Even voorstellen,

Waterrat

Motorrijles
18 mei 2020
2
2
3
24
Type motor
Geen
Hallo allemaal,
Ik wil me even netjes voorstellen.
Ik ben de waterrat uit het mooie hoorn Noord-Holland, ik ben 24 jaar oud, en zeer enthousiast bezig met het lessen voor het a rijbewijs. Ondertussen heb ik het theorie en avb examen in één keer gehaald, en nu lekker bezig met de lessen op de weg. Als ik straks het papiertje op zak heb zou ik graag een st1100 met aan willen aanschaffen. Deze sluit namelijk heel goed aan op mijn wensen en budget. Ik geef niet veel om super hard rijden, maar des te meer om lekkere lange ritten en motor vakanties te doen. Na heel veel zoeken lezen en vergelijken kwam de Pan in beeld. Wat mij de perfecte motor lijkt. Tuurlijk zijn er een paar dingen waar ik mezelf zorgen om maak, bijvoorbeeld het gewicht en de geschiktheid voor een beginner. Maar ik heb er alle vertrouwen in.
Mochten jullie advies hebben hoor ik het natuurlijk graag, aangezien hier een hoop experts zitten is dit daar vast de juiste plek voor. In ieder geval bedankt dat ik me bij jullie mag voegen op dit mooie en gezellige forum.

Met vriendelijke groeten,
Esdo

• Leuk
  • Like
Reactions: Tiesemans en Cabby

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
2.480
1.459
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Welkom hier en van dat gewicht niks aantrekken.
Vandaag lui voor hun eerste lesdag op een 1600 cc 6 cyl van de Beieraars tekeer zien gaan.
Dagje circuit met een groepje liefhebbers. Als ‘ie rolt rolt ‘ie.
voor de nieuwsgierigen: De glimmende kant bleef boven. Er ging alleen een Varadero onderuit.
Veel plezierige km’s en hou de glimmende kant boven..

• Leuk
  • Like
Reactions: Cabby en Waterrat

PanEuRoel

Klokje Rondrijder
15 jan 2015
3.618
2.236
113
Hulst
Type motor
ST1100
Dag Esdo, van harte welkom op dit prachtige forum!!! :vroem: Heel veel plezier met je Pan en het forum.

• Like
Reactions: Waterrat

the rooster

Beginnend Bestuurder
28 mrt 2020
19
20
3
43
Wijckel
Type motor
ST1300
hallo belangrijk is denk ik dat je wel proef gaat rijden en geen ritje van 5 kilometer.
er is natuurlijk niks mis met een Pan maar een motor moet wel bij je passen
doe er je voordeel mee en succes

• Like

Raaipan

Mega Mijlenmaker
15 jul 2016
2.314
1.230
113
58
Nieuweroord
Type motor
ST1300
Welkom Esdo! Succes met het halen van je rijbewijs en het zoeken naar een mooie Pan! Maak je om het gewicht etc. geen zorgen, dat komt wel goed.

• Like

DuinPan

Kilometervreter
10 dec 2017
1.441
1.537
113
58
Haarlem
Type motor
ST1100
Welkom Esdo en veel plezier op dit forum en met je toekomstige ST1100. Je voelt het gewicht van de motor alleen als je stilstaat en als je heel langzaam manoeuvreert. Zodra je een beetje snelheid krijgt voel je niks meer van het gewicht. En met een Pan rij je altijd voor de troepen uit! Groeten DuinPan uit Haarlem

20170917 1110 OMC 25 jaar.jpg

• Mee eens
  • Like
Reactions: Waterrat en Cabby

sven.magnus

Kilometervreter
29 okt 2016
1.483
506
113
51
Muizen
Type motor
ST1100
Welkom Esdo, je hebt gelijk: de Pan is de beste motor die er is! Jouw voordeel is dat je daar al heel jong bent achtergekomen, dus je zal er extra lang kunnen van genieten.

• Mee eens
  • Like

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
951
594
93
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Welkom Welkom @Waterrat !!! :good:
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen (ook nog niet zo lang mijn rijbewijs en snel van een 650cc Deauville naar een 1100cc Pan gegaan) dat als beginner de Pan wel even wennen is.
Niet zozeer het gewicht an zich want idd als hij eenmaal vlot onderweg is is het een genot maar wel het verschil met je lesmotor ervaring op lagere snelheid.
Zo makkelijk als dat ik op de lesmotor langzaam kon manoeuvreren en U'tjes draaide zo moeilijk is het op de Pan en zeker tussen de oren.
Hij intimideert je echt.
Je merkt gewoon dat hij bij zeer lage snelheid niet wendbaar is en de neiging heeft om je te verrassen met omvallen (stapvoets). Dus er goed bij blijven met de koppeling is een must.
Wat ook een puntje is .. de eerste paar keer dat je vol gas geeft zul je merken dat je hersenen amper tot niet mee versnellen als je nog amper zoveel krachtige acceleratie hebt ondergaan want alles ademt relaxed bij deze machine.
Dus de kans bestaat dat je overvallen wordt door de Pan versnelling. Hier echt even op letten.
Verder heerlijke motor en zou niet anders meer willen.
Mocht je nog een fiets zoeken, vraag hier gerust en vaak om hulp en meningen bij je keuze.
Ga desnoods langs bij iemand die bereid is om je fiets tijdens een (lange) proefrit even te inspecteren terwijl je onderweg bent.

Laatst bewerkt:

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
749
396
63
Type motor
Geen
Gewicht is geen probleem....... naaaa soms wel hoor. Maar eerlijk is eerlijk het is een TOP MOTOR.
Veel succes met het behalen van dat fel begeerde roze stukje plastic en mogelijk een Pan in de toekomst.

Oppie

Kilometervreter
4 nov 2012
1.043
519
113
47
Zwaag
Esdo, van harte welkom hier op het forum. Heel veel plezier hier en mocht je iets willen weten of willen proefzitten (ik woon in Zwaag) dan ben je welkom.

gr
Rowdy aka Oppie

RRR

Kilometervreter
18 sep 2016
847
472
63
Dalen
Type motor
ST1300
Welkom op dit Pantastische forum. Je gaat hier veel informatie, wetenswaardigheden en humor vinden. Zelf ooit de overstap gemaakt van een XJ700 naar een ST1100 en wat hier al geschreven is, klopt. De 1100 is niet dé motor voor bijzondere verrichtingen. De meeste 'ongelukjes' met een Pan gebeuren tijdens het met de hand manoeuvreren, waardoor mensen 'm vanwege zijn hoge gewicht nog wel eens laten vallen. Bij erg langzame en krappe bochtjes is het gewoon een zwaar ding waar je rekening mee moet houden, maar hij is een genot om mee te rijden en bij uitstek geschikt waarvoor jij 'm wilt gebruiken - lange vakantieritten. Ik ben ooit eens in één dag op m'n 1100 van het Gardameer naar huis gereden en geen centje (zadel)pijn. Grote actieradius en uitstekende windbescherming. Je wordt gewoon niet moe op een Pan. Wil je iets lichtvoetigers, ga dan voor de ST1300. Er is hier wel een draadje te vinden over de voor- en nadelen van de 1100 versus de 1300. Succes met je zoektocht naar je toekomstige Pan.

Laatst bewerkt: