FF een update

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

MartinN

1e Versnelling
15 jul 2018
40
35
18
58
Eemsmond
Type motor
ST1100
Zo..ff een update ...wil wel af en toe wat van me laten horen.
Hoop dat k t volhoudt.:)

Man wat rijdt de Pan heerlijk!
20180801_163607.jpg
Stilletjes vergeleek ik hem met mijn vorige GTR1000 maar no way !
De Pan is zo veel stabieler,comfortabeler...bleef heerlijk stabiel ..en bleef leveren onderweg.

Heb het plan opgepakt doordeweeks op de motor naar t werk te gaan en de auto op t werk te stallen en als ik naar huis ga neem k de auto.

Dit weekend echter,omdat k m'n Pan net heb , op de motor naar huis gegaan.
Zo'n 2:15 gestuurd en genoten..jeemig wat heb ik genoten...alles doet ie en met souplesse en gemak.
Superblij !
Moest wel ff eraf onderweg want k dacht ff geen man meer te zijn...:Sip:.was een tintelend gevoel op de plek waar het zich zou moeten bevinden:(.

Was gelijk over zodra k afstapte , k was er weer :Biggrin

Moet na jaren niet gereden te hebben denk ik er ook wel aan wennen en ..OK...k ben inmiddels een dagje ouder.Pleasantry

Maar genoten heb ikDirol

Verbruik moet k nog ff afwachten .

Eenmaal thuis uiteraard veel eraf gehaald...los handvat links vastgezet met locktite.
Zijn verwarmde handvatten en k wil ze nog ff houden...zien er nog aardig uit ook.

De topkoffer had leds die t niet deden ...kleine klus(kabeltje los in aansluiting) dus de extra remlichten doen het nu ook

Ruit eraf gehaald en alles eronder..kuip deels ontmanteld ...er zat een sigarettenaansluiting in het rechtervakje.
Niet dus..ja een lege huls van wat ooit een is geweest.
Maar de kabels lagen er nog iets verder weg dus een nieuwe geplaatst.
USB adapter erin en een USB kabel getrokken naar de bovenkant.

Daar zit een ram mount ..hier heb k een telefoonhouder voor gekocht (navigatie etc nu mooi te gebruiken)
Nu kan het kabeltje via de houder de telefoon mooi opgeladen houden :good:

Nu is nog onderweg van Aliexpress een communicatieset voor mijn Schuberth C3 zodat ik daarmee ook van muziek kan genieten onderweg en telefoneren Rolleyes
Lijkt een goede te zijn en kostte me € 44,-
9200000087885280.jpg niet op de foto maar in t echt wel een mic bij.

O ja en kijk een wat een mooie sleutelhanger ik heb gevonden !
0041126.jpeg Kijk die kleur toevallig blauw zijn haha.

Nu wou ik eigenlijk nog beide koplampen nog door lussen zodat ze beide branden en beide ook groot licht kunnen geven maar wil dit weekend ook een beetje bijkomen van t werk en afwezig zijn en dus genieten van
t thuis zijn :Biggrin dus bewaar ik dat voor een later weekend.

Moet toch nog stekkers hebben en eens rustig kijken/lezen hoe dat t beste aan te pakken.

See ya en een goed weekend gewenst:biker:

Bijlagen

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
313
338
63
51
Leiden
Type motor
ST1100
Leuk om te lezen! Het enthousiasme spat er van af :biker:

Als je de koplampen gaat doorlussen, even checken of er al een relais tussen zit (vanaf bouwjaar ?? standaard) (Henkipedia kom er maar in met juiste jaartal)
Dan even een H4 koplampstekker op autosloop halen met 3 draden met haaks stekertje en 1 zo'n ding overprutsen in bestaande stekker. (Die heeft origineel maar 2 aansluitdraden)
Dan even netjes solderen en klaar is Klara...

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.163
1.304
113
57
Zaandam
Type motor
Anders
of Martin.
gevoel dat je na 2:15 uur niet meer voelt of je Martin of Martine bent... tsja je zadel moet nog inzitten op jouw zitvlak?
Hoewel het na 2 uur rijden wel slim schijnt te zijn om even wat anders te doen. iets met concentratie ofzo geloof ik.

MartinN

1e Versnelling
15 jul 2018
40
35
18
58
Eemsmond
Type motor
ST1100
@Tommie ..denk dat het voor beide ..het zadel zowel als voor mij..inderdaad een kwestie van wennen was.
Maar zoals je zegt ..af en toe eraf is als nieuw er weer op :Biggrin

@PanPan...k heb gisteren zo'n stekker gehaald..m'n Pan is uit 2001 en wat ik kon teruglezen heeft ie dus al een relais...k hoor hem ook duidelijk in "klikken"

T is voor de volgende keer, wil ff goed terugzoeken hoe het best bereikbaar maken (of helemaal eruit ?) v/d koplamp zodat ik er een beetje makkelijk bij kan. Gaat goed komen :good:

Vandaag en morgenvroeg de koffers weer pakken en dan morgenvroeg on the move again ..heerlijk vooruitzicht weer te mogen rijden ...
Sorry:Pardon: maar 'k blijf sowieso altijd lang blij met m'n spullen en dit is echt iets om lang blij mee te zijn :biker: Dirol

O ja ..als je een mooie blauwe Pan tegenkomt op de highway en de berijder groet...dat kan heel goed ik zijn:vroem: ...ondanks dat ze in het westen (ben ik achter gekomen) bijna niet meer groeten blijf ik het stug volhouden.
om niet te vaak teleurgesteld te worden ga ik het dan alleen maar bij toerbuffels doen dan :BiggrinBlush

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.124
1.466
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Werk aanstekelijk jouw enthousiasme ;) leuk om te lezen en wbt het groeten ik blijf en groet iedereen en slechts een enkeling groet niet terug......maar das midden ned.

Keep up the :good: work

MartinN

1e Versnelling
15 jul 2018
40
35
18
58
Eemsmond
Type motor
ST1100
Dank je elmo.. trouwens....kon het niet laten voor k morgen weer naar t westen ga...

Toch maar weer los gebouwd en wilde de koplampen door-lussen....was dit in het verleden al gebeurd !!
Maar de bovenste was blijkbaar losgeschoten , deze heb ik vernieuwd en gesoldeerd en netjes afgewerkt.

Toen getest en...nope...balen dus ...wacht eens ff ...ja hoor ..lamp kapot .
Na plaatsen van een nieuwe lamp heb ik nu dan toch ook twee dim en twee groot licht bundels op mijn Pan ..yeah..:klap:
Kunt er niet echt lekker bij maar goed ..it's done.

Nu lekker in de tuin ff bij de vrouw..t is nu goed te doen met deze temp en hier een beetje wind nu Drinks

Tante Anita

Kilometervreter
7 okt 2016
1.549
910
113
36
Den Haag
Type motor
Geen
Ik maak weinig mee dat ik niet terug gegroet wordt. Het valt me wel op dat dat vaak de snelle jochies op buikschuivers zijn.
Van choppers en toermotoren krijg ik vaak wel een groet ( en vaak een goedkeurend knik van de oudere mannen op choppers. Tja, zo vaak zien ze kennelijk geen vrouw op een toerbuffel).
En dat allemaal in omgeving Den Haag :p

Putput

2e Versnelling
9 nov 2014
65
50
18
53
Dieren
Type motor
ST1100
Ik groet bijna altijd, maar niet als de berijder in korte broek en T-shirt op de motor zit.... Waarom ? weet het zelf eigenlijk niet, behalve dat ik die motor rijder dom bezig vind.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.509
2.035
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Yup, die nutcakes op teenslippers steek ik ook geen poot tegen omhoog. Voor de rest eigenlijk alles wel, al vindt racevolk het nogal eens beneden hun waardigheid om terug te groeten, lijkt het soms.

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.535
2.421
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Maar we groeten wel motorrijders die misschien gezopen hebben, of die zich misdragen in het verkeer, zonder dat wij dat weten.
Interesseert mij niks, voor mijn part rijden ze in een borat pakje.
En ik denk dat geen een van ons, nooit te hard gereden heeft, of een andere verkeersovertreding heeft begaan.
Dat maakt ons net zo onverantwoordelijk als degene die in een zwembroek op de motor zitten.

“Iets met vorm en inhoud”

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.509
2.035
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Nou, iemand die als een beest voorbij komt sjezen groet ik overigens ook niet hoor. En voordat ik vanaf mijn motor kan vaststellen dat die tegenligger gezopen heeft dan heeft-ie wel heul veul gezopen! :)

Tuurlijk doen we allemaal wel eens iets wat niet helemaal netjes is, en daar krijgen we dan soms een bedankbriefje van het CJIB voor. Maar da's voor de meesten van ons geen boze opzet, doorgaans incidenteel en naar beste kunnen ingeschat. Dat maakt voor mij zeker wel een verschil in (on)verantwoordelijkheid!

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.535
2.421
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Marcel, ik bedoel dat we soms allemaal voor moraalridder kunnen spelen, maar zelf ook wel eens de wet overtreden. In die context moet je niet gaan klagen over andermans gedrag op de motor.

(Snap natuurlijk wel je punt die je maakt)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.124
1.466
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Dan had je vast niet gezien dat ik mn hand opstak nose toen ik je voorbij reed met 230 km/h:Biggrin:Biggrin:biker: