Garmin GPS Garmin aansluiten

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Richard smeets

Beginnend Bestuurder
1 okt 2017
14
4
3
58
Type motor
ST1300
Hallo ik wil mijn Garmin Nūvi aansluiten( bv rechts steeks op de accu polen) of kan ik hem beter ergens anders aan zo ja en waar gr Richard.

H

Honda

Guest
Zekering.jpg Dat kan rechtstreeks op de accu met een draadzekering er tussen.

Je kan ook het linker kuip deel eraf halen en dan linksvoor aansluiten.

Nick Sax

Kilometervreter
30 sep 2015
1.411
461
83
69
Beverwijk
Type motor
ST1300
Bij mij zit ie op de draad van het stadslicht gesoldeerd. Kortere weg en loopt over het contact.

sven.magnus

Kilometervreter
29 okt 2016
939
243
43
49
Muizen
Type motor
ST1100
Ja, bij mij ook via voorlicht, dan gaat hij ook uit als je de sleutel erafhaalt, nooit batterijproblemen

Bassie

3e Versnelling
11 jul 2017
172
63
28
52
Heppen - Leopoldsburg
www.heppen.be
Type motor
Anders
Ik heb het mezelf makkelijk gemaakt en hem aangesloten op het achterlicht enkel de +, en de - heb ik gewoon onder het zadel op massa gedaan.
Zo heb je de zekering mooi onder het zadel zitten en gaat de Garmin aan/uit met het contactslot.
Normaal kan je hem ook bij het voorlicht aansluiten maar ik heb mijn Garmin op de stuur-lager zitten en dan is langs de tank naar achter brengen handiger, moet je niets losmaken.
IMG_20171020_165553.jpg

Wel moet je dan de plastic plaat verwijderen en ken je een "stop" in de stuurbuis steken waar je de boel op kan vastdraaien.

Deze heb ik ervoor gebruikt:

https://www.louis.be/artikel/universele-kogelkop-voor-stuurkopbevestiging/10012062

H

Honda

Guest
Je had (zoals de meeste) geen stuur verhoger nodig met kogelkop en 12 volt aansluiting.?
0__89_s_ms1_rvf_3.jpg

Bassie

3e Versnelling
11 jul 2017
172
63
28
52
Heppen - Leopoldsburg
www.heppen.be
Type motor
Anders
Nee, want je kan het zo in de stuurlagerbuis steken en vastdraaien.
Enkel kan je het plastic-kapje niet terug zetten, maar zie je niets van, immers de houder zit er over.
De Garmin voor op de motor heeft een enorm lange kabel, die kan je makkelijk tot achter de tank trekken, zonder enig probleem.

IMG_20171020_174628.jpg

Werkt perfect.

Polleke

3e Versnelling
14 nov 2012
169
56
28
58
Opglabbeek
Ik had deze er op staan,is voor zonder stuurverhoger,kan gewoon het afdekplaatje vervangen

H

Honda

Guest
Ja dat is een hele investering op een motor die in Nederland €20.500,- kost. Rolleyes

Bassie

3e Versnelling
11 jul 2017
172
63
28
52
Heppen - Leopoldsburg
www.heppen.be
Type motor
Anders
In België kost die een pak minder, maar buiten dat, waarom zou ik veel betalen als het voor weinig ook kan?
Misschien dat een Pan in Nederland als R&R bezien wordt, maar in België smijten ze ermee om je oren voor 2x niks.
Mensen leasen die hier en zodra een model uit productie is koop je die voor niks, echt voor niks, ook al was die oorspronkelijk 19K€.

Voorbeeld bij mijn handelaar:

http://www.oomoto.be/web/index.php?action=view&id=996

Pan's kosten hier echt niets meer, want nieuw worden ze niet verkocht, dus is er geen leasing meer.....dus.......

Bassie

3e Versnelling
11 jul 2017
172
63
28
52
Heppen - Leopoldsburg
www.heppen.be
Type motor
Anders
Weet ik, maar heb je geen garantie van een jaar.....en ik wil dat wel, probeer het nu nog eens.
Kan jij die kopen bij een dealer MET garantie voor die prijs?

H

Honda

Guest
@Bassie schreef: Kan jij die kopen bij een dealer MET garantie voor die prijs?

JA............Lees de twee opgegeven advertenties eens goed:
Allebei van een motorzaak en allebei met garantie.

En nee GEEN JAAR dat geeft geen ene zaak, dat is overigens ook niet nodig hé op een goed onderhouden Pan want die gaan niet kapot. HA.

Laatst bewerkt door een moderator:

Manus

5e Versnelling
21 jan 2016
593
504
93
68
Valkenswaard
Type motor
Anders
Zelf zie ik het liefst de GPS recht voor me boven het instrumentenpaneel.
Op het stuur moet je neerwaarts kijken waardoor je even de weg niet ziet.
Ook de kabels worden bij elke stuurbeweging belast.
Maar ieder zijn meug natuurlijk.

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.293
2.060
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Klopt Manus,
en daarom is zo'n GPS steun ideaal. :D

Laatst bewerkt door een moderator:

John

3e Versnelling
13 mei 2016
93
106
33
Honselersdijk
Type motor
ST1300
Bijzonder hoe een discussie over het plaatsen van een GPS kan verlopen. Om on topic te blijven Richard, ik heb hem ook links onder in de kuip aangesloten. Het is behoorlijk wat werk omdat je veel plastic moet verwijderen. Ik heb wel gelijk een geschakelde 12 volt aansluiting in het opbergkastje gemaakt.