ECU wil niet in sleutel leer modus.

Discussie in 'ST1300' gestart door FirestormV2, 20 apr 2018.

1. FirestormV2

FirestormV2 2e Versnelling

Vandaag in de garage geprobeerd een nieuwe sleutel in te lezen want ik had er maar eentje bij aankoop.
    De procedure is (als de officiele Honda-dealer het allemaal goed voorhad en volgens zijn manual):
    12volt op de fiche onder het zadel rechts
    contact aan: HISS moet continu branden. Dan 2 seconden loskoppelen en vervolgens weer stroom. Dan zou de ecu in sleutelprogrammering gaan.
    Probleem hier is dat HISS gewoon uitgaat en de ECU dus niet in de modus wil gaan om een nieuwe sleutel te programmeren.
    Gekend euvel? En zo ja, wat kan de oplossing zijn?

2. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Zal is kijken of ik nog de procedure heb liggen die een forum lid heeft geschreven
    zo als hij dat heeft gedaan.

3. waffie

waffie Kilometervreter

je hebt een speciaal kabeltje met weerstand nodig die weer aangesloten wordt op de ecu en dan inderdaad iets met stroom en tijd

dus iets gaat er fout

4. svogels

svogels 1e Versnelling

• Leuk Leuk x 1
  5. FirestormV2

ik had de procedure al gedownload van deze site en ze ook gevolgd. Ik zal eens bij VERBURGH Zelzate binnenspringen.

6. C110

C110 Beginnend Bestuurder

de weerstand is 100 ohm voor de kabel maar hoeveel watt aub?
    Ik ga ook zoeen kabel maken met weerstand alhoewel sommige het ook zonder riskeerden en slaagden..

7. Fred-A

Fred-A Kilometervreter

hoeveel watt, gewoon een elec.draadje nemen klaar.weerstand ertussen solderen en aansluiten.zie handleiding

8. FirestormV2

Zal inderdaad het probleem zijn de 100 ohm weerstand. Het hulpstuk dat in de Honda garage werd gebruikt had geen weerstand er tussen zitten. Ik zal er maar zelf eentje maken en de sleutel zelf programmeren. Kan ik er gelijk in China nog twee bijbestellen voor een schappelijke prijs (Honda sleutel:33 euro + 6 euro voor te slijpen).
    Bedankt voor de oplossing

9. Pandow

Pandow 4e Versnelling

Er zijn leden op het forum die dat kunnen.
    zal wat methodes toevoegen
    Hoop dat dit je verder helpt

nico

Bijgevoegde bestanden:

10. C110

Derde methode is toch anders dan eerste met plastiek driehoek verwijderen tov methode een met
    gewoon stekker onder zadel aansluiten daar
    Derde methode heb je maar 1 draad nodig met 1 kOhm weerstand en krokedille klemmetje dat is wel voordeel
    Is er een bepaalde watt nodig bij de 1 kOhm weerstand die men nodig heeft ?

Laatst bewerkt: 23 apr 2018
  11. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Ik schat dat vermogen van geen belang is; het weerstandje dient puur om de ECU in leermodus te krijgen. Kan me niet voorstellen dat daarbij een aanzienlijke stroom gaat lopen . . 1 à 2 Watt max, lijkt me.

Word ik toch nieuwsgierig. (U = I x R, dus bij 100 Ohm is de I 0.12A. P = U x I, dus 1.44 W - niet eens zo slecht geschat van mezelf dus! :))

12. Fred-A

Fred-A Kilometervreter

c110 ik zou de derde nemen zelf ook een paar keer gedaan werkt perfect.

13. webster

webster Administrator Medewerker

De weerstand is puur ter bescherming meer niet

Voor bij de driehoek los halen is hetzelfde als de stekker onder het zadel

Let wel op reeds ingeleerde chip kan niet opnieuw ingeleerd worden

• Creatief Creatief x 1
  14. C110

Mn vader heeft eene van 5 watt en 100 ohm gekocht.
    Binnenkort gaan we dat eens testen of het lukt ...

15. Fred-A

Fred-A Kilometervreter

hoi webster welke stekker onder het zadel, bedoel je?

16. FirestormV2

Het is honda sleutels programmeren.jpg me gelukt. Zelf een programmertje met 100ohm weerstand, fiche en klemmetjes gemaakt. Sleutels met een ID46 chip in. Sleutels kosten 1/3 van de originele sleutels en werken perfect. Als er nog mensen zo'n setje willen PM even.

• Leuk Leuk x 1
    • Informatief Informatief x 1
    • Top Top x 1
  17. Rimconator

Rimconator Klokje Rondrijder

Goed bezig! En handig ook.

• Leuk Leuk x 1
  18. Twointje Pan

Twointje Pan 3e Versnelling

Goed gewerkt en goed om te weten als er iemand ooit een nieuwe sleutel nodig heeft.

19. FirestormV2

Ondertussen is ook mijn Honda Firestorm 2001 met zelfde kabeltje en zelfde sleutels geprogrammeerd. Werkt dus op alle Honda's met een HISS.

20. Twinpan

Twinpan 1e Versnelling

En ook hier is het gelukt!!!!
    In plaats van 1 heb ik nu 4 sleutels. Mede dankzij het kabeltje en de snelle verzending van @FirestormV2
    Vakwerk!!!!!!

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie