Een algemeen onderhoud gedaan

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.222
2.037
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Ik heb 3 weken geleden een ander panneke gekocht.

De donkere grijze is mijn nieuwe aanwinst.
De heftal op en beginnen maar.

koelvloeistof er af.

Themostaat er uit en een 20 min in water met azijn laten koken,en het word terug ne nieuwe.
Bij de andere ook gedaan, en al 3.5j werkt deze perfect.En met een thermometer kun je goed volgen dat de thermostaat op +/- 92gr open begint te gaan, en op 96gr helemaal open staat.

Deze radiateur naar de klote gespoten door de vorige eigenaar met een hoge drukreiniger.

Een goede tweedehandse vervangt hem.

De cardan overbrenging cotroleren maar.

En is in goede staat.

één van de twee lagers in de overbrenging zat wat sleet op, alle twee maar vervangen.

deze nieuwe lagers worden er in geperst met behulp van mijn kolomboor.

De rubbers zien er ook goed uit.

De cardan overbrenging dan maar terug op zijn plaats steken.

De olie er maar aflaten van de cardan.

En terug vullen,tot dat ie er terug uitloopt en stoppen.

De 3 dure Honda klemmen van 43€ st, worden vervangen door 3 innox klemmen van 5 € st.

De vorkpoten ook maar van olie verversen.

De luchtfilter was pas vernieuwd.

De remklouwen maar eens nazien en de geleiders terug invetten, en de remcilindes maar oppoetsen.

En nu ons raamgedeelte uit elkaar en smeren.

Alles terug invetten samen met de kabels en de geleiders.

en dan maar hopen dat alles terug mooi past.

En zo zou ie terug een tijdtje voort moeten kunnen. ;) :whistle: :liar: :ugeek: :mrgreen:

GrMarc

Marc PanLid

MINIBENZ

Klokje Rondrijder
29 okt 2012
3.322
1.029
413
48
Purmerend
Type motor
ST1300
Mooi verhaal Marc en goed bezig jongen! En duidelijk ook met alle mooie plaatjes erbij. Hier hebben we wat aan op het forum.

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.222
2.037
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Ik heb de fotokes maar beperkt,want ik dacht dat het er al wat te veel waren :oops: , want anders stonden er heel wat meer op :shock: .
Het was wel een hele job alles plaatsen op de drie forums,elk forum is elke keer van nul beginnen.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan,en kan je vergelijkingen maken.
gr Marc

ankkro

3e Versnelling
7 nov 2012
110
17
28
55
Tussen Roosendaal en Breda
Hai Marc,

wat knap dat je dat allemaal zelf kunt. Leuk dat je foto's hebt geplaatst, heel duidelijk! Soms begrijp ik gelijk wat je gedaan hebt en soms denk: wat is dat voor een onderdeel??

Ik heb nu zelf alvast een stuk kuip afgebouwd zodat Rex en Patrick maandag misschien gelijk bij de radiateur kunnen om hem af te bouwen...........ik heb het al voor elkaar gekregen om 1 schroefje te laten vallen en niet meer terug te vinden (is ergens op het blok gevallen) en van 1 schroefje weet ik echt niet meer waar ik hem vandaan heb..............blijf een vrouw hé...........slopen kunnen we wel maar opbouwen ho maar. :shhh:

Hoop dat bij mij de schade meevalt.

Groetjes,
Anke ;) :auto-dirtbike:

Eefje

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
1.053
1.204
413
35
Enschede
Kunnen vrouwen niet opbouwen dan....?:-?

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk

ankkro

3e Versnelling
7 nov 2012
110
17
28
55
Tussen Roosendaal en Breda
Nou....Eefje...........gezien het feit dat ik ergens een schroefje uitdraai en vlak daarna al niet meer weet te vertellen waar ik hem nu precies uitgedraaid had (normaal draai ik hem gelijk terug na verwijdering van het kuipdeel maar dat ging op dat moment niet, dus legde ik hem even weg :naughty: ) hou ik m'n hart vast als alles weer terug op z'n plek moet komen. Heb Rex al gevraagd of hij mij wil helpen anders krijg ik misschien een heel bijzondere "Pan" . :roll: :roll: :roll: :lol:

Maar goed, ik mag natuurlijk niet alle vrouwen over een kam scheren............

Groetjes,
Anke ;)

MINIBENZ

Klokje Rondrijder
29 okt 2012
3.322
1.029
413
48
Purmerend
Type motor
ST1300
Geloof me Ank maar er zijn er meer die rond rijden met zo'n bijzondere Pan hoor. Bij menige TD lieden gezien die allerhande bouten moeren en schroefjes over hielden.

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.222
2.037
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Ik had anders geen enkel boutje of schroefje over,ik ga anders nog eens kijken dat ik een fotoke vind dat ik alles gewoon op een hoopje door elkaar lag.
Als je dit al eens meer hebt gedaan, weet je zo dat je naar het boutje of schroeje kijkt, waar zijn plaats is op de motor.
In het begin legde ik ook alles net in volgorde weg :ugeek: , en nu alles gewoon op een hoopje :oops:.
Net zoals met de vaatafwasser alles er in door elkaar ,achteraf beland ook alles op zijn plaats :lol: .
gr Marc

Eefje

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
1.053
1.204
413
35
Enschede
Vaker oefenen, dan komt het vanzelf goed..en ik denk dat iedereen een unieke Pan heeft:grin::lol:

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk

DenDuts

Motorrijles
18 nov 2012
3
0
1
marc Pan zei:
Ik heb de fotokes maar beperkt,want ik dacht dat het er al wat te veel waren :oops: , want anders stonden er heel wat meer op :shock: .
Het was wel een hele job alles plaatsen op de drie forums,elk forum is elke keer van nul beginnen.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan,en kan je vergelijkingen maken.
gr Marc
Zoveel werk is dat toch niet om dat op een ander forum te krijgen.
Je kopieert de broncode en op een ander forum plak je dat in het kletsvenster.

Overigens knap staaltje vakmanschap, proficiat.

blade99

2e Versnelling
13 mei 2013
64
18
8
62
geldermalsen
Type motor
ST1300
altijd leuk met de foto's erbij. :clap:
wat heeft deze Pan eigenlijk gelopen?

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.228
2.605
413
55
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Amaai Alle boutjes op nen Hoopjen.
valt me een bietjes teugen van je Schannuleke.
Ga u schamen gij onnozele claude
En dan te bedenken dat er van die mooie sheets op dit forum staan.
Effe uitprinten en je kunt precies alle boutjes op de tekening plaatsen en weer terugplaatsen waar ze vandaan komen..

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.228
2.605
413
55
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Een goede handleiding is onder andere het maken van foto's zoals Marc heeft gedaan.
Zoals ik al eerder schreef staan er op dit forum ook sheets van onder andere het kuipwerk zodat je alle schroefjes , boutjes en klipjes op de juiste plek terug kan plaatsen.
Veel lezen, veel afkijken en veel vragen als je er niet uitkomt..
Niemand is te beroerd om je met letter, woord of daad bij te staan.
Ik zeg altijd... domme vragen bestaan niet,
Domme antwoorden wel, maar daar moet je gewoon overheen lezen hahahahahahahaha

panpatje

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.092
600
413
49
Schiedam
Type motor
ST1300
@marc Pan , kan/wil je de foto's van dit verslag in je eerste posting aanpassen door ze naar ons forum te uploaden? Kunnen we er weer van genieten :Smile:

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.481
2.011
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
De oorspronkelijke post is uit 2013, mensen! ;) Of Marc Pan die foto's nog heeft is de vraag . .

Hij heeft de foto's destijds op ImageShack geplaatst, maar daar zijn de spelregels sindsdien nogal veranderd en daarom zien we de foto's niet meer. Om dit soort zaken in de toekomst te voorkomen raden we dan ook iedereen aan de foto's die hij / zij op dit forum plaatst te uploaden naar dit forum. Oudgedienden: yep, er is ruimte zát hier! :Biggrin
Zo blijven tot in lengte van jaren jullie verslagen compleet, mét foto's!

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.222
2.037
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Ik gebruik dit,
is dat ne goeie of vertrekt die ook met de Noorderzon nadien.
Want zo kan ik dan wel bezig blijven, en daar heb ik dan wel geen zin in.

pheufk

Mega Mijlenmaker
16 nov 2012
2.779
624
113
Nimwegen an de Waal(NL)
www.hoegeesuzukicenter.nl
Type motor
ST1300
Marc,lees de posting is van Marcel hier boven.
Om dit soort zaken in de toekomst te voorkomen raden we dan ook iedereen aan de foto's die hij / zij op dit forum plaatst te uploaden naar dit forum.

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.222
2.037
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
te uploaden naar dit forum,
vertel eens , hoe doe je dit, en graag met wat voorbeeldekes en foto's zodat ik goed kan volgen.
Want ik en de PC zijn geen dikke vrienden.:duivel: