durf te vragen - 12V aansluiting

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

FNaRK

1e Versnelling
3 okt 2018
30
23
8
51
Delft
Type motor
ST1300
als kersverse Pan bezitter (en geboren met 2 linkerhanden) ben ik momenteel op bladzijde 12 van de user-manual ... maar op korte termijn heb ik even hulp nodig.
Op mijn Pan is een 12V ingebouwd (linksonder het "handschoenkastje"
Daar staat echter geen spanning op. Ik ben bang dat ik een aantal kuipdelen moet verwijderen om de bedrading te kunnen volgen maar zoals al aangegeven... vers en onwetend ;)
Is er iemand omgeving Delft die mij kan helpen, zodat ik voor de volgende keren in ieder geval weet hoe ik veilig en netjes de boel bereikbaar krijg?

Koffie en koek aanwezig

dank
Mario
postings automatisch samengevoegd:

Uiteraard kan ik naar iemand toe rijden, ook geen straf :)

Laatst bewerkt:

Marcel W.

Mega Mijlenmaker
25 sep 2015
2.071
1.960
113
47
Barendrecht
Type motor
ST1300
Daar was gisteren een hele mooie dag voor geweest. Nu de avonden korter worden is het meer de vraag of je de beschikking hebt over een garage of schuur.

Eraf halen van de kuip is niet zo moeilijk, maar de vraag is wat je eronder aantreft en wat er dus aangeschaft moet worden.
Ipv de maniak is voor dit werkje GOOGLEN op internet sneller er bestaan filmpjes van.

Als je eraan begint en bang bent dat je niet meer weet wat waar hoort er bestaan A4'tjes waar je elk boutje op kan leggen (persoonlijk zou ik ze er gelijk doorheen prikken want 1x stoten en je bent terug bij af)

Maar als ik het goed herinner heb je de Pan toch pas gekocht? Valt dit niet onder de garantie dan? Je mag toch verwachten dat alles werkt bij een handelaar vandaan?

FNaRK

1e Versnelling
3 okt 2018
30
23
8
51
Delft
Type motor
ST1300
Dank allen,
ik heb voorlopig een afspraak met Arie aankomende zondag :)

gte1978

Motorrijles
10 sep 2018
5
3
3
40
Mijn onlangs aangeschafte Pan heeft een Hella/DIN aansluiting bovenop de cockpit.
Ik ben daar een mooi houdertje aan het maken om een smartphone te plaatsen, zodat ik niet te ver naar beneden moet kijken om te navigeren.
Fotos volgen binnenkort.

Nu heb ik een verloop van Hella naar USB gekocht, en wat denk je?
Geen 12V op de stekker...

Mijn eerste gedachte was: zekering kapot. Elke verstandige doe het zelver zou een eigen gezekerde draad trekken vanaf de accu, maar mijn voorganger heft de plug ergens afgetapt (hopelijk niet vanaf de motor voor het scherm, of cockpit), en een zekeringhouder onder de cockpit geplaatst...
Maar das nog niet alles :Clown:. De 12V en 0V waren verwisseld... Gelukkig was het draadje bijna verteerd en verbogen, waardoor het geen contact meer maakte.

Lang verhaal kort; hij doet het weer. Als ik tijd en zin heb, toch maar een eigen draad trekken vanaf de accu, en de zekering vlak bij de accu plaatsen.

Fijn weekend allemaal!

Marcel W.

Mega Mijlenmaker
25 sep 2015
2.071
1.960
113
47
Barendrecht
Type motor
ST1300
@gte1978 het zou best kunnen dat de vorige eigenaar afgetapt heeft van de quartet harnas ipv een hele draad trekken naar de accu. Deze zit op de ST1300's met handvatverwarming en verzorgt meerdere vrije aansluitingen. Als je de zoekfunctie gebruikt vind je hier meer informatie over op dit forum.

FNaRK

1e Versnelling
3 okt 2018
30
23
8
51
Delft
Type motor
ST1300
Vandaag richting Rijswijk bij @Arie Kanarie op bezoek geweest.
Inderdaad een zekering door, de aanwezige 2A vervangen door een 5A. Het vervangen was 10 sec. werk. Het bereiken van die zekering was even wat meer werk,
Arie, dank voor je geduld, je onderdelen en je kennis. Heb in ieder geval geleerd hoe de kuipdelen eraf moeten!

edit:
zie nu pas dat je eigenlijk Arnold heet Blush

Laatst bewerkt: