Garmin GPS Eindelijk... Zūmo en Pan getrouwd.....

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
313
338
63
51
Leiden
Type motor
ST1100
#1
Eindelijk de tijd gevonden om de Zūmo op de Pan te monteren..
Eerst maar eens alles opengemaakt en een route voor de voedingsdraad gezocht;
20150509_171030.jpg

Toen op zoek naar de accessoire aansluiting..... die zit dus verstop achter de zekeringkast, zichtbaar onder het zadel.
20150510_130554.jpg

Dus.... accu eruit en zekeringkast losgemaakt..

20150510_131701.jpg

Daar zijn ze....
Netjes bolletjes aan de draadjes van de Zumu geknepen en aangesloten. Wel even getest en werkt perfect. Netjes achter het contact geschakeld..

Toen draad netjes langs bestaande kabelboom ge-tyrapt en hier en daar ingetaped.

20150510_163316.jpg

Er is aan de zijkant van de onderste kap een mooie opening om de draad door te voeren, dus zonder te boren alles netjes vastgezet en met de beugel van navibiker de Zūmo gemonteerd.

20150510_171611.jpg

En voila.... het eindresultaat.......
Ikke is best tevree......Yahoo:Yahoo:

20150510_173540.jpg
20150510_200159.jpg

Alleen het geluid moet ik nog wat aan doen....:Thumbdown:

Heb nu de Zūmo via blauwetand gekoppeld aan een Jabra Clipper, maar dat klinkt voor geen meter....
Misschien toch maar bedraad of een Bluetooth zender met een beter (stereo) protocol aan de Zūmo hangen via het 3,5mm plugje...
 

Ozzy

Klokje Rondrijder
30 okt 2012
5.228
3.335
572
Type motor
Geen
#3
Geinig beugeltje ... Kost dat ?
 

Mark612

5e Versnelling
5 mrt 2015
419
422
63
49
Voorhout
Type motor
ST1300
#7
Dat ziet er keurig uit. Weet je (of iemand) of dat ook past met een MRA vario ruit?

Mvg. Mark
 

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
3 nov 2013
1.871
852
113
Zeewolde
Type motor
ST1300
#8
Mooi resultaat Koen. Mooi ruitje trouwens Rolleyes
Veel plezier ermee.

Groet
Ton
 

Ozzy

Klokje Rondrijder
30 okt 2012
5.228
3.335
572
Type motor
Geen
#9
Thnx Koen
 

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
313
338
63
51
Leiden
Type motor
ST1100
#10
Hoi Mark,

Of het past met een MRA vario max rui weet ik......

Dat past niet:mad:

Ik had een MRA vario er op zitten, maar die ruit komt zo laag naar je toe, dat er geen ruimte voor de Zūmo is. Dan moet je die zo laag hangen dat hij voor je klokkenspel zit... :D

Nou ja... niet "het"klokkenspel, zo laag nou ook weer niet, maar de lampjes en benzine/temperatuurmeter in het dashboard.
De ruimte tussen de rand en de ruit is dan maar 5 cm.
ruit.jpg

Ik heb daarom een andere hoge ruit (via een medeforummer) overgenomen en dat past perfect. Die is veel "boller", waardoor de ruimte tussen de bovenrand van je dashboard en de ruit groter is.
De MRA ligt nu in de schuur.

Ik moet nog testen of er veel verschil is tussen deze ruit en de MRA, helaas nog geen tijd gehad.
Hopelijk met Hemelvaart een beetje redelijk weer om dat uit te testen.

Groet,
Koen
 

Mark612

5e Versnelling
5 mrt 2015
419
422
63
49
Voorhout
Type motor
ST1300
#11
Hoi Koen, duidelijk verhaal. Dan sta ik voor een dilemma; ruit wisselen of andere oplossing voor de Zūmo vinden. Hij zit nu op het stuur maar dan moet je dus steeds naar beneden kijken. Ik heb ook al gedacht om gewoon de zuignap aan de ruit te kleven maar ben wel bang dat die los kan komen.
Morgen komt Panman1100 langs voor de remmen, maar eens horen of hij nog ideeën heeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
313
338
63
51
Leiden
Type motor
ST1100
#12
Hoi Mark,

Ik heb aardig wat tijd zittend op de motor in de garage doorgebracht met de Zūmo in mijn hand ( ik maakte nog net geen "broem-broem geluidjes":Biggrin) om te kijken wat mogelijke en goede plekken waren om hem te monteren...
Zelfs mijn wederhelft ingezet om "navigatie-steun" te spelen, maar uiteindelijk besloten de ruit te wisselen....

*Op het stuur -> Stuurkap inzagen en oppassen dat de Zūmo niet met het draaien van het stuur tegen de kuip/ruit komt
*Op de stuurkap (boven contactslot), vond ik persoonlijk teveel naar beneden kijken
*Met behoud van MRA ruit -> Dan moet de Zūmo zo laag dat ik het instrumentarium niet goed meer kon zien
*Met behoud van MRA ruit-> Dan moet de Zūmo op zo'n lange beugel en hoog dat hij ongeveer voor m'n giechel hangt en onstabiel is..

Mijn conclusie was dus een andere ruit..........
Mocht jij een andere oplossing weten te verzinnen, dan hoor ik dat graag.

Groet,
 

Mark612

5e Versnelling
5 mrt 2015
419
422
63
49
Voorhout
Type motor
ST1300
#13
Hoi Panpan,

Dan ben ik in ieder geval niet de enige die zittend op de motor met de Zūmo in zijn hand de meest ideale plaats probeert te vinden.
Vandaag Panman1100 op bezoek gehad en ook dit verhaal uitgebreid besproken en ook een idee opgedaan. Ik ga dit weekend eerst even eea proberen en dan kom ik er op terug.
 

Gerrit

Motorrijles
22 feb 2015
7
1
3
59
Zetten
Type motor
ST1100
#14
Hoi,

Beugel is simpel zelf te maken van aluminiumstrip, paar popnagels een stukje compriband en een spuitbusje zwarte verf.
Maak doormiddel van een strookje karton een mal, en wallah!
Hoogte van het plaatsen van de GPS is dan zelf te bepalen.
Dus passend te maken voor welke vervangingsruit je ook hebt gemonteerd.

Succes,

Gerrit

IMG_0127.jpg
 

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
313
338
63
51
Leiden
Type motor
ST1100
#16
Ziet er ook top uit...
Alleen ben ik benieuwd of de Zūmo 550 met MRA ruit gaat passen...

Groet
 
H

Huubxxl

Guest
#17
Ik heb die acc stekkers niet achter de zekeringen. . St1100 van 92
:Thumbdown:
 

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
313
338
63
51
Leiden
Type motor
ST1100
#18
Bij mij waren ze zichtbaar vanaf boven toen het zadel weg was.
Pas na het verwijderen van de accu en de bovenste zekeringkast (losklikken) kon ik er bij....

Ik weet echter niet vanaf welk bouwjaar deze acc stekkers aanwezig waren of dat ze er altijd gezeten hebben..
 

Ozzy

Klokje Rondrijder
30 okt 2012
5.228
3.335
572
Type motor
Geen
#19
De eerste generatie pannen heeft deze aansluiting niet.
 

Mark612

5e Versnelling
5 mrt 2015
419
422
63
49
Voorhout
Type motor
ST1300
#20
Klopt, die van mij is ook van 92 en die heeft ze ook niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
H

Huubxxl

Guest
#21
Ik heb het ondertussen uit de zekerinkast af getapt. Zekering van de contact.
 

MarsWeb

Motorrijles
19 apr 2017
6
4
3
Apeldoorn
Type motor
ST1100
#23
Ik ben bezig om mijn navi (TomTom450) aan te sluiten op de st1100.
Heb met moeite de ruiten en kappen er af gekregen, dus kan de mooie beugel van MarcPan die ik hiervoor gekocht heb nu goed monteren. Heb de achterkant van het instrumentenpaneel los liggen zoals op de eerste foto in dit draaitje ook te zien is.
Maar waar sluit ik mijn voeding aan???????
Heb veel rond gezocht op het forum, dit draaitje gaf mij nog de meeste hoop. Echter helaas heeft mijn Pan geen extra gezekerde acc aansluiting achter de accu.
Wil de aansluiting wel achter het contact hebben. maar geen idee welk voedings draaitje ik dan nu het beste kan gebruiken?
Iemand nog wat tips of foto's hoe ik dit het beste kan aanpakken.
 

MINIBENZ

Klokje Rondrijder
29 okt 2012
3.321
1.030
413
48
Purmerend
Type motor
ST1300
#24
Pak gewoon de plus van het stadslicht weg en de massa gewoon achter een moer op het frame. Zodra je je licht uitschakelt is de navi ook stroomloos. Neem aan dat je altijd wel je licht aan hebt?


Verzonden vanaf mijn iPhone
 

PanPaul

4e Versnelling
19 sep 2016
294
131
43
Houten
www.sleutelclubhouten.nl
Type motor
ST1100
#25
Weet niet welk type ruit hoe heet maar bij mij zit het zoals op de foto.
Het ventilatie raampje kan nu niet meer helemaaal open maar toch effectief genoeg.
Beugeltje gekocht bij een mede forumlid op de TDT verleden jaar. 20180521_112517.jpg 20180521_112532.jpg
 

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
313
338
63
51
Leiden
Type motor
ST1100
#26
Als de accessoire-aansluiting niet aanwezig is (wel even goed zoeken), dan vind ik de mooiste oplossing om netjes achter de zekeringkast een extra aansluiting te maken (uiteraard met zekering). Dan niet met zo'n " Scotch Block" ding (die zouden per onmiddellijk verboden moeten worden), maar netjes solderen of met knijpstekers werken.
Heb je meteen een goed uitgangspunt als je ooit nog eens iets extra's (telefoonlader/ 12V aansluiting ) wil aansluiten.
 

Gibbel

5e Versnelling
28 aug 2013
617
312
63
60
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
#27
Mijn TT is ook aangesloten op de plus van het stadslicht. Op die manier gaan de TT automatisch aan (en inschakelen) als ik de de sleutel omdraai.
Voordeel is ook dat je geen extra draden moet trekken (want die aansluiting zit vooraan in je kop) en je TT zal gene stroom wegtrekken als je de sleutel uit zijn contact neemt.
Op zich verbruikt de TT niet zoveel dus dat zit wel goed.
 

ijskonijn

4e Versnelling
30 mei 2016
385
172
43
68
Type motor
ST1100
#28
Garmin aangesloten op de benzinepomp werkt ook perfect.

Yahoo: