1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dubbel dashbordcameraatje.

Discussie in 'Wat heb ik gekocht' gestart door Nosegear, 7 sep 2017.

1. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Naar aanleiding van een kreukel van een mij bekende motorrijder en de moeilijke gang om uiteindelijk zijn gelijk te krijgen meende ik maar eens op zoek te moeten naar een dashcam voor op de Pan. Nou, dashcams zijn er zat, maar voor op de motor moeten ze voor mij wel aan een paar eisen voldoen:
    • Uiteraard waterdicht,
    • Geen gepiel met aan en uitzetten; gewoon opnemen als de motor aangaat en stoppen bij motor uit,
    • Looping: constant opnemen en de oudste data overschrijven,
    • Moet niet de hoofdprijs kosten,
    • G-sensor, zodat de opname van een klapperrrrrr niet wordt overschreven met fraaie opnames van de berm en de rit op de afsleepdienst,
    • En tenslotte: wat als ik van achteren aangereden word? Twéé camera's dus!
    Nou, dat kan vinden de Chinezen! Dus stoppen ze voor mij er hiervan eentje in een grote boot die ze naar Nederland laten varen . . Mét de optionele GPS module en een 32 GB SD kaartje erbij (optie 6) voor nét geen 7 tientjes neemt-ie zowel voor als achter constant op. We gaan 't zien!

• Leuk Leuk x 3
  2. TuinfluiterPan

TuinfluiterPan 4e Versnelling

Laat gaarne weten of het wat is

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

• Leuk Leuk x 1
    • Top Top x 1
  3. MaHeDu

MaHeDu 5e Versnelling

Dat is niet heel veel geld Marcel. Ik ben benieuwd naar de eerste beelden.

• Leuk Leuk x 1
  4. TuinfluiterPan

TuinfluiterPan 4e Versnelling

Ik voel al een groepsaankoop komen....

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
    • Lol Lol x 1
  5. Mister Vogezen

Mister Vogezen 5e Versnelling

Jesus , moeten al die onderdelen geïnstalleerd worden ?

• Lol Lol x 2
  6. Marcel W.

Marcel W. Mega Mijlenmaker

Ben ook zeer benieuwd naar de eerste beelden in ons kikkerlandje.
    De geplaatste link naar youtube laat daar nog redelijk bruikbare nummerbordherkenning overdag zien, maar 's avonds kan je dat vergeten lijkt het.

Heb er eerder aan gedacht maar had toen de wens om ook makkelijk andere zaken te kunnen filmen en dus uitgekomen op een gopro. Maar die zet je niet iedere dag erop met woon-werkverkeer en onder een hoes stallen 's nachts.
    Voor dit geld bij bruikbare beelden is het een mooi iets voor op de verlanglijst.:Gift:

Laatst bewerkt: 7 sep 2017
  7. Nosegear

Het gaat me niet om hoe vreselijk mooi die beelden zullen zijn (dat kon best wel eens tegenvallen voor dat geld en met zulke cameraatjes!), maar vooral om in geval van een crash iets steviger in de juridische schoentjes te staan.

Een GoProotje zou daarvoor veel beter geschikt zijn, maar die neemt maar één kant op, die moet je aanzetten, meenemen, leegmaken, etc.

De installatie zal geen grote klus zijn hoor, 't is allemaal plug & play. Keep you posted.

• Leuk Leuk x 3
    • Informatief Informatief x 1
  8. Rimconator

Rimconator Mega Mijlenmaker

Marcel, dat ziet er goed uit!

Ben ook erg benieuwd naar de montage en de beelden, maar die zien we hier wel verschijnen......

9. Marquez93

Marquez93 5e Versnelling

Ik heb ' m op mijn wishlist bij Ali gezet.:)

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  10. martinpan

martinpan 4e Versnelling

11. Pannos

Pannos Kilometervreter

AAAH wat een kabelspaghetti!

12. Nosegear

Valt toch wel mee? Dat zit er met een uurtje allemaal netjes op hoor! Twee uurtjes als ik lekker 'mak an' doe . .

13. Pannos

Pannos Kilometervreter

Hmm ok, ik ben erg benieuwd naar het resultaat!

Leuk setje voor weinâgh.

14. panpeter

panpeter 4e Versnelling

leuk ding alleen jammer dat het beeldscherm "main unit" niet waterdicht is.

upload_2017-9-8_9-22-58.png

Bekijk bijlage 15353

15. Mootje1300

Mootje1300 Kilometervreter

Ziet er goed uit!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

16. Nosegear

Die main unit is alleen spatwaterdicht, maar da's denk ik niet zo'n drama. Hij komt onder m'n buddyseat (ik denk ergens in het kontje), en volgens mij is het daar knap droog.

• Mee eens Mee eens x 1
  17. M@rcel

M@rcel 1e Versnelling

Ben ook heel erg benieuwd inderdaad. (ook toegevoegd op m'n wishlist bij Ali )

Zeker mooi voor een groepsaankoop :vroem:

18. marc pan

marc pan Klokje Rondrijder

Marcel,
    ik hoop je te ontmoeten op de TDT, zodat ik wat uitleg kan krijgen ver de dashcam van u,want ik heb daar 100% interesse in.
    Ik had ook een camera op mijn Pan geplaatst daar ik naar Oostenrijk ben geweest om mooie filmpjes te maken,
    maar de rommel heeft 42 minuten gewerkt en ik zat nog in België. Ik wilde de rommel weg gooien vanwege er nog garantie op was maar niet gedaan, maar mocht het dan heel mijn vakantie periode meenemen tot ik terug thuis was.
    Terwijl ik er telkens mij aan ergerde dat ik het rotding tegen kwam in mijn tas.

• Leuk Leuk x 1
  19. Mootje1300

Mootje1300 Kilometervreter

@Marc,

Je was de grens over. Dan is het max te filmen minuten 42. in België is het onbeperkt. En Teteringen max 24u Dirol

20. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Nee Mootje Marc was nog in België.

21. Nosegear

@marc Pan: Teteringen staat wél op de planning, maar beloven kan ik niks! Ik moest zo nodig een eigen bedrijf, en het is een tikkel druk de laatste weken . .

Ook weet ik nog niet:
    - of ik die cameraset dan al binnen heb, en
    - of ik 'm dan ook al heb kunnen monteren.

• Leuk Leuk x 1
  22. Edi

Edi 1e Versnelling

Ook ik ben wel benieuwd naar de beelden. Zelf film ik in 1080 ipv 720 en ik heb beeldstabilisatie. Ik ga het volgen en hoor het graag.

23. Nosegear

De beeldkwaliteit vond ik wat minder van belang. Het doel voor mij is niet om van mijn ritten schitterende BluRays uit te gaan brengen, maar om in geval van een boemsie te kunnen zien wat er nou precies verkeerd ging . .

Maar ik zal t.z.t. wel een filmpje online zetten als daar interesse voor bestaat!

• Leuk Leuk x 7
  24. teacher

teacher 4e Versnelling

Jazeker! Er staan er al een paar in mn wishlist, dus kom maar op :)

25. Nosegear

't Ding schijnt al bij de douane in NL te liggen volgens de track & trace . .

• Leuk Leuk x 1
  26. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Grote kans dat er nog invoerrechten over betaald moet worden.

27. M@rcel

M@rcel 1e Versnelling

Daar heb je inderdaad nog best kast op. Volgens mij zit je net boven de waarde van het gratis invoeren. En dus kan je pech heb betaal je er nog een paar centen voor inclusief dat het weer 2 weken langer onderweg is door hetnpapierwerk wat heen en weer gestuurd moet worden.

28. Jur

Jur Mega Mijlenmaker

29. teacher

teacher 4e Versnelling

Er komt 21% btw bij en de inklaringskosten (volgens mij 13 euro).

30. Nosegear

Da's ook een beetje Russische roulette. Ik koop geregeld in China en omstreken; soms moet je bijtikken, soms heb je mazzel. Fingers crossed, ik laat het wel weten.

• Mee eens Mee eens x 1
    • Top Top x 1

Deel Deze Pagina