• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Garmin GPS foutmelding Basecamp

Fox

2e Versnelling
12 okt 2016
51
38
18
67
Oostende
Type motor
ST1300
iedere keer dat ik de Zūmo 590 aansluit krijg ik deze foutmelding. Routes downloaden of uploaden werkt niet. Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn en hoe op te lossen?

fout Garmin.jpg

Fox

2e Versnelling
12 okt 2016
51
38
18
67
Oostende
Type motor
ST1300
Ik gebruik Basecamp. Zelf op een 2e pc krijg ik dezelfde foutmelding.
Ook al andere kabel gebruikt.

Tukkerpanman

5e Versnelling
27 feb 2013
788
805
93
Type motor
Geen
dit klopt heb ik ook met basecamp.. gewoon weg klikken
alles werkt gewoon..vermoed dat dit komt door de omzetting van 590 naar 595
heb ook nog een 590 deze is niet omgezet naar de 595 en heeft geen last hiervan

Fox

2e Versnelling
12 okt 2016
51
38
18
67
Oostende
Type motor
ST1300
Ik ga de mijne resetten naar 590. Routes die door motoclub erop gezet zijn zie ik thuis niet op Basecamp. Copij op SD-kaartje wordt dan wel gelezen. Raar

Tukkerpanman

5e Versnelling
27 feb 2013
788
805
93
Type motor
Geen
wat bedoel je met routes die door de motorclub erop zijn gezet, ik laad zelf de routes
met basecamp via een track en deze omzetten naar een route op de Zūmo

Fox

2e Versnelling
12 okt 2016
51
38
18
67
Oostende
Type motor
ST1300
Bij een rondrit georganiseerd door een motoclub wordt terplaatse de route op de Zūmo geladen. Maar thuis ziet Basecamp die routes niet staan.

Polleke

4e Versnelling
14 nov 2012
202
79
28
59
Opglabbeek
Je hebt toch in het intern geheugen gekeken,en anders in de map GPX Current.gpx zouden ze in moeten staan

Fox

2e Versnelling
12 okt 2016
51
38
18
67
Oostende
Type motor
ST1300
Een jaar verder en ............. nog altijd dezelfde problemen
Toestel is terug 590 met de laatste firmware versie 4.60.
Toch krijg ik zowel bij Mapsource of Basecamp een leeg toestel (intern en sd-kaartje)
Sporen, tracks en routes naar toestel exporteren kan, maar er terug afhalen ...... ze staan erop maar in spokenland (totaal onvindbaar) :confused:
Woensdag een mooie rit van een motoclub gereden die ik wil bewaren.
Ik kan ook geen oude gegevens verwijderen
Wie weet hoe ik dit terug in orde krijg?

Garmin basecamp.jpg

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
474
255
63
68
Type motor
ST1100
Hoi FOX gewoon even bellen naar WAYPOINT helpdesk zo op gelost.
088-0226900 Wordt je heel netjes geholpen.
:vroem:

Polleke

4e Versnelling
14 nov 2012
202
79
28
59
Opglabbeek
Routes en track kan je niet vanuit Basecamp wissen dat moet je in het toestel zelf doen
sluit je toestel aan de pc zonder basecamp open te doen,dan laat je hem herkennen en opent de map GPX,(foto 1 en 2)daar zouden de routes en de tracks moeten instaan

En anders kijk eens in je toestel met javawa device manager,of je daar iets terug vindt

wat ook kan is dat je in basecamp onder aan de lijst de vinkjes verkeerd hebt staan
3 de foto is vinkje op en bestand staan dat er niet is
4 de foto is het vinkje op alle bestanden

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Twointje Pan

Polleke

4e Versnelling
14 nov 2012
202
79
28
59
Opglabbeek
O maar TomTom kent er ook wat van,probeer maar eens een route/track terug te vinden als je die nog niet geïmporteerd hebt(en ze staan er in), waar geen internet ter beschikking is,en ook als dat zo was ze staat nergens online, niet op MyDrive niet op MRA,ze staat enkel op de PC van de organisatie en is geladen via een kabel,
ik heb aan vele gevraagd niemand wist het,ik weet het nu ,maar je zoekt je dood,en er staat niets van in de handleiding.Bij een Garmin staan die mooi in een mapje

Laatst bewerkt door een moderator:

GD MAJK

2e Versnelling
27 aug 2017
80
48
18
Type motor
ST1300
Garmin of TomTom, 't is maar waar je jezelf het beste mee voelt. Ben al jaren tevreden van mijn Garmin en Basecamp. Kronkelroetes kan je genoeg downloaden maar met basecamp kies je elk stukje zelf.
Wat het probleem betreft heb ik helaas geen ervaring. Heb je al geprobeerd om de SD kaart rechtstreeks op een kaartlezer te gebruiken en niet via het toestel? Dat werkt in basecamp overigens een pak sneller, ook als de kaarten op je PC geïnstalleerd staan zoals bij mij.
Veel succes. Ik heb het dan wel over de onverslijtbare Zumo550.

Twointje Pan

3e Versnelling
14 nov 2012
185
140
43
57
Deinze
Type motor
ST1300
Ik snap niet waar iedereen zich hier druk overmaakt , iedereen zijn eigen keuze laten en niet een ander zijn wil willen op drijven.
Dit is toch een forum om elkaar ter kunnen helpen als ik mij niet vergis , waarom dan steeds elkaar afzeiken of een of ander merk afbreken daar dient dit forum toch niet voor..
Ik gebruik een Zūmo 590 omdat dit mijn eigen keuze is en na jaren geen problemen te hebben gehad met mijn Garmin toestellen.

Gasten help elkaar gewoon als jullie kunnen , dat is de sterke punt van dit fantastisch forum.

Twointje Pan

Fox

2e Versnelling
12 okt 2016
51
38
18
67
Oostende
Type motor
ST1300
Bedankt voor alle reacties. Voorlopig gebruik ik JaVaWa om mijn bestanden terug op de PC te zetten. En binnenkort ga ik naar Waypoint op advies van “ijskonijn”

• Like
Reactions: dakkie

Polleke

4e Versnelling
14 nov 2012
202
79
28
59
Opglabbeek
Dus met die vinkjes is het niet gelukt,en vreemd als javawa device manager het ziet ,zou windows verkenner het ook moeten zien,en vandaar uit kan je de routes ook op je pc of basecamp krijgen

MrGPS

3e Versnelling
8 mrt 2016
123
107
43
55
O maar TomTom kent er ook wat van,probeer maar eens een route/track terug te vinden als je die nog niet geïmporteerd hebt(en ze staan er in), waar geen internet ter beschikking is,en ook als dat zo was ze staat nergens online, niet op MyDrive niet op MRA,ze staat enkel op de PC van de organisatie en is geladen via een kabel,
ik heb aan vele gevraagd niemand wist het,ik weet het nu ,maar je zoekt je dood,en er staat niets van in de handleiding.Bij een Garmin staan die mooi in een mapje
Ik begrijp het probleem niet.

Als de route als gpx op een pc staat:
- koppel de rider aand e pc en druk op het scherm van de pc op 'routes laden'
- het toestel wordt gezien in verkenner en je kunt je gpx bestand copieren
- vervolgens koppel je de rider los en zal het toestel vragen of je de routes wilt importeren.

Ik vermoed dat je dat laatste over het hoofd gezien hebt. En dan kun je er op dat moment niet bij. Drie opties:
- weer even de zelfde handlingen doen, maar dan zonder overzetten van een bestand
- het toestel even helemaal uitschakelen
- indien via sd: de sd kaart even verwijderen en opnieuw plaatsen

Polleke

4e Versnelling
14 nov 2012
202
79
28
59
Opglabbeek
Hans,nee hij had de route geïmporteerd en was vertrokken(omdat degene op de GPS tafel de route en de track had meegegeven, in plaats zoals de afspraak was enkel de track in de TomTom's mee te geven)en natuurlijk na twee kilometer stond hij daar terug(twee viapunten)was de eerste keer dat hij met TomTom reed.en omdat de rij zo lang was en ik wist dat die in het toestel moest staan hebben we ons dood gezocht,en toen toch maar terug aan de pc gehangen,maar ondertussen weet ik al hoe ik het moest doen(TomTom forum en GPS forum de vraag gesteld).Geen intrnet beschikbaar en de rit stond ook op geen enkel online app, enkel op de pc.en er was gen sd kaart aanwezig in het toestel,en ik heb zelf ook geen TomTom dus zoeken zoeken zoeken.

MrGPS

3e Versnelling
8 mrt 2016
123
107
43
55
Ik heb je toelichting vier keer gelezen maar, spijt me, ik kan er geen soep van koken... De drie genoemde opties geleden overigens ook voor als er in een gpx zowel een route als een track staan (wat inderdaad ongewenst is).
maar ik begrijp dat je de oplossing toch al gevonden hebt.

Polleke

4e Versnelling
14 nov 2012
202
79
28
59
Opglabbeek
Hoe je een route en tracks in toestellen laadt weet ik, ik laad er 10duizenden per jaar in,daar hoef je me niets meer van te leren
die dag zaten we met 6 mensen aan de GPS tafel,want ik kan niet iedereen bedienen.

Maar vele kopen een nieuwe TomTom,want dat is zogezegd gemakkelijk, heb je geen cursus/handleiding voor nodig,en dan krijg je van die dingen,want wat ze doen na dat de track/ route is geladen hebben we op de GPS tafel geen weet van,en weinige kennen hun toestel (is met Garmin ook)
Ze komen wel terug als er iets niet gaat, wat 95% hun fout is.

,Dus ik bedoel gewoon als je op een TomTom een foutje maakt met importeren, je niets kan terug vinden,zonder dat je er weet van hebt dat je het toestel volledig moet uitschakelen,bij een Garmin vindt je dat gewoon terug,onder importeren,en bij een TomTom niet.

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
1.790
822
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Ben gestopt met lezen. Gebruik allemaal je eigen apparaat en wees daar blij mee.
Rij lekker op jouw eigen fiets en wees daar trots op. Aan de deur wordt niet gekocht.

Polleke

4e Versnelling
14 nov 2012
202
79
28
59
Opglabbeek
Dan moet je leren lezen,wat heeft dat nu met een apparaat te maken,ik geef gewoon uitleg wat er mis is gegaan,mij interesert het niet of je met TomTom of Garmin rijdt er zijn ook nog andere apparaten.

Bovenaan Onderaan