DIY Alarmlichten ST1100

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Sailor88

1e Versnelling
11 mei 2017
22
50
13
30
Zeewolde
Type motor
ST1100
Do it yourself alarmlichten..

Gisteren met een tip van het forum aan de gang gegaan,

Ik heb het gisteren zelf een alarmlicht installatie gedaan, het was al een keer beschreven maar hierbij wat foto's

Doormiddel van het door lussen van de `plus` polen op de voorste knipperlichten gaat alles branden.

Daarna op het `doorlus` draad een schakelaar geïnstalleerd. En die verwerkt in mijn rechter fairing.

Enkel knipperlicht en dan schakelaar omzetten en voila, alarmlichten. Zowel voor, achter als op het dashboard.

Op de foto´s moet ik nog solderen, maar mijn soldeer bout heeft het begeven, dus tijdelijk met ader eindjes vast gezet.

Doorlussen.jpg index.jpg Indicatie.jpg Knipperlicht.jpg
Op deze foto zie je de originele plus draad met een extra draad. Deze extra draad zit ook bij het linker knipper licht bijgestoken op dezelfde manier.

Solderen.jpg

De doorlus draad heb ik hier doormidden geknipt en wordt verbonden met 2 draden die naar een waterdichte schakelaar gaan bij mijn rechter knie.

Henk2511

3e Versnelling
8 sep 2018
102
65
28
56
Gieten
Type motor
ST1100
ik ben nog maar net lid, maar ik vind dit een geweldig forum, helemaal als je ook iets ,, los " maakt.

Hansepansje

Kilometervreter
11 apr 2013
1.533
797
113
52
Barneveld
Doormiddel van het door lussen van de `plus` polen op de voorste knipperlichten gaat alles branden.
Daarna op het `doorlus` draad een schakelaar geïnstalleerd. En die verwerkt in mijn rechter fairing.
Enkel knipperlicht en dan schakelaar omzetten en voila, alarmlichten. Zowel voor, achter als op het dashboard.
Mooi hoor! Zoals wel vaker: effectieve oplossingen hoeven niet ingewikkeld te zijn. :Smile:

Groets, Hans

PS.
Als het een dubbelpolige schakelaar is, zou je die ook nog parallel aan de richtingaanwijzer schakelaar kunnen zetten, en hoef je maar 1 knop om te zetten om je alarmlichten te schakelen.

W. Boom

1e Versnelling
23 mei 2018
34
16
8
39
Rotterdam
Type motor
ST1100
Netjes gedaan. Mooi met duidelijke foto's.
Ik zou zelf alleen schakelaar liever de linkerkant hebben. Op het moment dat alarmlichten een toegevoegde waarde hebben wil je graag het gas en de belangrijkste rem onder handbereik hebben denk ik.

BartvdWerf

Beginnend Bestuurder
14 sep 2018
20
10
3
45
Hellevoetsluis
Type motor
ST1100
Mooi hoor! Zoals wel vaker: effectieve oplossingen hoeven niet ingewikkeld te zijn. :Smile:

Groets, Hans

PS.
Als het een dubbelpolige schakelaar is, zou je die ook nog parallel aan de richtingaanwijzer schakelaar kunnen zetten, en hoef je maar 1 knop om te zetten om je alarmlichten te schakelen.
Hi,
Kun je daar een schema voor tekenen?
Knopje heb ik gekocht... is daar goed voor, toch?

Bijlagen

Portupan

Kilometervreter
14 nov 2012
818
304
63
Poortugaal
Type motor
ST1300
Bart,

Laatst nog bij @Guardian nog alarmlichten geinstalleeerd.
Stuur ff pb om afspraak te maken in Poortugaal.

Fluitje van n euro (rekening houdend met inflatie).

Martin

BartvdWerf

Beginnend Bestuurder
14 sep 2018
20
10
3
45
Hellevoetsluis
Type motor
ST1100
Onnodige quote verwijderd.

Bedankt Martin,..
Ik heb @Guardian net een PB gezonden.

Laatst bewerkt door een moderator:

Portupan

Kilometervreter
14 nov 2012
818
304
63
Poortugaal
Type motor
ST1300
Bart kan contact opnemen.
Heeft mn telefoonnummer via PB.

Martin.

BartvdWerf

Beginnend Bestuurder
14 sep 2018
20
10
3
45
Hellevoetsluis
Type motor
ST1100
Het is gelukt...
het was een heel andere klus dan ik van te voren dacht.
Martin legde de draadboom open net na besturing,... daar controleerde hij de draden dmv meting,.. en maakte draden bloot en soldeerde de schakelaar er tussen.
Echte electrotechnicus.
Supermooie oplossing,... zelf knopje op positie ingebouwd.

Superblij mee,..

Volgende klus ‘Witte glaasjes’ met dagrijdverlichting

Bijlagen

Ray_308

1e Versnelling
29 okt 2018
30
12
8
46
Heemskerk
Type motor
ST1100
Als ik het dus goed begrijp, hoef je nu alleen maar je alarmlicht knopje in te drukken en niet ook nog je richtingaanwijzer?

ik heb zo een zelfde knopje besteld, met drie draden.

Ray_308

1e Versnelling
29 okt 2018
30
12
8
46
Heemskerk
Type motor
ST1100
Als het aan mij ligt maken we er een gezamenlijk dingetje van. Ik heb overigens drie van die knoppen besteld, dus heb er twee over. Kosten zeker wel 0,85 cent. ;) Dus als je nog een knopje moet hebben Ton.

Henk2511

3e Versnelling
8 sep 2018
102
65
28
56
Gieten
Type motor
ST1100
gaan we klussen met elkaar??? doe ik mee, ik heb originele alarmlichten, alleen doen ze het niet :Banghead:

Portupan

Kilometervreter
14 nov 2012
818
304
63
Poortugaal
Type motor
ST1300
Ik ben nu op vakantie.

Over een paar weken kan ik wel een alarmlicht TDP organiseren.

Wat nieuw seizoen?

Toch prima weer

Henk2511

3e Versnelling
8 sep 2018
102
65
28
56
Gieten
Type motor
ST1100
moet ik eerst even kijken hoe ik dat moet doen met mijn verzekering, jullie hebben de motoren het hele jaar door verzekerd zeker ???
de mijne in dec , jan en febr niet nl.
maar anders neem ik een paar pakken koffie mee !!!

14 mei 2018
43
28
18
56
Stolwijk, 5 km onder Gouda
Type motor
ST1100
Komen doe ik wel, met stroopwafel, maar mijn motor gaat volgende week de winterstalling in.

Door de week kan ik vanwege werk niet komen en ben ik op de weekenden aangewezen, dus installeren kan dan pas volgend jaar weer. Gelukkig is dat niet meer zo ver weg. Ik hoop dat het dan volgend jaar nog mogelijk is om een keer langs te komen voor installatie.

Portupan

Kilometervreter
14 nov 2012
818
304
63
Poortugaal
Type motor
ST1300
Geldt voor mij ook.

Ik rijd niet bij gladheid.
Dat is hooguit enkele dagen per jaar.
Grootste uitdagingen zijn dan globaal de eerste en laatste ca 100m.
Rest is iha schoon/gepekeld.

Ray_308

1e Versnelling
29 okt 2018
30
12
8
46
Heemskerk
Type motor
ST1100
Ik rijd maar bij twee gelegenheden,

Als het regent en als het niet regent.

En niet bij gladheid, maar dat is meer een belofte aan het meisje dan wijsheid..