Electra probleem?

Bartpan

Motorrijles
13 apr 2020
9
25
13
46
Type motor
ST1100
Ik heb 12v op verlichting. Geen werkende benzinepomp of click bij het startrelais na het contact op te zetten. Omval sensor of dynamo?? Het is de 1100 van 1999 zonder ABS.
Als we de motor duwen in 2e blokeert het achterwiel. Kan dit aan de dynamo liggen? De startmotor krijgt geen stroom. Relais is goed.....

Laatst bewerkt:

Bartpan

Motorrijles
13 apr 2020
9
25
13
46
Type motor
ST1100
Stekker startrelais nakijken of die niet aan het doorsmelten is!!
Ja die is gecontroleerd. Ook de hele kabelboom tot de contacten onder de luchtfilter toe....
postings automatisch samengevoegd:

@,BartPan
Als we de motor duwen in 2e blokeert het achterwiel

Staat die soms in de versnelling??
Ja, we willen de motor laten rondgaan om te testen of de motor vast zit. Dit met de bougies verwijderd.

RRR

Kilometervreter
18 sep 2016
848
473
63
Dalen
Type motor
ST1300
Als het achterwiel blokkeert in z'n 2e versnelling en de bougies zijn verwijderd, is het de dynamo. Is hier wel ergens een draadje over te vinden. Dynamo is dan dusdanig gecorrodeerd dat de behuizing kapot is en de dynamo vastloopt.

frankie

4e Versnelling
20 okt 2019
261
188
43
45
huldenberg (België)
Type motor
ST1100
Bartpan,

ik ben niet thuis in elektrische problemen maar andere op dit forum wel. Dit geraakt zeker opgelost via dit forum. Nog even geduld er zal wel reactie op komen. Kijk alle zekeringen ook eens goed na of ze wel goed doorgeven. Wat bedoel je met achterwiel blokkeert in 2de versnelling wil je hem al duwend starten op die manier ofzo?
Stuur anders eens een pb naar panman1100 die kent de st1100 blindelinks

Succes ermee

• Like
Reactions: Bartpan

Bartpan

Motorrijles
13 apr 2020
9
25
13
46
Type motor
ST1100
Als het achterwiel blokkeert in z'n 2e versnelling en de bougies zijn verwijderd, is het de dynamo. Is hier wel ergens een draadje over te vinden. Dynamo is dan dusdanig gecorrodeerd dat de behuizing kapot is en de dynamo vastloopt.
Dankje voor de hulp. Ik ga de dynamo eruit halen (veel werk)..... Ik hou jullie op de hoogte.

Laatst bewerkt door een moderator:

RRR

Kilometervreter
18 sep 2016
848
473
63
Dalen
Type motor
ST1300
Ik ga er van uit dat het blok onlangs nog heeft gelopen. Met andere woordden: de motor heeft niet jáárenlang stilgestaan waardoor de zuigerveren zijn vastgeroest. Voordat je de dynamo eruit haalt, misschien eerst een visuele inspectie van de dynamo behuizing doen?

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
750
396
63
Type motor
Geen
We hebben hier toch al eerder een soortgelijke vermelding gehad. Dat was toen volgens mij iets met de dynamo, of heb ik het verkeerd ??

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
750
396
63
Type motor
Geen
YES. Dan zal de boel uitgebouwd moeten worden weet ik nog vanuit dat verslag.

Bartpan

Motorrijles
13 apr 2020
9
25
13
46
Type motor
ST1100
Het is inderdaad hetzelfde probleem met de dynamo. Die is gescheurd zoals op de foto.
Nu wachten op de levering van de nieuwe.

• Leuk
Reactions: PanEd