ST1100 *Gevraagd* paartje ST1100A buitenpoten. 43mm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.152
739
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
*Gevraagd* gebruikt paartje ST1100A (L&R) buiten poten. 43mm

Hoeven kwa lak niet tip top te zijn want ze worden uiteindelijk toch gezandstraald en geanodiseerd ...
Maar graag wel het metaal solide en breuk/kromming vrij.

Alvast bedankt!

Andreas

4e Versnelling
3 aug 2016
340
206
43
47
STADTLOHN
Type motor
ST1100
Buiten poten laten verchroomen ?
Heb het nog niet vaker gezien in de Pan.
Heb nog wel een set poten liggen die recht zijn.

• Informatief
Reactions: Tiesemans

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.152
739
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
@elmo ik praat Dion na van HK Suspension.
Het chroom op de binnenpoten van mijn voorvork was op verschillende plekken tot op het onderliggende metaal weggesleten.
Heb het met mijn eigen ogen gezien .. overal gouden plekken en chroom er omheen.
Dus heb uiteindelijk besloten dat ik nieuwe binnenpoten geen overbodige luxe vind met het oog op het risico van toekomstig lekken en het krijgen van scherpe randjes.
Omdat die binnenpoten toch besteld moesten worden en de buitenpoten toch maar lagen te niksen zei ik tegen hem .. "Mmmm" zou wel mooi zijn als mijn voorvork buitenpoten mooi nieuw zouden ogen ... Wat zijn de mogelijkheden" ... Toen noemde hij .. spuiten, poedercoaten en anodiseren ...
Maar ja dat duurde 3 weken en mijn eigen poten zijn eind volgende week wéér in elkaar gezet.
Mijn idee is dus nu een paartje buiten poten op de kop te tikken, te laten behandelen en als ik dan over 20.000 km terug kom om m'n vork olie te laten doen dan zetten ze die knappe poten eronder.

Dus grappig dat zo'n gast niet met hardverchromen komt? Of is hardverchromen juist wat je met binnenpoten doet?!
Ik heb geen flauw idee dus vertel :)

@Andreas
Voor een ABS 96/02 model?! (43mm)?
Wat wil je voor het paartje hebben?!
Stuur anders ff PB

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.812
2.499
113
46
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Ja binnenpoten hardverchromen heb ik laatst gedaan bij mijn eigen fiets en ja idd ook allemaal messing plekken.

En wbt dat andere ik moet me leesbril opzetten BUITENPOTEN :Biggrin :Biggrin

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.152
739
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
@elmo
Een ander ding wat ik wil vragen ...
Kan het "kwaad" als mijn zware remklauwen anderhalve week lang los van de schijf aan de RVS remleidingen bungelen terwijl de fiets op de brug staat?
Lijkt mij bij rubberen sowieso niet gezond maar is het voor de structurele integriteit van de RVS leiding ook niet to much?!

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.152
739
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Nou zo hingen ze er wel bij @elmo toen ik ter plekke was aldaar ...
Dus toch maar even een mailtje gestuurd zojuist ..
Nog niet zalig dat ze dan mogelijkerwijs vanaf afgelopen woensdag tot aan komende maandag bungelen maar beter dan nog ruim week of meer.
Neem aan dat het niet direct tot problemen lijdt?!
Anders verander ik hoogstwaarschijnlijk ter plekke aldaar van meneer "altijd vriendelijk" in "zo vinden mensen me absoluut niet aardig" meneer Ties.

@PanEuRoel wat mij betreft is er geen twijfel over mogelijk (meer) ... Maar als die monteurs dat niet doen ga ik daar toch even achteraan.

Laatst bewerkt:

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.152
739
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
@magnamaniac thanks voor je reactie.
Des te meer bevestiging dat ik er goed aan heb gedaan dat mailtje te sturen.
Kan daar best van balen weet je dat ... laat je vaklui je fiets onderhanden nemen, laten ze op zo'n basisprincipe de bal al vallen ...

Status
Niet open voor verdere reacties.