1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Derde groepsaankoop hyperpro verensets 2017 per 25 jui gesloten

Discussie in 'Groepsaankopen' gestart door Ome Noot, 7 jun 2017.

1. Toveropa

Toveropa 2e Versnelling

Ome Noot ik heb ook geen haast ben nog volop aan het wennen aan deze motor.
    Als het er dit jaar niet meer van komt dan gaat het ergens in het volgend jaar wel lukken toch.
    En opleidingen volgen voor een nieuwe baan is vele malen belangrijker dan mijn veren, dat komt toch wel goed.
    Alvast succes met je nieuwe baan en hoop dat je het verschrikkelijk naar je zin gaat krijgen.
    En ja Sinterklaas dat is het heiligdom van mijn kleindochter en weet zeker dat ik je dan niet mag lastig vallen want Sinterklaas er weer doorheen helpen is veel belangrijker.

2. Cire

Cire 4e Versnelling

@Ome Noot Gevonden wat er bij mij onder zit:

Hagon monoshock: goudkleurige demper met een rode veer. Voorspanning met meegeleverde haaksleutel traploos instelbaar. Ook de demping is traploos instelbaar, waarbij u de uitgaande demping insteld en de ingaande demping wordt automatisch voor eenderde meegenomen. Met meegeleverde haaksleutel en twee imbussleuteltjes.

vandaar dus de rode veer :)

• Leuk Leuk x 1
    Laatst bewerkt: 16 aug 2017
  3. Ome Noot

Ome Noot Moderator Medewerker

Mijne heren.

Begin deze week zijn de veren besteld...
    Over het openstaande gevalletje heb ik afspraken gemaakt en dat komt goed.
    En ik zal jullie wat vertellen.....
    Vanmiddag heb ik 9 sets veren opgehaald bij mijn leverancier.
    De overige vier sets hebben een levertijd van twee 's drie weken.
    Ik heb random wat emoticons geplaatst bij bestellers.
    Ik stuur jullie allemaal mijn telefoonnummer zodat jullie mij op kunnen telefoneren om een date te plannen voor het plaatsen van de veren.
    Ik kan in principe elke dat behalve in de week van 4 tot en met 11 september.. dan ben ik effe op flapkantie.

4. MINIBENZ

MINIBENZ Klokje Rondrijder

Ze kunnen toch gewoon naar de Harz komen Noot?

Verzonden vanaf mijn iPhone

5. Ome Noot

Ja kan.. moet ik alleen wat gereedschap meenemen hahahahs

6. Ome Noot

Bij nader inzien gaat ik dus geen gereedschap meenemen naar de Harz, behalve mijn boordgereedschap.
    Drie dagen voorafgaand aan de vakantie 3 hyperpro klussen.. das dan wel weer effe mooi geweest.

7. dakkie

dakkie 5e Versnelling

Dat is knap lullig noot
    :oh no:Iig een fijne vakantie

8. PanLimbo

PanLimbo 4e Versnelling

Arno is weer HYPERPRODUCTIEF bezig :bravo:

Tnx voor de vlotte reactie.

9. Twinpan

Twinpan Beginnend Bestuurder

Vanochtend ging ik richting Ome Noot op m'n mooie grijze Pan met een flinke dosis van " het zal allemaal wel meevallen met dat hyperpro walhalla".
    Aangekomen eerst een paar bakkies pleur. Eerst eens ff bijpraten en dan knutselen!!!!

Dan aan de knutsel.

Ome Noot is net een vrouw. Hij kan praten, dom ouwehoeren, sleutelen, vragen beantwoorden, met buren praten, dingen uitleggen en secuur werken tegelijk!!!
    Een echte vakman die Arno. We hebben heerlijk gesleuteld.

Dan is het moment daar dat de Pan op het rubber gezet wordt en de eerste hypermeters gereden moeten worden. Eens kijken wat er gebeurt met m'n cynische insteek.....
    Binnen 10 meter voel je verschil en was mijn " het zal wel meevallen gevoel" veranderd in een " shit waarom is die verdomde parkeerplaats niet groter" gevoel.
    M'n Pan rijdt zo fijn dat ik niet meer wil stoppen bij Arno.
    De Pan voelt stukken directer aan, zonder daarbij storende trillingen of hobbels door te geven. Ging ik vanochtend nog als een dweil door een bocht op de snelweg, nu gaat hij er snaarstrak en zo vast als een huis doorheen. Dat ik daarbij harder ging dan toegestaan is mijn eigen fout......
    Kortom, een ieder die twijfelt over hyperpro aankoop...
    Doen!!!
    Arno is een echte vakman die je niet laat zitten en heeft een grote kennis van zaken. Hij legt alles uit wat er gebeurt en geeft antwoord op al je vragen. En ook als er een onvoorzien klusje bijkomt deinst hij er niet voor terug maar pakt dit meteen super aan!

Arno super bedankt voor alles en een hele fijne vakantie gewenst.

Groeten van Arno

• Leuk Leuk x 5
  10. Ome Noot

Dank je voor deze feedback kerel

11. PanLimbo

PanLimbo 4e Versnelling

Niet te enthousiast Twinpan... ik moet nog wachten op dat hyperpro gevoel en zo wordt het alleen maar moeilijker :Lol:

12. Ome Noot

hoe groter het verlangen, des te natter de poes.. hahahahahahaha

• Winnaar Winnaar x 2
    • Lol Lol x 1
  13. Twinpan

Twinpan Beginnend Bestuurder

@Pan Limbo. Het is het wachten meer dan waard. Gelukkig woon je in Limburg en heb je een hele lange terug weg om te genieten van de hyperpro.:Balloons::Biggrin

• Mee eens Mee eens x 1
    • Handig Handig x 1
  14. speedy

speedy 2e Versnelling

Vandaag bij ome noot geweest. Hyperpro kompleet gemonteerd. Lekker gesleuteld en gepraat en uitleg.En toen terug naar huis, wat een verschil
    in wegligging, big smile.
    Ome Noot bedankt en geniet van de vakantie .
    Groeten van Speedy.

• Mee eens Mee eens x 1
  15. PanEuRoel

PanEuRoel Kilometervreter

Nootje, fijne vakantie!!! :Smile:

16. Ome Noot

Dank je Roelof.

Effe een paar daagjes rubber in Duitsland achterlaten hahaha
    Gaat helemaal goed komen zolang de glimmende kant boven blijft

• Leuk Leuk x 1
  17. MINIBENZ

MINIBENZ Klokje Rondrijder

@Ome Noot, heb er zin grote vriend, zie je straks bij Palmpol!

Verzonden vanaf mijn iPhone

18. Ome Noot

Tot straks gouwe gozer..
    Morgenavond om deze tijd zitten we aan een gruwelijke kouwe klets.. Of we liggen zwaar te maffen hahahahahaha

19. Thom

Thom 3e Versnelling

Fijne vakantie mannen. Fijn om te weten dat er straks een uitgeruste Noot aan mijn fiets knutselt.
    Tot zaterdag ome Noot

20. Roel

Roel Motorrijles

En weer een tevreden klant.... da's zeker.

Vrijdag rustig van eindhoven naar ome noot gereden. Dweilen over de snelweg..heen en weer wippen door de windstootjes.. aangekomen bij ome noot.
    Lekker bakkie pleur en dan aan de sleutel.
    In no.time was de achterveer er onderuit en door naar de voorpoot. Intussen is de kiezer overgegaan in een beetje regen.
    Toen ook de voorpoten er weer onder zaten een klein proefritje op t parkeerterrein in de intussen.serieuze.regen.
    Nog wat drinken met Suus en de huisdiertjes en daarna naar huis.
    De serieuze regen is overgegaan in stortbuien met windstoten...echt weer om de motor lekker thuis te laten. Behalve ik (zei de gek), ik reed van Rotterdam terug naar eindhoven...fluitend met 140 over de snelweg..zo nu en dan een beetje weggeblazen worden, maar verder als een blok op de weg!
    Thuis aangekomen voor het eerst Geen zadelpijn (Of eigenlijk geen kontpijn) want blijkbaar zit je toch lekkerder op de motor als t niet continu op en neer deint.

Snel nog maar eens een keer telaat thuis komen van t werk en wat bochtjes spelen.

Ome Noot: heel erg bedankt voor de nieuwe veertjes en de gezelligheid!

• Leuk Leuk x 1
  21. PanLimbo

PanLimbo 4e Versnelling

Vandaag om 08.15 uur op de motor om richting ome noot te gaan om hyperpro rondom te laten plaatsen. Nu ben ik een echte mooi weer rijder, dus moest mij even op de tanden bijten omdat 4.7 graden en regen niet mijn weertype is. Afslag snelweg.... afgesloten. Lekker begin. Een uur rijden bracht me 20km verder in een sliert van vrachtwagens voor me. Oh jee... wordt het nog beter vandaag?

Uiteindelijk kon ik de snelweg weer op. Probeerde wat tijd in te halen maar een motor die al slingert vanaf dat ik hem gekocht heb, samen met de wind kou en regen, lieten mij niet harder dan 100km per uur rijden. Half uurtje later dan afgesproken kon ik door de gastvrijheid van Arno en Suus onder het genot van een lekker bak koffie, even drogen en bijkomen.

Daarna naar de garage om de hyperpro te plaatsen. Was zeer benieuwd hoe Arno dit zou doen. Had eerder vernomen dat het bij Arno een keer goed fout was gegaan met het plaatsen van hyperpro, dus benieuwd of dit goed zou komen.

Nou..... dat het goed gekomen is kan ik bevestigen !
    Arno weet heel goed wat hij doet. Zeer secuur werkt hij alles via vaste punten af en verteld daarbij wat hij doet. Geen bang om deze vakman in te schakelen voor hyperpro veren te laten plaatsen.
    Rondje parkeerplaats en daarna nog een cola en even bij praten met Arno en Suus.
    Geweldige mensen en zo gastvrij. Om 14.30 uur tijd om weer af te reizen naar het zuiden. Benieuwd of de terugreis net zo vermoeiend als de heenreis zou verlopen.....

O jee o jee..... dit gaat bekeuringen opleveren. Zo strak als de Pan nu als een scherp mes door bochten gaat en zo strak op de weg blijft rijden. Dit is echt elke euro waard geweest. De terugweg gaat mij te snel. Na een half uur kies ik om lekker binnendoor te gaan om wat tijd te rekken en te genieten.

Om 18.00 uur val ik thuis binnen en belt Arno om te vragen of alles wel goed gegaan is. Ik had nog niet gebeld om te zeggen dat ik veilig thuis was aangekomen. Sorry Noot, heb de binnenwegen opgezocht om langer te genieten....

Zo nu eten en dan tanken. Niet op de hoek hier, nee rij wel ff naar Belgiƫ. Daar is het goedkoper maar belangrijker... dat duurt wat langer !!

Arno (en Suus), bedankt voor deze gezellige dag, jullie gastvrijheid en voor de beleving die ik nu met mijn Pan mag hebben. We gaan elkaar nog vaker zien.

• Top Top x 1
    Laatst bewerkt: 16 sep 2017 om 22:29
  22. Ome Noot

Hey Maurice,
    Dank je voor je leuke feedback.
    Je schrijft dat je wat onzeker was omdat je gehoord had dat het een keer goed fout was gegaan.
    Nou ik heb heel diep in mijn geheugen moeten graven.
    Ja ooit een gevalletje keerringen, maar dat is goed opgelost met hulp van Rex, want dat mag ook wel gezegd worden.
    En een gevalletje dat de beste man wilbers veren in zijn voorpootjes had waardoor plaatsing van Hyperpro niet mogelijk was omdat de bussen dan ontbreken.... deze oplossing loopt ook.

Vandaag bij jou set nummer 119 geplaatst.
    Ik kan me enkel herinneren dat er iemand was die de heavy duty iets te heavy vond, en dat is voor beide partijen naar tevredenheid opgelost.
    Voor de rest heb ik echt geen idee.
    Ik zou dan ook heel graag met de persoon met de klacht in contact komen of in ieder geval foto's willen zien hoe en wat er dan daadwerkelijk fout is gegaan.
    Dit zit mij wel erg hoog kan ik je vertellen.

Kijk het is heel simpel. Ik ben een mensen en een mens kan ook fouten maken.
    En als ik iets fout heb gedaan dan ben ik ook zo om dat toe te geven.
    Waar ik dan ongelofelijk de tering ( vergeef me mijn taalgebruik.. noem het emotie) over in kan krijgen is dat mensen dan niet even de moeite nemen om in contact te treden met mij om een en ander op te lossen.
    Ik heb werkelijk zo'n schurfthekel aan mensen die achter mijn rug om gaan lopen lullen.
    Dat heeft me al heel wat zogenaamde "vrienden" gekost.
    Maar goed.. geluld wordt er toch en iemand is makkelijker zwart gemaakt dan wit......

Ik ben in ieder geval dolblij dat jij net als al die anderen tevreden bent over de plaatsing van je veren en tevreden bent met mijn werkwijze en uitleg hieromtrent.
    Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe veertjes en heel veel veilige kilometers.

Oh ja.. nog drie setjes plaatsen en dan komt er weer een nieuwe groepsaankoop.
    Ik gun iedereen een prettig sturende motor

• Leuk Leuk x 6
    • Winnaar Winnaar x 2
    Laatst bewerkt: 16 sep 2017 om 20:09
  23. WinDH

WinDH Motorrijles

Eerst even de foto's, want een foto zegt meer dan 1000 woorden :)
    IMG_20170910_142621.jpg IMG_20170910_142609.jpg IMG_20170910_122329.jpg IMG_20170910_121428.jpg IMG_20170910_112423.jpg IMG_20170910_110722.jpg IMG_20170910_105631.jpg
    Ook ik ben een zeer blij mens sinds afgelopen zondag.

Omdat ik eerder de verhalen heb aan mogen horen over de hyperpro setjes was ik vrij snel overtuigd, dat moest er komen!
    Na het intekenen op de groepsaankoop en de betaling moesten we even wachten. Maar dan volgt het verlossende berichtje van Noot, de veren zijn binnen of ik even wil bellen voor een afspraak. Deze is snel gemaakt, nog even een weekje wachten want eerst moest hij de Harz nog onveilig maken.

Op zondag het pak aan en richting Schiedam. Ik hoef niet heel lang te toeren voordat ik bij Ome Noot ben. Ik schiet de snelweg op bij Rijswijk en vlieg er bij Schiedam weer af (niet al te hard, want op dit stuk heb ik net fikse boete gehad voor 30km te hard...).
    Aangekomen werd ik welkom geheten door Suus, onder het genot van een bakje koffie krijg ik eerst de Harz trip nog even mee.

Daarna gaan we beginnen, met een paar minuten zit de achterveer er al weer in. De voorpoten zijn er daarna ook vlot uit. Omdat mijn balhoofd nog een klein stukje had waar het niet dood voelde, had ik vooraf gevraagd of we deze ook konden vervangen. Dat is dus ook gelijk gebeurd! Daarna worden de veren in de poten vervangen en omdat de stof en keerringen niet lekken, hoefden er nog geen nieuwe in. Het advies was om daar mee te wachten totdat ze iets gaan mankeren. Die gaan dus mooi weer mee naar huis.

Dan had ik nog een "klein" klusje tussendoor bedacht, de balansen van mijn xenon verlichting waren stuk. Die zou ik er wel even snel uithalen als Noot met de voorpoten bezig was. Dit was de minst leuke verrassing, het duurde en duurde maar. Maar na lang graven, het afhalen van een paar kappen en het verwijderen van tape (lees; heel veel tape!), zit er wat schot in. We vinden de H4 stekkers en omdat ik geen lampjes bij me heb zetten we de motor weer in elkaar.

Zodra hij in elkaar zit even snel een rondje parkeer plaats. Wow, wat een verschil en dat alleen nog maar met lagere snelheid!

Dan nog even handen wassen en de dag afsluiten met een colaatje. Heerlijk deze gastvrijheid!!

Op naar huis, niet over de A4 maar lekker binnendoor via de dijk van Schipluiden. Niet meer naar buiten hopsen in de bochten, maar heerlijk strak sturend! Een wereld van verschil!

Eenmaal thuis aangekomen heb ik natuurlijk niet laten weten wat ik er van vond. Hiervoor kreeg ik natuurlijk nog een appje!

Helaas werkt het licht nog niet, misschien is dit iets voor de techniek dag :)

Noot en Suus bedankt voor de gastvrijheid en de hulp. Ik heb weer een hoop geleerd en een onwijs leuke dag gehad!

• Leuk Leuk x 2
  24. WinDH

WinDH Motorrijles

En dan staan de foto's staan precies verkeerd om...

• Lol Lol x 1
  25. RRR

RRR 4e Versnelling

@Ome Noot: Op z'n Rotterdams gezegd: "ze kenne beter over je lullen dan van je vreten".
    Ik lees hier alleen maar positieve reacties. Goed bezig!

• Mee eens Mee eens x 4
    • Leuk Leuk x 1
  26. Henri Quaedvlieg

Henri Quaedvlieg 4e Versnelling

Vandaag was mijn Pan aan de beurt voor de hyproveren,maar eerst een lekker bakkie koffie en wat gezellig gebept bij noot en suus.
    Toen naar de garage waar hij zeer vakkundig alles demonteert en de hypro's monteert,daarna het rondje parkeerplaats wat mij opviel was dat de Pan makkelijker draaide en met remmen minder naar voren duikt.
    Handje schudden en bedankt,en richting hellevoetsluis op de snelweg wat gelijk opvalt was dat die als een blok op de weg ligt niet meer zwabbert lange doordraaiers met flink wat illegale snelheid wel heel wat beter doet als voorheen en heeft niet meer de neiging om naar buiten te hopsen maar als een trein de bochten neemt .
    Nog een stuk polder gereden en die korte bochten daar vliegt die doorheen.
    Moest gewoon even wennen aan me Pan,ome noot nogmaals bedankt kerel is het geld dubbel en dik waard.

Groet Henri.

• Leuk Leuk x 2
    • Mee eens Mee eens x 2
  27. Ome Noot

Kijk.
    Dat is nou feedback waar ik meer dan vrolijk van word.
    Leuk, leuk, leuk.. en die foto's, kopieren en opslaan in mijn persoonlijke archief ( externe harde schijf hahahahaha)
    Mezelf nog rot lopen peinzen waar ik dan ooit een foute montage heb gedaan, nou schiet mij maar lek.. Ik weet het niet, dus de oproep blijft staan.
    En RRR je hebt gelijk.
    Ze kunnen beter over je fiets lullen als andersom.

Nou vandaag dus weer iemand blij gemaakt met setje nummer 120...

Op naar de 200......

Jullie feedback en positieve reacties maken mensen enthousiast waardoor ik een soort van gedwongen word om weer een groepsaankoop te doen.
    Gaaf.... heb er zin in... mensen ontmoeten en blij maken.. Yessssss.

• Leuk Leuk x 3
    • Mee eens Mee eens x 1
  28. Ome Noot

En dan staat Pieter hier binnen.
    Zoals gebruikelijk effe een bakkie koffie met appelpunt.
    Dan naar beneden...
    Wiel eruit... remmetjes werkten niet helemaal lekker mee, maar dat is opgelost.
    Spatbord, stuurkap, nou ja het hele circus.
    Pootje opengeschroefd en verdomme... Wilbers veren.. gloeiende gloeiende.
    Als er in een Pan Wilbers veren zijn geplaatst, komen de bussen te vervallen of zoals in dit geval een verzaagd exemplaar.
    Lullig maar waar, dit is nou alweer de tweede keer dat ik iemand met de hyperpro veren in de doos naar huis moet laten gaan.
    Maar goed, uiteindelijk toch de poten gespoeld, want de lucht was niet te harden en de drab die eruit kwam had weinig meer weg van olie, vandaar het spoelen.
    Okee verse olie erin en volgens Hyperpro richtlijnen de luchtkamer bepaald.
    Veren schoongemaakt en geplaatst.
    Spulletje monteren en rondje rijden.
    Ja het veert beter, wat vrij logisch is, maar godallemachtig wat meurt dat ding naar benzine.
    Okee, motor op de middenbok en effe laten draaien....
    Er zijn dames ( en ook heren) die bij deze trillingen hele rare dingen gaan doen en gekke gezichten trekken.
    Dus advies... carbtune.
    Spulletje afgesteld en weer als een naaimachientje..
    Gelijk het gashendel maar effe afgesteld en twerug naar boven.
    Nog effe na zitten kletsen over huisdieren en Pieter trok aan het gas richting huis.

En nou heb ik effe jullie hulp nodig...
    Ik zoek de exacte maten van de bussen van de standaardvering van zowel de 41 als de 43 mm vork.
    Dus diameter en lengte... De wanddikte is niet zo belangrijk, of die nou 1 of 2 mm is.. daar merkt de veer geen ruk van.
    Ik ben namelijk van zins om dan maar een aantal sets van die bussen te laten maken om mensen beter van dienst te kunnen zijn in geval van wilbers vering.

Graag jullie berichten over de maatvoering via PB

• Leuk Leuk x 3

Deel Deze Pagina