1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ST1300 Gevaarlijke occasions

Discussie in 'Verdacht, Onjuist of Frauduleus' gestart door Gunungmerah, 6 jun 2017.

  1. Gunungmerah

    Gunungmerah 1e Versnelling

    Begin 2011 is mijn motorfiets met structurele schade en total loss verklaring door verzekeraar weer in Nederland tenaamgesteld en rijdt blijkbaar tot op de dag van vandaag rond. Het betreft een ST1300 2008, digital silver [A6 modeljaar], mogelijk hier bekend onder forumleden.
     
    • Informatief Informatief x 12
    Laatst bewerkt: 14 jun 2017
  2. Speedy-Pan

    Speedy-Pan Mega Mijlenmaker

    Zonde van je motor maar gelukkig ben je er zelf goed van af gekomen.
    Schadevoertuigen zullen vaak op de weg terug komen zo als in dit geval als het Europees niet geregeld word dat het kenteken ingetrokken word bij een ongeval.
    In meer zuidelijke landen hebben ze er geen zin in, veel te veel papierwinkel en gedoe dus laten ze alles gewoon zo gaan.
     
  3. sven.magnus

    sven.magnus 5e Versnelling

    Tja,, het is opletten bij ELKE tweedehands zeker?
     
  4. Optopan

    Optopan 3e Versnelling

    Bekend verhaal! Maar ook bedankt voor de waarschuwing(en).
     
  5. Tommie

    Tommie Kilometervreter

    misschien het kenteken hier bekend maken voor de huidige eigenaar ?
     
  6. Gunungmerah

    Gunungmerah 1e Versnelling

    Onafhankelijke deskundigheid voor aankoop, zoals hier al vaker besproken, kan van doorslaggevend nut blijken.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2017
  7. Gunungmerah

    Gunungmerah 1e Versnelling

    Indien er een forumlid is die begin 2011 een ST1300 kenteken te naam heeft gesteld, dan weet hij/zij met bovenstaande informatie nu wel hoe het zit.
     
    • Mee eens Mee eens x 2
    Laatst bewerkt: 14 jun 2017
  8. sven.magnus

    sven.magnus 5e Versnelling

    Wow da's wel heavy als je op deze manier je fiets moet herkennen
     
    • Leuk Leuk x 1
  9. Mister Vogezen

    Mister Vogezen 5e Versnelling

    Er wordt veel " gefoefeld " met moto's , brommers en auto's zonder dat we er eigenlijk besef van hebben.
    Het www. staat vol verhalen van kopers die door verkopers in de luren worden gelegd voor euro's.
     
  10. ijskonijn

    ijskonijn 4e Versnelling

    Hier mijn ervaringen:na mijn st1100 total loss gereden te hebben,ben ik wezen kijken bij verschillende dealers .
    Het is niet te geloven waar sommige dealers je de weg op willen sturen,de goede dealers na gelaten.
    Kwam een keer bij tenkaten motoren in Nieuwleusen werd mij gevraagd waarom geen proefrit op een 1300 ,waar om niet dacht ik .Zo gezegd zo gedaan bij de eerste rotonde had ik het al door deze fiets had voor schade gehad,gelijk terug de verkoper er op geatendeerd ,
    De verkoper de punten laten zien ,waarop hij vertelde dat hij geen timmermans oog had,gelukkig had ik dat wel.
    De moraal van dit verhaal :als je het niet vertrouwd neem iemand van het forum mee.
    gr ijskonijnYahoo:
     
    • Mee eens Mee eens x 1
  11. RRR

    RRR 4e Versnelling

    Voor Boonstra destijds een hele interessante deal. Heeft 'm met slooponderdelen van andere STs (waar 'ie zeer waarschijnlijk ook goedkoop is aangekomen) weer opgeknapt. Dan staat er voor een paar centen toch maar weer een mooie fiets die tig keer zoveel waard is als het aanschafbedrag. In Nederland mogen motoren met frameschade na reparatie en keuring door de RDW (als het kenteken is ingenomen) gewoon weer de weg op. Heb gehoord dat het in Duitsland dan einde verhaal is omdat je 'm met zo'n schadeverleden nooit meer door de Tüv krijgt.
     
  12. Marquez93

    Marquez93 5e Versnelling

    Lijkt me op zich niet zo' n probleem mits het weer een veilige en goed rijdende fiets is . Het zou dan wel wenselijk zijn dat de volledige historie bekend is. Daar ontbreekt het helaas meestal aan.
     
  13. ijskonijn

    ijskonijn 4e Versnelling

    Het kan allemaal wel zijn,maar wat belangrijk is je moet vertrouwen in de motor hebben ,
    Of te wel het moet goed tussen de oren zitten
    Als dat niet zo is gelijk inruilen.
    gr ijskonijnYahoo:.
     
    • Mee eens Mee eens x 2
  14. ErikRian

    ErikRian Beginnend Bestuurder

    Zelf ook meegemaakt met een Import motor uit Engeland die bij een handelaar stond. Had 20.000 mls er opzitten. Echter de remschijf was aardig versleten wat mij toch wel triggerde. Ik wil toch even mededelen dat het opvragen van het framenummer (of zelf even kijken) en navraag doen bij Honda.nl of een dealer, wat de status is geweest van de fiets. Hieruit bleek dat hij, in tegenstelling tot het onderhoudsboekje, al 16.400 mls gereden had bij de terugroepactie in 2012. (onderhoudsboekje gaf 4.000mls aan). Ik heb dit met de handelaar met werkplaats enz.. besproken maar de motor staat nog steeds te koop voor dezelfde kilometers en voor een aantrekkelijk bedrag!
     
  15. Ome Noot

    Ome Noot Moderator Medewerker

    Er zijn zoveel handelaren die slopers opkopen en van twee motoren weer een verse maken.
    Tijdje geleden was ik effe bij zo'n figuur hier in de omgeving... ik zal zijn naam hier niet noemen..
    Stond een Pan.. kleur 2006..
    Ik loop met me gekke harses om dat ding heen...
    Bleek het toch verdomd moeilijk om de juiste kleur te laten spuiten..

    ja dat was lichtval..... lichtval?
    tuurlijk.. een knipperlicht, zijpaneel en koffer die een tint donkerder waren als de rest van de motor.

    manman.. je moet zooooo goed opletten..

    Paar jaar geleden werd ik gebeld door ee forumlid, of ik effe kon komen tunen.
    Rotterdam Noord... goed te doen.
    Bleek de eigenaar van het winkeltje een oud monteur van Motorhuis Safe te zijn, dus dat was makkelijk kletsen.
    Hij verhuurde overigens zijn brug en had verder niets van doen met de Pan van het forumlid.
    Alle tupperware lag eraf, wnt hij was bezig met een beurtje...
    Beurtje???? dat zit toch in de aflevering... Ja dat was een moeilijk verhaal..
    Ja man waar heb je die Pan da vandaan?
    Ja uit een plaats waar Foppe de Haan destijds trainer was van de lokale voetbalclub en waar de heeren een eigen taaltje hebben.
    Nou okee..
    Een check van de Pan leerde dus dat koppeling en remvloeistof over de hele machine als de koffie, die nu voor mijn giegel staat, was.. Zwart dus.
    Maarehh Mo.. vraagje... waarom zit er een gat van 10 mm bovenin je tellerset?
    Huh?
    Bij nader onderzoek kon je duidelijk de pitjes zien van het pennetje waarmee de tellerset was teruggedraaid....
    Dit is uiteindelijk uitgemond in een vette bonje tussen koper en verkoper.
    De Pan is uiteindelijk teruggenomen en heeft Mo een andere Pan "gekregen"

    Ik bedoel alleen maar te zeggen.....

    Nou wil ik geen reclame gaan maken hoor, maar als je nou op zoek bent naar een goeie occasion, steek dan je licht eens op bij een gespecialiseerde dealer als bijvoorbeeld een Co Snoek..
    En nog een tip.... Neem een forumlid mee die verstand heeft van zaken...
    Balhoofdlagers, wiellagers, speling op je cardanrubbers, collector, achterbrug..
    Hoe loopt de Pan.. zitten er geen rare geluidjes in...om zo maar effe een paar dingen te noemen waar je als leek snel overheen kijkt of waar men een lulverhaal aan vastplakt..
     
    • Leuk Leuk x 3
    • Mee eens Mee eens x 3
  16. elmo

    elmo Mega Mijlenmaker

    Als je weinig verstand van zaken en techniek hebt en zeker wbt een eerste motor neem zoiezo iemand mee die spullen kent Goodkan je zoveel ergenis besparen
     

Deel Deze Pagina