Geld, geld en nog eens geld.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.502
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Op zich mag men toewerken naar zoiets voor iedere rijbewijsbezitter van mij! Eenmalig je stinkende best doen en met de hakkies over de sloot dat papiertje halen en er vervolgens levenslang mee rond to mogen sjezen vind ik al heel erg lang een heel erg slecht idee . .

En die 100 piek . . voor een individuele cursus van 4 uur vind ik dat geen idioot bedrag!

(En voordat de paniek op grote schaal toeslaat: dit artikel gaat over onze zuiderburen).

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.203
585
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Als het echt om de veiligheid gaat moet het maar gratis zijn .
Wij staan meer dan 50 % van ons brutoloon af.
Trouwens voor mij geldt het niet maar er zijn nog genoeg jonge toekomstige bestuurders hier zoals mijn 2 kinderen.
Als ze er hier geen geld uit kunnen halen is het blijkbaar niet goed.
Begin aan de basis van de rijopleiding , misschien moet die worden bijgestuurd.
En enkel voor de Vlamingen , al die andere zijn blijkbaar betere bestuurders.

Laatst bewerkt:

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.203
585
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Op zich mag men toewerken naar zoiets voor iedere rijbewijsbezitter van mij! Eenmalig je stinkende best doen en met de hakkies over de sloot dat papiertje halen en er vervolgens levenslang mee rond to mogen sjezen vind ik al heel erg lang een heel erg slecht idee . .

En die 100 piek . . voor een individuele cursus van 4 uur vind ik dat geen idioot bedrag!

(En voordat de paniek op grote schaal toeslaat: dit artikel gaat over onze zuiderburen).
Het is geen individuele cursus Marcel.
Reken maar uit , een klasje van 5 personen x 100 euro = ....... om 3.5 tot 4 uur les te geven.

Pannos

Mega Mijlenmaker
30 mei 2016
1.884
733
113
35
Spijkenisse
www.fordmondeoclub.nl
Type motor
Anders
Ik weet niet hoe het in België werkt bij overheden, maar hier moet alles 'break-even' zijn, dwz dat er niets aan verdient mag worden en dus puur kostendekkend is.

Nick Sax

Kilometervreter
30 sep 2015
1.393
455
83
69
Beverwijk
Type motor
ST1300
Daarom hebben wij ook een toeslag van 9 euro op verkeersboetes. Om kosten dekkend te blijven, naar wij denken.
Laat ons niet roomser zijn dan die man uit Rome, we worden toch gena....eh... het vel over de oren getrokken door de overheid, Pannos, wees eerlijk.

sven.magnus

Kilometervreter
29 okt 2016
913
238
43
49
Muizen
Type motor
ST1100
Er is geen probleem: "de minister heeft beloofd dat hij zal bijpassen als het ze niet toekomen met die 100 euro". Dus de examinandus betaalt €100 en wij de rest. Wat ik me afvroeg: hoeveel kost het in Nederlands om je rijbewijs te halen? Want dat is rap gezegd eh, dat het bij ons in Vlaanderen nog "heel goedkoop" is.

beesaa65

3e Versnelling
10 feb 2015
119
63
28
58
Maastricht
Type motor
ST1300
Ik vind het in ieder geval een goed idee om na het behalen van je papiertje weer even te laten kijken naar het rijdgedrag.
Verder vind ik 100 Euro niet echt veel voor een halve dag training. Ik lees dat het op een afgesloten terrein is. Van die 100 euro moeten wel alle kosten worden betaald, huur pand, grond, electriciteit en verwarming enzo en dan de kosten van de instructeur.

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.203
585
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Het aantal verkeersdoden hier komt door het onaangepaste rijgedrag.
Een groepsgesprek - cursus van 3.5 - 4 u zal niet tot minder verkeersdoden leiden , no way.
In Nederland zijn ze hoffelijker , persoonlijke mening.
Als je van Nederland België binnenrijdt begint het bumperkleven al direct en dat doet ook de Belg maar ook andere nationaliteiten en onaangepaste snelheid.
En waarom ?
Omdat de pakkans hier erg klein is.
Controleer gerichter , meer , strenger en de doden zullen dalen.
Het is een discussie tot in het oneindige en iedereen heeft gelijk en zeker Ben Weyts , dat denkt hij.

Pannos

Mega Mijlenmaker
30 mei 2016
1.884
733
113
35
Spijkenisse
www.fordmondeoclub.nl
Type motor
Anders
Dan rijdt je toch echt te weinig in de randstad hoor.....daar is het hufterigheid ten top, met name het Duitse blik kan er wat van.

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
965
719
93
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
In Nederland kennen we toch ook het strafpunten systeem en het rijbewijs voor beginners.(5-7 jaar onder verscherpt toezicht)
En buiten de boete (justitie) mag je met wat pech ook nog je bestuurlijke vermaning doorlopen.

en dat kost echt wel meer dan de eerder genoemde € 100,-
inderdaad... wij doen het heel netjes want anders ....

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.203
585
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Het strafpuntensysteem is hier een erg heikel thema .
Ik vind het een goed systeem , houd je aan de wet en je hebt geen enkel probleem.
Moeilijk is dat toch niet ?
Vlamingen , Walen & Brusselaars .
Te veel neuzen die in dezelfde richting moeten staan is in vele gevallen altijd moeilijk tot onbegonnen werk geweest.
En dat zal altijd zo blijven.

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
4.950
4.662
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
Valt toch best wel mee hoor met die hoffelijkheid , is maar net hoe je er mee omgaat. :Banghead: of Fool of Yahoo:

GuideDog

5e Versnelling
13 dec 2016
473
94
28
39
Dordrecht
Type motor
ST1100
@Nosegear pannos refereerde aan Duits blik wat ik interpreteer als zijnde duitse merken. Valt mij zelf op dat met name Audi's en BMW's nogal hufterig zijn. Volvo XC90 staat ook hoog op het lijstje van aso's in de file...o_O
Maar dat is mijn mening :) Hufterigheid is niet tot 1 merk beperkt, maar sommige hufters lijken een voorkeur te hebben voor bepaalde merken en modellen:)

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.502
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Ik deed (zoals helaas wel vaker) even 27 dingen tegelijk - teruglezend is het logischer om het over germaanse bolides te hebben inderdaad! :)

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
473
507
93
57
Eenhoornstraat 1, 2024 RW Haarlem
Type motor
ST1100
Hebben we het dan over de subjectieve verkeersveiligheid of de objectieve verkeersveiligheid.

Ik ben van mening dat we nog steeds teveel slachtoffers onder de motorrijders hebben
en voor de fact seekers
https://www.swov.nl/feiten-cijfers/factsheet/motorrijders
Hele interessante info vooral omdat ik net betrokken ben geweest bij een klassiek 'motor-in-de-file' ongeluk. Dan ga je toch weer eens nadenken over hoe kwetsbaar je bent als motorrijder, hoe goed je ook oplet en anticipeert...

Laatst bewerkt:

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.502
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Is het vreemd van me gedacht dat veel ongevallen met motorrijders toch ook écht aan motorrijders te wijten zijn? We moeten niet vergeten dat de gemiddelde motorrijder behoorlijk verschilt van wat er hier op dit forum rondwandelt. De gemiddelde motorrijder rijdt net geen 3000 km per jaar, doet dat uitsluitend met mooi weer en laat zich dan niet zelden behoorlijk gaan . .

Met zo weinig courante ervaring, zo weinig meters in je laarzen en zoveel geestdrift ben je een zeer verhoogd ongevalsrisico denk ik. Ik merk het al aan mezelf als ik een wéék niet gereden heb! Minder zeker, minder koersvast, minder beheersing, minder visie. Als de gemiddelde motorrijder dan dus soms weken of maanden niet rijdt en meteen voor de hoofdprijs gaat dan moet hij niet raar kijken als hij in een ziekenhuis wakker wordt.

Pannos

Mega Mijlenmaker
30 mei 2016
1.884
733
113
35
Spijkenisse
www.fordmondeoclub.nl
Type motor
Anders
Ik vind dat niet vreemd gedacht....

Je ziet vaak in het begin van het seizoen dat er in de eerste weken al meteen doden te betreuren zijn, dat is m.i. geheel daaraan te wijten.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.502
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Natuurlijk Piet! Ik schrijf dan ook niet dat alle ongevallen aan de motorrijder te wijten zijn! Maar ik denk zéker dat het aantal ongevallen omlaag zou kunnen als motorrijders iets slimmer bezig waren - de goeden niet te na gesproken. Ik zie ze toch nog veel te vaak in T-shirtjes & teenslippers met mach 6 voorbij razen, we horen geregeld verhalen over eenzijdige ongevallen, uit de bocht gezeild, geen voorrang verleend, zich overal tussendoor friemelen (file!), etc. Dan denk ik dat het ook aan de kant van de motorrijders beter kan, en dat de jaarlijkse dodenscore ook door henzelf te verlagen is . .

Gibbel

5e Versnelling
28 aug 2013
617
311
63
60
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Die Ben Weyts is gewoon niet goed snik!!!! Moet je al zijn regeltjes eens met een loep bekijken dan wordt je ziet hoe dom die man is. Hij is ook NOOIT verkozen maar is gewoon minister geworden omdat de partij (NVA) dat zo wilde. Die mand moeten ze gewoon naar de maan schieten.....

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
3 nov 2013
1.870
850
113
Zeewolde
Type motor
ST1300
Hij had gisteren met de Tesla mee gekunt in plaats van de pop. Je ,moet dan natuurlijk wel van David Bowie houden en van Space Odity :Biggrin

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
965
719
93
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
PleasantryAls je 28 lidstaten hebt binnen de EU en België staat met het aantal verkeersdoden op plaats 20 !!!!!
Wat moet ben Weyts dan verzinnen om dat aantal verkeers slachtoffers ! omlaag te krijgen.
(overigens zitten daar de gewonden en mensen die 3 weken na een verkeersongeval alsnog overlijden niet bij)

je kunt er niet omheen dat deelneming aan het verkeer in België bijna gelijk staat aan een poging tot zelfdoding.
misschien toch een hek er omheen met een bord verboden te voederen WILDPARK

TuinfluiterPan

4e Versnelling
28 okt 2014
393
194
43
59
Zeewolde
Type motor
ST1300
Terugkerend naar het onderwerp, na 100 dagen rijbewijs. In België wordt dit aangekaart.... wat is vandaag de dag nog Europa met gelijke regels en wetgeving? Je ziet ook de verschillen in infrastructuur in de genoemde landen.. België is niet te vergelijken met Duitsland of met Nederland, Frankrijk, Zweden enz. Wat is het niveau van rijscholen in den landen? Het niveau van examen is al totaal verschillend in Europa. Neem de case... 18 jarige doet examen in Bulgarije en koopt in Rotterdam een mooie 2e handse Ducati. Hoe zou dat gaan de eerste 100 dagen?

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
965
719
93
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
inderdaad terug kerend naar het onderwerp.

goede zaak daar im België , zou best iedere 3 maanden mogen
misschien gaat het helpen om het kaf te scheiden van het koren

Gibbel

5e Versnelling
28 aug 2013
617
311
63
60
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Wel @waffie als die Ben Weyts de max. snelheid naar 0.002Km/uur brengt dan zullen er geen dodelijke slachtoffers meer vallen,,,
Is dat dan de oplossing? Net als het fileprobleem, daar heeft 9 jaar (JA 9 JAAR) een commissie zich over gebogen en het resultaat van deze commissie is, en luister (lees) goed hé...
"Dat komt omdat er teveel auto's op hetzelfde moment in dezelfde richting rijden".....
Als je dan kijkt naar NL waar ze de snelwegen van een extra rijstrook hebben voorzien en de snelheid hebben OMHOOG getrokken om de files op te lossen (en wat hun ook gelukt is) neen dan gaat
Ben Weyts zeggen dat het met een extra rijstrook niet kan opgelost geraken en wil hij de snelheid op de snelwegen ook omlaag trekken. Die mag is GEK gewoon, op gewestwegen is overal in de EU 80 maar in VLAANDEREN 70 je moet maar zien hoe je het weet als je van wallonië, vlaanderen binnen rijdt.
Die man is echt niet goed wijs, en ik zeg het nog een keer hij is niet eens opgekomen met de verkiezingen destijds.

En @waffie, België heeft nu ook eenmaal één van de drukste wegennetten van de EU. Daarbij komt dan nog dat de politie in B vaak onbekwame ambtenaren zijn die hun job niet naar behoren (durven) uit te voeren. Als buschauffeur heb ik genoeg gezien hoe een bepaalde bevolkingsgroep in alles vrijuit gaat omdat de politie er schrik van heeft.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.502
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Als ik mij niet vergis is het in België nog steeds mogelijk om een auto te besturen zonder ook maar een uur met een instructeur op pad te zijn geweest. Je haalt je theorie, krijgt daarmee een 'attest' en mag vervolgens met een begeleider als bestuurder de weg op. Die begeleider moet dan sinds kort een cursusje van 3 uur hebben gehad; daarvoor was alleen het hebben van een (op soortgelijke wijze verkregen!) rijbewijs een vereiste. Je mág ook zonder begeleider, maar dan moet je 20 uur professionele instructie hebben gehad.

Die begeleider weet ook niet veel beter; die wordt als ervaringsdeskundige beschouwd maar weet ook geen jota van instructietechniek, verkeerswetgeving, didactiek, voertuigbeheersing, basis rijtechniek en zo nog 8 andere vakken waarin een nederlandse rijinstructeur opgeleid is. En in Nederland wordt 20 uur praktijkinstructie als een opstapcursus gezien - 35 à 40 uur praktijkles is tegenwoordig doodnormaal voor het behalen van het eerste rijbewijs.

Als voormalig rijinstructeur kan ik je ook verklappen dat juist de basis, de eerste pak-em-beet 10 uur essentieel zijn. Krijgt iemand daarin niet de juiste begeleiding dan wordt het bijna onmogelijk er een fatsoenlijke chauffeur van te maken. Ik heb ze gehad die 'verpest' waren door een slechte instructeur - bijna een kansloze missie om zo iemand nog door het examen te krijgen!

Zolang die situatie in België blijft bestaan blijf ik doen wat ik al meer dan 30 jaar doe als ik een Belgisch kenteken zie: ruim uit de buurt blijven. Dat heeft me al meer dan eens forse schade bespaard . . Als het verkeer daar veiliger moet, dan moet de rijopleiding stevig op de helling! Ik heb beslist niets tegen onze zuiderburen, begrijp me goed, maar achter het stuur blijf ik liever even bij ze uit de buurt.

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.203
585
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Ik heb zo leren rijden Marcel ergens in 1982.
Dan was natuurlijk dat gedoe dat de begeleider even wat theorie moest volgen nog niet van toepassing.
Wat ik maar wil zeggen , achter mij of voor mij of naast mij kan je gerust rijden , niet elke Belg is een brokkenmaker.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.502
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Ik snap dat ik generaliseer Erwin, maar ik kan van een afstand niet zien of ik net met een Belg te maken heb waarvan de rijvaardigheid wél in orde is! ;) Generaliseren is niet altijd een goed idee, maar in het verkeer heeft het me altijd veel meer opgeleverd dan gekost. Ik doe het ook bij bepaalde automerken en -types, als ik bepaalde gedragingen zie en zo nog wat gevalletjes. Ervaring is de som van je gemaakte fouten . .

Als de básis niet goed is moet je niet verwachten dat je goed scoort op veiligheid. Dat blijkt dan ook uit die schamele 20e plaats binnen Europa. Zoek je dan verbeterpunten, dan is dit er beslist eentje. Wellicht dat minister Weyts zich daarmee wat meer bezig zou moeten houden.

Overigens vind ik ook in Nederland dat er nog veel verbeterd kan worden, maar da's wellicht een andere discussie.

Gibbel

5e Versnelling
28 aug 2013
617
311
63
60
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Tiens @Nosegear wij hebben zowat hetzelfde gevoel als we van die gele platen zien hier bij ons op de weg.
Zoooo vaak komen NL bestuurders hier de held uithangen op onze O-zo slechte wegen.....
De EU bestuurders waar ik het meeste respect voor het zijn de Duitsers en de Tsjechen, maar de Nederlanders vallen daar zeker niet onder hahahaha...
Maar een rijopleiding of niet het doet er allemaal niet toe hoor,,, Mijn vader heeft meer dan 60 jaar auto gereden, nooit een opleiding gehad, gewoon op het gemeentehuis een rijbewijs gaan halen en betaald meer niet,,, en toch heeft die man nooit een ongeluk gehad, nog niet eens met blikschade,,, aldus uw beredenering zou dit niet kunnen.

Ervaring is het key-woord, en dat kan je maar op 1 manier leren en dat is niet op een rijschool, niet is 40 uren en ook niet in 100 uren.....

De meeste ongelukken gebeuren met iemand die tussen 1 en 2 jaar het rijbewijs heeft, dat is het moment dat ze DENKEN dat ze het kunnen en gaan ze fouten maken. En dit kan je met geen enkele opleiding weg krijgen.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.502
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Bij het horen van het argument "hij is een goede chauffeur want hij heeft nooit een ongeluk gehad" denk ik altijd "Knap van de bestuurders om 'm heen, die hebben 'm toch maar weten te ontwijken!" ;) En ik zeg (nogmaals) beslist niet dat de Nederlanders nou zulke goede chauffeurs zijn, maar qua verkeersdoden doen we het toch écht een heel stukje beter dan de Belgen. Sterker: meerdere keren de topscore in Europa.

Sorry dat ik het zeggen moet, maar zelfs de Grieken, Bulgaren en Slovaken rijden minder doden bij elkaar volgens de statistieken . . (https://www.autoweek.nl/nieuws/autoweekend-top-10-verkeersdoden-in-de-eu). Alleen de Portugezen en de Tsjechen doen het nog slechter - waren de laatste niet een groep waarvan jij vond dat ze het zo goed deden?

Ervaring is NIET het keyword. Een goede opleiding en daarná ervaring opdoen is de juiste code. Beter nog: regelmatig terugtoetsen, maar dat gebeurt bijna in geen een land.
Als iemand maar wat doet en dat gaat bij toeval goed dan moet hij niet gaan denken dat dat dus de juiste wijze is!

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.159
1.296
113
57
Zaandam
Type motor
Anders
Als je hier in Holland een gevaar op de weg bent krijg je een blauwe kentekenplaat.;)
Overigens houd ik bij elke buitenlander rekening met vreemde bewegingen, men is tenslotte meestal op onbekend terrein. Ik weet nog goed dat we jaren geleden in Londen reden en daar onze verkeerde verkeersbewegingen met engelse hoffelijkheid werden vergeven. Sindsdien probeer ik hetzelfde te doen als ik een buitenlandse kentekenplaat zie.

Gibbel

5e Versnelling
28 aug 2013
617
311
63
60
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Dat blijkt dan ook uit die schamele 20e plaats binnen Europa. Zoek je dan verbeterpunten, dan is dit er beslist eentje.
Ik denk niet dat dit met opleiding te maken heeft,,, Ook ik kijk het meest naar wat er aan de spiegel hangt te bengelen om de veiligheid in te schatten.
Als dit (en ik constateer alleen maar) Marokkaanse symbolen zijn dan ga ik de parking op. Zij rijden ongestraft op onze wegen. En geen kwestie van opleiding maar eerder van mentaliteit.
Voorbeeld:
Parking RANST op de snelweg, daar moet je een rotonde bijna geheel rond rijden om te kunnen tanken. Wel ik moest alles dicht remmen omdat mijnheer marokkaan de rotonde andersom nam. De politie reed achter mij en moest ook alles dichtgooien om mij niet te raken. Komen we aan het tankstation en vliegt er 1 politie uit de combi om de betreffende verkeerd rijder aan te spreken, tot die zag dat het een marokkaan was toen draaide hij terug... Einde verhaal...
Denk niet dat je dit (en dit zijn geen alleenstaande verhalen hoor, met de bus vaak genoeg, 99% van de dubbel parkeerders, 99% van de parkeerders OP de rotondes, ja hoor van diezelfde afkomst. En zo vaak gezien dat zelfs de politie staat te wachten tot de verkeerd parkeerder weg rijdt.... Het zijn gewoon constataties meer niet.......
maar geen enkeel opleiding (of de opleiding tot politieman misschien) die hier iets aan kan verhelpen....
Dat we op de 20e plaats staan heeft naar mijn gevoel ook niets met opleiding te maken, maar België heeft nu eenmaal het drukste wegennet van de EU en daarbij komt dan nog dat we ministers hebben als Ben Weyts die geen verstand hebben van infrastructuur....

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.502
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Da's ook een van de generalisaties die ik gebruik, al mag je dat tegenwoordig niet meer hardop zeggen. ;)

Druk verkeer betekent beslist niet dat je dan dus ook meer doden hebt! De Randstad hier is niets minder druk dan Brussel of Antwerpen, en veel van dat verkeer in België is doorgaand en dus op autosnelwegen. Dat zijn beslist niet de wegen waar de meeste doden worden gescoord; sterker, dat zijn zo ongeveer de veiligste wegen!

Als je beziet dat België een van de zeer weinige landen is waar de rijopleiding zo slecht gestructureerd is dan is het toch bijna onmogelijk om vol te houden dat dat niets met zo'n bedroevende verkeersveiligheidsscore te maken heeft. En gezien dat men aan die opleiding begint te morrelen denkt men dat op hogerhand blijkbaar ook.

Gibbel

5e Versnelling
28 aug 2013
617
311
63
60
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
OKE @Nosegear mijn vader heeft 60 jaar geluk gehad dan hahahahahaha..... Het ligt allemaal aan de andere dat hij nooit een ongeluk gehad heeft....
Maar toen die begon te rijden (en nog lang nadien) was er niemand met een opleiding op de belgische wegen hoor hahahahahaha.... Hadden die allemaal geluk zeg...
Nosegear nog nooit aan gedacht dat in België alle wegen DOOR de dorpen lopen in tegenstelling tot andere landen,,, Lintbebouwing is een Belgische uitvinding ook nog niet bij stilgestaan misschien?
Het meeste ligt gewoon aan een onbekwaam beleid, en ik kan je verzekeren als je een keer naar Tsjechië rijd dat je de ogen zal opentrekken (toch vooraan in tsjechië want daar ben ik heeel veel geweest) hoe hoffelijk en volgens de regeltjes de Tsjechische chauffeurs rijden. Het valt gewoon op,,,
Daarbij denk ik dat met jou mentaliteit je geen meter zou vooruit geraken als U met de wagen in UA (Oekraine) zou rijden. Daar rijdt iedereen naar eigen goeddunken....

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.502
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Hier kunnen we lang of kort over bomen. Ik baseer me op m'n opleiding als gewezen (internationaal) beroepschauffeur, rijinstructeur A t/m DE én feiten die ook met bron erbij vermeld, jij baseert je op meningen en aannames en lacht me luidkeels weg. Sja . . daar valt niet tegenop te argumenteren.

En dat ga ik hier dus ook niet meer doen. :)

Gibbel

5e Versnelling
28 aug 2013
617
311
63
60
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Ok @Nosegear jij jou idee he, ik zie wat IK zie, en dat is dat NL rijders net nog wat gevaarlijker zijn als die met de rode plaatnummers.... Zal ook aan de opleiding liggen waarschijnlijk....
Het gaat over gewoontes en ervaring meer niet, want als je voor een NL bestuurder de richtingsborden op het kruispunt neerzet dan weet hij niet meer wat hij moet doen op het kruispunt,,, Staat verkeerd voorgeselecteerd maar houd daar ook geen rekening mee... Ze zijn dat neit gewoon in NL dat je a-la-seconde de borden in de gaten moet houden in België en het loopt mis. Heeft ook weer niets met opleiding te maken maar met ervaring.....
Maar ieder zijn idee is deze,,,,

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.159
1.296
113
57
Zaandam
Type motor
Anders
Die NL bestuurders die Gibbel ziet rijden zijn misschien familieleden die hun neven en nichten opzoeken :oh no:
van dezelfde etnische achtergrond.

Status
Niet open voor verdere reacties.