1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dijkafsluiting gemeente Lingewaard voor motoren.

Discussie in 'Gespot op internet' gestart door S-Tsw-1300, 2 nov 2016.

1. S-Tsw-1300

S-Tsw-1300 Mega Mijlenmaker

Deze gemeente heeft een verkeersbesluit genomen om motorrijders te weren van de dijken.
    Vermoedelijk ligt de rijstijl van een klein groepje hieraan ten grondslag. Zij verpesten de naam en het rijplezier van anderen.

http://www.mag-nl.org/cms/index.php...ail,0&cntnt01articleid=305&cntnt01returnid=61

Beetje jammer is dat wel. Hopelijk lukt het de MAG dit onzinbesluit terug te draaien.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

• Leuk Leuk x 1
  2. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Triest dit. Omdat er een paar rondrijden zonder fatsoenlijke dempers & sociaal inzicht is iedere rijder de klos . .

Maar ja, in dit land regeert de minderheid. :Bad

• Leuk Leuk x 2
  3. Speedy-Pan

Speedy-Pan Kilometervreter

Zeker jammer is een mooi stuk om te rijden, hoop dat er niet nog meer mooie stukken worden afgesloten. :(

• Leuk Leuk x 1
  4. Jur

Jur Mega Mijlenmaker

Met dank aan de Aso's en de bekrompen geest van gemeentelijke hangendinvensterbanknaarbuitenkijk-ambtenaren.

• Leuk Leuk x 5
    • Lol Lol x 1
  5. j.kuijper

j.kuijper 4e Versnelling

Haha, hoe kom je erop Jur

6. Speedy-Pan

Dat naar buiten kijken doen die ambtenaren s,morgens maar heel kort, anders hebben ze s,middags niets te doen Wacko

7. Speedy-Pan

Van dooie ambtenaren worden tegenwordig slaappillen gemaakt :Biggrin

8. Tommie

Tommie Kilometervreter

maximum geluidssterkte instellen voor brommers en motoren en daar stevig op handhaven.
    Gatso kan vast wel een fotokast maken die een foto maakt als het geluid boven de 80 dB komt of zo.
    kastje bij het begin van de dijk. en iedereen is gelukkig.

• Leuk Leuk x 2
  9. Marcel W.

Marcel W. Mega Mijlenmaker

Behalve de mensen halverwege de dijk vermoed ik @Tommie Tease

• Leuk Leuk x 1
  10. waffie

waffie Kilometervreter

Met de interpretatie van overlast spelen vaak suggestieve argumenten een belangrijke toon
    als gevaarlijk, te snel , te luid
    Een toon waar lokale partijen graag naar willen luisteren
    Ik denk dat je er zakelijk mee om moet gaan.
    Beschrijf een dergelijk gemeente als gewoon motoronvriendelijke gemeente en gebruik juist die zelfde media(recenties, Facebook,etc) om dat kenbaar te maken aan alle belanghebbende uit die gemeente
    Dat hou je het geisoleerd
    dus voor 2017 geen toertochten meer rondom deze gemeente en alle campings mijden

Cafe's, hotels, middenstand en campings en al zo meer

De booswichten club

• Leuk Leuk x 2
    Laatst bewerkt: 2 nov 2016
  11. Nosegear

Ach, als we de interpretatie in de eerste zin nou eens uitschakelen en alle motoren die je zestien straten verderop nog kunt horen van de weg haalt . . Er *zijn* al geluidsemissienormen, maar naar mijn weten wordt daar zelden op gehandhaafd.

En als gemeentes eenmaal doorhebben dat ze het predikaat 'motoronvriendelijk' kunnen verdienen vermoed ik dat we snel helemaal kunnen stoppen met motorrijden . . Motorfiets = lid van motorbende = beter niet in onze gemeente.

• Leuk Leuk x 2
  12. cjavham

cjavham 5e Versnelling

Div motor rijders verzieken het zelf door a te hard te rijden en b door met open pijpen lekker te knallen en door deze figuren word het voor de goed willende liefhebber alles naar de kloten geholpen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Leuk Leuk x 1
  13. Nick Sax

Nick Sax Kilometervreter

Vergeet niet dat regelmatig passerende slierten (groepen) van 20 motoren met normale snelheid en normaal uitlaat geluid ook als storend ervaren worden.
    Als Pangert elke week een TDT organiseert is die buurt ook niet blij met hem (en ons).

• Leuk Leuk x 2
  14. Jur

Jur Mega Mijlenmaker

Nou Nick, doar gleufk heulemoal nixks van.
    Wie wordt er nou niet blij van een Pan?

• Leuk Leuk x 5
  15. Nosegear

Ja, dán moet zo iemand niet langs een openbare weg gaan wonen. Als het normáál verkeer is staat het je uiteraard vrij om je er aan te ergeren, maar dien je desondanks wel de realiteit in de gaten houden. Op een weg rijdt verkeer; daar is-ie voor.

• Leuk Leuk x 3
  16. Nick Sax

Nick Sax Kilometervreter

Jurgen, EEN Pan, maar een hele rits of nog erger een hele groep andersoortige motoren.
    Ik zou er zelf zeker geen moeite mee hebben en graag aan zo'n dijkje willen wonen.
    Wat is er mooier dan elke avond slingerend naar huis te rijden. Yahoo::biker:

• Leuk Leuk x 3
  17. waffie

waffie Kilometervreter

Nou ik heb er ervaring mee incl de dwangsomUnknw
    Voor die gene die zich wel eens afvragen waarom ik niet meer in Etten leur zit en wel in Sprundel

Alles draait om woon comfort van je directe omgeving
    en wat dat dan moet inhouden is een ruim begrip
    zelfs de DPD bus was al teveel
    Het mooiste verhaal krijgt de punten
    En rechtszaken kosten geld .. veel geld en voor een gemeente die zijn zin wil doordrijven is dit geen enkel probleem.
    Mijn idee.. die dijk blijft nog een tijdje dicht!
    niets van doen waar je zit, hoelang je er al zit, en wat je doet en dat geld voor die dijk precies het zelfde.

en in dit geval van de afgesloten dijk gaat het om

ze maken herrie (let op.. geen geluid maar herrie)
    Ze rijden te hard
    Ze brengen andere weggebruikers in gevaar (vooral fietsers)

En ondanks alle maatregelen wordt het er niet beter op.
    In dit geval wil deze gemeente zich ook graag blijven profileren als de meest vriendelijke fiets gemeente(daar passen geen motorfietsen meer bij)

Straks komt de volgende stok
    Een milieu zone op de dijk want als het in een stad kan werken waarom dan niet op een dijk ?

Maar zeg nu eerlijk

Hebben we die dijk echt nodig om te genieten
    :vroem: we slaan gewoon iets eerder af,

Bijgevoegde bestanden:

• Leuk Leuk x 2
  18. S-Tsw-1300

Het schept echter wel een belangrijk precedent. Als in beroep de gemeente in het gelijk wordt gesteld dan volgen er vast al snel meer Volgen polderwegen waarschijnlijk ook omdat de koeien anders van de leg afraken (ja ik zeg het goed want deze flauwekul gebruiken ze ook om vliegtuigen niet over de Oostvaardersplassen te laten vliegen maar over bevolkte gebieden).
    Als dit zo doorgaat mogen we straks alleen nog snel- en autowegen berijden vermoed ik.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

• Leuk Leuk x 3
  19. Nosegear

Wat op zich dan wel weer hilarisch is dat er in het voorjaar steevast zo'n dotje bosgoeroes hier naar het vliegveld komt, zich in de meest lawaaiïge helikopter laat knopen die er is (!) en dan drie dagen lang op 100 voet hoogte vogels gaan tellen in diezelfde Oostvaardersplassen!! :BadWacko:Pardon:

• Leuk Leuk x 3
  20. knarf

knarf 2e Versnelling

Wat de een niet storend vind is voor een ander overlast. Wij zijn verhuisd vanuit de buurt van schiphol om van de herrie van de vliegtuigen af te zijn. Andere mensen gaan juist naar schiphol om vliegtuigen te spotten. Zo gaat het ook met motoren, circuit Zandvoort enz

gr

Frank

21. Nosegear

Dat vind ik dan weer een briljante actie, Frank. Naar schatting meer dan 90% van de Schipholklagers is er gaan wonen toen Schiphol al láng in volbedrijf was. Als jij je verantwoordelijkheid neemt en wegverhuist vind ik dat punten waard! :good:

Overigens las ik op de site van de MAG dat zij en de KNMV de gemeente Lingewaard hebben verzocht met onmiddellijke ingang het motorverbod op te heffen en alle genomen maatregelen terug te draaien. Zal wel iets met een bierkaai te maken krijgen, maar toch: go MAG! :klap:Go KNMV!:klap:

• Mee eens Mee eens x 1
  22. Tiger

Tiger 4e Versnelling

Ik werd dus afgelopen zondag ook onaangenaam verrast dat de dijk plotseling was afgesloten voor Motoren :oh no::Thumbdown:
    Had er nog niet zolang daarvoor nog heerlijk overheen gereden, maar is nu dus verleden tijd:cry::cry:
    Begrijp er eigenlijk helemaal niets van dat dit ook nog eens voor gehele weekenden is en dan ook nog het gehele jaar door :Shrug:

Wachten maar rustig af of het nog zal wijzigen. . . . . maar ben er bang voor:Banghead:

23. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Lees net op De Gelderlander dat de rechtbank in Arnhem de dijkafsluiting door de gemeente Lingewaard ongeldig heeft verklaard!

• Leuk Leuk x 5
  24. Henry W

Henry W 3e Versnelling

dat is goed nieuws,
    wanneer die gemeentes overlast willen aanpakken ?
    dienders inzetten en verbaliseren voor diegene die het aangaan.
    dan kan de rest gewoon hun hobby blijven uitvoeren.
    :biker:

25. S-Tsw-1300

• Leuk Leuk x 2
  26. Nosegear

Wauw, great news!!

27. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Zag net op Facebook een bericht van de MAG voorbij komen.
    Meteen weer van die kneuzen met opmerkingen als: "DB-killers er uit en gaan....".
    Snappen die mensen nou werkelijk niet dat juist zij degenen zijn waarom gemeentes dijken willen afsluiten voor motorrijders?

• Mee eens Mee eens x 5
  28. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

image.jpeg

"DB-killers er uit en lekker knallen"
    Is daar een goed voorbeeld van...

• Mee eens Mee eens x 2
    • Lol Lol x 2
  29. Nosegear

Yep, dat zijn van die collega motorrijders waar ik me dan diep voor schaam. Blush
    Sowieso, je motor aanpassen om méér geluid te produceren (in een dichtbevolkt kikkerlandje als het onze al helemaal!) staat voor mij gelijk aan een kind dat van die kleppers tussen de spaken van z'n fiets doet.
    "Kijk mij nou, ik rijd motor!!" :vroem: Beetje sneu als je dat nodig hebt om aandacht te krijgen.

• Mee eens Mee eens x 3
  30. waffie

waffie Kilometervreter

Ik geloof zonder meer als je daar op die dijk, woont dat het niet altijd prettig is maar dat vind ik ook als ik naar dat windmolenpark kijk
    of aan de achterzijde tegen die mega varkens stal tuur
    En op zondag wil ik graag in alle rust mijn geloofsovertuiging beleven maar terwijl ik door al dat winkelend publiek loop voel ik me niet prettig.

Ik voel me bijna bezwaard om te leven;)

• Lol Lol x 3
  31. elmo

elmo Mega Mijlenmaker

Je geloofovertuiging beleven in een winkelstraat.juist ja ok......

• Lol Lol x 2

Deel Deze Pagina