Eten tijdens je reis.

Discussie in 'Tips, Trucs en Wetenswaardigheden' gestart door Mister Vogezen, 17 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
Gesloten door: panman1100
Reden: op verzoek = duidelijk
Datum sluiten topic: 03:48 27-07-2018
  1. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

Eten tijdens je reis , we moeten het allemaal doen en drinken ook .
    Je dagelijkse drang naar eten , lunch & avondeten maak je zo duur als jezelf wilt.
    Voor mijn 12 daagse trip in september zal het niet anders zijn.
    Is het gebruikelijk om een lunchpakket te maken aan de ontbijttafel in het hotel ?
    Betaal je daar extra voor of denken we , bah het zit mee in de prijs van het ontbijt ?
    6 , 8 Boterhammen met wat beleg tussen en wat fruit en een droge koek is voldoende denk ik om de avond wel te halen.
    Of onderweg ergens stoppen , een stokbrood kopen en een pot choco en smeren maar ?
    Warm avondeten + drank reken ik op ongeveer 20 euro per avond en is volgens mij wel haalbaar want ik hoef geen kaviaar :) en ook niet elke avond pizza.
    Water neem ik zoveel mogelijk van thuis mee , kleine flesjes en wat zero frisdranken evenals wat fruit en koekjes.
    Hoe doen jullie dit als je een rondreis maakt ?

2. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Het is vakantie, neem lekker de tijd voor alles... Ontbijt is ontbijt. Asosiaal om een lunchpakket van die omvang te maken. Veel hotels geven aan dat het niet is toegestaan om etenswaren mee te nemen.

• Mee eens Mee eens x 3
    • Top Top x 1
  3. elmo

elmo Mega Mijlenmaker

Vaak kan je gewoon een lunchpakket bestellen dan staat het klaar voor je.
    Je kan ook overleggen dat je niet alles lust en evt zelf s morgens het klaarmaakt dan al niet tegen vergoeding.

4. Rimconator

Rimconator Klokje Rondrijder

@Mister Vogezen : ik doe het tijdens mijn reizen volgens het 11e gebod: Gij zult genieten....

Meestal tussen 8 en 9 ontbijten. Gewoon rustig aan, lekker eitje, jus d'organge, witte boterham met nutella, yoghurt met cruesli en koffie.

De ritten zijn meestal tussen de 250 en 300 km. Eerste stop doen we dus na 100 km. Koffie (met iets erbij). Daarna weer verder. Lekker lunchen (op tijd!) waar de locals lunchen. Let op de witte busjes en de mannen met de witte overalls/werkbroeken.

Daarna weer lekker rijden en stoppen met wat fris of water. Daarna lekker richting hotel om even uit te rusten, te zwemmen en daarna lekker te dineren met een biertje of wijntje.

Lekker genieten van de plaatselijke gerechten en de vriendelijkheid van de mensen.

• Mee eens Mee eens x 6
    • Winnaar Winnaar x 1
  5. Stekel

Stekel 5e Versnelling

Als ik alleen een trip maak ontbijt ik altijd zeer goed. En voor de rest van de dag ergens een bakje koffie, flesjes water en 2 snickers met een bierworstje.
    Doe ik al jaren.
    Met meerdere mensen gewoon een lunch onderweg pakken.

• Leuk Leuk x 1
  6. Dennis

Dennis The Preacher

Gewoon langs de weg een lekkere maaltijd pakken. Ga niet met gesmeerde broodjes rijden op een motortrip van een paar dagen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  7. ijskonijn

ijskonijn 4e Versnelling

Zelf stop ik met mijn maat bij een supermarkt slaan dan lekkere broodjes in met lekker beleg en drinken ,en stoppen dan op een leuk plekje .
    Maar dat is voor ons genieten ,maar gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde.
    Want als we allemaal het zelfde zouden zijn zaten we b.v allemaal met een hengeltjes langs het water.
    Te wachten op iemand die je niet kent.
    Yahoo:

• Leuk Leuk x 2
  8. Hupelde

Hupelde 4e Versnelling

(Goed) ontbijt in hotel/pension, ergens onderweg een belegd broodje/stokje scoren en in de koeltas om dit vervolgens ergens onderweg op te peuzelen....en s'avonds natuurlijk ergens lekker eten... :)

• Leuk Leuk x 2
  9. Tommie

Tommie Kilometervreter

Heb je wel eens naar een broodje worst of kaas gekeken als dat, met dit weer, een paar uur in je koffer zit? :Bad
    Ik ga wel ergens lunchen. motorrijden=genieten

Dit gezegd hebbende, ik ben wel eens in een (duits) hotel geweest waar ze er op stonden dat we een lunchpakket maakten en meenamen. nou was aan het hotel de halve middenstand van het dorp verbonden dus misschien had dat er wat mee te maken. Waarmee ik wil zeggen: vraag het in het hotel.
    kraanwater is in Duitsland goed drinkbaar.

10. Dennis

Dennis The Preacher

@Tommie weet je wat vissen doen in het water?

11. Mister Vogezen

Zwemmen ?

• Lol Lol x 2
  12. Zonneschijn76

Zonneschijn76 Kilometervreter

Echt goede smaakvolle maaltijden.

• Mee eens Mee eens x 1
  13. elmo

elmo Mega Mijlenmaker

Dat is noodrantsoen geen eten........
    Als je goed ontbijt dan heb je aan een lunchpakket of een uitsmijter ergens genoeg .
    Ik zit regelmatig in een hotel en goed ontbijten is belangrijk.

• Mee eens Mee eens x 1
  14. Jan KoekePan

Is beslist geen noodrantsoen Elmo, gaan vrijdag ook mee naar de Himalaya.
    Prima volwaardige, voedzame, eiwit- en calorierijke maaltijden..
    Ik ga er drie weken lopen, samen met mijn zoon, soort ultiem vader en zoon ding!

• Top Top x 4
    • Leuk Leuk x 1
  15. Mister Vogezen

Hoi Jan ,
    bedoel je met lopen , rennen ?
    Of bedoel je met lopen , wandelen ?

16. slop

slop 3e Versnelling

ehhh, zitten er onder de panrijders geen tent kampeerders meer ?
    Als de mogelijkheid er is, gebruik maken van de broodjes voorziening op de camping.
    met de middagmaaltijd even langs een lokale supermarkt, en gelijk vers fruit bij je middag maaltijd. Lekkerrrr

gr. Jakob

• Leuk Leuk x 2
    Laatst bewerkt: 18 jul 2018
  17. Ome Paul

Ome Paul Kilometervreter

Kampeerder hier! ;)

Tentje met een slaapmatje achterop en gaan!

Ik probeer zoveel mogelijk van thuis mee te nemen: noodles, tonijn in blik, PANnenkoeken-mix, havermout met proteïne shake.

Onderweg koop ik bij supermarkten vers fruit.

• Leuk Leuk x 1
  18. Jan KoekePan

Lopen als in wandelen, hoewel, twee (voormalig) infanteristen hahaha..
    Zal wel lekker tempootje worden vrees ik.
    Hier ook kampeerder, Hennessy hammock om prrcies te zijn, slaapmatje en slaapzak er in.. klaar is klara...

• Leuk Leuk x 2
  19. Tommie

Tommie Kilometervreter

wachten tot ze gevangen worden.

20. Dennis

Dennis The Preacher

Nee. Wippen in het water. Echt.

• Lol Lol x 1
  21. Tommie

Tommie Kilometervreter

zucht.....

• Lol Lol x 2
  22. Jur

Jur Mega Mijlenmaker

Hè gatverdamme. Gelukkig zit er geen vis in bier, dat bedoelen die Duitsers zeker met reinheidsgebot?
    Er zit trouwens wel veel vrouwelijke hormonen in bier.

23. Mister Vogezen

Hé , ik drink wel geen bier maar krijg je van die vrouwelijke hormonen dan geen " man boobs " ?

24. Jur

Jur Mega Mijlenmaker

Nee, je gaat er dom van kletsen en slechter van rijden.
    En hoofdpijn behoort ook tot de mogelijkheden.

• Lol Lol x 2
  25. Ieniemienie

Ieniemienie Kilometervreter

O maar dat is toch niet erg? Gelukkig plassen ze er niet in. Dat vind ik pas echt vies.

26. elmo

elmo Mega Mijlenmaker

Maar ze douchen er wel in..........

• Lol Lol x 1
  27. Mister Vogezen

1 Ding is wel zeker , nu ik dit lees ga ik zeker geen vis eten !
    Lol.

28. Tante Anita

Tante Anita Kilometervreter

@Mister Vogezen die vis is schoon hoor. Het is het water waar je je zorgen om moet maken :Biggrin

• Lol Lol x 1
  29. Ieniemienie

Ieniemienie Kilometervreter

En nu proberen om weer on topic te komen. Als ik in mijn uppie onderweg ben dan zorg ik dat ik riant ontbeten heb en dat de tank vol zit. Riant als in een paar gekookte eitjes en havermout met kwark. Geen zoete troep want da's niet goed voor je bloedsuikerspiegel. Water kun je, zeker in Nederland en Duitsland, gewoon uit de kraan tappen. Ik heb hier een thermosfles voor zodat het water redelijk koel blijft (ijskoud wil ik niet hebben onderweg). Dan hoef ik alleen onderweg sanitaire stops te doen en dan het verloren vocht weer aanvullen. Tegen een uur of twee haal ik wel wat te eten. Of bij een supermarkt of bij een kraampje. 's Avonds zorg ik dat iets eet wat ik echt lekker vind. Het is tenslotte vakantie. Ook al duurt deze misschien maar een dag of twee.
    @Tommie maakt van de (meerdaagse) tourtochtjes altijd een feestje. Onderweg stoppen voor een bakkie mét wat erbij natuurlijk. 's Middags goed lunchen want: als je niet eet ga je dood. En 's middags, bij het hotel, als de fietsen goed gestald zijn en de motorkleding uit, moet het gevierd worden met een biertje dat het rubber de hele tijd contact heeft gehouden met de weg. Om 's avonds te genieten van een degelijk diner. Misschien 's avonds nog een sauna en/of zwemmen ter ontspanning. De jongste weet dat en gaat graag mee met @Tommie om "vast ervaring" op te doen met het verkeer als je op de motor zit. Soms verdenk ik de jongste er ook van dat hij het snaaien net zo leuk vindt als het motorrijden.

• Winnaar Winnaar x 2
    • Top Top x 2
    • Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  30. Tante Anita

Tante Anita Kilometervreter

@Ieniemienie ik denk dat je daar een punt hebt, jongste zoon kennende :Biggrin
    Ik geloof dat ik ook graag met @Tommie ga toeren.
    Goed ontbijt is belangrijk, goede lunch tussendoor en drinken tussendoor.
    Ik heb nog geen heel lange ritten met de motor gemaakt, maar wel met de auto. Dan stop ik toch wel om de 1.5u voor benen strekken, drinken, toilet etc.

• Leuk Leuk x 2
  31. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

Vakantie of meerdaagse trip is de tijd nemen voor jezelf.
    Dus ben je aan het toeren , dan gewoon regelmatig een stop maken en lekker ontspannen.
    Hoe je dat invult zo`n pauze is helemaal afhankelijk van je levens style.
    Relax en geniet.

La Dolce Vita

• Mee eens Mee eens x 1
  32. Tommie

Tommie Kilometervreter

Ja. Als je niet eet ga je dood. Dat is een oude familie wijsheid waar ik mij graag aan houd.
    En tsja dat eten moet ook naar binnen dus een beetje smeermiddel in de vorm van bier oid is ook noodzaak (niet tussen de middag dan is het meestal koffie).

@Mister Vogezen : Erwin geniet! Doe dat op de manier die jou het beste past en waar jij je het lekkerst bij voelt.
    Wat een ander daarvan vind mag die ander lekker zelf weten.
    Hoe ik dat op mijn manier doe heb je hierboven al kunnen lezen in het epistel van mijn muizenmeisje. Ik neem niks mee. Eten en drinken is in mijn vakantielanden net zo goed en duur (of goedkoper) als hier, maar dat is natuurlijk niet overal zo.
    Vragen kost niks, dus kan je een hotel eigenaar altijd vragen of je een lunchpakketje mag maken. (ter ere van het zo heerlijke ontbijt bijvoorbeeld).
    fijne vakantie.

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  33. Mister Vogezen

Bedankt Tommie ,

het is nog wel even nagelbijten tot de eerste maandag van september.
    Maar komt wel flink.
    Toch iedereen bedankt voor jullie reacties !

Tsjoukes.

34. Mister Vogezen

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie