data-csrf="1566420145,3984219e9455e7ac598c110a512b0ce7" Geen remdruk achterrem. | ST1100-1300.eu

Geen remdruk achterrem.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Yor

Beginnend Bestuurder
17 feb 2014
14
7
3
Veghel
Beste Panners,

Na mijn achterremklauw weer in elkaar gezet te hebben en het hele zaakje ontlucht had ik geen remdruk.
Ik dacht dat ik door de hoofdremcilinder getrapt had. Toen maar een revisiesetje voor de hoofdremcilinder gemonteerd.
Maar dit hielp niet. Ik heb nog steeds geen remdruk. Ik zie de remklauw netjes bewegen en de remblokjes tegen de remschijf drukken.
Ik kan het pedaal tot de aanslag intrappen en nog, weliswaar met kracht, het achterwiel draaien.
Wat is er aan de hand? Ben ik aan een nieuwe/andere hoofdremcilinder toe?

Bouwjaar is '93 geen ABS en 150K km.

Wie weet raad. Of wie heeft er hetzelfde mee gemaakt en hoe dit opgelost?

Ik hoor het graag.

Yor

Beginnend Bestuurder
17 feb 2014
14
7
3
Veghel
Dank jullie wel voor jullie reactie.
Ik zal het zaakje weer uit elkaar halen en met perslucht door blazen en extra controleren op vervuiling.

Yor

Beginnend Bestuurder
17 feb 2014
14
7
3
Veghel
Nou, inderdaad alles los en open gemaakt. De klauw, leidingen en hoofdremcilinder door geblazen. En ook op advies van Fred het retour gaatje van de hoofdremcilinder. Deze zelfs nog door geprikt. Na montage en ontlucht te hebben. Heeft dit alles geen resultaat gehad. Ik kan het rempedaal nog steeds zonder noemenswaardige tegendruk tot aan de tegenslag intrappen. Ik zie de klauw netjes bewegen en de blokjes tegen de schijf drukken. En ik kan nog steeds met wat kracht het achterwiel door de remkracht heen draaien. Ik heb de wand hoofdremcilinder nog eens goed bekeken maar daar kan ik niet een een inloop spoor in ontdekken.

Is er nog iemand met een andere tip die ik kan proberen?

Het rare is dat ik dit nog nooit heb meegemaakt. Ik heb in het verleden al vaak aan remmen gewerkt. En als een dergelijk iets zich voor deed altijd een revisiesetje gebuikt en klaar is Kees. Wat ik nog moet vermelden is dat de achterrem prima druk leverde voordat ik de remklauw uitelkaar haalde.

Of iemand een goede gebruikte achter hoofdremcilinder van een non-ABS liggen die ik voor een zacht prijsje mag overnemen ?

fred

Kilometervreter
27 sep 2015
1.395
654
113
66
Oldenzaal Twente
www.twentetransport.nl
Type motor
ST1300
Werking remcilinder als deze niet werkt volgens jou, kun je dit testen door er luchtdruk op te zetten ( niet te veel), wel rem olie er uit zuigen, heb je druk dan verder zoeken.

Ray_308

4e Versnelling
29 okt 2018
377
299
63
47
Heemskerk
www.minneboo.net
Type motor
ST1100
Zit het veertje die je blokken op z’n plek houden er goed in?

Ik heb eens een remklauw gezien waarbij deze verkeerd gemonteerd zat, tijdens plaatsen verschoven. Doordat deze niet lekker zat, kreeg ik ook geen druk op het systeem. Veertje vervangen, daarna meteen in orde. Ik heb eigenlijk nooit meer gekeken waarom dit door het veertje kwam. Maar symptomen lijken er bij jou een beetje op.

Yor

Beginnend Bestuurder
17 feb 2014
14
7
3
Veghel
Dan jullie wel voor de reacties. Ik ga dit weekend de hele achterrem nog eens op de schop nemen.
De klauw nog eens uit elkaar nemen. Wellicht heb ik nog iets over het hoofd gezien.

Yor

Beginnend Bestuurder
17 feb 2014
14
7
3
Veghel
Ja, resultaat! Ik heb alles uitelkaar gehaald doorgebladerd en gereinigd.
postings automatisch samengevoegd:

Alles weer netjes in elkaar gezet en gemonteerd. Vullen, ontluchten en klaar. Volle bak remdruk en weer een super rijervaring! Dank allemaal voor de input.

Yor

Beginnend Bestuurder
17 feb 2014
14
7
3
Veghel
Oja, en wat nu uiteindelijk de boosdoener was waarom er in de eerste plaats geen remdruk was weet ik niet. Met het demonteren niets aparts gezien. Het belangrijkste is dat alles nu weer oké is.

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
501
200
43
Type motor
Geen
Het zal niet zo zijn!
Maar in het verleden ook eens zoiets gehad met een BMW waarbij IK bij het monteren van de nieuwe rubbers in de mastercilinder deze rubbers omgedraaid gemonteerd had. Beetje dom en ongecontroleerd demonteren had grote gevolgen in mijn geval.