FEMA enquete.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.479
2.006
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.501
2.386
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Omdat de duitsers (naar het schijnt) wegen afsluiten wegens geluid overlast, speel ik toch ff de moraalridder hier. Want te hard geluid wordt nu mijn probleem. Ik kan namelijk niet rijden waar ik zou willen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.479
2.006
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Maar dat was toch op voorhand te voorspellen?? Dat gel*l van 'loud pipes save lifes' is een self-terminating prophecy, een kind kan dat bedenken. Het aantal motorrijders groeit de laatste paar jaren gestaag, dus ook de overlast veroorzakende herrie-aso's. (Het blijft me overigens verbazen dat er zoveel mensen zijn die blijkbaar voldoende verstand hadden om een motorrijbewijs te halen maar niet voldoende om er verantwoord mee om te gaan . .).

Hetzelfde geldt (in mijn beperkte boerenvisie) voor het hele in-je-zwembroek-op-de-motor-is-mijn-beslissing-verhaal. Als er op jaarbasisi maar voldoende motorrijders met gruwelijke schaafwonden ziekenhuisbedden in beslag houden (met navenante kosten) komt er vroeg of laat vanzelf dwingende regelgeving voor het gebruik van motorkleding. In België hebben ze daar al een voorschotje op genomen.

beesaa65

3e Versnelling
10 feb 2015
119
63
28
58
Maastricht
Type motor
ST1300
Ingevuld. En ja, toen ik begon 40 jaar geleden was ik ook van de loud pipes beweging, met als gevolg dat ik altijd last van een piep in mn oren had als ik had gereden. Toen ik begon met dragen van oordopjes, was ook de loud pipes niet meer aan de orde. Wat een genoegen om zonder piep in de oren van de motor af te stappen.

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.147
1.288
113
57
Zaandam
Type motor
Anders
done.
En wat dat loud pipes gel*** betreft, het geluid gaat voornamelijk naar achteren. Daar ben je dus al geweest en is niet interessant meer, is alleen irritant voor diegene die achter je rijdt.

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.501
2.386
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Als er zo een koffiemolen voor mij rijdt, harley, word ik niet blij.
Zoals marcel zegt: bull shit verhaal “mensen horen mij aankomen”.
Enige respons daarop: waar ga je niet met flitslichten rijden, want dove mensen horen je niet.
Had op Facebook gezet: boetes voor motoren die te hard geluid maken.
Kreeg als antwoord (van een toetsenbord held): gore klootzak.
Wie weet tref ik die meneer ooit en duw ik die uitlaat bij hem naar binnen, waar de zon niet schijnt.
Meeste gasten, en begrijpelijk, nemen zo een uitlaat, omdat het gewoon gaaf klinkt. En ze hebben gelijk ook. Maar zodra je merkt dat mooie wegen worden afgesloten door die brulpijpen, dan moet je toch wel een enorm bord voor je kop hebben om te blijven rijden met die pijp. Dan wordt het, mijn inziens, een principe zaak. En wil je je gelijk halen.
Amen.

sunriderke

4e Versnelling
14 sep 2014
284
153
43
36
tienen
www.sunriders.be
Type motor
ST1300
Ik ben van mijn open uitlaten ook afgestapt.
Zal wel proberen om te sparen voor een setje Delkevic uitlaten.
Die maken een mooi geluidje maar klinken niet te hard.
Ik hoor mijn motor graag draaien maar als ze je op circuit in Mettet eraf gooien omdat je 140decibel maakt denk ik dat het TE was.

"BattlePan"

rav4

3e Versnelling
17 nov 2012
139
41
28
62
Deventer
Type motor
Anders
Wat nog erger is, is dat ze ook nog met oordoppen rijden omdat het zoveel lawaai maakt.:(:(.
Blijf erbij dat die open pijpen alleen maar voor het showen zijn, en verder geen enkel nut heeft.
Politie zou wat dat betreft veel meer moeten handhaven.

survaye ingevuld

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.479
2.006
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Ik kijk er altijd wat meewarig naar als ik zo'n brulpijpenbrommer voorbij hoor rijden . . Voor mijn gevoel zijn dat soort figuren nog steeds jochies van zes met melkkartonkleppers tussen de spaken. Een schreeuw om aandacht, zielig eigenlijk. Niks mis met een mooi motorgeluid hoor, maar dat zit 'm volstrékt niet in de geproduceerde decibellen!

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.501
2.386
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Helaas Marcel, op fb zijn het vooral de 30, 40 en 50 plussers die erg boos zijn dat ze hun loeipijpen misschien moeten verwijderen.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.479
2.006
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
"Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn", Dennis! :)
Ik denk dat we het wel eens zijn; brulpijpen en een drukbevolkt Nederland zijn geen goede combinatie.

DennisMe

5e Versnelling
30 dec 2016
408
359
63
48
Vlissingen
Type motor
Geen
Laatst was er ook een bij de motor reparatiezaak waar ik wat remmenvet wilde scoren. Open uitlaten, kwa leeftijd volwassen. Hij schaamde zich inmiddels voor de herrie en de reacties in de buurt. Elke ochtend de motor op veilige afstand van de buren starten wordt ook snel vervelend he... Hij was op zoek naar een set gebruikte uitlaat dempers. Jammer dat de meesten het niet eerder doorkrijgen.

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.147
1.288
113
57
Zaandam
Type motor
Anders
Ik denk dat we het hier als mooi geluid rijders allemaal wel eens zijn. (ja toch een V4 heeft een mooi beschaafd herkenbaar geluid)
Ik heb nog nooit een ST gehoord (gezien) met open uitlaten.

Degene die nog twijfelt aan de ergernis die het oplevert nodig ik uit bij mij, dan vraag ik of mijn buurman zijn plofding wil starten samen met zijn zoontje die ook zo'n brulboei heeft. :duivel:
Ook fijn als hij thuiskomt, je hoort hem vanaf een kilometer aankomen.

Wat mij betreft: hoge boetes, en schorsing van het kenteken.

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.147
1.288
113
57
Zaandam
Type motor
Anders
Ja, hij is weer thuis. waar hij geweest is weet niemand. maar van mij had hij weg mogen blijven, het was een stuk rustiger in de straat.

marccc

Kilometervreter
14 aug 2013
882
354
63
58
koersel ( België)
Type motor
ST1300
Omdat de duitsers (naar het schijnt) wegen afsluiten wegens geluid overlast, speel ik toch ff de moraalridder hier. Want te hard geluid wordt nu mijn probleem. Ik kan namelijk niet rijden waar ik zou willen.

dennis , je zult altijd de wet moeten volgen

Polleke

3e Versnelling
14 nov 2012
154
53
28
58
Opglabbeek
Mensen die denken dat het verschrikkelijk stoer is om met zo een kabaal rond te rijden,en die niet snappen dat het gros van de mensen die ze tegenkomen niet denken "Wauw wat gaaf" maar "Wat een takkeherrie, donder op eikel".
En maar denken dat je stoer bent

marccc

Kilometervreter
14 aug 2013
882
354
63
58
koersel ( België)
Type motor
ST1300
Mensen die denken dat het verschrikkelijk stoer is om met zo een kabaal rond te rijden,en die niet snappen dat het gros van de mensen die ze tegenkomen niet denken "Wauw wat gaaf" maar "Wat een takkeherrie, donder op eikel".
En maar denken dat je stoer bent
ja polleke , ik erger mij ook mateloos aan . het zijn net kleine kinderen die voor alle motorrijders alles willen verpesten ! uitleg van harly rijder , je hoort ons van ver afkomen , dus het is veiliger . wat moet men op zo een onzin dan nog vertellen ???

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.147
1.288
113
57
Zaandam
Type motor
Anders
! uitleg van harly rijder , je hoort ons van ver afkomen , dus het is veiliger .

Heeft de vrouw nog ruim tijd om haar vriendje de deur uit te werken voordat manlief thuis is. :rolleyes:

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.479
2.006
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Natuurlijk een stupide fantasiereden . . Je weet alleen dat hij zich ergens in de buurt van het dorp moet bevinden want alles trilt, en daarna vergaat horen en zien je! :)
(Die lui zwaaien ook nooit terug, is je dat al eens opgevallen? Als ze het stuur loslaten trilt het eraf . . Rofl)

marccc

Kilometervreter
14 aug 2013
882
354
63
58
koersel ( België)
Type motor
ST1300
net terug van 3 dagen toeren in Duitsland , opvallend maar daar klinken de harly's normaal . geen enkele die open pijpen had . op 1 engelsman na die je tot thuis in België kon horen . :bad idea::bad idea:de open pipe's zijn in Duitsland er wel echt aan het uitgaan . hopelijk ook snel in België

Guyke

5e Versnelling
18 nov 2015
701
512
93
59
Heindonk
Type motor
ST1300
In Duitsland hebben er al veel hun Harly... of ander merk moeten laten staan + een fikse boete en dan leren ze het wel :biker: