ST1300 Frame Protector ST1300

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.235
2.681
413
57
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Hallo Vrienden en Vriendinnen,

Ze ziet ze nog wel eens, van die Pan 1300's met van die beschadigde voetsteunplaten.
Zo geweldig zonde joh wat dit krijg je nooit meer goed.
Nou kun je die protectors bijvoorbeeld bij vriendje Snoek of bij maatje MotoPort kopen, maar dan betaal je grof geld, dus waarom niet zelf maken.

In Onderstaande PDF een malletje van deze Frame Protectors.
Ik heb ze zelf gemaakt van carbonfolie ( besteld via E-bay)
De Mal die in de PDF staat is vanwege hel papierformaat aangepast.
Draai nou die pagina uit en vergroot hem op een kopieermachine net zolang je de juiste maatvoering hebt gevonden.
Dus dat 70 mm ook daadwerkelijk 70 mm is en niet 65 want dan past het echt niet op je frame.
Knip of snij alles netjes uit en leg dit op de achterkant van je carbonfolie, die je inmiddels binen hebt gekregen van Tante Pos.
Netjes aftekenen en uitknippen of snijden.
Let op... de Mal is tweezijdig te gebruiken he want je motor heeft ook twee van die voetsteunplaten, maar dat is overbodige info.

Als je het spul gaat plaatsen, zorg dan dat je voetsteunplaten goed ontvet zijn anders komen ze binnen de kortste keren weer los.

Succes met de klus, het is er nu echt weer voor.

Geert.L

5e Versnelling
Hey Nootje,

Er zijn ook tank protectors voor de st1300
Maaaaaaar zijn die er ook voor de st1100 ???? zo nee kan je daar ook zo'n mal voor tekenen.

Dat zijn dat eigenlijk dikkere rubberen beschermers maar ik ken misschien iemand die ze op maat kan maken.
Dan wel van dat mosrubber.

• Like
Reactions: Cees

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.235
2.681
413
57
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Hey Geert,

Er zijn inderdaar protectors voor de tank van de 1300, maar daar hangt in mijn beleving een behoorlijk prijskaartje aan.
Elders op het forum heb ik het ook al gezegd dat je ook kunt volstaan met een stuk goeie kwaliteit kaftfolie.

Zodra de gelegenheid zich voordoet zal ik een mal maken voor zowel de tank van de 1300 als voor de 1100.
Dat wordt net zo'n mal als waar dit topic over gaat, dus gewoon een papieren uitvoering.
Opslaan als jpg, uitvergroten tot de juiste maatvoering, printen, knippen en plakken.

slowhand

Graficus
14 nov 2012
1.173
589
113
Almelo
www.WesselsReclame.nl
Type motor
ST1100
2 weken geleden heb ik transparante beschermfolie op de tank en zij-kappen van mijn 1100 geplakt.
Hiervoor heb ik de tekeningen.
Nog even afwachten hoe de folie blijft. Ik heb helaas niet veel tijd om te rijden.
Van de 1300 heb ik het pdf-bestand, maar moet deze nog omzetten (natekenen) naar
een vector bestand. Als het zover is is zal ik een proefsetje voor een "proefkonijn" maken :D

• Like
Reactions: 2 personen

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
4.463
1.992
113
51
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Ik heb van iemand een stuk carbonfolie gekregen. Laat volgende week houten mallen maken om ze uit te snijden.

Ook ben dan even proefkonijn....;)

Mikey

4e versnelling
9 feb 2013
2.232
4.138
413
Type motor
Anders

Mikey

4e versnelling
9 feb 2013
2.232
4.138
413
Type motor
Anders
Was ook niet zo serieus bedoeld hoor Jan.
Daarnaast, sprak laatst een brandweerman met een 1100 die op zoek was naar een 1300.
Vroeg hem waarom omdat ik met beide toch de nodige ervaring heb, hem gezegd dat naar mijn mening hij dan extra geld uitgeeft (want laten we eerlijk zijn, er moet altijd geld bij) alleen voor een wat moderner uiterlijk. Qua rijden doet de 1100 niets onder voor de 1300. Op sommige punten kon hij nog wel eens beter zijn.
Het is dat ik een 1300 heb, die ik niet weg zal doen voor een 1100, maar als ik een 1100 had weet ik niet of mij het het extra geld waard was om hem in te ruilen voor een 1300.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

• Like

ThunderSTreak

Mega Mijlenmaker
12 okt 2013
2.107
2.749
113
Omgeving Breda
Thunderstreak wil dat wel zijn, dat proefkonijn...
Ik ga geen proefkonijn zijn! Niet dat ik het werk van Slowhand en Noot niet vertrouw (integendeel), maar meer omdat het op mijn 1300 zeker niet gaat passen......dat is namelijk geen ST maar een FJR .......

Jammer, Ja Maar, dus!:)

Er moet dus gezocht worden naar een ander 'Guinea Pig'.

• Like
Reactions: 3 personen

Ozzy

Klokje Rondrijder
R.I.P
30 okt 2012
5.227
3.185
572
Type motor
ST1100
Toch wel flauw René .... Ik had die koppen wel willen zien .... Zo van ...Huh het past niet .... Whoehahaha

• Like
Reactions: 3 personen

Fred-A

Kilometervreter
14 nov 2012
1.127
358
83
overveen
Type motor
ST1300
Ik had een 1100 maar het inruilen o;p een 1300 is het meer dan waard geweest en nog steeds

ThunderSTreak

Mega Mijlenmaker
12 okt 2013
2.107
2.749
113
Omgeving Breda
Toch wel flauw René .... Ik had die koppen wel willen zien .... Zo van ...Huh het past niet .... Whoehahaha
Ja dat wel, maar het is zo zonde voor mensen die zich inzetten voor de goede zaak.... Demotiveert hen wellicht. Is het laatste wat ik wil.

Vond het al zo aardig dat ze mij de Mark I versie gunde.

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
4.463
1.992
113
51
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
PDF-je van Ome Noot vergroten op de kopieermachine met 105% en je hebt de juiste maten!:)

Mallen worden deze week gemaakt, daarna carbonfolie look op de Pan.

Update: de mallen zijn klaar, morgenochtend ophalen! ;)

Zie hier het resultaat!

• Like

Mikey

4e versnelling
9 feb 2013
2.232
4.138
413
Type motor
Anders
Erg netjes Jan, vakwerk!
Als ik m'n schetsplaten gepolijst heb, kom ik bij je langs voor een setje transparante.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

• Like

Mikey

4e versnelling
9 feb 2013
2.232
4.138
413
Type motor
Anders
Dank je Jan, ik weet inderdaad de weg. Maar dat polijsten.... Kan nog wel even duren. Denk dat ik het seizoen er geen aandacht aan besteed. Zal wel in de 'winterstop' worden.
Maar wie weet, ik kom vast nog eens eerder langs, dus als je dan tijd hebt. Kan ze maar alvast hebben dan.

Komt vanzelf goed.

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.235
2.681
413
57
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Mooi he...
Waar dat forum al niet goed voor is.
Een komt met een idee en werkt dat uit. Bijvoorbeeld kartonnen mallen voor de frameprotectors.
Rollen carbonfolie besteld via e-bay.
Zit die krotekoker avonden lang te tekenen en te snijden tot blaren op de vingers aan toe.
Dan wordt het een beetje geperfectioneerd door een gozert die houten mallen maakt en vervolgens is er en professioneel bedrijf die er gewoon een stans voor maakt..
Geweldig dit.
Jan als je mij de prijs wil mailen via PB dan wil ik graag een setje bij je bestellen.
Mijn protector mogen wel vervangen worden..
Ik ga niet weer een rol carbonfolie bestellen voor een enkel setje.
Zo kan het ook en houden we Jan ook aan het werk.
Tip... groepsaankoop.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dat destijds ook heb gedaan.

• Like

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
4.463
1.992
113
51
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Ik sluit me aan bij de mooi woorden van Ome Noot!

Jan, wil ook nog wel graag een setje van Carbon. Wil je me even laten weten via pb hoe dat werkt? Heb ik een set op reserve.

Ik zeg..... Groepsaankoop ;)

slowhand

Graficus
14 nov 2012
1.173
589
113
Almelo
www.WesselsReclame.nl
Type motor
ST1100
Het setje heb ik gesneden uit gegoten Avery 800 folie.
Dit wordt gebruikt voor duurzame auto-belettering, maar is slechts 0,1 mm dik.
Ik weet dus niet hoe deze zal slijten. :rolleyes:
Bij genoeg animo kan ik een dikkere folie bestellen.
Arno en Rimco stuur je adres maar in een pb, dan stuur ik een setje op
om te testen.

• Like

vincentb

3e Versnelling
1 nov 2012
142
35
28
32
Heino