Jas/Broek Gelamineerde Gore - Tex.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.555
859
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Wie van jullie bezit een Jas of broek met gelamineerde Gore -Tex .
Volgens wat ik lees blijf je kurkdroog omdat het mee aan de buitenzijde van de jas is gehecht .
Blijf je droog als je in de meest intense , hevige heel de dag durende regenbuien rijdt ?
Wie heeft hier ervaring mee , is het echt zo goed zoals ze beloven , beschrijven ?

panpeter

4e Versnelling
14 nov 2012
369
162
43
51
yerseke
Type motor
Anders
ik heb een gelamineerde gore-tex broek van Dane. ik heb nog niet zoveel in slecht weer gereden maar die enkele keer die ik ik een echte stortbui heb gereden bleef alles lekker droog en de broek neemt geen vocht op, even uitkloppen en klaar dus geen plassen onder de broek van het uitdruipen. deze bevalt zo goed dat er binnenkort ook een gelamineerde gore-tex jas moet komen.

Manus

5e Versnelling
21 jan 2016
626
566
93
68
Valkenswaard
Type motor
Anders
Na jaren lang nat en koud worden op de motor heb ik vorig jaar de beurs leeggetrokken en een set van Stadler aangeschaft.
Een rib uit mijn lijf, maar geen seconde spijt gehad.
Mijn vrouw zei; dat wordt je laatste pak met zakken.:angel::angel:

In de zomer voldoende ventilatie en geen gedoe langs de weg met regenspullen aandoen.
Na een regendagje rijden is het pak niet zwaarder geworden.
Volgende dag weer gewoon rijden.
Moet je bij andere kleding maar eens proberen.

Bij 35 gr en hoger is alle kleding problematisch.
In de winter geeft thermo onderkleding voldoende bescherming tegen de kou.
Ik zou zeggen; doen.
Stadler, Rukka en Touratech(=Stadler)hebben de techniek in huis om met Gore-tex om te (mogen)gaan.
Andere merken gebruiken een alternatief materiaal omdat ze geen goedkeur krijgen van Gore-tex.
Het waterdicht verwerken is nogal een dingetje.

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
1.608
748
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Helemaal kurkdroog is een utopie en een illusie. Op den duur laat elk Gore Tex, (zelfs de duurste!) vocht door, oksels en kruizen zijn beruchte plekken. GoreTex, TexaPore, (de term of de naam ligt aan de fabrikant, GoreTex is een product van DuPont etc) allen zijn het min of meer ademende membranen, die onder invloed van beweging (slijtage) en vuil (fijnstof, stof, zand, modder etc) “dichtslibben en water door gaan laten. Dit proces is niet te stoppen. Ooit heb ik een enorme tropische bui getrotseerd door in duikpak op de motor te stappen, dit was echter reeds jaren geleden, toe had ik nog (wilde) haren en schreef je poep nog met een lange oe.
Berust je in het feit dat je op de motor bent overgeleverd aan de elementen en dat dat er bij hoort...

Succes met rijden (ook in de regen!) Hou vooral de glimmende kant boven.

• Mee eens
Reactions: fred

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.555
859
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Tegen de natuurelementen zijn we niet opgewassen, klopt.
We kunnen enkel proberen het water zolang mogelijk buiten te houden.
Heb je belangstelling voor een motorfiets kan je die eventueel uitproberen maar met kledij is dit natuurlijk niet mogelijk.
Wel jammer maar ook begrijpelijk , helmen daarentegen is dan wel mogelijk voor een heel kort ritje maar niet overal.
Nu het " voordeel " van deze gelamineerde gtx jassen & broeken is en dat beweren de advertenties dat het kledingstuk geen water opneemt / opzuigt.
Een kledingstuk met uitneembaar membraam doet dat wel .
Ik kan het enkel ondervinden door in zo'n kledij te investeren en de reacties hier te lezen en me daar verder op te baseren.
Veel water komt uiteindelijk binnen via de kraag van de jas en word je col nat en die nattigheid zakt naar beneden.
Verleden jaar nog zo'n rit gehad.
Uren in de gietende regen gereden en ik kreeg het uiteindelijk koud omdat je doorweekt bent.
Het hoort erbij Jan , zoals je schrijft.

• Mee eens
Reactions: fred

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.033
822
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Ik ben het helaas eens met Koekepan,
maar je moet terug naar de basis,

als je zweet verlies je water en dat wil je kwijt maar je wilt ook dat water niet binnen treedt dus moet het ademend zijn
echter we kunnen niet zonder gaten en daar komt juist het water naar binnen.

maar als het gaat om kou kun je beter zweten omdat je niet kunt luchten
vele dunne laagjes is dan beter

Nat worden = uiteindelijk ga jkou krijgen.....
Maar sommige dragen om die reden een wet suit onder hun motorkledij .. dit schilt enorm

ik zelf heb een tuinbroek van flexethane en een soort poncho (zonder ritsen) incl rubber laarzen als het gaat regenen

maar nog steeds zit je met mouwen, hals en voeten

daar ga je niets op vinden

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.555
859
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Ff moeten zoeken wat het was Ad , wet suit.
Wet t shirt kan ik dan wel :).
Je draagt zo Neopreen ? op je kledij en onder de motorvest / broek ?
Zit dat een beetje comfortabel ?

Laatst bewerkt:

Edi

5e Versnelling
18 jul 2017
596
294
63
45
Alblasserwaard
www.edistuut.nl
Type motor
ST1300
Ik heb sinds kort, nou ja kort, een pak van Rev'it, Dominator, en al een paar keer een flinke bui op mijn koppie gekregen. Het pak blijft netjes "droog", alsin, even uitkloppen en weer door zeg maar. Ik heb wel begrepen dat je het pak met regelmaat moet reinigen om het "waterdicht" te houden.

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.033
822
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
in de duiksport heb je een dry suit en een wet suit in verschillende diktes
tja wat is comfortabel..... volledig in een motorpak is gewoon wat anders dan in je jeans met enkel een jasje en short boots

• Mee eens
Reactions: Jan KoekePan

JanBagger

2e Versnelling
22 jan 2019
75
29
18
58
Heemskerk
Type motor
ST1300
Ik heb nu zo', drie jaar een combinatiepak van Rev'it met Goretex Engineered Skin. Ik rij het hele jaar door, weer of geen weer. Dit is de beste combi die ik ooit heb gehad. Zelfs na al die jaren intensief gebruik nog steeds waterdicht! Kleine lekkageplekken bij de manchetten (handschoenen in de mouwen die daar strak omheen gaan maar toch komt er bij lang rijden vocht tussen) en bij de kraag waar water langzaamaan naar binnen kruipt. Maar het materiaal zelf is nog steeds 100% waterdicht. Je lichaam verliest snel warmte bij regen bij traditionele waterwerende lagen die aan de binenzijde van de motorkleding zitten maar omdat al het water bij deze techniek niet verder komt dan de buitenkant blijf je heerlijk droog en warm! Daarnaast wordt je pak niet zwaarder doordat het geen vocht opneemt. Het kost wat maar dan heb je ook wat.

• Like
Reactions: Mister Vogezen

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.033
822
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Das mooi spul van stadler maar kijk ook eens naar het gemiddeld prijsje van een pak......1800- 2000 euri

dat serieus geld voor een goed pak (dat dan weer wel)

maar echt modieus kan ik het product niet noemen

Eric_E

1e Versnelling
18 jan 2019
24
25
13
38
Den Haag
Type motor
ST1300
Als je hem zo lang kan dragen is het een grote investering maar vallen de kosten enigzins mee, 2000 euro over 20 jaar is nog geen 8,5 euro per maand ;)

Duckati

3e Versnelling
14 nov 2018
151
98
28
45
Haren
Type motor
ST1100
Eerlijk gezegd heb ik me er nooit zo in verdiept, mijn vorige jas was van Hein Gericke eigen merk (halverwege jaren 90), die heeft het jaren goed gedaan en kostte niet veel.
Zo'n 15 jaar geleden heb ik een jas van het merk Clover (met Sheltex o.i.d. geloof ik) gekocht, kwam van een etalagepop en was wat verkleurd.
Voor die jas heb ik €125,- betaald en dat ding is nog steeds goed, onderhand nog iets verder verkleurd maar dat noemen we gewoon "vintage".
Om de benen warm en droog te houden een broek van Difi (ook ergens uit een koopjeshoek) die ik onderhand ook al ruim 15 jaar heb.
Het hoeft dus geen €2.000,- te kosten om goed te zijn!

Het stoffen pak gebruik ik alleen als het koud is of slecht weer is, bij mooi weer gewoon m'n 2-delige zwartleren race-overall (dat zit gewoon het allerlekkerst).

Lucky Luc

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
2.230
1.680
113
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Erwin, om even bij jouw vraag te blijven, ik heb diverse gelamineerde goretex pakken gehad waaronder een van meneer Honda en rijd regelmatig naar Oostenrijk, ben één keer terug gekomen met 12 uur stromende regen en in mijn gelamineerde Honda pak was ik nog steeds kurkdroog. Datzelfde heb ik ook eens gehad met een goretex pak van Restyle en toen had ik een nat kruis. Tegenwoordig rijd ik weer met een leren pak omdat ik dat het comfortabelste vind en heb in de topkoffer altijd een regenoveral mee. Mijn oudste goretex jas stamt nog van het korps en dat zal vast wel een hele dure geweest zijn want daarmee kon je makkelijk 24 uur in de regen op je target liggen wachten zonder nat te worden aan de binnenkant.
Nu is het lamineren van goretex niet zo'n makkelijk iets en de fabrikanten die dat van goretex mogen staan onder een zeer strenge kwaliteits controle, daarom is b.v. Damen leathers gestopt met de productie van dat gelamineerde spul.

• Informatief

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.555
859
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Tot hiertoe 5 gebruikers van zo'n gelamineerde kledij met positieve bevindingen.
Hopelijk reageren er nog enkele die ook zo'n kledij hebben.
Hoe meer input hoe beter de afwegingen zijn om een aankoop te overwegen.

Telkamp

4e Versnelling
24 apr 2017
268
107
43
52
Stadskanaal
Type motor
ST1300
Ik heb er een van Dane en zoals hierboven al eerder vermeld; absoluut droog en neemt geen water op. Afgelopen jaar paar x kunnen testen, maar grootste gedeelte van de afgelopen zomer eigenlijk gewoon te warm voor deze jas.

• Like

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
1.608
748
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Ik heb zelf een gelamineerde Rev’It jas en broek. In de zijkoffer een apart regenpak, ook van Rev’It.
Blijven beiden gegarandeerd droog. Maar wellicht komt dat vanwege het feit dat de Pan en ik alleen met droog en liefst zonnig weer rijden. Jarenlang 365 dagen per jaar ook in de winter. Dat heb ik achter me gelaten. Polo voor alle dagen dat de Pan binnen staat...

• Like

Hupelde

4e Versnelling
9 mrt 2013
267
196
63
50
Nederasselt
Klaar met die zwanendans….Dane Goretex Pro pak gekocht in de aanbieding vorig jaar...
Ultieme test vorig jaar tijdens trip in de Pyreneen gehad....3 dagen volle regen...college rijder nat tot op het kruis maar ik ben kurkdroog gebleven...
S'avonds even uitkloppen en goed uithangen en s'morgens weer droog...

Qua warmte viel het ook best mee...in mijn model zitten ventilatieritsen die prima werken...verder gewoon goed ventilerende onderkleding eronder….en zelfs met 35+ geen centje pijn… :)

Kan het van harte aanbevelen…!

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
1.608
748
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Ach het meeste valt er naast. En het komt elke keer op het zelfde neer.
Iedereen heeft een mening, sommigen zijn het met elkaar eens.
Daarna volgt bijna steevast de overtuigings-fase.
Ook daar weer een vorming van eens- en oneens-partijen.

Nog eenmaal de feiten: Er is gelukkig voor elk wat wils.
Dat geldt voor: motor- en automerken, motor- en autotypes, kleding, navigatie, helmen, handschoenen, laarzen, banden, schermen, etc, etc, behalve voor steuntjes voor GPS! (Nee joh, ook daarvoor niet.)
Het belangrijkste is dat je datgene koopt en doet waar je zelf gelukkig van wordt.
Rekening houdend met interesse, voorkeur en financiele armslag.

Ik weet wat ik wil, waar ik gelukkig van word en wat me energie geeft. De rest is een kwestie van respect en acceptatie.

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.217
1.621
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Er is niks mis mee met je te laten leiden door pos reacties weet je het echt niet koop dan waar de meeste mensen voor stemmen vind je het wat kopen die handel .
Zo heb ik tcx infinity laarzen gekocht zocht iets wat goed is en hier waten de meeste pos reacties op...........
En zoasl terecht gezegd je moet er wel zelf blij mee zijn.

• Mee eens

Zeurdoos

Kilometervreter
22 mei 2016
1.517
646
113
37
Bergen op zoom
Type motor
ST1100
@Mister Vogezen Staar je niet blind op Gore-tex. Is erg over priced. Ik heb de Macna Impact pro jas die is ook gelamineerd alleen met een andere soort stof (zelfde eigen schappen als Gore-tex) en die is heel erg goed ben nog nooit nat geworden en je schud het pak na het rijden ook gewoon droog zonder dat het nat blijft. Vind het een erg fijn pak zeker ook omdat ik nu geen regenpak meer aan hoef te doen en ik nu dus heerlijk droog blijf.

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.555
859
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Ik heb eens gekeken naar Macna ,
dat zijn heel andere prijzen Zeurdoos.
Vandaag toch maar eens naar RAD afzakken en eens geen kijken, ze verkopen er beiden merken.
Feedback geven over een product op het forum , daar dient het ook voor.
Of het nu gaat over kleding , laarzen , handschoenen , GPS , een steun voor een GPS of een gsm , zo krijgen we een beeld wat bijv populair is , degelijk is , het uitzicht ervan , welke materialen enz ... .
Hoe meer info over een product hoe liever natuurlijk.

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.555
859
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Die kraag heb ik gezien op hun website Ruudb.
Maar ik heb juist nog een verwarmde kraag besteld die deze week wordt geleverd.
Eerst die maar eens testen.

• Like
Reactions: ruudb

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.555
859
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Een leuk kanaal Edi.
Interessant om te horen wat je ervan vindt.
Dat zijn zaken die aan het licht komen als je hem gebruikt , zo'n zaken vertellen ze je niet in de winkel omdat ze het niet weten .
En als ze het weten door gebruik ervan kan het alsnog " vergeten " worden te vermelden bij de aankoop.
Enfin.
In die maatvoering kan ik je bijtreden.
Mijn huidige is een Richa , maat L.
Bij deze Macna heb ik een Xl moeten nemen omdat een L te krap zat.
Wat die kraag betreft , dat is iets wat veel voorkomend is en dat heb ik bij mijn Richa ook als ik een helmmuts + col draag.
Het kan niet meer gesloten worden en ik heb ook geen dikke nek :).
Ik kan me eiegenlijk geen jas inbeelden voor zover mijn geheugen terug gaat die kon verankerd aan de hals met wat je draagt bij deze temperaturen.
Zondag word hij voor de eerste maal " getest " en als ik dat ook ervaar met de wind die lekt aan de rechtermouw zal ik het hier schrijven.
Zo kunnen we van elkaar wat bijleren om keuzes te maken.
Het ziet er een soliede jas , de praktijk zal het leren.

Zeurdoos

Kilometervreter
22 mei 2016
1.517
646
113
37
Bergen op zoom
Type motor
ST1100
Ik rijd nu ongeveer half jaar met die Macna impact pro en heb nog geen min punten ;) en heb al door veel slecht weer gereden dus ben er nog steeds heel erg blij mee Dirol

GerritH

1e Versnelling
8 jan 2019
22
15
3
67
Type motor
ST1100
Wat voor mij (en meerdere mensen hoop ik) ook erg van belang is, is de prijs. Vooral omdat mijn vrouw mordicus tegen motorrijden is (mijn eigen schuld) en omdat ik het niet verantwoord vind en/of het er niet voor over heb en niet in de laatste plaats, omdat dat geld er gewoon niet is, voorzie ik me meestal van tweedehandsspullen. Daarnaast moet ik ook eerlijk toegeven, dat ik het niet vertrouw, dat er zo veel geld voor laarzen, handschoenen, pakken en helmen betaald moet worden; is het niet zo als met de boormachines, elektrische tandenborstels enz. dat er buitensporig aan accessoires verdiend wordt? En dat er een kunstmatig soort van vernieuwing en dus prijsopdrijving plaatsvindt? Met dien verstande dat de 'goedkope' spullen vaak nog veel en veel te duur en onvoldoende presterend en dus nog veel duurdere 'rechtvaardigen'?

Als het waar is wat ik zeg, heb ik geen idee wat we daar aan moeten doen, behalve zo verstandig mogelijk onze keuzes maken. Het is wat mij betreft inderdaad wat hier al aangegeven is: ieder weegt op zijn/haar manier af maar betrouwbare informatie is van wezenlijk belang. Helaas ontbreekt mij vaak de kennis om te bepalen wat betrouwbare informatie is en rest mij niets anders dan te vertrouwen. En daar wringt dan uiteindelijk niet de schoen?

Verder; geniet er vooral van dat je aankopen doen wat ze beloven. Als je met een pak van 1800 euro 20 jaar tevreden bent, dan heb je het wat mij betreft meer dan uitstekend gedaan. Maar ik vraag me wel af, of er veel mensen zijn, die inderdaad 20 jaar tevreden zijn met een pak dat dan elk jaar weer beter wordt...…..

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.555
859
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Hoi Gerrit ,
interessant wat je schrijft en ik kan me er wel in vinden wat je schrijft.
Dit zijn van die topics waar je eindeloos kan over praten.
Tweedehandsspullen kopen is een mooi alternatief en je helpt iemand anders af van zijn verkoopwaar en je kan zelf goede en degelijke spullen kopen tegen een mooi prijsje en dikwijls nog wat proberen wat van de prijs af te krijgen.
Want iedereen die iets wilt verkopen wilt er ook graag vanaf.
Wat de prijzen betreft die ze voor sommige zaken vragen , ja het kost veel geld en zeg gerust overpriced.
Verleden week dit gekocht ,
bolt.PNG
Een plastic bolletje waar een bout doorheen kan , 19.95 euro.
Het stelt niets voor .
Het lijkt erop dat ze denken dat de motorrijder iemand is die een vette bankrekening heeft .
Een dure hobby en daar hoort dure kledij bij ?
Een goed initiatief zou al kunnen uitgaan van de staat zelf.
Verlaag de btw van bijv 21 naar 6 %.
Motorkledij is een must op de motorfiets en ze moet veilig zijn en of ze al of niet waterdicht is dat is een andere discussie want daar komt het aspect prijs aan te pas.
De fabrikanten doen maar op wat ze zelf goed of niet goed vinden.
Maak een lastenboek op waar een jas , broek , handschoen of laars minimum moet aan doen.
De nodige bescherming erin en degelijke bescherming ook , geen mousse als rugbescherming maar een goede protector.
Stevige en slijtvaste stof die tegen een schuiver kan.
Helmen dat is al wat beter gereglementeerd wat betreft waar ze moeten aan voldoen.
IK heb mijn jas in promotie 287.96 betaald.
Is dit veel geld ?
Dan vind ik deze prijs die ze vragen correcter dan de prijs voor een paar laarzen van Daytona .
Doet deze jas wat ze beweren en volgens leden van het forum doet hij dat ook namelijk mijn lijf droog houden dan kan ik leven met wat ik heb betaald al zeg ik niet dat het een koopje is.
Wat dan wel tegen steekt is dat er in die jas een mousse in zit om de rug " niet te beschermen " en heb ik een D 30 rugprotector bijgekocht van 40 euro.
Dit moet er standaard inzitten.
Het zijn eindeloze zaken , is de prijs gerechtvaardigd ?
Wie het kan en het er aan wilt besteden doe het en de mensen in Azië hebben werk .

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
415
223
43
68
Type motor
ST1100
Hoi Gerrit ,
interessant wat je schrijft en ik kan me er wel in vinden wat je schrijft.
Dit zijn van die topics waar je eindeloos kan over praten.
Tweedehandsspullen kopen is een mooi alternatief en je helpt iemand anders af van zijn verkoopwaar en je kan zelf goede en degelijke spullen kopen tegen een mooi prijsje en dikwijls nog wat proberen wat van de prijs af te krijgen.
Want iedereen die iets wilt verkopen wilt er ook graag vanaf.
Wat de prijzen betreft die ze voor sommige zaken vragen , ja het kost veel geld en zeg gerust overpriced.
Verleden week dit gekocht ,
Bekijk bijlage 24457
Een plastic bolletje waar een bout doorheen kan , 19.95 euro.
Het stelt niets voor .
Het lijkt erop dat ze denken dat de motorrijder iemand is die een vette bankrekening heeft .
Een dure hobby en daar hoort dure kledij bij ?
Een goed initiatief zou al kunnen uitgaan van de staat zelf.
Verlaag de btw van bijv 21 naar 6 %.
Motorkledij is een must op de motorfiets en ze moet veilig zijn en of ze al of niet waterdicht is dat is een andere discussie want daar komt het aspect prijs aan te pas.
De fabrikanten doen maar op wat ze zelf goed of niet goed vinden.
Maak een lastenboek op waar een jas , broek , handschoen of laars minimum moet aan doen.
De nodige bescherming erin en degelijke bescherming ook , geen mousse als rugbescherming maar een goede protector.
Stevige en slijtvaste stof die tegen een schuiver kan.
Helmen dat is al wat beter gereglementeerd wat betreft waar ze moeten aan voldoen.
IK heb mijn jas in promotie 287.96 betaald.
Is dit veel geld ?
Dan vind ik deze prijs die ze vragen correcter dan de prijs voor een paar laarzen van Daytona .
Doet deze jas wat ze beweren en volgens leden van het forum doet hij dat ook namelijk mijn lijf droog houden dan kan ik leven met wat ik heb betaald al zeg ik niet dat het een koopje is.
Wat dan wel tegen steekt is dat er in die jas een mousse in zit om de rug " niet te beschermen " en heb ik een D 30 rugprotector bijgekocht van 40 euro.
Dit moet er standaard inzitten.
Het zijn eindeloze zaken , is de prijs gerechtvaardigd ?
Wie het kan en het er aan wilt besteden doe het en de mensen in Azië hebben werk .
Inderdaad voor DAYTONA laarzen vragen ze veel geld bij MOTORZOOM 385€,loop er al jaren op.
Zitten wel convortabel .

ruudb

Kilometervreter
10 feb 2017
971
304
63
52
Anna Paulowna
Type motor
ST1300
Volgens mij moet je doen wat goed voelt en belangrijker wat je portemonnee aankan.
Heb je een kleine knip dan is er niets mis met tweedehands kleding. En je kan op die manier wel mooi je motor hobby blijven uitoefenen, wat natuurlijk het aller belangrijkste is.
Mijn vrouw zit ook wel eens te morren als ik weer wat voor de motor hobby uitgeef maar ach zolang zij iedere week nog voor 80 euro gitaar lessen neemt krijgt ze op dat gemor alleen een lieve glimlach terug.
Je begrijpt ik hoef niet aan de tweedehands spullen maar als het moest was de keuze heel snel gemaakt zolang de Pan maar blijft rijden.