• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

ST1300 Gevaarlijke occasions

G

Gunungmerah

Guest
ST1300 na total loss wederom tenaamgesteld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Speedy-Pan

Kilometervreter
11 jul 2016
1.564
1.005
113
53
Oude-Tonge
Type motor
ST1100
Zonde van je motor maar gelukkig ben je er zelf goed van af gekomen.
Schadevoertuigen zullen vaak op de weg terug komen zo als in dit geval als het Europees niet geregeld word dat het kenteken ingetrokken word bij een ongeval.
In meer zuidelijke landen hebben ze er geen zin in, veel te veel papierwinkel en gedoe dus laten ze alles gewoon zo gaan.
 
G

Gunungmerah

Guest
Onafhankelijk advies bij aankoop occasion kan van nut blijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
G

Gunungmerah

Guest
In 2011 opnieuw tenaamgesteld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
3.035
1.100
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Er wordt veel " gefoefeld " met moto's , brommers en auto's zonder dat we er eigenlijk besef van hebben.
Het www. staat vol verhalen van kopers die door verkopers in de luren worden gelegd voor euro's.
 

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
477
257
63
68
Type motor
ST1100
Hier mijn ervaringen:na mijn st1100 total loss gereden te hebben,ben ik wezen kijken bij verschillende dealers .
Het is niet te geloven waar sommige dealers je de weg op willen sturen,de goede dealers na gelaten.
Kwam een keer bij tenkaten motoren in Nieuwleusen werd mij gevraagd waarom geen proefrit op een 1300 ,waar om niet dacht ik .Zo gezegd zo gedaan bij de eerste rotonde had ik het al door deze fiets had voor schade gehad,gelijk terug de verkoper er op geatendeerd ,
De verkoper de punten laten zien ,waarop hij vertelde dat hij geen timmermans oog had,gelukkig had ik dat wel.
De moraal van dit verhaal :als je het niet vertrouwd neem iemand van het forum mee.
gr ijskonijnYahoo:
 

RRR

5e Versnelling
18 sep 2016
695
295
63
Dalen
Type motor
ST1300
Voor Boonstra destijds een hele interessante deal. Heeft 'm met slooponderdelen van andere STs (waar 'ie zeer waarschijnlijk ook goedkoop is aangekomen) weer opgeknapt. Dan staat er voor een paar centen toch maar weer een mooie fiets die tig keer zoveel waard is als het aanschafbedrag. In Nederland mogen motoren met frameschade na reparatie en keuring door de RDW (als het kenteken is ingenomen) gewoon weer de weg op. Heb gehoord dat het in Duitsland dan einde verhaal is omdat je 'm met zo'n schadeverleden nooit meer door de Tüv krijgt.
 

Marquez93

Kilometervreter
21 dec 2016
1.155
277
83
Roosendaal
Type motor
ST1100
Lijkt me op zich niet zo' n probleem mits het weer een veilige en goed rijdende fiets is . Het zou dan wel wenselijk zijn dat de volledige historie bekend is. Daar ontbreekt het helaas meestal aan.
 

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
477
257
63
68
Type motor
ST1100
Het kan allemaal wel zijn,maar wat belangrijk is je moet vertrouwen in de motor hebben ,
Of te wel het moet goed tussen de oren zitten
Als dat niet zo is gelijk inruilen.
gr ijskonijnYahoo:.
 

ErikRian

2e Versnelling
19 jul 2017
70
6
8
49
Udenhout
Type motor
ST1300
Zelf ook meegemaakt met een Import motor uit Engeland die bij een handelaar stond. Had 20.000 mls er opzitten. Echter de remschijf was aardig versleten wat mij toch wel triggerde. Ik wil toch even mededelen dat het opvragen van het framenummer (of zelf even kijken) en navraag doen bij Honda.nl of een dealer, wat de status is geweest van de fiets. Hieruit bleek dat hij, in tegenstelling tot het onderhoudsboekje, al 16.400 mls gereden had bij de terugroepactie in 2012. (onderhoudsboekje gaf 4.000mls aan). Ik heb dit met de handelaar met werkplaats enz.. besproken maar de motor staat nog steeds te koop voor dezelfde kilometers en voor een aantrekkelijk bedrag!
 

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.245
2.668
413
56
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Er zijn zoveel handelaren die slopers opkopen en van twee motoren weer een verse maken.
Tijdje geleden was ik effe bij zo'n figuur hier in de omgeving... ik zal zijn naam hier niet noemen..
Stond een Pan.. kleur 2006..
Ik loop met me gekke harses om dat ding heen...
Bleek het toch verdomd moeilijk om de juiste kleur te laten spuiten..

ja dat was lichtval..... lichtval?
tuurlijk.. een knipperlicht, zijpaneel en koffer die een tint donkerder waren als de rest van de motor.

manman.. je moet zooooo goed opletten..

Paar jaar geleden werd ik gebeld door ee forumlid, of ik effe kon komen tunen.
Rotterdam Noord... goed te doen.
Bleek de eigenaar van het winkeltje een oud monteur van Motorhuis Safe te zijn, dus dat was makkelijk kletsen.
Hij verhuurde overigens zijn brug en had verder niets van doen met de Pan van het forumlid.
Alle tupperware lag eraf, wnt hij was bezig met een beurtje...
Beurtje???? dat zit toch in de aflevering... Ja dat was een moeilijk verhaal..
Ja man waar heb je die Pan da vandaan?
Ja uit een plaats waar Foppe de Haan destijds trainer was van de lokale voetbalclub en waar de heeren een eigen taaltje hebben.
Nou okee..
Een check van de Pan leerde dus dat koppeling en remvloeistof over de hele machine als de koffie, die nu voor mijn giegel staat, was.. Zwart dus.
Maarehh Mo.. vraagje... waarom zit er een gat van 10 mm bovenin je tellerset?
Huh?
Bij nader onderzoek kon je duidelijk de pitjes zien van het pennetje waarmee de tellerset was teruggedraaid....
Dit is uiteindelijk uitgemond in een vette bonje tussen koper en verkoper.
De Pan is uiteindelijk teruggenomen en heeft Mo een andere Pan "gekregen"

Ik bedoel alleen maar te zeggen.....

Nou wil ik geen reclame gaan maken hoor, maar als je nou op zoek bent naar een goeie occasion, steek dan je licht eens op bij een gespecialiseerde dealer als bijvoorbeeld een Co Snoek..
En nog een tip.... Neem een forumlid mee die verstand heeft van zaken...
Balhoofdlagers, wiellagers, speling op je cardanrubbers, collector, achterbrug..
Hoe loopt de Pan.. zitten er geen rare geluidjes in...om zo maar effe een paar dingen te noemen waar je als leek snel overheen kijkt of waar men een lulverhaal aan vastplakt..
 

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.387
1.769
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Als je weinig verstand van zaken en techniek hebt en zeker wbt een eerste motor neem zoiezo iemand mee die spullen kent Goodkan je zoveel ergenis besparen
 

Pannos

Mega Mijlenmaker
30 mei 2016
1.995
834
113
36
Spijkenisse
www.fordmondeoclub.nl
Type motor
Anders
Ohh @Ome Noot, jij bedoelt JAGER motoren!?

Erik van Lent is daar persona non grata, zegt m.i. genoeg.

Zag op MP een mooie Yalama XT1200Z staan in Schiedam, kenteken onleesbaar gemaakt op bovenstaande naam na dan....ya lama, dacht ik.
 

Ieniemienie

Kilometervreter
24 jun 2015
1.104
1.412
113
54
Zaandam
Type motor
ST1300
Als ik toen wist wat ik nu weet. Dan had ik éérst lid geworden van dit forum en daarna pas een ST uitgekozen. *zucht*. Gelukkig heb ik mazzel gehad en een mooie goede fiets gekocht. Er zaten zelfs al hyperpro veren op voor waardoor ik @Ome Noot weer moest vragen mij van de lijst af te halen voor hyperpro veertjes dag (schaam schaam schaam). Dus gelukkig gaat het vaak ook wel goed. Maar je moet op blijven letten en ook je instinct laten werken. Denk ik....
 

Jur

Mega Mijlenmaker
16 aug 2013
2.321
751
113
53
Steenwijkerland
Type motor
ST1100
Ben ik ook eens geweest voor een 1100. Advertentie kwam niet overeen met wat er stond. Ben maar weer weggegaan want het voelde niet goed.
 

MaHeDu

5e Versnelling
31 aug 2013
481
406
63
54
Duiven
Type motor
ST1300
Onderstaande site geeft ook enige info over dealers. Dat wil niet zeggen dat je hier blind op kunt varen.

Gezond Boeren Verstand, een aankoopkeuring of een ervaren Panrijder biedt wellicht meer zekerheid.

http://www.baatsen.com/dealerinfo.php

Zie overigens wel dat er de laatste tijd niet veel recensies worden gepost op deze site.
 
Laatst bewerkt:

ErikRian

2e Versnelling
19 jul 2017
70
6
8
49
Udenhout
Type motor
ST1300
En nogmaals, mocht je het niet vertrouwen. Kijk naar de onderhoudshistorie en het frame nummer. Met het frame nummer kan Honda of een dealer terug kijken met wat er gebeurt is met de motor alvorens je overgaat tot koop. Vergelijk dit met de historie van de motor (evt. onderhoudsboekje mits bijgehouden). De rest is inderdaad GBV
 

ErikRian

2e Versnelling
19 jul 2017
70
6
8
49
Udenhout
Type motor
ST1300
als hij bij een handelaar geweest is na de schade, niet meer. Maar bij een dealer wel. Dit wordt bijgehouden. En volgens mij zijn ze dat ook nog verplicht ivm schade aan verzekering voor uitkeren (maar dat weet ik niet zeker, in de autobranche is dit wel het geval). Maar wordt hij door de particulier aangeboden als schademotor bij een handelaar dan is het over. Die nemen het niet zo nauw. Het is gewoon jammer dat er te makkelijk mee gerotzooid kan worden en het erg moeilijk wordt gemaakt het eea na te kunnen gaan. Maar het is altijd de moeite waard om het te checken.
 

Bassie

3e Versnelling
11 jul 2017
172
65
28
53
Heppen - Leopoldsburg
www.heppen.be
Type motor
Anders
In België is het nog makkelijker, ze noemen dat hier "Per Total" en het enige dat dit inhoud is dat de verzekeraar uitkeert aan dagwaarde en niet het bedrag van de schade.
Wat je verder doet met die motor is jouw zaak, je kan hem gewoon oplappen en verder rijden.
Sterker nog, je kan hem gerust nog een keer in puin rijden en claimen want er is geen registratie.
"Per Total" is enkel en alleen een financiële aangelegenheid en verder helemaal niks.

Gelukkig kan je een schade motor makkelijk en snel herkennen, voel gewoon aan de stuur-begrensing-nokjes onder de kroonplaat.
Als die een enorme ribbel/inslag vertonen is er zware stuurslag geweest, is dit slechts aan 1 kant dan mag je zeker zijn dat die het asfalt heeft onderzocht van dichtbij.
Normaal is er amper een ribbel/inslag waarneembaar en is die aan beide kanten gelijk.
Trucje dat mijn zoon geleerd heeft toen hij bij een motorwinkel ging werken als mechanieker.
 
  • Like
Reactions: Fredv50
Bovenaan Onderaan