data-csrf="1560712741,8d23181cccd66d35fdd02e03178a9d63" ST1300 - Email checken | ST1100-1300.eu

ST1300 Email checken

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

GrisPan

5e Versnelling
5 okt 2014
740
573
93
Schagen
Type motor
ST1300
Gisteren in het nieuws dat digitale criminaliteit de komende jaren 50% van alle criminaliteit zal uitmaken! Vaak wordt er via binnengehaalde emails malware geinstalleerd, per ongeluk toch die bekende bijlage geopend, herkenbaar?

Ik gebruik al meer dan 10 jaar het programma ePrompter (google maar of http://eprompter.com).

Dit programma leest de mails die op de server staan, je kunt dan nog voordat je ze binnenhaalt weggooien. 80% van mijn mails gaan zo daar al de prullenbak in. Kans op besmetting van malware met dit programma dus minimaal.

Ik zou zeggen 'doen'.

groet
Hans

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.603
2.297
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Tenzij je de afzender a) met zekerheid hebt vastgesteld en b) vertrouwt zou ik iedereen aanraden geen links te volgen in enig email bericht. Al helemaal niet van banken, verzekeraars en aanverwante gelegaliseerde struikrovers!

Vind je een link toch interessant, *typ* 'm dan in je browser en laat waar mogelijk allerhande troep aan het einde weg. Rare codes op het einde van zo'n link dienen zonder uitzondering om vast te kunnen stellen wélk emailtje er succes had, en daarmee wordt de waarde van jouw email adres op slag vertienvoudigd. Druk ook vooral niet op een 'Unsubscribe' link; die doen in meer dan 90% van de gevallen exact hetzelfde: vaststellen dat dit een écht gebruikt email adres is.

Als IT professional moet ik eerlijk zeggen dat er soms wel echte juweeltjes tussen zitten, waarbij ik óók -tig keer moet kijken of wat ik voor me zie nou echt of nep is. Lijkt het me belangrijk genoeg dan bel ik de toko en vraag ze of het mailtje daadwerkelijk bij hen vandaan komt. Bij twijfel niet inhalen!

Tools als ePrompter kunnen ook heel behulpzaam zijn, maar ze worden bijna allemaal gedreven door 'user input': gebruikers sturen verdachte emails op, iemand van ePrompter checkt 'm en vult de database aan. Heb jij de mazzel dat je wat hoger op de verzendlijst stond dan is de kans beslist aanwezig dat zo'n service 'm nog niet als kwaadaardig inschat . . Het helpt, maar is niet zaligmakend.

GrisPan

5e Versnelling
5 okt 2014
740
573
93
Schagen
Type motor
ST1300
Marcel, programma ePrompter heeft geen achterliggende database die iemand vult. Sec een programma die de gebruiker in staat stelt om de headers + tekst inhoud van berichten te lezen die op de server klaar staan om via de reguliere email programma`s te worden binnen gehaald. Dus ik als gebruiker kan dan aangeven dat ik die onbekende of spam mails niet wil binnenhalen, dit door ze op de server al te verwijderen. En ja, je moet er zelf bij blijven nadenken!!

• Like
Reactions: Nosegear

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.603
2.297
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Ach so. Maar dát kun je ook via webmail doen, en dan hoef je geen 3rd party te laten beschikken over jouw email account details!

GrisPan

5e Versnelling
5 okt 2014
740
573
93
Schagen
Type motor
ST1300
Met webmail moet je inloggen, eprompter checkt automatisch. Gewoon keer uit proberen dan zie je hoe het werkt! Gegevens programma staat niet bij een 3rd party, ik zie geen uitgaand netwerk verkeer die kant op dus daar zit geen probleem.

Verstuurd vanaf mijn SM-P600 met Tapatalk

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Nosegear