconator

Rimconator Mega Mijlenmaker

Mooi! Ben benieuwd.

Heb inderdaad last van trillend beeld met de PanGert steun.

5. Tukkerpanman

Tukkerpanman 5e Versnelling

• Leuk Leuk x 1
  6. panpeter

panpeter 4e Versnelling

Gaaf ding maar wel wat prijzig

7. GrisPan

GrisPan 5e Versnelling

8. DutchMicro

DutchMicro 5e Versnelling

Heb die combi nu ook op de motor.
    Ben er nog niet tevreden over.

Heb bij de gimbal de motors al op 100% gezet maar ze reageren nogsteeds op acceleratie en remmen.
    Hoop dat nog verder te verhelpen met de gevoeligheid instelling.
    Moest ook de balanceer knop echt goed vast draaien, die is met normaal vastdraaien tot 2 keer toe los gekomen waardoor de gimbal helemaal van het padje was.

Ook is de WG2 niet zo te monteren.
    Zit niets van een gopro voetje oid aan, alleen camera schroefdraad.
    Moet dus zelf een gopro verloopje oid kopen om hem te monteren.

De gopro 5 moet verder op 1080P of lager staan om echt breedbeeld te krijgen.
    In 2/4K krijg je dus een kleinere kijkhoek. ( zoals in de video )
    Wat ik ook tegen vond vallen is dat je door de PC software verplicht ben om te upgraden naar windows 10.
    Anders moet je de kaart er uit trekken en uitlezen met een aparte kaartlezer om bij je beelden te komen.

En dan nog het geluid, dat is écht bagger.
    Ga nog wat met de montage in de gimbal en gopro instelling spelen om er nog iets van te maken.

Om niet alleen azijn te pissen, de afwerking is bij zowel de WG2 als de Gopro erg netjes.
    En de apparaat bediening en het werken met de telefoon apps werkt bij beiden ook goed.
    De WG2 is erg stil en soepel, en met raggen op een motor vraag je er natuurlijk veel meer van als een boottochtje of ritje in de auto.

Zal je op de hoogte houden van m'n vorderingen.

Hier de onbewerkte testvideo:
    ( Het was al schemerig dus vind de beeldkwaliteit al met al nog best goed. )

View: https://www.youtube.com/watch?v=GypJee8gg7E

Laatst bewerkt: 22 aug 2017
  9. Navigator

Navigator 4e Versnelling

Dank!

Ik ben onderweg met het koekblik (camper) voor 3 weken naar/inToscane, dus mijn test met de Pan volgt later, ik doe nu een test door de GoPro en WG2 met een beugel en zuignap overal op de camper te monteren tot het dak toe. Levert wel aardige plaatjes op, ik plaats er wel een paar (later).

In 'stand 1' zou de gimbal ook horizontaal in de bochten moeten meebewegen. Dat permanente horizontale beeld doet een beetje afbreuk aan de bewegingen van motor en motorrijder. Geluid zet ik per definitie af. Windgeruis is dramatisch, zelfs met een 'dead-cat'.

10. DutchMicro

Heb hem juist voor dat vaste horizontaal beeld, Moto GP style zegmaar.
    ( Motor gaat schuin, cam blijft recht )
    Kun je het afschuinen mooi zien.
    Heb hem zelf in "forward" positie gemonteerd omdat hij in "vertical" de hellingshoek niet haalt.

Wat het geluid betreft heb ik gelezen dat hem handmatig op "stereo" zetten zou helpen.

11. DutchMicro

Vandaag eens met de instellingen van de WG2 via de app aan het spelen geweest.
    Kon er helemaal niets van op internet vinden dus ben zelf maar wat gaan testen.

Verschil in de "motor dynamics" instellingen heb ik nog niet kunnen ontdekken.

De "Follow settings" heb ik nu wel door.

De "Deadzone" bepaalt wanneer de camera gaat meebewegen met jou beweging, of juist stabiel blijft.
    Bv. bij 1° (min) begint hij jou beweging al te volgen na 1° bewegen.
    En bij 45° (max) blijft de camera op z'n plek tot je hem verder als 45° beweegt.

De "Follow speed" bepaalt hoe snel hij dat doet.

• Leuk Leuk x 1
  12. DutchMicro

Vandaag de gimbal eens even op z'n donder gegeven door hem mee te laten liften met een Gymkhana ritje.
    Ging even goed, maar nogsteeds een onstabiele roll positie door rem/acceleratie krachten.
    Op een gegeven moment was hij helemaal de weg kwijt.

Gopro geluid staat nu op manual stereo.
    Beeld 1080p Super wide.
    ( Youtube haalt de kwaliteit wel omlaag als ik het met het origineel vergelijk. )

View: https://www.youtube.com/watch?v=27vwEL8Rwdg

• Leuk Leuk x 2
  13. DutchMicro

Vandaag weer wat aan het klooien geweest met de gimbal en weer wat wijzer geworden.

In de standaard mode ( na aanzetten ) doet alleen het instellen van de "Roll" ook echt wat.
    In de "Pan/Tilt" mode ( 2x klikken na aanzetten ) kun je de "Roll en "Tilt" instellingen veranderen.

Irritante bijkomstigheid van die mode is wel dat de camera zich in "Forward" mount positie zich boven richt.
    Dit is niet handmatig bij te stellen en moet met de joystick(app).

Maar goed, omdat ik problemen had met het naar boven en beneden bewegen van de camera bij Gas/Rem heb ik de "tilt" nu eens op z'n ongevoeligst gezet.
    ( 45° - 1 )
    Dit pakte goed uit voor dat probleem want totaal geen beweging bij hard accelereren en remmen.
    Maar wel het gevoel dat hij korte ( langzame ) draaien nu minder goed kan hebben.

Ook kwam ik er achter dat mijn ( aangepaste TomTom bandit ) mount het hard remmen niet aan kon, hij hing nog aan m'n motor, maar niet zoals het hoorde.

Was al schemerig ( 8:15) dus beeldkwaliteit is was minder.

View: https://www.youtube.com/watch?v=U1CFOlHRZXo

Laatst bewerkt: 28 aug 2017
  14. DutchMicro

Heb hem afgelopen weekend het circuit eens rond gegooid.
    Geoptimaliseerd voor vlot op de openbare weg, maar circuit was toch iets teveel voor de gimbal.
    Zit er nu aan te denken de assen waarvan ik niet wil dat ze bewegen mechanisch te blokkeren.

( Die motoren softwarematig op minimum zetten en dan blokkeren met ductape. )

Toch heeft dit falen ook leuke beelden opgeleverd:

View: https://www.youtube.com/watch?v=cupQf3dJn3U

• Lol Lol x 1
  15. DutchMicro

En we gaan gewoon door met testen.

Gopro Hero 5 met WG2 Gimbal test op de mountainbike.

Ondanks dat het schemerig was is het beeld toch overbelicht.
    Moet dus nog even wat instellingen op de Gopro veranderen.

Die automatisch hoge ISO overbelicht het beeld niet alleen maar haalt de kwaliteit ook nog eens hard onderuit.
    Kan het gelukkig allemaal handmatig aanpassen.
    Verder wel heel erg stabiel, alleen in scherpe bochten raakt hij net als op de motor de weg een beetje kwijt.
    ( Maar dat heb ik ook weleens. :p )

View: https://www.youtube.com/watch?v=dWJQOq1udkU

• Leuk Leuk x 2
  16. DutchMicro

En nog maar een testje.
    Nu een met de Gopro recht op de chestmount en een in de gimbal.

Gopro video instellingen nog niet handmatig veranderd om de beeldkwaliteit niet te beïnvloeden.
    Was nu ongeveer even donker als met de gimbal test. ( uur of 7 savonds )

Mijn mening na deze test.
    Erg onder de indruk van de beeldstabilisatie van de gopro.
    Gimbal maakt het allemaal net iets mooier, maar je zit wel met een heel bouwwerk op je borst gemonteerd.
    Dat tijdens het rijden ook nog aardig schud.

Misschien ook stuurmontage nog eens proberen.
    Al ben ik bang dat de gimbal dan wel echt op z'n donder krijgt.

Voor deze situatie zou ik om praktische redenen zeggen, gimbal lekker thuis laten en zo rijden.

View: https://www.youtube.com/watch?v=aUM3ngODp1s

• Leuk Leuk x 1
    • Lol Lol x 1
    Laatst bewerkt: 6 sep 2017
  17. Navigator

Navigator 4e Versnelling

Als je met die chestmount rijdt is je lichaam eigenlijk al een soort gimbal. In Noorwegen had ik echt perfecte beelden met de chestmount en de GoPro 4: stabiel en mooi om de bewegingen van de motor te zien.

Met de WG en de GoPRo5 had ik op de mountainbike in Italië nog wel wat issues. Korte 'verticale' klappen bij richels en kuilen zie je terug op beeld. Aan de andere kant: als je dat niet zou zien wordt het beeld misschien wel erg smooth.

18. Navigator

Navigator 4e Versnelling

Kwam nog een beetje bewegend beeld tegen van het 'testen' in natte omstandigheden. Zowel GoPro als WG2 hadden geen last van deze nattigheid. Setje monteer ik in mei op de PanGertBeugel en dan maar eens kijken of het werkt.

@DutchMicro
    Dank voor het vele testwerk en het verslag hier!

View: https://youtu.be/HMjNOhjtIXI

Schermafdruk 2018-04-05 19.12.05.png

• Leuk Leuk x 1

Deel Deze Pagina