1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gl1100 topkoffer

Discussie in 'ST1100' gestart door keesje500, 14 okt 2017.

1. keesje500

keesje500 3e Versnelling

Hoi ik heb een goldwing koffer gekocht van een gl1100 die ik ga opknappen en natuurlijk achter op mijn st1100 wil hebben...heeft iemand hier ervaring met een adapter plaat te maken?? Groetjes kees

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

2. cjavham

cjavham 5e Versnelling

Ja je zal wel de grond plaat van het merk koffer moeten hebben

3. keesje500

keesje500 3e Versnelling

Nou ik hoop dus dak die zelf in mekaar kan flansen...of misschien dat iemand zou weten welke adapterplaat te gebruiken eventueel met enige aanpassingen...zag namelijk op de TDT dat er nog meer mensen zijn met een goldwingkoffer

4. marc pan

marc pan Klokje Rondrijder

En anders zelf een adapterplaat maken.

5. keesje500

keesje500 3e Versnelling

Wie weet er misschien wie er allemaal met een goldwingkoffer rijden?

6. DuinPan

DuinPan 3e Versnelling

Ik had vroeger ook een GL1100 Goldwing topkoffer die ik had gemonteerd op mijn vorige motor, een GL650 Silverwing. Toen de Silverwing weg ging en de Pan kwam, heb ik ook overwogen de GL1100 topkoffer op de Pan te zetten maar ik vond het toch niet zo mooi - zie foto's. Tussen het design van de Pan en GL1100 topkoffer zit 17 jaar en op een of andere manier zie je dat en matcht het niet zo, de lijnen van de Pan zijn ronder, die van de GL1100 topkoffer hoekiger. De Givi Maxia topkoffer matcht beter omdat hij ook rondere vormen heeft. Ik heb de GL1100 topkoffer daarna verkocht en hij leeft nu voort achterop een Kawasaki Vulcan... Groet, Arthur uit Haarlem

20170701 1531 Experiment GL1100 topkoffer.JPG
    ^ Mijn ST1100 met GL1100 topkoffer
    20170701 1557 Voor de deur.JPG
    ^ Mijn ST1100 met Givi Maxia topkoffer
    20170701 1532 Experiment GL1100 topkoffer.JPG
    ^ Mijn ST1100 met GL1100 topkoffer
    20170701 1558 Voor de deur.JPG
    ^ Mijn ST1100 met Givi Maxia topkoffer

Laatst bewerkt: 31 dec 2017
  7. DuinPan

DuinPan 3e Versnelling

NB: ik had de GL1100 topkoffer op het bagagerek van de GL650 gemonteerd door al het oorspronkelijke GL1100 bevestigingsmateriaal eraf te schroeven en van onder af 4 gaten te boren door rek + topkoffer, maat M5 of M6. De achterste 2 gaten boorde ik precies door de reeds aanwezige verstevigingsstrip aan de binnenzijde/achterzijde van de koffer. Ter versteviging rondom de voorste 2 gaten plaatste ik op de bodem in de koffer en op dezelfde plek onder de koffer een metalen plaat van de Gamma (zo eentje van ca. 30 x 10 cm met allerlei voorgeboorde gaten en sleuven). Hiermee zat de topkoffer muurvast op het rek van de GL650. Later heb ik afstandbusjes van 2 cm tussen het rek en de koffer gezet, dat zag er iets mooier uit - Op de foto zie je hoe dat eruit zag en als je goed kijkt zie je ook de 4 bouten en de metalen plaat onder de voorzijde van de topkoffer.

20170517 1751 Rotterdam Bowlingbaan Dok99 kl.jpg

Laatst bewerkt: 31 dec 2017
  8. Nick Sax

Nick Sax Kilometervreter

Sorry, maar ik vind beide oplossingen niet mooi. Wel effectief.

• Mee eens Mee eens x 1
  9. Jan KoekePan

Jan KoekePan 5e Versnelling

Ik heb zelf op mijn ST1300 ook een topkoffer, maar eerlijk gezegd heb ik altijd iets tegen topkoffers gehad. Door de traagheidswetten wringt het gewicht altijd en het zit daar waar het niet thuishoort. Een tanktas zit veel dichter bij het middelste zwaartepunt. Op mijn tank komt echter in geen enkel geval een tanktas. Nu gebruik ik de koffer alleen om tijdens een terrasstop de helmen en handschoenen in op te bergen. Solo rijd ik het liefste zonder topkoffer. Meteen extra aantekening, de koersvastheid is zonder topkoffer bij iets hogere snelheden (160+) significant beter om maar eens een statement te maken... Verder geen enkel issue, samen met mijn meissie achterop zit de koffer op zijn post, alleen al om de troon compleet te maken!..

• Mee eens Mee eens x 1
  10. RRR

RRR 5e Versnelling

1: Ik vind een topkoffer de lijnen van de motor teniet doen. 2: Ik ben nogal lang en moet bij het op- afstappen altijd uitkijken dat ik niet tegen de koffer schop. 3: Ik gebruik 'm dus alleen als ik op vakantie ga en veel bagage meeneem. 4: Eens met Jan KoejePan. Rijdt zonder topkoffer stabieler.

• Mee eens Mee eens x 1

Deel Deze Pagina