Gl1100 topkoffer

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

keesje500

3e Versnelling
14 mrt 2017
114
6
28
40
Type motor
ST1100
#1
Hoi ik heb een goldwing koffer gekocht van een gl1100 die ik ga opknappen en natuurlijk achter op mijn st1100 wil hebben...heeft iemand hier ervaring met een adapter plaat te maken?? Groetjes kees


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

cjavham

5e Versnelling
30 mei 2016
483
164
43
65
Spijkenisse
Type motor
ST1100
#2
Ja je zal wel de grond plaat van het merk koffer moeten hebben


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

keesje500

3e Versnelling
14 mrt 2017
114
6
28
40
Type motor
ST1100
#3
Nou ik hoop dus dak die zelf in mekaar kan flansen...of misschien dat iemand zou weten welke adapterplaat te gebruiken eventueel met enige aanpassingen...zag namelijk op de TDT dat er nog meer mensen zijn met een goldwingkoffer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

keesje500

3e Versnelling
14 mrt 2017
114
6
28
40
Type motor
ST1100
#5
Wie weet er misschien wie er allemaal met een goldwingkoffer rijden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
508
545
93
57
Eenhoornstraat 1, 2024 RW Haarlem
Type motor
ST1100
#6
Ik had vroeger ook een GL1100 Goldwing topkoffer die ik had gemonteerd op mijn vorige motor, een GL650 Silverwing. Toen de Silverwing weg ging en de Pan kwam, heb ik ook overwogen de GL1100 topkoffer op de Pan te zetten maar ik vond het toch niet zo mooi - zie foto's. Tussen het design van de Pan en GL1100 topkoffer zit 17 jaar en op een of andere manier zie je dat en matcht het niet zo, de lijnen van de Pan zijn ronder, die van de GL1100 topkoffer hoekiger. De Givi Maxia topkoffer matcht beter omdat hij ook rondere vormen heeft. Ik heb de GL1100 topkoffer daarna verkocht en hij leeft nu voort achterop een Kawasaki Vulcan... Groet, Arthur uit Haarlem

20170701 1531 Experiment GL1100 topkoffer.JPG
^ Mijn ST1100 met GL1100 topkoffer
20170701 1557 Voor de deur.JPG
^ Mijn ST1100 met Givi Maxia topkoffer
20170701 1532 Experiment GL1100 topkoffer.JPG
^ Mijn ST1100 met GL1100 topkoffer
20170701 1558 Voor de deur.JPG
^ Mijn ST1100 met Givi Maxia topkoffer
 
Laatst bewerkt:

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
508
545
93
57
Eenhoornstraat 1, 2024 RW Haarlem
Type motor
ST1100
#7
NB: ik had de GL1100 topkoffer op het bagagerek van de GL650 gemonteerd door al het oorspronkelijke GL1100 bevestigingsmateriaal eraf te schroeven en van onder af 4 gaten te boren door rek + topkoffer, maat M5 of M6. De achterste 2 gaten boorde ik precies door de reeds aanwezige verstevigingsstrip aan de binnenzijde/achterzijde van de koffer. Ter versteviging rondom de voorste 2 gaten plaatste ik op de bodem in de koffer en op dezelfde plek onder de koffer een metalen plaat van de Gamma (zo eentje van ca. 30 x 10 cm met allerlei voorgeboorde gaten en sleuven). Hiermee zat de topkoffer muurvast op het rek van de GL650. Later heb ik afstandbusjes van 2 cm tussen het rek en de koffer gezet, dat zag er iets mooier uit - Op de foto zie je hoe dat eruit zag en als je goed kijkt zie je ook de 4 bouten en de metalen plaat onder de voorzijde van de topkoffer.

20170517 1751 Rotterdam Bowlingbaan Dok99 kl.jpg
 
Laatst bewerkt:

Nick Sax

Kilometervreter
30 sep 2015
1.412
461
83
69
Beverwijk
Type motor
ST1300
#8
Sorry, maar ik vind beide oplossingen niet mooi. Wel effectief.
 

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.373
536
113
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
#9
Ik heb zelf op mijn ST1300 ook een topkoffer, maar eerlijk gezegd heb ik altijd iets tegen topkoffers gehad. Door de traagheidswetten wringt het gewicht altijd en het zit daar waar het niet thuishoort. Een tanktas zit veel dichter bij het middelste zwaartepunt. Op mijn tank komt echter in geen enkel geval een tanktas. Nu gebruik ik de koffer alleen om tijdens een terrasstop de helmen en handschoenen in op te bergen. Solo rijd ik het liefste zonder topkoffer. Meteen extra aantekening, de koersvastheid is zonder topkoffer bij iets hogere snelheden (160+) significant beter om maar eens een statement te maken... Verder geen enkel issue, samen met mijn meissie achterop zit de koffer op zijn post, alleen al om de troon compleet te maken!..
 

RRR

5e Versnelling
18 sep 2016
609
211
43
Dalen
Type motor
ST1300
#10
1: Ik vind een topkoffer de lijnen van de motor teniet doen. 2: Ik ben nogal lang en moet bij het op- afstappen altijd uitkijken dat ik niet tegen de koffer schop. 3: Ik gebruik 'm dus alleen als ik op vakantie ga en veel bagage meeneem. 4: Eens met Jan KoejePan. Rijdt zonder topkoffer stabieler.