Dunlop roadsmart III ??

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden
Status
Niet open voor verdere reacties.

Petrus pan

4e Versnelling
10 apr 2016
246
178
43
54
Reuver
Type motor
ST1100
#1
morgen allemaal,

Ik was toe aan een nieuw setje banden en had de testen gelezen over de Dunlop Roadsmart III. Er zat een rare combi van Michelin voor op en Bridgestone achterop. Gek genoeg was deze combi wel goed voor een stabiel rijgedrag. :vroem:
Na een lekke achterband gereden te hebben gelijk maar een nieuw setje Dunlops erop. En nu... ben een paar weken verder maar ben niet echt happy met de banden. Het stabiele weggedrag wat de Pan eerst had is toch een stuk minder voor mijn gevoel. Vorige week nog van droog weer in een muur van regen gereden en de overgang van droog naar nat was behoorlijk schrikken:eek:
Nou reed ik natuurlijk niet volgas de regenbui binnen en voorwiel deed niks geks maar achterwiel zette een stapje opzij ondanks dat we met zijn 2en op de motor zaten.:Sip:
Ook als het droog is vind ik de band gevoelig voor richels, wind e.d. dingen die voorheen geen of weinig invloed hadden zijn nu ineens wel een issue. Boven de 140 vind ik het al niet meer zo leuk.
Iemand anders mss dezelfde ervaringen of zou er wat anders aan de hand zijn? Ik heb de banden beiden op 2.9 bar staan.

Grtz
Peter
 
H

Huubxxl

Guest
#2
Zelfde ervaring na de overstap van Bridgestone exedra naar Avon 3d storm
Gefreesde wegen kan alleen heel voorzichtig
Eens wat experimenteren met de luchtdruk
 

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
4.885
4.595
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
#4
Mijn ervaringen zijn anders.

De set Roadsmart Sportmax III bevalt mij prima.
Op droog en/of nat wegdek stuurt hij veel strakker en valt makkelijker de bocht in ,
zowel op bitumen als op klinkerwegen .
Richels en wegmarkeringen geven geen onrustig gevoel.
Stabiliteit ook bij hoge snelheid (200+) goed.

Heb er voor 2,7 en achter 2,9 in .

Dit is geen reclame spotje van Dunlop , word ook niet gesponsord door 1 of andere bandenleverancier :Smile:
 

Tukkerpanman

5e Versnelling
27 feb 2013
752
773
93
Type motor
Geen
#5
het kan ook aan de instellingen van de schokbreker/vering liggen
hoeft perse niet aan de banden liggen, een setje hyperpro doet wonderen
 
H

Huubxxl

Guest
#6
Die zitten bij mij al er onder
 

Petrus pan

4e Versnelling
10 apr 2016
246
178
43
54
Reuver
Type motor
ST1100
#7
dat de vering invloed heeft is duidelijk. Vind het alleen vreeemd dat met de wissel van de banden de motor nu een stuk minder stabiel aanvoelt dan voorheen. Ik zal de bandenspanning iets minderen en kijken of het daar beter van wordt. :vroem:
 

Panofiel

3e Versnelling
5 mei 2016
185
62
28
51
Hoogeveen
Type motor
ST1100
#8
Is er niet ergens een tabel met de instellingen van bandenspanning en veer in combinatie met de schokbreker instelling voor een 1100?
 

Petrus pan

4e Versnelling
10 apr 2016
246
178
43
54
Reuver
Type motor
ST1100
#9
Geen idee. Ik heb een Buell Ulysses gehad en die had in het boekje een uitgebreide tabel staan hoe je voor en achtervering moest instellen. Als je dat niet goed deed was het een draak om mee te rijden. Stelde je het goed af had je een goed strak sturende motor en nog comfortabel ook nog.
Ik ga volgende week als ik thuis ben er even wat tijd en energie in stoppen. :Biggrin
 
H

Huubxxl

Guest
#10
ik heb de druk iets verhoogd naar 2.7 en 3.0
ik denk dat hier dooor de band minder flexibel word en beter reageerd op beweging.
 

MINIBENZ

Klokje Rondrijder
29 okt 2012
3.318
1.026
413
48
Purmerend
Type motor
ST1300
#13
Voor 2.7 en achter 3.1 in de BT023's


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Petrus pan

4e Versnelling
10 apr 2016
246
178
43
54
Reuver
Type motor
ST1100
#14
Zo updateje: voor nu 2.7 en achter 2.9. En stuurt weer als voorheen. Net even in DLD 180 gereden en met wat tegenwind lag ie strak op de weg. Harder, dan gaat de topkoffer meespelen in het verhaal. Zon grote Givi van 50 ltr.
iig weer tevreden op dit moment.Good
 

biker

3e Versnelling
7 apr 2016
94
95
43
51
kapellen
Type motor
ST1100
#15
hoeveel km haal je met de Roadsmarts III op de st1100 gemideld
 

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.199
2.009
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
#17
Met de Roadsmarts II daar heb zeer goede ervaringen mee, zo'n 7 setjes opgereden.
Tussen de 16 en 24000 km met een setje maar niet mee in de bergen gereden.
 

Henry W

4e Versnelling
12 aug 2016
223
224
43
54
Den Haag Leidschenveen
Type motor
ST1100
#18
pas 1 dag de Roadsmart III, nog niets vervelends kunnen vinden, maar mijn oude Bridgetone ,
zijn ook niet vergelijk waardig,
op advies ook +2 dat wilzeggen voor 2,9 achter 3,1,
ik ben zelf zeker niet de lichtste en met duo 2 x niet de lichtste,
succes
 

PanST1100Black

5e Versnelling
25 aug 2016
693
351
63
57
Leiden
Type motor
ST1100
#20
@Oppie

Zag dit topic, Oppie, ben nu, net als jij destijds, aan ander setje banden voor mijn Pannetje zwart toe. Nu heb ik de verschillende series van Bridgestone Battlax versleten en als laatste de T30F Sport Touring GT.

Panman1100 is erg positief over deze Dunlop Roadsmart Sportmax 3 bandenset.
Ben erg benieuwd naar jouw indrukken tot nu toe, zoals wegligging en duurzaamheid. Denk dat de T30 set alweer een jaar of 4 mee gaan, maak niet zo erg veel kilometers per jaar. Maar hou wel van sportief rijden, met voorkeur voor rotondes. Hoge snelheden haal ik niet zo zeer, maar eerlijk gezegd heb ik die nog niet echt behaald na de updates van nieuwe HyperPro's en distributie, achterbrug en cardanklok + meenemer ....

Zie jou reactie Oppie evenals de bevindingen van de andere forumleden met belangstelling tegemoet ...

Alvast Hartelijk dank GoodGoodGood
 

ijskonijn

4e Versnelling
30 mei 2016
367
160
43
68
Type motor
ST1100
#21
Banden zijn voor ieder verschillend,dat is zeer persoonlijk.
Kun je dagen over discussiren,op banden moet je kunnen vertrouwen,dat moet goed tussen je oren zitten.
Zo niet gelijk andere banden.
gr ijskonijn
 

Oppie

5e Versnelling
4 nov 2012
678
250
43
45
Zwaag
#22
Mooi man maar er zijn er meer met een gouden Pan haha.....im heb nog steeds battlax eronder hoor
 

PanST1100Black

5e Versnelling
25 aug 2016
693
351
63
57
Leiden
Type motor
ST1100
#23
@Oppie , zie nu net na het bijkomen van je reactie en mijn blunder dat een andere Gouden Panner dit topic had geplaatst, moet je natuurlijk wel goed doen dat ik bij een Gouden Pan direct en eigenlijk alleen maar aan jou kan denken :Lol:

Maar zonder gekheid, Oppie, jij rijdt ook nog steeds het liefst met een setje T30 ???

Ennûh, @Petrus Pan wat zijn jouw bevindingen mbt de set Dunlop Roadsmart Sportmax 3 inmiddels ???

In ieder geval excuses voor de verwarring duo Gouden Panners, Oppie & Petrus Pan
 
Laatst bewerkt:

ijskonijn

4e Versnelling
30 mei 2016
367
160
43
68
Type motor
ST1100
#24
Banden zijn voor ieder verschillend,dat is zeer persoonlijk.
Kun je dagen over discussiren,op banden moet je kunnen vertrouwen,dat moet goed tussen je oren zitten.
Zo niet gelijk andere banden.
gr ijskonijn
DE een houdt van blond de ander van donker.
 

Marquez93

Kilometervreter
21 dec 2016
1.108
252
83
Roosendaal
Type motor
ST1100
#26
Ik heb net even gekeken. Voor: Michelin. Achter: Bridgestone BT 023.
Nat en droog supertevreden mee. Zowel rechtop als plat.:biker:
 

Oppie

5e Versnelling
4 nov 2012
678
250
43
45
Zwaag
#27
Weet het niet zeker meer. Of ik rij nog op de bt20 (zijn af en toe nog te krijgen), anders de 23
 

Stekel

5e Versnelling
19 mei 2016
431
301
63
58
Vlissingen
Type motor
ST1100
#28
Ik heb nu ongeveer 5300 km gereden met de roadsmarts 3.
Super band, vind ik. Vooral in de Eifel mee gereden. Zit gewoon lijm in die banden, zo plakken ze. Droog en nat.
Hier voor had ik de roadsmart 2 op mun GS1150 en die beviel ook heel goed alleen cupte die nogal. Maar dat kan ook aan mijn rijstijl gelegen hebben.
 

DutchMicro

5e Versnelling
23 okt 2015
626
880
93
Bergen op Zoom
Type motor
ST1100
#31
Zit er aan te denken om Roadsmart 3 als volgende setje te gaan testen.
Wat zijn jullie ervaringen met grip bij kou/koude banden ?

Met Moto Gymkhana rijden komen de banden moeilijk op temperatuur wat merkbaar ten kosten gaat van de grip.
Op de openbare weg rijd ik over het algemeen gewoon rustig dus dan is een super grip geen noodzaak.
Al moet je natuurlijk niet gaan glijden bij een noodstop.

Maar mijn prioriteiten liggen bij banden dus iets anders als bij de snelle straat rijders.

Rij nu na de BT023 met een setje Metzeler Z8.
Bij de BT023 kwam ik echt grip te kort.
De Z8 heeft al meer grip en zijn stugger, heb wel de bandenspanning wat aangepast ( voor 2,4 bar achter 2,7 bar ) voor iets meer comfort en grip.
Al zit ik er aan te denken de voorband weer wat hoger te zetten ivm makkelijker sturen met Gymkhana rijden.

Zaterdag weer even nieuw ( Z8 ) voorbandje er op en volgende week het circuit er mee op en kijken hoe ze zich daar gedragen.

Zal niet heel lang duren voor ze weer op zijn, dan gaan we denk ik voor de Roadsmart 3.
 

Frans

5e Versnelling
16 nov 2012
533
246
43
56
Ridderkerk
Type motor
ST1100
#32
Heb er nu +/- 1000 km mee gereden en ben er tevreden over. Geen vreemde dingen, en heb er net zoveel vertrouwen in als met de T 30. Hoop (en heb al vernomen) dat deze band langer meegaat.
 

tbo

3e Versnelling
18 sep 2013
100
21
18
60
st michielsgestel
Type motor
ST1100
#33
Ik keek gisteren ook eens naar mijn banden in het begin van het nieuwe seizoen. Ha ha, bleek dat ik twee verschillende banden had. Voor een BT en achter een dunlop. Ik vond van de week al die de fiets zo prima reed. Banden is dus zooooo persoonlijk
 
Laatst bewerkt:

Garfield

4e Versnelling
12 mei 2017
304
131
43
Amersfoort
Type motor
Anders
#34
Zijn er nog mensen die aanvullingen hebben op dit topic ? Ik ga een dezer dagen nieuwe banden op mijn 1100 leggen en ga kiezen tussen de T30 Evo en de RS 3. Ik rijd nu op BT023's maar die hebben wat mij betreft te weinig grip.
 

DutchMicro

5e Versnelling
23 okt 2015
626
880
93
Bergen op Zoom
Type motor
ST1100
#35
Heb er nu een verse Roadsmart 3 achter op liggen.
Voor zo ver mijn ervaring nu is heeft hij lekker veel grip.
Met de 023's die ik eerst had liep ik inderdaad ook tegen grip problemen aan.

Verder is de Roadsmart 3 ook best stug, zeker in combinatie met hyperpro veren.
Maar niet zo dat je er echt last van heb.
Zit ook lekker diep profiel in dus kan er vast even mee door.

Volgende week ga ik er mee het circuit op, kijken of ik hem een beetje zeer kan doen. :p
 

DutchMicro

5e Versnelling
23 okt 2015
626
880
93
Bergen op Zoom
Type motor
ST1100
#39
@PanEuRoel
Voorband wel, achterband inderdaad niet als je de fabrieks specificaties aan houd.

Achter is er daarom een 160/60 ipv 160/70 op gegaan.
8mm lagere band dus.

Met rijden niet heel veel van gemerkt maar de motor wordt wel een stuk moeilijker op de middenbok te zetten.
En ook om de standaard uit te klappen moet je hem iets afschuinen.

Niet ideaal dus.
 

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.310
912
113
Hulst
Type motor
ST1100
#40
Ha, dat ga ik dan dus niet doen vanachter. Dank je wel voor de info!!!
 

Stekel

5e Versnelling
19 mei 2016
431
301
63
58
Vlissingen
Type motor
ST1100
#41
Deze week de 2e set gemonteerd. na 10000 Km nog een beetje profiel maar wel flink gecupt wat weer zorgde voor slaan en trillen van het stuur rond de 70 km/u.
Voor de rest een prima band bij nat en droog weer. Ik gebruik de Pan overigens alleen voor vakanties en dus lange ritten met veel bochten en bergen.
Vind de roadsmart beter dan de T30
 

Panniki

1e Versnelling
29 jun 2017
32
24
8
49
Sint Maarten
Type motor
ST1100
#44
na een glijer met twee wielen tegelijk in een natte bocht op bt023's heb ik er T30 EVO voor en achter op laten zetten. Bandenspanning 2.6 en 2.9 bij sologebruik. Voldoen onder de 1100 naar mijn gevoel erg goed zowel nat als droog veel vertrouwen. Nu na 8000km beginnen ze wat af te platten maar kunnen nog wel even mee.
Banden blijft een persoonlijk iets maar ik ben hier wel tevreden over. IMG_20170714_134223.jpg
IMG_20170714_134208.jpg
 

Farry

2e Versnelling
5 jul 2016
53
62
18
37
Enschede
farry.nl
Type motor
ST1100
#45
Ik heb momenteel voor en achter ook BT23. Ik dacht het zal wel aan mij liggen! Maar ik merk dat ze meer geleiden dan de Metzelers die ik eerst had.
Reed naar Utrecht (vanaf Enschede, banden zijn dan wel warm). En op een rotonde in Utrecht bij nat wegdek ging hij mij er achter vandoor! Ben twee maand achtereen met de Metzelers in weer en wind de zelfde kant op geweest.
Zit er sterk over te denken om ze op voorhand te gaan wisselen voor BT30 of iets anders! Zijn er nog meer mensen die bij regen het zelfde hebben ervaren?
 

Garfield

4e Versnelling
12 mei 2017
304
131
43
Amersfoort
Type motor
Anders
#46
Nou ja, ervaring ... de Pan die ik anderhalve maand geleden van Sprintje heb gekocht staat op BT023's. Aangezien de achterband minder dan 1 mm profiel in het midden heeft rijd ik er niet mee in de regen en gaan er heel binnenkort dus nieuwe banden op.
Maar ook op droog wegdek heb ik gemerkt dat het achterwiel af en toe wat wegglijdt. Eén keer zelfs zo erg dat ik tenauwernood overeind bleef. En dat was op een weg die ik goed ken, waar ik regelmatig kom en waar ik precies daar al wat rustiger deed.
Met m'n VFR op Metzeler Roadtec 01's op datzelfde stuk geen enkel probleem.
Natuurlijk, andere motor, gloednieuwe sport/tour banden versus versleten tour banden, maar toch.
Na de vele topics over BT023's gelezen te hebben en mijn eigen -beperkte- ervaring met deze banden komen ze er bij mij niet meer op.
 

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
957
715
93
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
#47
Ik heb ook een ervaring(en)
Ik heb nog nooit een band eronder gehad die me in de steek heeft gelaten, zelfs nog nooit echt met panne gestaan (lekke band )
En altijd grip voldoende met droog weer en nat.. denk ik ....of ik ging gewoonweg niet hard genoeg,
Ik heb wel schrik ervaringen gehad op fout wegdek, in de regen, door mijn eigen stuur fouten, op los grind/zand, met vierkante banden, met veel te lage bandenspanning,
Door zeer harde windvlagen, ik zelf niet goed in mijn vel zat, de duo rare dingen ging doen ,in de bocht, de gas controle even te wensen over liet, mijn vering zo lek was als een mandje , iets over het hoofd zag etc
Ook merkte ik dat de ene band sneller op temperatuur kwam dan de vorige en mij daardoor meer vertrouwen gaf, maar ik dan weer te snel overmoedig de grens op ging zoeken zodat het toch weer een rot band was.
Zo zie je maar.... zelfs ik (met ruime bandenervaring) vind het gewoon eng om te stellen....... lag het nu aan mij of was die band echt zo slecht
gelukkig komen er telkens nieuw producten om het weer opnieuw uit te proberen.. het lijkt daarmeee alsof er nooit een eind aankomt .. the perfect quest of biking
 

Garfield

4e Versnelling
12 mei 2017
304
131
43
Amersfoort
Type motor
Anders
#48
Ja, over bandenkeuze raak je niet uitgepraat. Ik denk zelfs dat het voor een deel puur tussen de oren zit. Maar ook dat is wel realiteit dus weegt dat mee in de bandenkeuze. En wat persoon A fijn vindt, vindt persoon B weer helemaal niks.
Ik ben voorlopig supertevreden met de Metzeler Roadtec 01's onder m'n VFR en ik ga beleven hoe de RS3's mij op de Pan bevallen, de tijd zal het leren.
 

Timbo

Moderator
Medewerker
28 jun 2013
2.258
958
493
56
Sliedrecht
forum.wmco.org
Type motor
ST1100
#49
Aangezien de achterband minder dan 1 mm profiel in het midden heeft rijd ik er niet mee in de regen en gaan er heel binnenkort dus nieuwe banden op.
minder dan 1mm profiel,..... alleen niet in de regen......?:(

1 mm profiel is het minimum wat je wettelijk mag hebben.
En zeker met minder dan dat, zou ik niet eens mijn leven er aan wagen, zelfs niet zonder regen.:Nono:
 

Farry

2e Versnelling
5 jul 2016
53
62
18
37
Enschede
farry.nl
Type motor
ST1100
#50
Ben er zelf ook een keer telaat mee geweest, schrok me kapot toen ik het zag. Controleer het elke dag, zag dat ik aan een nieuw toe was en had al een afspraak gepland bij de motor zaak.


Gelukkig kon er met spoed een nieuwe op, les geleerd. Maar dacht ook, heb nog een millimeter. Kan ik nog wel een keer op en neer mee naar Utrecht...

Maar merk dat de BT 23 wel snel op temperatuur komen. Sneller dan de Metzelers, maar dan nog is de grip in de bochten minder. Metzelers zijn ook weer iets duurder, misschien toch een kern van waarheid in de prijs Kwaliteitsverhouding.
Maar ik heb met de ST1100 onvoldoende ervaring met banden, BT23 op m'n GSX waren wel voorspelbaar. Ook zal ieder wel een ander rijgedrag hebben en ook z'n motor voor andere doeleinden gebruiken. Werk, hobby, mooi weer rijder. Chill rijden of als een idioot :p
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.